|

India MiG-29-eseket vásárolna

A sorozatos gépveszteségek, a típusváltás elhúzódása és a többször hangoztatott elégtelen gépmennyiség áthidalására használt MiG-29 Fulcrum repülőgépek beszerzésén ügyködik a légierő vezetése.

Indiában (sok országgal ellentétben) nem financiális probléma hátráltatja a légiflotta frissítését, bővítését, sokkal inkább kulturális háttere van a problémának, ami a gépek üzemeltetésében, a pilótaképzésben és a gyártókkal való feltételek egyeztetése során is kiütközik. Mindezek miatt nem sikerül a kívánt ütemben a gépek számának bővítése, és a típusváltás sem.

Az India számára korszerűsített MiG-29UPG példányok vezérsíkján is jól látható a beavatkozás ,

Épp ezek miatt próbálnak minden lehetőséget megragadni a fejlesztésre, melynek keretében például begyűjtötték a szolgálatból kivont SEPECAT Jaguar csapásmérőket, és a MiG-29-esekkel is hasonlót terveznek. A hírek szerint ugyanis egy kisebb szakértői csapat utazott Oroszországba, hogy ott megvizsgálják azokat a félbehagyott gyártású sárkányokat, amiknek összeszerelését 1980-as években állították le és sosem repültek. India a hírek szerint 21 darab gépek vásárolna, és ugyanolyan MiG-29UPG szintre korszerűsíttetnék őket, mint az Indiai Légierőben szolgáló példányokat. A moderizáció mellett élettartam-hosszabbításra is sor kerül, a gépek 25 év vagy 2500 repült óra helyett immáron 40 év vagy 3500 repült órás limitet kapnak.

A Szu-30MKI gépek számát is növelni kívánják, tavaly további 40 példány vásárlásáról szóltak a hírek, de a hazai fejlesztésű HAL Tejas továbbfejlesztett, MkII verziójából is többet rendelnének.

Fórum hozzászólások

  • Terminator


    A Szerb Köztársaság Védelmi Minisztériumának küldöttsége részére négy fehérorosz MiG-29 átadása az 558. Baranovichi Repülési Intézetben.
    Mostantól a MiG-ek hivatalosan a Szerb Köztársaság tulajdonában vannak. A fehérorosz MiG-ek kétszer olyan hosszú járőrözési idővel rendelkeznek, mint a MiG-29 korábbi verziói.
    1999 előtt volt 14db MiG-29 9.12B (18101..18114) harci, és 2db MiG-29UB 9.51B (18301,18302) gyakorló változatuk.
    1999-ben lelőttek 6db-ot (18106,109,111,112,113,114), és a földön szétbombáztak 4db-ot (18103,104,107,302).
    2009-ben 1db lezuhant (18105).
    2016-ban a mélyponton maradt 3db MiG-29 9.12B (18101,102,108), és 1db MiG-29UB 9.51B (18301).

    2017-ben kaptak 4db harcit, két változatból...
    18115 MiG-29 9.12A
    18116,117,118 MiG-29 9.13
    ... és két gyakorlót az oroszoktól.
    18303,304 MiG-29UB 9.51A

    Most kaptak 4db MiG-29 9.13 fehérorosz harcit.

    Összesen így lesz 14db MiG-29-esük, 5 változatból ha jól számolom. 9.12A, 9.12B, 9.13, 9.51A, 9.51B

    11db harci MiG-29
    1db 9.12A
    3db 9.12B
    7db 9.13

    3db gyakorló MiG-29UB
    2db 9.51A
    1db 9.51B

    Valaki kifejthetné a különbségeket ezek között.
  • Hpasp
    1999 előtt volt 14db MiG-29 9.12B (18101..18114) harci, és 2db MiG-29UB 9.51B (18301,18302) gyakorló változatuk.
    1999-ben lelőttek 6db-ot (18106,109,111,112,113,114), és a földön szétbombáztak 4db-ot (18103,104,107,302).
    2009-ben 1db lezuhant (18105).
    2016-ban a mélyponton maradt 3db MiG-29 9.12B (18101,102,108), és 1db MiG-29UB 9.51B (18301).

    2017-ben kaptak 4db harcit, két változatból...
    18115 MiG-29 9.12A
    18116,117,118 MiG-29 9.13
    ... és két gyakorlót az oroszoktól.
    18303,304 MiG-29UB 9.51A

    Most kaptak 4db MiG-29 9.13 fehérorosz harcit.

    Összesen így lesz 14db MiG-29-esük, 5 változatból ha jól számolom. 9.12A, 9.12B, 9.13, 9.51A, 9.51B

