|

További 40 Szu-30MKI az Indiai Légierőnek?

Az Indiai Légierő részére megrendelt 272 Szu-30MKI gyártása a vége felé közeledik, a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) már az utolsó 23 gépen dolgozik. Viszont szeretnének továbbiakon is, így a hírek szerint megkörnyékezték az indiai védelmi minisztériumot, mit szólna, ha további 40 gépet szállítanának le gyorsan és a francia Rafale-hoz mérten mintegy harmad áron.

A HAL elnökének nyilatkozata szerint ahogy 2010 óta, továbbra is 4,25 milliárd indiai rúpia, azaz cirka 68 millió dollár lenne 1-1 Szu-30MKI ára, amit igen versenyképesnek tart a 36 darabos Dassault Rafale beszerzés 1-1 gépre vetített, 11,25 milliárd rúpiában megnevezett összeggel szemben. (A Rafale 2015-ös indiai megrendelésekor bedobott 4 milliárd Euró körüli ár helyett a beszerzés feltételeinek véglegesítésekor, 2016 tavaszán már ennek a duplájáról szóltak a hírek.)

Az ajánlat hátterében a HAL részéről elhangzottak szerint egyébként az húzódik meg, hogy 40 db Szu-30MKI-t mindenképpen alkalmassá kell tenniük a BrahMos hordozására és akkor már szerintük jobb megoldás az, ha nem használt gépeket alakítanának át, hanem eleve ezen módosításokkal készülő gépeket rendelne az állam. Lévén így ezek a BrahMos indítóplatformként is funkcionáló Szuhojok hosszabb ideig rendelkezésre állhatnak, hiszen élettartamukból még nem fogyott egy nap sem.

A nem kis méretű, orosz-indiai BrahMos Szu-30-asról bevethető, némiképp méret- és súlycsökkentett változatának összehozása nem ment probléma nélkül az első tesztindításra csak 2017 novemberének vége felé került sor ez látható az alábbi videón:

Anonim és így fenntartásokkal kezelendő minisztériumi források szerint az ajánlat pozitív elbírálásban részesülhet, tekintettel az Indiai Légierő nem új keletű, egyelőre még mindig súlyosbodó géphiányára.

A HAL “olcsón, gyorsan” ajánlatában egyébként van egy kis trükk is: a Szu-30MKI mellé anno megvásárolt technológiai transzfer befogadása ugyan már lezárult, ezen potenciális rendelés teljesítése viszont mégis úgy történne, mint az első 50 gép esetében: Oroszországban legyártott kitekből raknák össze Indiában a gépeket. A HAL álláspontja szerint annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban és legolcsóbban tudják szállítani az esetleg megrendelt gépeket.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    A cikk 2018-as.
    Az egyik fontos alapvetése, hogy az újabb és jóval komplexebb, nomeg drágább Szu-30/34/35 gépek nem túl nagyszámban vannak jelen a légierőben és képtelenek kiváltani a régebbi Szu-27-eseket, MiG-29-eseket.
    Nos, ez már nem igaz és talán már 2018-ban se volt az.
    A darabszámok valóban összezsugorodtak, de az arányok tekintetében a modernebb típusok már fölényben vannak, miközben elődeikkel ellentétben nyitottabb architektúrával rendelkeznek és így bármilyen képesség is jellemzi jelenleg ezt a triót, az nagyon hamar megváltozhat.
    Az, hogy a MiG-29-esek és Szu-27-esek három évtized alatt lényegében változatlan konfigurációban szolgálták le az idejüket, nem jelenti azt, hogy az újabb típusok is ilyen sokáig konzerválódjanak egy adott technológiai szinten. Lásd Szu-30SzMD program, ami alíg tíz év után jelent lényegi upgrade-et a flottán, ahogy szó van már a Szu-34M modernizációról is, ami akárhol is tart, elvben a soron következő nagyjavításokhoz be lehet időzíteni.
    Van ilyen lehetőség.
    És itt nem csak arról van szó, hogy a Szovjetúnió szétesését követően nem volt anyagi fedezet hasonló "MLU" programokra.
    Technológia nem volt, amit akkor használhattak volna. Az első Szu-27SzM program 2003 körül indult.
    A technikai rész a kevésbé fontos.
    A fontos a kevés repült óraszám, a kevés pilóta, és hogy kilátás sincs ezeknek a hiányosságoknak az orvoslására. Egyáltalán nincsenek komplex repülő gyakorlatok.
    Nincs gyártókapacitás. kevés a szakember.
    Ha tudsz ezekből valamiről, ami tavaly óta változott, azt okvetlen írd meg.
  • gacsat
    A technikai rész a kevésbé fontos.
    A fontos a kevés repült óraszám, a kevés pilóta, és hogy kilátás sincs ezeknek a hiányosságoknak az orvoslására. Egyáltalán nincsenek komplex repülő gyakorlatok.
    Nincs gyártókapacitás. kevés a szakember.
    Ha tudsz ezekből valamiről, ami tavaly óta változott, azt okvetlen írd meg.
    A cikk 2018-ban jelent meg ugyan, de 2018-ról nem ír. Volt már róla írva a HTKA-ban, hogy 1300 pilóta hiányzik, de arról is volt írva, hogy ez a Szergyukov féle reformok-(leépítések ) következménye. Évente mindössze 30 végzős pilóta hagyta el a Krasznodari Repülési főiskolát. 2017-ben 60. De 2018-ban már 600 szakember (pilóta + müszakis) fejezte be 5 éves tanulmányait. Sojgu VM való kinevezése után(2013) már sokkal több osztályt nyitottak és az eredménye már 2018-ban megvolt.
    A képzés 5 éves , a szakok: vadászpilóta, frontbombázó-csatarepülőgép pilóta, katonai-szállítógép pilóta, távolsági légierő pilóta, haditengerészeti pilóta

