A dél-koreai védelmi beszerzési ügynökség (DAPA) bejelentése szerint aláírás került egy újabb adag F-35 Lightning II beszerzéséről szóló szerződésre. Emellett decemberben más beszerzési projektek kapcsán is történt előrelépés.
Az amerikai korményzat 2023 szeptemberében hagyta jóvá Dél-Korea flottanövelésről szóló kérését, a DAPA legújabb jelentése szerint pedig mostanra megszületett az egyezség további 20 darab F-35A beszerzéséről 5,1 milliárd dollár értékben. A most megrendelt gépekkel a Dél-Koreai Légierő (ROKAF) egy újabb századát fegyverzik át Cshongdzsu város melletti támaszponton. A Villámok leszállítása várhatóan 2027-ben kezdődik. A távol-keleti ország jelenleg 39 darab F-35A-t üzemeletet a 17. Vadász Ezred kötelékében, melyek két században (151. és 153.) üzemelnek.
Szintén Dél-Koreához kapcsolódó hír, hogy az L3Harris a Korean Air és az izraeli ELTA Systems vállalatokkal összeállva légtérellenőrző repülőgépet fejleszt a légierő számára a Bombardier Global 6500 üzleti gépen alapulva. Az első két gép strukturális átalakítását még az L3 Harris texasi üzemében végzik, majd a radarintegrációt az ELTA hajtja végre Izraelben, de a többi példányt már Dél-Koreában alakítják át. A jelenlegi Boeing E-737 flotta leváltására 2020-ban tett először lépéseket az ázsiai ország, lehetőleg minél nagyobb hazai hozzáadott értékkel.
Decemberben a KAI (Korea Aerospace Industries) megrendelést kapott a DAPA-tól meg nem nevezett számú LAH könnyű támadó helikopterre, melyeket 2024 utolsó negyedévében kezdi el leszállítani a dél-koraei gyártó. Az új forgószárnyasok a Hughes MD500 és Bell AH-1F helikoptereket váltják majd a dél-koreai hadseregben.
A DAPA 2023 decemberében zöld utat adott a dél-koreai haditengerészet tengeralattjáró-elhárító feladatkörben alkalmazott Lynx Mk99 helikoptereinek leváltására is. A két potenciális versenyzőként a Sikorsky MH-60R Seahawk és az aurópai NH90-NFH típusokat említik. Az amerikai gép mellett több érv is szól, a H-60 különböző változatai már repülnek dél-koreai felségjellel, valamint az európai konstrució minőségi problémái és az elmúlt évek botrányai sem segítik a szoros versenyt. Azt nem tudni, hogy a helyi KAI Surion MUH-1 változatának esetlegesen specializált változatával tervez-e indulni a megmérettetésen a Korea Aerospace Industries.