A héten már újra a levegőbe emelkedhettek a haditengerész F-35 példányai, miután némi szoftveres anomália miatt napokig a földön rostokoltak az amerikai gépmadarak.
Június 23-ától hat napon át szárnyaszegetten búslakodott három F-35C a Patuxent River haditengerészeti bázison, miután a mérnökök „logikai hibát” találtak a digitális repülésvezérlő rendszer azon részében, mely a kormányfelületek mozgatásáért felel, így akár balesetet is okozhatott volna. A szoftveres bakit orvosolták, s a módosított verzió feltöltését követően folytatódhatott a berepülési és tesztprogram.

A CF-03 első levegőbe emelkedése | Fotó: Lockheed Martin ,
Nincs ilyen szerencséje a Raptor-pilótáknak, akiknek munkaeszközét továbbra is repülési tilalom sújtja az oxigén-rendszer hibája miatt. A történet 2010 novemberében kezdődött, amikor lezuhant a típus egyik példánya. A vizsgálóbizottság eszméletvesztésre gyanakodott, ami később igazolódott, sőt több másik esetet követően az ok is bizonyossá vált: oxigén-hiány, azaz hypoxia. Az eset után 25 000 lábban korlátozták az F-22 Raptor maximális repülési magasságát, ennek ellenére további problémák akadtak, egy esetben az egyik Raptor a fák koronáját vitte el, ám a pilóta nem emlékezett az esetre. Az OBOGS rendszer veszélye miatt repülési tilalmat rendeltek el. A gépek május 3-a óta állnak a földön, ám egyelőre nem tudni, hogy meddig, mivel a mérnököknek még mindig nem sikerült megoldást találni az problémára.