    Az elkövetkezendő években kb 1500 új végzős pilótával (köztük női pilótákkal)bővől az orosz VKSZ.
  • boki
    A cikk 2018-ban jelent meg ugyan, de 2018-ról nem ír. Volt már róla írva a HTKA-ban, hogy 1300 pilóta hiányzik, de arról is volt írva, hogy ez a Szergyukov féle reformok-(leépítések ) következménye. Évente mindössze 30 végzős pilóta hagyta el a Krasznodari Repülési főiskolát. 2017-ben 60. De 2018-ban már 600 szakember (pilóta + müszakis) fejezte be 5 éves tanulmányait. Sojgu VM való kinevezése után(2013) már sokkal több osztályt nyitottak és az eredménye már 2018-ban megvolt.
    A képzés 5 éves , a szakok: vadászpilóta, frontbombázó-csatarepülőgép pilóta, katonai-szállítógép pilóta, távolsági légierő pilóta, haditengerészeti pilóta

    Az elkövetkezendő években kb 1500 új végzős pilótával (köztük női pilótákkal)bővől az orosz VKSZ.
    Nagyon is szól 2018ról. Pl. hogy az orosz állításokkal szemben a repülők mindössze 30%a teljesített bármilyen értékelhető feladatot Szíriában.
    És a 600ból mennyi volt a pilóta? saccra 80.
    Azt, hogy ezt ki csinálta, nem szól a cikk. Ennek ellenére én meg tudom mondani. Se Szergyukov, se Sojgu, hanem a pénz. Főleg meg annak hiánya. Kis pénz, kis foci.
  • boki
    A cikk 2018-ban jelent meg ugyan, de 2018-ról nem ír. Volt már róla írva a HTKA-ban, hogy 1300 pilóta hiányzik, de arról is volt írva, hogy ez a Szergyukov féle reformok-(leépítések ) következménye. Évente mindössze 30 végzős pilóta hagyta el a Krasznodari Repülési főiskolát. 2017-ben 60. De 2018-ban már 600 szakember (pilóta + müszakis) fejezte be 5 éves tanulmányait. Sojgu VM való kinevezése után(2013) már sokkal több osztályt nyitottak és az eredménye már 2018-ban megvolt.
    A képzés 5 éves , a szakok: vadászpilóta, frontbombázó-csatarepülőgép pilóta, katonai-szállítógép pilóta, távolsági légierő pilóta, haditengerészeti pilóta

