Az Amerikai Egyesült Államok repülőeszközei irdatlan mennyiségű kerozint vedelnek nap mint nap, ez hatalmas összegeket emészt fel a költségvetésből. Ezt redukálandó, modernebb masinákat vásárolnak vagy csak korszerű erőforrásokat a régi gépekhez, ám emellett különböző praktikákkal próbálják kisebb étvágyra bírni a kerozinfalókat.
A komoly üzemanyag-mennyiséget lenyelő dögök közé tartozik a McDonnell Douglas KC-10 Extender is, melynek 3 darab General Electric CF6-50 típusú erőforrása a komoly tolóerőt képvisel. A gépek sokat repülnek sivatagi terület közelében, mely során a másodpercenként 660 kilogrammnyi átáramló levegőben található homokszemek lerakódnak a hajtóműben, rontván a szerkezet hatásfokát.
Az USAF által felkért AMC vállalat szóvivője, Steven Slatter elmondta, hogy is történik mindez:
„A sivatagi éghajlaton hatványozottan rakódnak szilikátok és homokszemek a hajtóműben. Ezek a részecskék felmelegednek és ráolvadnak a lapátokra, rontva ezzel az erőforrás teljesítményét. A hajtóművekben azonos tolóerő eléréséhez több üzemanyag elégetése szükséges, mely magasabb hőterhelést okoz, ezzel rövidítve a javításközi időintervallumot.”
Az AMC az USAF megbízásából 6 darab CF6-50-es erőforráson végzett méréseket és megállapították, hogy a megtisztított hajtóművek 16 fokkal alacsonyabban üzemelhettek azonos tolóerő mellett, átlagosan 152 kilogrammnyi kerozint takarítva meg ezzel. (Egy CF6-50-es fogyasztása utazómagasságon kb. 2500 kg/h)
„Miközben rengeteg üzemanyagot spórolunk a megoldással, másik előnye is van az erőforrások megtisztításának: a kíméletesebb üzem hosszabb élettartamot eredményez, ami szintén költségkímélő hozomány.” – zárta mondandóját Slatter.
A US Air Force az amerikai védelmi minisztérium energiafelhasználásának 79 százalékáért felel. Az USAF kerozinhasználatának 60 százalékáért a teherszállító repülőgépek felelnek, ami a védelmi minisztériumi szeletből 39 százalékot tesz ki. Ezek a számok jól szemléltetik miért éri meg az ilyen apróságokra figyelni, melyekkel dollármilliók takaríthatók meg évente.
—-
Hajtóműmosó berendezést bérel a Wizz Air