A Dassault Aviation évek óta hiába küzd 4+ generációs vadászbombázója, a Rafale exportsikeréért, mivel a potenciális vásárlók mindig visszatáncolnak az utolsó pillanatban a típus borsos ára miatt.
A legkomolyabb vásárlónak jelenleg Brazília mellett az Egyesült Arab Emírségek tűnik, az arabokkal köttetendő üzlet meglepően sok, 60 gép eladásával kecsegtet. Ekkora mennyiség esetén nem meglepő, hogy az Emirátusok külön továbbfejlesztési irányelveket vázolt fel, ezek teljesítése nélkül a franciák búcsút inthetnek a 10 milliárd eurónak.
Nos, ezt a derék gallok is tudják, a 2 év óta zajló kényes tárgyalássorozat folyamán próbálnak mindenben megfelelni az arabok számára, sőt, újabb csábító ajánlatokkal igyekeznek még kelendőbbé tenni portékájukat.
A közelmúltban arról számolt be a The National arab napilap, hogy a Rafale mögött álló Dassault, Thales, SNECMA, MBDA és Sagem alkotta konzorcium nagyvonalúan egy Abu-Dzabiban (Al Ain repülőtér mellett) létesítendő összeszerelő-üzemet (sőt lehet, hogy komplett gyárat) is mellékelne az Emírségeknek. Nagyvonalúan megígérték, hogy „megtanítják az arab nemzetiségűeket repülőgépet-építeni”.
Az Egyesült Arab Emirátusoknak régóta régóta hőn áhított vágya saját repülőgép-ipar kiépítése, ezt használnák ki most a franciák. A fent nevezett cégek már meg is kezdték a kapcsolatfelvételt a „helyi erőkkel”, azaz a lehetséges arab beszállítókkal.
Az Emírségek már 2013-ban szolgálatba állítanák a Rafale első példányait, ezek természetesen még nem hazai gyártású gépek lennének. További fontos feltételük, hogy Franciaország vásárolja vissza a kiselejtezni kívánt Mirage 2000-9-eseket.
httpv://www.youtube.com/watch?v=douzAeXkjo4