    Az elkövetkezendő években kb 1500 új végzős pilótával (köztük női pilótákkal)bővől az orosz VKSZ.
    Az elkövetkező hány évben? Hol az évekre lebontott létszám, a nyugdíjazásokt és a pályaelhagyókat is figyelembe véve? És a képzési szint? Nem annyi első osztályú pilótának kellene lenni, ahány gép van?
    Én is szeretem a propaganda szövegeket, és jól is szórakozom rajtuk, de ezek csak elrejtik a siralmas összképet.
  • arbalest
    Ezt mondjuk egy olyan ország tükrében, mint India, nemigazán értem. Ezek szerint az AIM-9X és 120 megbukott, hogy Európában kijeflesztették az Asraamot és Meteort?
    .
    Ez a hasonlat nem jo. India a Szu-30 gepekkel csomagban megvette az R-77-et, csak az nem valt be. Persze most jöhet a szokasos "csodafegyver" kommunikacio, hogy okee, okeee, az XY verzio tenyleg leszerepelt harcban, de semmi baj, mert maris itt az uj XYM valtozat, na ettöl most minden mas lesz, tiszta lappal indulunk. Ez tart is az elsö eles inditasig, de azutan megint semmi baj, mert maris itt az uj....
  • gacsat
    Nagyon is szól 2018ról. Pl. hogy az orosz állításokkal szemben a repülők mindössze 30%a teljesített bármilyen értékelhető feladatot Szíriában.
    És a 600ból mennyi volt a pilóta? saccra 80.
    Azt, hogy ezt ki csinálta, nem szól a cikk. Ennek ellenére én meg tudom mondani. Se Szergyukov, se Sojgu, hanem a pénz. Főleg meg annak hiánya. Kis pénz, kis foci.
    Látom nem marad meg benned semmilyen korábbi információ, mindig ismételni kell már töbször leírt dolgokat Pénz volt akkoriban, csak a civil miniszter koncepciója szerint mindent leépítettek. A Szíriában tevékenykedő gépekkel kapcsolatban is nagyon pontatlan a cikk amit linkeltél.
  • gacsat
    Az elkövetkező hány évben? Hol az évekre lebontott létszám, a nyugdíjazásokt és a pályaelhagyókat is figyelembe véve? És a képzési szint? Nem annyi első osztályú pilótának kellene lenni, ahány gép van?
    Én is szeretem a propaganda szövegeket, és jól is szórakozom rajtuk, de ezek csak elrejtik a siralmas összképet.
    Ideális esetben 100 vadászbombázóra (multirole) 130-140 kiképzett pilóta szükséges,hogy mindegyik gép bevethetó legyen.
  • gacsat
    Nagyon is szól 2018ról. Pl. hogy az orosz állításokkal szemben a repülők mindössze 30%a teljesített bármilyen értékelhető feladatot Szíriában.
    És a 600ból mennyi volt a pilóta? saccra 80.
    Azt, hogy ezt ki csinálta, nem szól a cikk. Ennek ellenére én meg tudom mondani. Se Szergyukov, se Sojgu, hanem a pénz. Főleg meg annak hiánya. Kis pénz, kis foci.
    .
    Adott idöszakban hany uzemkepes gep allomasozott Sziriaban, abbol adodik, hogy ezekkel hany pilota es mennyit repulhetett kb.
  • Capslock27
    .
    Ez a hasonlat nem jo. India a Szu-30 gepekkel csomagban megvette az R-77-et, csak az nem valt be. Persze most jöhet a szokasos "csodafegyver" kommunikacio, hogy okee, okeee, az XY verzio tenyleg leszerepelt harcban, de semmi baj, mert maris itt az uj XYM valtozat, na ettöl most minden mas lesz, tiszta lappal indulunk. Ez tart is az elsö eles inditasig, de azutan megint semmi baj, mert maris itt az uj....
    India simán megtehetné, hogy vesz az új R-77-1-ből, ami már az orosz légierőben is tömegesen elterjedt, ahelyett, hogy költséges és kétséges kimenetelű saját fejlesztést folytat. Ezért írtam, hogy náluk ez inkább nagyhatalmi függetlenségre törekvés.
  • Capslock27
    .
    Ez a hasonlat nem jo. India a Szu-30 gepekkel csomagban megvette az R-77-et, csak az nem valt be. Persze most jöhet a szokasos "csodafegyver" kommunikacio, hogy okee, okeee, az XY verzio tenyleg leszerepelt harcban, de semmi baj, mert maris itt az uj XYM valtozat, na ettöl most minden mas lesz, tiszta lappal indulunk. Ez tart is az elsö eles inditasig, de azutan megint semmi baj, mert maris itt az uj....
    RVV-AE-t vette meg India, amiben külföldi elektronika van. RVV-AE a szovjet R-77 továbbfejlesztett változata (francia, indiai, izraeli elektronikával)
  • Bleroka
    Ideális esetben 100 vadászbombázóra (multirole) 130-140 kiképzett pilóta szükséges,hogy mindegyik gép bevethetó legyen.
    Hát ja. Az ideális mégis az lenne, ha minden gépre jutna egy fullos pilóta. Aki nyugodtan alszik egy Csendes-óceán fölötti légi tankolásokkal teli éjszakai gyakorlat előtt.
  • boki
    Látom nem marad meg benned semmilyen korábbi információ, mindig ismételni kell már töbször leírt dolgokat Pénz volt akkoriban, csak a civil miniszter koncepciója szerint mindent leépítettek. A Szíriában tevékenykedő gépekkel kapcsolatban is nagyon pontatlan a cikk amit linkeltél.
    Ja. Azt a pénzt okosabban használták fel.
  • Hogy mi érdekes a képen?
    Hogy újra van Szu-35-ös a Ruszkije Vityazi színeiben, de remélhetőelg ezúttal már tartós lesz a használat.
    Mert volt korábban is terv a régi Szu-35-ös alkalmazására, de az akkor elbukott, mert nem volt megfelelő választás:

