A másik pályázó, az Airbus jelenleg más területekre helyezi a fókuszt, így a spanyolokak csak egy választásuk maradt.
A kiöregedő Northrop F-5M Freedom Fighter flotta leváltására eddig két pályázó volt versenyben, a Leonardo M-346 Master és az Airbus az új fejlesztésű AFJT (Advanced Fighter Jet Trainer) koncepcióval. Utóbbi azonban közelmúltban bejelentette, hogy 2030-ig a fő fókuszt az Eurofighter, az A400M és a C295 programokra helyezi a többi futó fejlesztés, így az AFJT kárára. A spanyoloknak azonban sietős, 5-6 éven belül szolgálatba kell állnia a váltótípusnak, így nagy eséllyel a másik pályázó, a Leonardo típusára esik a választás. Az új sugárhajtású kiképzőgépből 55 példányt rendszeresítenének két etapban 30 és 25 felosztásban.
Spanyolország az alap- és középhaladó képzésre 2020 januárjában vásárolt 24 darab turbólégcsavaros Pilatus PC-21 kiképzőgépet, melyekkel az alapfokú ENAER T-35 Pillán és a középhaladó CASA C-101 kiképzőgépeket váltják le. Az első géppár 2021 szeptemberében érkezett meg, míg az utolsó példányt 2022 júniusában szállítja le a svájci gyártó.