Úgy toldanák meg lézerrel az elektromos meghajtású pilóta nélküli eszközök (UAS) hatótávját, hogy meglévő típusokat használnának hordozógépnek.
A kísérleti védelmi ipari projektekkel foglalkozó DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) a légiutántöltőket használná az elektromos meghajtású, pilóta nélküli repülőeszközök utántöltésére. A pályázóknak új lézeres töltési technológiát kell kifejleszteniük, a KC-46 Pegasus és KC-135 Stratotanker típusok szárnyai alá függeszthető konténerbe integrált eszköz minimum 100 kW teljesítmény folyamatos továbbítására kell, hogy képes legyen és beépített hűtőrendszerrel kell, hogy rendelkezzen, hogy könnyen integrálható legyen a hordozógépre. A cégeknek július 11-ig kell benyújtaniuk a jelentkezést a kiírásra, melynek során a pilóta nélküli eszközön elhelyezendő „energiavevő” technológiáját is ki kell dolgozniuk.
A kezdeményezésnek van létjogosultsága, mivel mindegyik haderőnem állományában megtalálhatóak elektromos meghajtású pilóta nélküli eszközök és az eszközök használhatóságát jelentősen megtoldaná, ha nem kellene leszállniuk töltésre / akkucserére. A konténerbe integrált „töltő” megvalósítása és a célkövetés egy kérdés, a történet érdekessége egy olyan vevőegység kifejlesztése lesz, mely integrálható a jelenlegi repülőeszközök fedélzetére.