Túl a 2000 órán az A400M-flotta

Fontos mérföldkőhöz érkezett a magáról mostanában egyre kevesebbet hallató Airbus Military A400M stratégiai teherszállító repülőgép. A 2700 órásra tervezett berepülési programból már csak 700 van hátra, ugyanis a flotta nemrég teljesítette, majd túl is lépte a 2000. repült órát. Mindezt annak ellenére érték el, hogy a Le Bourget-ban megrendezett 49. Paris Air Show alatt problémák adódtak a hajtómű erőátviteli rendszerével, ezért a repüléseket egy időre le kellett állítani. Mára azonban lényegében áthidalták a meghibásodást, így a program tovább düböröghet.

Az EADS tájékoztatása szerint 2011. szeptember 4-ig a négy, berepülési programban résztvevő példány 684 felszállással 2100 órát töltött a levegőben. Ez azt jelenti, hogy a május közepén, technikai probléma miatt életbe léptetett ideiglenes szünet után (ami az MSN001 jelzésű példány egyik repülése közben történt: a gép Europrop International TP400-D6 erőforrásai az erőátviteli rendszer hibája miatt meghibásodtak, a repülésvezérlő rendszer pedig automatikusan leállította őket a levegőben) sikerült olyannyira felpörgetni a programot, hogy azóta körülbelül 180 „bevetés” során 500 órát repültek a gépek.

Hamarosan a MANPAD-októl sem kell félnie a Grizzly-nek|Forrás: Wikimédia Commons ,

Az Airbus Military állítása szerint jelenleg a berepülési program olajozottan és gördülékenyen halad, közel állnak a szükséges engedélyek megszerzéséhez. A franciaországi Touluseban és a spanyolországi Sevillában folyó munkába bevonják az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) képviselőit is. A napi repülésekhez általában három példányt használnak, melyek akár kétszer is levegőbe emelkedhetnek 24 órán belül. A negyediket pedig az esetleges változtatások, újítások életbe léptetéséhez használják a földön.

A berepülési program ötödik, s egyben utolsó résztvevője, az MSN006 várhatóan októberben készül el, jelenleg a végső összeszerelési stádiumban jár. Korábban azt tervezte az EADS, hogy a gép még októberben levegőbe is emelkedik, azonban valószínűbb, hogy erre csak november vagy december hónapban kerülhet sor. Mielőtt ugyanis megtörténne szűzfelszállása, az MSN006 a személyzet evakuációs tesztjeiben segédkezhet a mérnököknek.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Új európai szállítógép készül

UAV-hordozó A400M

UAV-hordozó A400M

Összetörtek egy C-295-öst Ghánában

Összetörtek egy C-295-öst Ghánában

Dél-Korea lesz az A400M legújabb vásárlója?

Dél-Korea lesz az A400M legújabb vásárlója?