|

India MiG-29-eseket vásárolna

A sorozatos gépveszteségek, a típusváltás elhúzódása és a többször hangoztatott elégtelen gépmennyiség áthidalására használt MiG-29 Fulcrum repülőgépek beszerzésén ügyködik a légierő vezetése.

Indiában (sok országgal ellentétben) nem financiális probléma hátráltatja a légiflotta frissítését, bővítését, sokkal inkább kulturális háttere van a problémának, ami a gépek üzemeltetésében, a pilótaképzésben és a gyártókkal való feltételek egyeztetése során is kiütközik. Mindezek miatt nem sikerül a kívánt ütemben a gépek számának bővítése, és a típusváltás sem.

Az India számára korszerűsített MiG-29UPG példányok vezérsíkján is jól látható a beavatkozás ,

Épp ezek miatt próbálnak minden lehetőséget megragadni a fejlesztésre, melynek keretében például begyűjtötték a szolgálatból kivont SEPECAT Jaguar csapásmérőket, és a MiG-29-esekkel is hasonlót terveznek. A hírek szerint ugyanis egy kisebb szakértői csapat utazott Oroszországba, hogy ott megvizsgálják azokat a félbehagyott gyártású sárkányokat, amiknek összeszerelését 1980-as években állították le és sosem repültek. India a hírek szerint 21 darab gépek vásárolna, és ugyanolyan MiG-29UPG szintre korszerűsíttetnék őket, mint az Indiai Légierőben szolgáló példányokat. A moderizáció mellett élettartam-hosszabbításra is sor kerül, a gépek 25 év vagy 2500 repült óra helyett immáron 40 év vagy 3500 repült órás limitet kapnak.

A Szu-30MKI gépek számát is növelni kívánják, tavaly további 40 példány vásárlásáról szóltak a hírek, de a hazai fejlesztésű HAL Tejas továbbfejlesztett, MkII verziójából is többet rendelnének.

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Nem igazán értem,hogy mi a baj azzal amit kritizálsz.Nem azért voltak óraszerű műszerek mert nem voktak képesek más skalázási módot megjeleníttetni.
    Más a megjelenítés hatása az agyban. Pró és kontra megvan mindkettőnél.

    Körskálás műszernél (legyen idesorolva a hagyományos műszer is), az embernek jobban átjön egyrészt a tendencia (milyen gyorsan változik az érték), másrészt a teljes skálához viszonyítva hogy áll az érték - pl. az össz üzemanyag mekkora része fogyott el (ránézel nem csak azt látod, hogy pl. 2500 kg, hanem hogy ez az egész készlet egyharmada, mert látod a teljes skálát).

    Digitális MFD kijelzés esetén (ide tartozik PFD is) viszont több adatot tudsz az éleslátás zónájába tenni, így az agyadba több infó jut, mikor nincs időd nézelődni. Ezen felül szabadon változtatható (pl. RA megnő, ha a földhöz közelebb érsz, veszélyes érték színe vörös lesz, etc...), ahogy prioritás szerint is változhat, mi kerül oda (leszállásnál deviation indicator kell, felszállásnál FD, és így tovább...).

    Amúgy mechanikus műszerek igénylik a statikus nyomás, etc bevezetését műszerfalhoz, ami elég kényes - diginél kihúzod a panelt/számítógépet és csá.

    Összességében mindkettőnek lehet helye - de az MFD/HUD a hagyományos műszerek összes előnyét meg tudják adni a hátrányaik nélkül (pl. parallixis hiba), sok érték a fent említettek miatt képernyőn is körskálán jelennek meg (hajtóműparaméterek).
    A jövő útja mindenképpen ez volt, csak kinek előbb, kinek utóbb.
  • angelsoul
    Más a megjelenítés hatása az agyban. Pró és kontra megvan mindkettőnél.

    Körskálás műszernél (legyen idesorolva a hagyományos műszer is), az embernek jobban átjön egyrészt a tendencia (milyen gyorsan változik az érték), másrészt a teljes skálához viszonyítva hogy áll az érték - pl. az össz üzemanyag mekkora része fogyott el (ránézel nem csak azt látod, hogy pl. 2500 kg, hanem hogy ez az egész készlet egyharmada, mert látod a teljes skálát).

