|

Amerikai és japán dokkhajók a Kelet-kínai-tengeren

Japán hadikikötőkből érkezett amerikai, illetve japán csapat és harckocsi partraszállító dokkhajók a Kelet-Kínai-tengeren. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Daniel Barker,

A Kelet-kínai-tengeren idén januárjában készült fenti fotó érdekessége, hogy a 3 hadihajónak ugyan alapvetően azonos a feladata, mindegyik partraszálló erők szállításában, útnak indításában, támogatásában érintett, azonban besorolásukat tekintve 1-1 alkategóriát képviselnek a partraszállító hajók szerteágazó családfáján belül. Akad itt LPD, LHD és egy LST-nek besorolt LSD.

A “főnök” a Japánba tavaly előretolt és azóta már F-35B gépekkel hajózó helikopter-hordozó dokkhajó, a USS Wasp (LHD 1). Balján a szintén Japánban honi kikötővel bíró USS Green Bay (LPD 20).

A napfényben szinte fehérnek látszó USS Green Bay a San Antonio osztályú partraszállító dokkhajók 3. példánya. A U.S. Navy ezen LPD besorolású hajói elsődlegesen a kiöregedett Austin osztályú LPD és a Newport osztályú LST, azaz harckocsi partraszállítókat váltották. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Daniel Barker,

Jobbján a japánok által harckocsi partraszállítónak, avagy az angolszász mozaikszavával LST-nek besorolt JS Kunisaki látható. Utóbbi az 1998-2003 között hadrenbe állított 3 db Ōsumi osztályú hajó legifjabb tagja. Igazából nem is LST, hanem LSD, azaz helikopter hangár nélküli partraszállító dokkhajó, hiszen híján van a harckocsi partraszállító hajók klasszikus képességeinek, a közvetlen partközelbe hajózás és a hajóorr felőli jármű kijuttatás lehetőségének.

A JS Kunisaki (LST 4003) papíron LST, valójában inkább LSD és plusz érdekessége a fedélzet mérete – mely egyébként nem használható teljes egészében helikopterek által, arra csak a felépítmény mögötti terület alkalmas – ahol maximum 2 db Chinook méretű forgószárnyasnak van hely. Bár tény, hogy a felépítmény mentén van lehetőség 1-2 könnyű helikopter elhelyezésére is. Az amerikai Harpers Ferry osztályú LSD-kkel igen hasonló méretű és képességű hajó maximum 10 db harckocsit tud magával vinni jármű vonalon. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Daniel Barker,

Fórum hozzászólások

  • arbalest
    Összesen. De ez a szám kb kivitelezhetetlen, egyrészt anyagilag, másrészt már amikor Trump ezt bejelentette, akkor jelentek meg cikkek, hogy sem elég hajógyári szakember, sem elég ipari kapacitás (pl acélgyártás) nics ehhez az USÁ-ban.
    Akkor ez a 355 volt az eszetlen szám,nem tudom honnan jött az 1000
  • 1953.


    Ma 12 romboló és fregatt méretű hajtó nem tudna talán kiküldeni a RN egyidőben...
    Még itt is több valódi rephordozó volt. 1982-ben ezek száma 1 db, de arról sem repült már katapultos vadászgép. Meg is lett az eredménye Falklandnál...
  • molnibalage
    1953.


    Ma 12 romboló és fregatt méretű hajtó nem tudna talán kiküldeni a RN egyidőben...
    Még itt is több valódi rephordozó volt. 1982-ben ezek száma 1 db, de arról sem repült már katapultos vadászgép. Meg is lett az eredménye Falklandnál...
    1953-ban Nagy-Britannia a GDP-jének 9%-át fordította a katonaságra.
    Ma ez valahol 2,5% körül van...
  • A Royal Navy-t is érinti a koronavírus járvány.
    https://www.dailymail.co.uk/news/article-8131755/Coronavirus-crisis-UKs-nuclear-submarine-base.html
    A vírus valahogy bekerült az Brit boomerknek otthont adó skóciai Clyde Tengerészeti Bázisra és már legalább 20 megerősített eset van.
    A fertőzötteket elkülönítették.
    a Védelmi Minisztérium szerint az őrjáratok ennek ellenére folytatódnak.
    Megjegyzés tőlem: azért annál rosszabb esetet nehéz elképzelni mint hogy egy őrjáratra kifutó boomeren felüti a fejét egy járvány...
    Egy zsúfolt tengeralattjáró tökéletes közeg egy vírus terjedéséhez. Persze felmerülhetnek, és evakuálhatják a súlyos eseteket de ez v.színű súlyosan ütközne a nemzetbiztonsági érdekkel.
  • Azért azt látni kell,hogy a fiatal, életerős egészséges, embereknél(jellemzően a katonák ilyenek) 80%-ban nagyon enyhék a tünetek és hamar el is múlnak.
  • dudi
    Azért azt látni kell,hogy a fiatal, életerős egészséges, embereknél(jellemzően a katonák ilyenek) 80%-ban nagyon enyhék a tünetek és hamar el is múlnak.
    A matrózok talán...de a tiszti kar már korántsem tizenéves.
    Másrészt a tizenévesek egy tésze is korházi ápolásra szorul. Szerintem senki sem tudja garantálni hogy a hajón lévő fiatalok mind megússzák egy kis lázzal meg köhögéssel.
  • rudi
    A Royal Navy-t is érinti a koronavírus járvány.
    https://www.dailymail.co.uk/news/article-8131755/Coronavirus-crisis-UKs-nuclear-submarine-base.html
    A vírus valahogy bekerült az Brit boomerknek otthont adó skóciai Clyde Tengerészeti Bázisra és már legalább 20 megerősített eset van.
    A fertőzötteket elkülönítették.
    a Védelmi Minisztérium szerint az őrjáratok ennek ellenére folytatódnak.
    Megjegyzés tőlem: azért annál rosszabb esetet nehéz elképzelni mint hogy egy őrjáratra kifutó boomeren felüti a fejét egy járvány...
    Egy zsúfolt tengeralattjáró tökéletes közeg egy vírus terjedéséhez. Persze felmerülhetnek, és evakuálhatják a súlyos eseteket de ez v.színű súlyosan ütközne a nemzetbiztonsági érdekkel.