    [​IMG]

    Most viszont a Szu-35Sz-t kapják meg a Vitézek, a már meglévő Szu-30SzM-ek mellé.
  • Roni
    Mi érdekes a képen?
    boki
    Orosz Vitézek átülnek a Szu-35Sz gépekre. November 7-én Kubinkában veszik át az első 4 gépet. A Szu-30SzM-et továbbbra is üzemeltetni fogják.
  • gacsat
    Az elkövetkező hány évben? Hol az évekre lebontott létszám, a nyugdíjazásokt és a pályaelhagyókat is figyelembe véve? És a képzési szint? Nem annyi első osztályú pilótának kellene lenni, ahány gép van?
    Én is szeretem a propaganda szövegeket, és jól is szórakozom rajtuk, de ezek csak elrejtik a siralmas összképet.
    Amíg erről valaki hiteles adatot hoz, addig meghoznád, hogy a US Marinestől ki fog nyugdíjba vonulni a következő 5 évben?
  • boki
    RVV-AE-t vette meg India, amiben külföldi elektronika van. RVV-AE a szovjet R-77 továbbfejlesztett változata (francia, indiai, izraeli elektronikával)
    .
    Biztosan...? Szerintem a francia, izraeli elektronika a Szu-30MKI-ben van, nem a raketaban, az RVV-AE az exportverziot jelöli csak, de szerintem ugyanugy orosz/ukran elemekböl allt. Az indiai R-77-ben is az AGAT altal gyartott radar volt, söt eredetileg a sajat Astra raketajukba is ezt a fejet terveztek hasznalni, de azutan a rossz tapasztalatok miatt azt az AGAT-os radart abbol is dobtak.
    Es az R-73-at is dobni latszanak az Tejas projektböl.
  • Capslock27
    .
    Biztosan...? Szerintem a francia, izraeli elektronika a Szu-30MKI-ben van, nem a raketaban, az RVV-AE az exportverziot jelöli csak, de szerintem ugyanugy orosz/ukran elemekböl allt. Az indiai R-77-ben is az AGAT altal gyartott radar volt, söt eredetileg a sajat Astra raketajukba is ezt a fejet terveztek hasznalni, de azutan a rossz tapasztalatok miatt azt az AGAT-os radart abbol is dobtak.
    Es az R-73-at is dobni latszanak az Tejas projektböl.
    Orosz elektronikát is külföldi részegységekből rakják össze (orosz mikroelektronika iparág nem nagyon létezik) így a rakétákba is kerül . Nem dobják ki az orosz rakétákat , sőt mint nyáron kiderült 1000 darab orosz levegő-levegő rakétát rendeltek. R-73, R-27, RVV-AE

    "India signs USD700 million deal with Russia for 1,000 additional air-to-air missiles"

Ugrás a fórum topichoz