    Digitális MFD kijelzés esetén (ide tartozik PFD is) viszont több adatot tudsz az éleslátás zónájába tenni, így az agyadba több infó jut, mikor nincs időd nézelődni. Ezen felül szabadon változtatható (pl. RA megnő, ha a földhöz közelebb érsz, veszélyes érték színe vörös lesz, etc...), ahogy prioritás szerint is változhat, mi kerül oda (leszállásnál deviation indicator kell, felszállásnál FD, és így tovább...).

    Amúgy mechanikus műszerek igénylik a statikus nyomás, etc bevezetését műszerfalhoz, ami elég kényes - diginél kihúzod a panelt/számítógépet és csá.

    Összességében mindkettőnek lehet helye - de az MFD/HUD a hagyományos műszerek összes előnyét meg tudják adni a hátrányaik nélkül (pl. parallixis hiba), sok érték a fent említettek miatt képernyőn is körskálán jelennek meg (hajtóműparaméterek).
    A jövő útja mindenképpen ez volt, csak kinek előbb, kinek utóbb.
    Félreértettél.Arról beszéltem,hogy monitoron nem azért voltak körskálás műszerek mert mást nem tudtak megjeleníteni hanem azért mert körskálásat akartak megjeleníteni.
  • dudi
    Félreértettél.Arról beszéltem,hogy monitoron nem azért voltak körskálás műszerek mert mást nem tudtak megjeleníteni hanem azért mert körskálásat akartak megjeleníteni.
    .
    .
    Egyébként erről jut eszembe egy nagyon régen olvasott újságcikk, még 89-80 körülről, amikor a Mi-28 prototipust bemutatták Le Bourget-ben. Akkor jött le egy beszélgetés az akkori főtervezővel, aki váratlan őszinteséggel arról is sztorizott, hogy a szovjet tesztpilóták nehezen álltak át a műszerfalra feltett képernyőre, és volt állitólag olyan tesztpilóta is, aki a képernyő hallatán azt hitte, hogy azon TV-t lehet majd nézni! :)

    Szóval mi van, ha azért rajzoltak később is körskálás műszereket, hogy az addig full analóg műszerfalakhoz szokott pilóták könnyebben szokjanak át arra?
  • Capslock27
    .
    .
    Egyébként erről jut eszembe egy nagyon régen olvasott újságcikk, még 89-80 körülről, amikor a Mi-28 prototipust bemutatták Le Bourget-ben. Akkor jött le egy beszélgetés az akkori főtervezővel, aki váratlan őszinteséggel arról is sztorizott, hogy a szovjet tesztpilóták nehezen álltak át a műszerfalra feltett képernyőre, és volt állitólag olyan tesztpilóta is, aki a képernyő hallatán azt hitte, hogy azon TV-t lehet majd nézni! :)

    Szóval mi van, ha azért rajzoltak később is körskálás műszereket, hogy az addig full analóg műszerfalakhoz szokott pilóták könnyebben szokjanak át arra?
    Ez jó gondolat de 2019-ben is ilyen műszer megjelenítés van és nem csak az oroszoknál.
  • Capslock27
    .
    .
    Egyébként erről jut eszembe egy nagyon régen olvasott újságcikk, még 89-80 körülről, amikor a Mi-28 prototipust bemutatták Le Bourget-ben. Akkor jött le egy beszélgetés az akkori főtervezővel, aki váratlan őszinteséggel arról is sztorizott, hogy a szovjet tesztpilóták nehezen álltak át a műszerfalra feltett képernyőre, és volt állitólag olyan tesztpilóta is, aki a képernyő hallatán azt hitte, hogy azon TV-t lehet majd nézni! :)

