AFApróbb brazil modernizációk

A brazil Embraer vállalat idei első negyedéves jelentése szerint, még májusban sor kerülhet az első, modernizált AMX A-1 könnyű csapásmérő első repülésére. Mint ismeretes, a dél-amerikai állam tavaly januárban jelentette be, hogy 43 példányt továbbfejleszt az annak idején Olaszországgal közösen tervezett és gyártott „zseb-Tornadóból”. A Brazil Légierő idén már szeretné átvenni az elő modernizált A-1A-it, melyek az új fedélzeti rendszerek integrációján túl, strukturális megerősítésen és részletes műszaki átvizsgáláson is átesnek.

Az Embraer közleményében az áll, hogy két tesztgép és nyolc sorozatgyártású példány áll készen rá, hogy elvégezzék rajtuk a modernizációs programot – ezek közül kerül ki majd az első, amelyik a levegőben is kipróbálhatja új képességeit. A 43, modernizáláson áteső brazil AMX egyébként nagyméretű, színes, digitális kijelzőket és új elektronikus ellentevékenység-rendszert kap.

Szintén jól halad a Brazil Haditengerészet 12 darab AF-1 (A-4 Skyhawk – ebből 9 darab egy- és három kétüléses) csapásmérőjének modernizációja, melyek a program végrehajtása után egészen 2025-ig maradhatnak szolgálatban. Az Embraer szóvivője szerint 2011-ben kötötték meg a szerződést a flottával a projektről. Jelenleg két AF-1 várja a cég Gavião Peixotoban található telephelyén, hogy megkezdjék rajta a munkát.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390

Super Herculessel nyomul a Lockheed Martin Svédországban

Super Herculessel nyomul a Lockheed Martin Svédországban

A C-390 nyert Dél-Koreában is

A C-390 nyert Dél-Koreában is