    11db harci MiG-29
    1db 9.12A
    3db 9.12B
    7db 9.13

    3db gyakorló MiG-29UB
    2db 9.51A
    1db 9.51B

    Valaki kifejthetné a különbségeket ezek között.
    Amennyire én tudom a 9.12 A és B az az ezer éves változat amit halomra mészároltak mindenhol.A 9.51 az 9.12 kétül€ses változata radar nélkül.Ezek gyakorlatilag olyan MIG-ek mint amik nekünk voltak.
    A 9.13 az már érdekesebb mert ott már fejlesztett elektronika van ráadásul ezek nem export azaz butított gépek így elvileg a legmodernebb 80-as évek végi szovjet elektronika van bennük.Az persze kérdéses,hogy az integrált zavarórendszert kiszerelték-e mielőtt odaadták a jugóknak.
  • dudi
    Amennyire én tudom a 9.12 A és B az az ezer éves változat amit halomra mészároltak mindenhol.A 9.51 az 9.12 kétül€ses változata radar nélkül.Ezek gyakorlatilag olyan MIG-ek mint amik nekünk voltak.
    A 9.13 az már érdekesebb mert ott már fejlesztett elektronika van ráadásul ezek nem export azaz butított gépek így elvileg a legmodernebb 80-as évek végi szovjet elektronika van bennük.Az persze kérdéses,hogy az integrált zavarórendszert kiszerelték-e mielőtt odaadták a jugóknak.
    A 9.13 amit a "nyugat" MIG-29C-nek különbözetet meg Pupos verziójáról ismerhető fel. Ez ér a legtöbbet az Oroszok által átadott gépekből..
    Elvileg modósítva lesz minden harci változat R-77 hordozására.
    Ott voltam a Orosz gépek átadási ünnepségén, képriportom a Kanadai repülősmagazinban:

    http://www.theaviationmagazine.com/The_Aviation_Magazine_55_March-April_2018.pdf
  • dudi
    Amennyire én tudom a 9.12 A és B az az ezer éves változat amit halomra mészároltak mindenhol.A 9.51 az 9.12 kétül€ses változata radar nélkül.Ezek gyakorlatilag olyan MIG-ek mint amik nekünk voltak.
    A 9.13 az már érdekesebb mert ott már fejlesztett elektronika van ráadásul ezek nem export azaz butított gépek így elvileg a legmodernebb 80-as évek végi szovjet elektronika van bennük.Az persze kérdéses,hogy az integrált zavarórendszert kiszerelték-e mielőtt odaadták a jugóknak.
    Igen, a misztikus 9.13 és az ő modernebb elektronikája. Nos, hozzánk az első 9.13-asok 86 júliusában jöttek, tehát előbb, mint az indiai és jugó 9.12B exportok. A púpjában ott ült a Gardenija zavarórendszer meg más volt a válaszjeladó és képes volt az A-50-essel együttműködni. Kb ennyi.
  • Allesmor Obranna
    Igen, a misztikus 9.13 és az ő modernebb elektronikája. Nos, hozzánk az első 9.13-asok 86 júliusában jöttek, tehát előbb, mint az indiai és jugó 9.12B exportok. A púpjában ott ült a Gardenija zavarórendszer meg más volt a válaszjeladó és képes volt az A-50-essel együttműködni. Kb ennyi.
    És mi a különbség a 9.12A (két éve átadott orosz) és 9.12B (szovjet export) harci között?
  • Hpasp
    És mi a különbség a 9.12A (két éve átadott orosz) és 9.12B (szovjet export) harci között?
    Úgy tudom,hogy ami a jugónak volt azoknak a két belső pilonja alkalmas póttartály függesztésére.
  • Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
  • Allesmor Obranna
    Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
    Jelentem az biztos, hogy hasznának(ltak) szárnytartályokat, láttam repülni velük polák fulcrumokat, de nem tudom, hogy a Luftwaffe-s egyedieket, vagy oroszt.
  • dudi
    Úgy tudom,hogy ami a jugónak volt azoknak a két belső pilonja alkalmas póttartály függesztésére.
    1990-es Jugó L-18 (MiG-29) manuált nézegetve, ott csak a középső 1500l-es tartályt említik, a szárny alattit nem.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Hpasp
    1990-es Jugó L-18 (MiG-29) manuált nézegetve, ott csak a középső 1500l-es tartályt említik, a szárny alattit nem.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Bezzeg a német MiG-29 manuálban...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Hpasp
    És mi a különbség a 9.12A (két éve átadott orosz) és 9.12B (szovjet export) harci között?
    Közben Zord is adott egy megfejtést...

    9.12A VSz export
    9.12B nem VSz export
    9.12 szovjet (index után nincs betű).
    9.13-as meg a púpos, eredetileg más radar-megjelenítéssel (bár ez talán ez az összes szovjet N019 sajátossága is volt), elvileg belső zavaróberendezéssel (Gardenyija). Némi plusz keró is belefért, és nedves volt a két szárny alatti belső tartó is PTB1150-eseknek.
    A max felszállója is nagyobb volt, a hasznos terhelés 2000-ről 3200-ra nőtt.
  • Allesmor Obranna
    Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
    Tudnál ezekről az egyedi tartályokról képet mutatni?
  • MiG-29SzMT és UBM gépek "akcióban". Éleslövészet gépágyúval és B-13L (Sz-13) blokkal.
    Érdemes figyelni, hogy a hátsó ülés egyik kijelzőjén egy kamera képe jeleníthető meg:

  • boki
    Első MiG-35UB

    Ritka gagyi lett az új betűtípus és szám az oldalán. Már láttam ezt néhány újabban átadott Jak-130 és Su-30 gépen is. Hogy nem lehet már egy szabványt használni?
  • Serbian Air Force deployed 3 MiG-29’s to Bulgaria today. They will participate in a live fire exercise over the Shabla range. R-73E and R-60MK rockets expected to be fired during the exercise.

Ugrás a fórum topichoz