    Szóval mi van, ha azért rajzoltak később is körskálás műszereket, hogy az addig full analóg műszerfalakhoz szokott pilóták könnyebben szokjanak át arra?
    Nem véletlen a körskála!
    Az a lényege, hogy normál esetben a mutató középen van. Elég csak rápillantani, hogy Aha, középre mutat, akkor jó. Nem kell vacakolni azzal, hogy 14 műszert egyesével leolvasol, csak odapillantasz.
  • borisz
    Nem véletlen a körskála!
    Az a lényege, hogy normál esetben a mutató középen van. Elég csak rápillantani, hogy Aha, középre mutat, akkor jó. Nem kell vacakolni azzal, hogy 14 műszert egyesével leolvasol, csak odapillantasz.
    .
    .
    Ezt nem teljesen ertem. Hogy erted, hogy normal esetben közepre mutat a mutato? Sebesseg, magassag, uzemanyag, stb.... hogy mutat közepre, amikor ezek allandoan valtozo parameterek?
  • dudi
    Ez jó gondolat de 2019-ben is ilyen műszer megjelenítés van és nem csak az oroszoknál.
    .
    .
    Szerintem 2019-en is lehet szempont ez is (de persze nem allitom hogy ez a nagybetus Megoldas! :) ), nagyon sok orosz katonai pilota ma is full analog, vagy csak reszben korszerusitett muszerfalu geppel repul. Szu-24-böl es Szu-34-böl kb azonos mennyiseg repul, a regi Szu-27-böl több van, mint a 35-ösböl, szallitogepek, helikopterek, bombazok... ott is több a korszerutlen mint a korszeru. A kikepzögepekbel is a kirakat a Jak-130, de közben ketszer annyi öreg L-39 szolgal meg mindig. Szoval szerintem az analog körskalas cockpitok nagyon is letezö valosag ma is.
  • Capslock27
    .
    .
    Szerintem 2019-en is lehet szempont ez is (de persze nem allitom hogy ez a nagybetus Megoldas! :) ), nagyon sok orosz katonai pilota ma is full analog, vagy csak reszben korszerusitett muszerfalu geppel repul. Szu-24-böl es Szu-34-böl kb azonos mennyiseg repul, a regi Szu-27-böl több van, mint a 35-ösböl, szallitogepek, helikopterek, bombazok... ott is több a korszerutlen mint a korszeru. A kikepzögepekbel is a kirakat a Jak-130, de közben ketszer annyi öreg L-39 szolgal meg mindig. Szoval szerintem az analog körskalas cockpitok nagyon is letezö valosag ma is.

    Pont itt írták,hogy összesen 2 század régi SZU-27 van már csak szóval ez csak részben igaz.
  • Capslock27
    .
    .
    Ezt nem teljesen ertem. Hogy erted, hogy normal esetben közepre mutat a mutato? Sebesseg, magassag, uzemanyag, stb.... hogy mutat közepre, amikor ezek allandoan valtozo parameterek?
    Mindenféle (a legtöbb) nyomás, hőmérséklet, fordulatszám, stb órája úgy van skálázva, hogy optimális esetben középre mutasson. De az üzemanyagnál is pl, ha már felhoztad, csak odapillantasz, és látod, hogy nagyjából merre mutat.
    Az amerikaiaknál meg szokás volt a függőleges skálázás, ahol a vízszintes mutató szaladgált fel-le. Ott is elég akkor leolvasni, ha valamit nem azon a környéken találsz, ahol lennie kéne. Pl. fordulatszám meg olajnyomás. Vagy vegyük példának az autók fordulatszám mérőjét. Bőven elég, ha ránézel félszemmel és (két)száz ford./perces nagyságrendben saccolod, mert általában teljesen mindegy, hogy 2459 vagy 2568 a fordulatszámod, jó lesz az kb 2500-nak.
  • borisz
    Mindenféle (a legtöbb) nyomás, hőmérséklet, fordulatszám, stb órája úgy van skálázva, hogy optimális esetben középre mutasson. De az üzemanyagnál is pl, ha már felhoztad, csak odapillantasz, és látod, hogy nagyjából merre mutat...
    Az amerikaiaknál meg szokás volt a függőleges skálázás, ahol a vízszintes mutató szaladgált fel-le. ...
    Mondjuk a MiG-29-esnek pont függőlegesen skálázott az üzemanyag mennyiség mérője.

    [​IMG]
  • Hpasp
    Mondjuk a MiG-29-esnek pont függőlegesen skálázott az üzemanyag mennyiség mérője.