    Nallunk mar cca 10 napja behivtak es izolalva egyutt tartjak a tengok Blue vagy Gold legenyseget (attol fuggoen melyik van szarazon) Ha valamelyik tengon feluti a vesz a fejet akkor hazajon vagy a legkozelebbi biztonsagos kikotobe. Teljes legenyseg le total fertotlenites majd az uj legenyseg fol es mennek vissza. Ha meg nincs vesz akkor szerintem egy heten belul az osszetartas megszunik es mennek haza. Amugy minden laktanyaba befog mennia virus. Mindegyikbe.
  • rudi
    A matrózok talán...de a tiszti kar már korántsem tizenéves.
    Másrészt a tizenévesek egy tésze is korházi ápolásra szorul. Szerintem senki sem tudja garantálni hogy a hajón lévő fiatalok mind megússzák egy kis lázzal meg köhögéssel.
    rudi
    A matrózok talán...de a tiszti kar már korántsem tizenéves.
    Másrészt a tizenévesek egy tésze is korházi ápolásra szorul. Szerintem senki sem tudja garantálni hogy a hajón lévő fiatalok mind megússzák egy kis lázzal meg köhögéssel.
    tele vagyunk huszoneves tisztekkerl de a virus nem nezi a szuletesi datumod.
  • dudi
    Kína észnélkül fejleszti a flottáját és ő nem akar messze menni,nem célja a világ óceánjainak konrtollja.Neki nem kell a saját partjaitól 1000km-re sem elmenni ahoz,hogy ellenőrizni tudja a "fél világ" kereskedelmét.Abban a kényelmes helyzetben vannak,hogy nem nekik kell odamenni az USA-hoz,ők helyben vannak.Látják ezt az amerikaiak is nem véletlen,hogy a kisebb hordozók felé kacsintgatnak(belátták,hogy annyi pénzük nekik sincs,hogy megfelelő számú szuperhordozójuk legyen).
    De, pont ez a baj. El kell. A blokád az nem abból áll, hogy a kikötő előtt dekkolsz.

    A Németország elleni blokád is hol valósult meg? GIUK szoros a Csatorna meg szóba sem jöhetett. És akkor még repülők sem voltak. Ma igen.
    Ma meg ez lenne. Korea, Japán felé teljesen esélytelen a közeli támaszpontok miatt. A Philippínó-tenger felé ott van mögötte Guam, Tajvan hegyei mögé meg nem látnak be radarral. Aztán Fülöp-szigetek kettőt találhatsz kit favorizálna. A hh alatt jenki támaszpont volt ott...
    Vietnám és Kína még háborúzott is egymással...

    Kína, ha ki akarna törni a blokádból, akkor bizony el kell hajóznia, mert azzal még senki nem nyert tengeri háborút, hogy a partjai előtt parádézik a flotta miközben blokád alatt van az ország...

    [​IMG]
  • molnibalage
    De, pont ez a baj. El kell. A blokád az nem abból áll, hogy a kikötő előtt dekkolsz.

    A Németország elleni blokád is hol valósult meg? GIUK szoros a Csatorna meg szóba sem jöhetett. És akkor még repülők sem voltak. Ma igen.
    Ma meg ez lenne. Korea, Japán felé teljesen esélytelen a közeli támaszpontok miatt. A Philippínó-tenger felé ott van mögötte Guam, Tajvan hegyei mögé meg nem látnak be radarral. Aztán Fülöp-szigetek kettőt találhatsz kit favorizálna. A hh alatt jenki támaszpont volt ott...
    Vietnám és Kína még háborúzott is egymással...

    Kína, ha ki akarna törni a blokádból, akkor bizony el kell hajóznia, mert azzal még senki nem nyert tengeri háborút, hogy a partjai előtt parádézik a flotta miközben blokád alatt van az ország...

