A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Kínai Légierő első alkalommal tartott lőgyakorlatot a Tibeti Fennsíkon vadászpilótái számára. A februári magashegységi gyakorlat során szimulált földi célpontokat támadtak éles bombákkal, éjjel és nappal egyaránt. A bombázások során irányított fegyvereket is bevetettek, melyekkel az elmondások szerint nagyon pontosan célba találtak. A gyakorlaton részt vett a legújabb hazai típus, a J-10 néhány példánya is.
—-
A Kolumbiai Haditengerészet átalakíttatja CN-235 MPA (Maritime Patrol Aircraft) gépeit. A két tengerészeti járőrgép a Griffon Corporation leányvállalatának, a Telephonics Corporation-nek a keze alatt újul meg. A szerződés értelmében a dél-karolinai vállalat a repülőgépek jelenlegi radarját cseréli le a APS-143C(V)3 Ocean Eye felderítő radarra, és integrálja azt a gépek fedélzetén. Az új berendezés rendelkezik SAR, szintetikus apertúra üzemmóddal, melynek köszönhetően képes radarjelek alapján térképet készíteni a talaj- vagy vízfelszínről és az ott található tárgyakról, járművekről, az elkészült képet pedig továbbíthatja a haditengerészet további egységeihez. Az elkészült CN-235 MPA-k berepülését és a radar tesztelését is a Telephonics hajtja végre saját repülőszemélyzetével.
—-
Lezajlottak az A400M magashegyi tesztjei. A repülések idejére a másodikként legyártott példány Bolíviába települt La Paz repülőterére. A Grizzly második prototípusa több repülést is végzett a 3600 méteres tengerszint feletti magasságú repülőtérről, melyek a ritka levegő ellenére nem okoztak különösebb gondot a vasmadárnak. A tesztek után a szállítógép átrepült Chile-be, ahol részt vett a FIDAE repülőnapon, majd Peru fővárosába, Limába vette az irányt, és végül innen indult hosszú hazavezető útjára.

Az 5. prototípus első felszállása | Fotó: Airbus Military ,
A Raytheon új mérföldkőhöz érkezett a Paveway program keretében – elkészültek az 1000. 250 fontos (113 kg-os) bombához használható lézeres irányító berendezéssel. A nyugati körökben jelenleg használt legkisebb bombát, a GBU-58-at bevetheti az AT-6 Texan II, a Dassault Super Etendard valamint a Mirage III vadászbombázók.
A Paveway program a Raytheon egyik legfontosabb fegyverfejlesztéséve nőtte ki magát, a különböző szériák 25 repülőgéptípus fedélzetére vannak integrálva, az eddig elkészült 350 000 példány 43 ország légierejében állt vagy áll szolgálatban ma is.

Fotó: Hawker Beechcraft ,
Március 28-a jelentős napként vonul be az Amerikai Haditengerészet történelmébe, hisz évtizedek óta először vehettek át új gyártású felderítő és tengeralattjárók elleni harcra optimalizált repülőgépet – bizony, megérkezett a tengerészekhez az első sorozatgyártású P-8A Poseidon. Az alacsony ütemű sorozatgyártás első példánya március 30-án került üzemeltetőinek kezei közé, ekkor került hivatalosan a VP-30 század kötelékébe. Az P-8A fél évszázaddal lemaradva követi az általa leváltandó P-3C Orionokat, hisz azok idén jegyzik szolgálatba állításuk 50. évfordulóját. Az első Poseidon átadására Floridában, Jacksonville-ben a helyi haditengerészeti bázison került sor, nagy nyilvánosság előtt.

A Boeing P-8A Poseidon jó alapot szolgáltathat | Fotó: NAVAIR ,
Az Amerikai Légierő elvesztette egyik MQ-9 Reaper pilóta nélküli gépét, miután az április 5-én nem sokkal a felszállás után visszafordult a Seychelle-szigetek nemzetközi repterére. A gép leszállás közben többször is visszapattant a kifutóról, még végül déli irányban túl futott, és a tengerbe csapódott. Az esetre helyi idő szerint 13:30-kor került sor, a baleset okainak kivizsgálását megkezdték.
—-
A Szuhoj orosz repülőgépgyártó vállalat bejelentette, hogy az általuk tervezett Szu-35S vadászbombázó berepülési programja mérföldkövéhez érkezett, teljesítették az 500. repülést. A repülőgép katapultülésében Szergej Bogdan ezredes foglalt helyet, aki 2008-ban az első szárnyalására vitte el a gépet.
Az Orosz Légierő márciusban vehette át negyedik sorozatgyártású példányát, és a tervek szerint az év végéig további két gépet kapnak. Az eddig teljesített tesztek során már repültek 1400 km/h-val alig valamivel a tengerszint felett, és 2400 km/h-val nagy magasságban, valamint felemelkedtek 18 000 méterrel a tenger szintje fölé. A típus radarja nagyméretű légi célokat 400 km-ről, míg szélvédő elé beépített OLS optikai felderítőrendszer 80 km-ről észlelte. A gyártó szerint a típus túlszárnyalja az összes nyugati 4. és 4+ generációs típust, és felveszi a versenyt az 5. generációs F-22A Raptor-ral és az F-35 Lighting II-vel.

Szu-35S a 2009-es MAKS kiállításon ,
A Boeing átadta a Dél-Koreai Légierő utolsó két F-15K Slam Eagle repülőgépét. Az április 2-án a Daegu légibázison átadott vadászbombázók azt jelzik, hogy a mai szokásokkal ellentétben a Boeing idő és költségkereten belül leszállította az F-X II tender keretében megrendelt 21 példányt. A Dél-Koreai légierő 60 példánnyal rendelkezik az egyik legmodernebb „Sas” variánsból – az F-X I tender győzteseként a Boeing 40 F-15K leszállítására kapott megrendelést 2002-ben, majd ezt fejelték meg további 21 példánnyal 2008 áprilisában az F-X II névre keresztelt beszerzés gyanánt. A 60 gépes flotta lehet hogy tovább fog bővülni, lévén a Boeing a típus legújabb, csökkentett észlelhetőségű F-15SE Silent Eagle variánsával pályáz az F-X III tenderre, bár ennek legnagyobb esélyesének az F-35-öt tekintik.

F-15K és fegyverzete… háború esetén lenne miből válogatni ,