    [​IMG]
    Hat mert az uszo csak fel es le tud elmozdulni a tankba korkorosen nem uszkalhat :p /csak viccelek./
  • Hpasp
    Mondjuk a MiG-29-esnek pont függőlegesen skálázott az üzemanyag mennyiség mérője.

    [​IMG]
    Mérésthechnikán így tanítják. Hovatovább a MiG-21-et is hadititokként kezelték. Ha mindenki egyesével nekilát ellenpéldákat hozni, megkeresem a szervert és kihúzom.
  • Algír forrás szerint a MAKSz keretein belül az algír delegáció megállapodott a MiG-gel, hogy a 2020-ban kivonásra kerülő MiG-29Sz típust a MiG-35-el váltanák le.
  • nyugger
    Algír forrás szerint a MAKSz keretein belül az algír delegáció megállapodott a MiG-gel, hogy a 2020-ban kivonásra kerülő MiG-29Sz típust a MiG-35-el váltanák le.
    Valszeg az ucso esely a Mig nek. Jo volna mar ha tenyleg tudnanak eg APAR rendszert belerakni. Mar 94 kornyeken igertek hogy "hamarosan keszen lesz" Az Indusoknak is igertek anno az AE-t demeg senki nem kapott es nem is latott beloluk .
  • boki
    5 ország mint potenciális MiG-35 vásárló.

    https://rg.ru/2019/09/05/piat-stran...hjxzJntJX148O6pqPxI3k1GGV8x9p1rCk0npPCRAd0Puk
    nyugger
    Algír forrás szerint a MAKSz keretein belül az algír delegáció megállapodott a MiG-gel, hogy a 2020-ban kivonásra kerülő MiG-29Sz típust a MiG-35-el váltanák le.

    A MiG-29-es típust üzemeltető országokat próbálják hírbe hozni, a MiG-35-össel:

    Algéria – három század használt MiG-29 9.13-asuk volt, amik közül kettőt már az évtized elején leváltottak Szu-30MKA-ra. Egy maradék századot MiG-35-ösre cserélni nincs sok értelme, náluk inkább a Szu-24-esek lecserélése a kérdés. Persze, ha politikai az indok, az bármit elbír.

    Egyiptom - itt látok reális politikai esélyt, kérdés ki fogja fizetni? Finanszírozza egy gazdag arab ország a háttérből, vagy az oroszok fizetik ki és elkönyvelik, soha vissza nem fizetendő kölcsönként. Van erre pénze az oroszoknak?

    Irán - a MiG-29-esnél, húsz évvel régebbi gépeket is vígan repülnek. Irán tudja, hogy érdekeinek képviseletére a vallásinak álcázott háborúk, illetve az atomfegyverzet birtoklása az alkalmas, nem a MiG-35-ös vadászgép.

    Fehéroroszország - már született megrendelés a Szu-30SzM-re, a MiG-29-esek lecserélése céljából

    Észak-Korea - amennyiben az Oroszoknak van akarata és pénze a koreai gazdaság finanszírozásának átvételére Kínától, akkor majd lesz orosz vadászgép is, akár MiG-35-ös.

    India - nem értem a gondolkodásukat. Együtt ’dolgozva’ egy egyiptomi arabbal, vagy egy muzulmán malajziaival, azokban több kulturális közös pontot találok, mint az indiaiakban. Innentől bármi lehet, de ami fontos, ők nagyrészt az egyetlenek, akik fizetnének is a MiG-35-ösért, tehát nem az oroszoknak kellene finanszírozni.


    Legalábbis jelenleg így látom, de nyitott vagyok más véleményekre…
  • Galcom
    A MiG-29-es típust üzemeltető országokat próbálják hírbe hozni, a MiG-35-össel:

    Algéria – három század használt MiG-29 9.13-asuk volt, amik közül kettőt már az évtized elején leváltottak Szu-30MKA-ra. Egy maradék századot MiG-35-ösre cserélni nincs sok értelme, náluk inkább a Szu-24-esek lecserélése a kérdés. Persze, ha politikai az indok, az bármit elbír.

    Egyiptom - itt látok reális politikai esélyt, kérdés ki fogja fizetni? Finanszírozza egy gazdag arab ország a háttérből, vagy az oroszok fizetik ki és elkönyvelik, soha vissza nem fizetendő kölcsönként. Van erre pénze az oroszoknak?

