|

Putyin személyesen tekinti meg a Vikramaditya kihajózását

Méghozzá május 25-én. Hogy miért ezzel a dátummal került nyitásra a hír? Mert ezen dátum, mint India egyik szeme fénye, az ex-Gorskov, vagy új néven az INS Vikramaditya tengeri tesztjeinek megkezdését erre az időpontra tűzték ki április elején. Az idei év decemberében átadásra kerülő repülőgép-hordozó tesztjeinek megkezdését szűk 1 hónappal később a nyárra csúsztatták. A hírek alapján azonban úgy tűnik, hogy mégiscsak tartják a május végi dátumot, lévén az orosz védelmi szektorból érkezett füles szerint Oroszország régi/új elnöke és magas rangú kísérete május 25-én érkezik Szeverodvinszkbe az első kihajózás megszemlélésének célzatával.

Az indiaik és az oroszok közti szerződés május 25-ét jelöli meg a felújítási, átalakítási munkálatok befejezéséül, illetve ezzel párhuzamosan a tengeri tesztek megkezdésének. Nos, ha májusban beharangozott csúszást tényleg komolyan gondolták, akkor elképzelhető, hogy menetközben az illetékesek képes katalógust kaptak szibériai munkatáborokról állami üdülőtelepekről. No, de komolyra fordítva a szót: az értesülés forrásának elmondása szerint a Szevmash teljes erőbedobással dolgozik a vállalt határidő tartása érdekében, a dátumot pedig magas rangú illetékesek erősítették meg.

Az INS Vikramaditya a befagyott kikötőben, az orr felől fotózva

Az értesülések forrásának várakozása szerint az INS Vikramaditya mellett egy az oroszok szempontjából nagyobb horderejű kérdésben is megállapodás születhet: elmondása szerint elképzelhető, hogy a szeverodvinszki látogatás alatt Putyin jelenlétében sor kerül a Project 955A Borej-A és a Project 855M Jaszeny máig nem rendezett árazásáról szóló szerződés aláírására, vagy legalábbis a mindkét fél számára elfogadható megállapodásig vezető határozott lépéseket jelentős tárgyalásokra.

11 hozzászólás “Putyin személyesen tekinti meg a Vikramaditya kihajózását”

  1. Lett VOLNA, de nem biztos, hogy kompatibilis lett VOLNA az orosz hordozóval, vagy éppen a most épülő made in India példánnyal, ráadásul méretre inkább szuperhordozóra/nagyobb (40k tonna feletti, csakis katapulttal) példányokra illik, nem a mostani komnpatibilis ‘ugrósáncos hordozókkal, vagy csak eléggé nagy korlátozásokkal üzemelhetne róla.