Nos, végül csak sor került erre is! Az oroszok egykori Gorskov admirálisról elnevezett repülőgép-hordozójából az Indiai Haditengerészet igényeinek megfelelően – mindkét fél hibájából masszív idő és költségtúllépések árán – átalakított INS Vikramaditya június 8-án kora reggel a fedélzetére kapta a vasmacskát és búcsút intett Szeverodvinszknek. No persze még nem India felé vette az útját, lévén még csak a Szevmash hajógyár munkásai által elvégzett átalakítás, felújítás, modernizálás kombó utáni első tengeri tesztről van szó. Melynek időpontját a hajó átadási dátumához hasonlóan szintén csűrték-csavarták: idén áprilisban május 25-re ígérték, majd ezt kitolták a nyárra, végül május vége felé bejelentették, hogy Putyin elnök szeverodvinszki, Szevmash puhító látogatása során személyesen tekinti meg a hordozó mégiscsak május 25-i kihajózását. Nos, Putyin elnök a Borej és Jaszeny-osztályú atom-tengeralattjárók árazásának kérdésében ugyan lehet, hogy sikeresen szétcsapott a Szevmashnál, ám az INS Vikramaditya kihajózását nem tekinthette meg aznap. Végül is csak 2 hetet csúszott az esemény.
A vegyes indiai-orosz legénységgel kihajózott hordozóra igencsak feszes program vár, lévén a Vikramaditya december 4-ére, az Indiai Haditengerészet napjára meg kéne érkezzen Indiába – addig pedig le kell ellenőrizni minden rendszert, beleértve a MiG-29K típusú vadászgépekkel történő fedélzeti teszteket is. Ez igen tisztességes feladatmennyiség – ráadásul mivel meglehetősen északon zajlanak ezen tesztek az ősz beköszöntével egyre inkább alkalmatlanná váló idő miatt sem lehet nagyon totojázni.