    Irán - a MiG-29-esnél, húsz évvel régebbi gépeket is vígan repülnek. Irán tudja, hogy érdekeinek képviseletére a vallásinak álcázott háborúk, illetve az atomfegyverzet birtoklása az alkalmas, nem a MiG-35-ös vadászgép.

    Fehéroroszország - már született megrendelés a Szu-30SzM-re, a MiG-29-esek lecserélése céljából

    Észak-Korea - amennyiben az Oroszoknak van akarata és pénze a koreai gazdaság finanszírozásának átvételére Kínától, akkor majd lesz orosz vadászgép is, akár MiG-35-ös.

    India - nem értem a gondolkodásukat. Együtt ’dolgozva’ egy egyiptomi arabbal, vagy egy muzulmán malajziaival, azokban több kulturális közös pontot találok, mint az indiaiakban. Innentől bármi lehet, de ami fontos, ők nagyrészt az egyetlenek, akik fizetnének is a MiG-35-ösért, tehát nem az oroszoknak kellene finanszírozni.


    Legalábbis jelenleg így látom, de nyitott vagyok más véleményekre…
    Általam linkelt orosz cikk, amit most lefordítottál a Military Watch véleménye(eredeti cikk)

    Oroszul nem tudóknak:
    https://militarywatchmagazine.com/a...om-india-and-north-korea-to-belarus-and-egypt

    Ide tartozik, hogy Malajzia már konkrét tárgyalásokat folytat a Mig-35 -ről. Ezt ma jelentette ki Malajzia miniszterelnöke, aki szintén résztvevője a Keleti Gazdasági Fórumnak Vlagyivosztokban.
  • Galcom
    Algéria – három század használt MiG-29 9.13-asuk volt, amik közül kettőt már az évtized elején leváltottak Szu-30MKA-ra. Egy maradék századot MiG-35-ösre cserélni nincs sok értelme, náluk inkább a Szu-24-esek lecserélése a kérdés. Persze, ha politikai az indok, az bármit elbír.
    24-48 közti lehetséges beszerzendő mennyiségről írnak, bár korábban a Szu-34 exportja is felmerült az algíroknál amiből aztán sem lett semmi. Szóval igen egyelőre még vegyük ezt a hírt egy adag szódával, mert a pénz nem végtelen és ki tudja mi lesz a végső döntés.

    boki
    Ide tartozik, hogy Malajzia már konkrét tárgyalásokat folytat a Mig-35 -ről. Ezt ma jelentette ki Malajzia miniszterelnöke, aki szintén résztvevője a Keleti Gazdasági Fórumnak Vlagyivosztokban.
    Pár napja olvastam olyat (nem tudom hol), hogy Putyin felajánlotta a maláj félnek, hogy Oroszország kész lenne visszavásárolni a maláj MiG-ket és azok helyébe küldeni MiG-35-t. Gondolom azért így is maradna jelentősebb összeg amit fizetnie kéne a malájoknak, de itt első sorban az export beindulása lenne a lényeg.
  • nyugger
    24-48 közti lehetséges beszerzendő mennyiségről írnak, bár korábban a Szu-34 exportja is felmerült az algíroknál amiből aztán sem lett semmi. Szóval igen egyelőre még vegyük ezt a hírt egy adag szódával, mert a pénz nem végtelen és ki tudja mi lesz a végső döntés.


    Pár napja olvastam olyat (nem tudom hol), hogy Putyin felajánlotta a maláj félnek, hogy Oroszország kész lenne visszavásárolni a maláj MiG-ket és azok helyébe küldeni MiG-35-t. Gondolom azért így is maradna jelentősebb összeg amit fizetnie kéne a malájoknak, de itt első sorban az export beindulása lenne a lényeg.
    1. Algéria: 14-16 darab MiG-29M/M2 vásárlásáról írt alá szerződést , ez mellett meg további 14-16 Szu-30MKI(A) -t is vesz.

    2. Malajzia: Igen arról van szó, hogy visszaadják a MiG-29-est és vesznek MiG-35 gépeket. Olcsó orosz hitelről folynak jelenleg a tárgyalások .

Ugrás a fórum topichoz