    [​IMG]
    Ez nagyon nem lenne ilyen egyszerű. Egy akkora flottát mint a kínai nem lehet csak úgy blokád alá venni és Amerikának nincs elég kedvező helyzetű bázisa ehhez, ha Indonézia vagy a Fülöp szigetek mondjuk barátságos Kínával! Két külön nagy blokád lenne, az egyik az indiai óceáni Diego Garcia és Szingapúr központtal, hogy elvágják Kínát az Öböltől és Európától, míg a másik meg a csendes-óceáni Jokoszuka és Guam központtal, hogy Dél-Amerikától és Európától és menne a kergetődzés ezerrel...
  • molnibalage
    De, pont ez a baj. El kell. A blokád az nem abból áll, hogy a kikötő előtt dekkolsz.

    A Németország elleni blokád is hol valósult meg? GIUK szoros a Csatorna meg szóba sem jöhetett. És akkor még repülők sem voltak. Ma igen.
    Ma meg ez lenne. Korea, Japán felé teljesen esélytelen a közeli támaszpontok miatt. A Philippínó-tenger felé ott van mögötte Guam, Tajvan hegyei mögé meg nem látnak be radarral. Aztán Fülöp-szigetek kettőt találhatsz kit favorizálna. A hh alatt jenki támaszpont volt ott...
    Vietnám és Kína még háborúzott is egymással...

    Kína, ha ki akarna törni a blokádból, akkor bizony el kell hajóznia, mert azzal még senki nem nyert tengeri háborút, hogy a partjai előtt parádézik a flotta miközben blokád alatt van az ország...

    [​IMG]
    Fordítva gondolkozol.Mi van ha Kína veszi blokád alá a saját part menti sávját 800-1000 km-es távolságban?Megbénul a teljes kereskedelem.De még csak 1000km sem kell elég 500...
  • blogen
    Ez nagyon nem lenne ilyen egyszerű. Egy akkora flottát mint a kínai nem lehet csak úgy blokád alá venni és Amerikának nincs elég kedvező helyzetű bázisa ehhez, ha Indonézia vagy a Fülöp szigetek mondjuk barátságos Kínával! Két külön nagy blokád lenne, az egyik az indiai óceáni Diego Garcia és Szingapúr központtal, hogy elvágják Kínát az Öböltől és Európától, míg a másik meg a csendes-óceáni Jokoszuka és Guam központtal, hogy Dél-Amerikától és Európától és menne a kergetődzés ezerrel...
    Szerinted Kína hova építi azt a sok izét? Szerinted a partjai előtt csónakázáshoz kell az a sok repülőgép-hordozó...? Felvázoltam a realitásokat? A térségben békeidőben is százas nagyságrendű gép van. 2x2 CVs CSG és a szövik többi hajójával kb. se-ki, se be...

    dudi
    Fordítva gondolkozol.Mi van ha Kína veszi blokád alá a saját part menti sávját 800-1000 km-es távolságban?Megbénul a teljes kereskedelem.De még csak 1000km sem kell elég 500...
    Ennek a kijelentésnek egyszerűen nincs értelme...
    Ez kb. amúgy is akkora marhaság lenne, mintha az orosz elzárja a gázcsapot. Legyen vele boldog. Export bevétel meg semmi...
  • molnibalage
    Szerinted Kína hova építi azt a sok izét? Szerinted a partjai előtt csónakázáshoz kell az a sok repülőgép-hordozó...? Felvázoltam a realitásokat? A térségben békeidőben is százas nagyságrendű gép van. 2x2 CVs CSG és a szövik többi hajójával kb. se-ki, se be...
    Kína meg elindít tízezer hajót blokádtörésre. Na hajrá! Háborúban még csak-csak működne, amikor elsüllyesztheted a kínai hajókat, de békeidős klasszikus blokád kivitelezhetetlen fegyverhasználat nélkül. Majd rammingolnak a filléres kínai teherhajók a milliárdos amerikai cirkálókon és meglátjuk ki bírja tovább hajóval! Ha pedig valaki fegyvert használ a kínaiak ellen, akkor azok visszalőnek. Mindennel.
  • blogen
    Kína meg elindít tízezer hajót blokádtörésre
    Egyébként majd magyarázza el valaki pls. hogy miért is kellene Kínát szoros tengeri blokád alá venni?
    - kereskedelem elvágása? Kína legnagyobb kereskedelmi partnerei az USA és az USA szövetséges Japán, D.Korea meg az EU. Egy háborús helyzetben ezek blokád nélkül se kereskednének Kínával.
    - utánpótlás elvágása? É.on ott van Orosz o. meg Szibéria. Mi az amit onnan nem tud megszerezni szárazföldi úton?

    Marad az hogy kínai flotta támadni akarja a környékbeli USA meg szövi bázisokat.
    Egyrészt ezt megteheti balliaztikus rakétákkal, másrészt a támadó kínai flottát nem blokáddal lehet megállítani.
  • molnibalage
    Szerinted Kína hova építi azt a sok izét? Szerinted a partjai előtt csónakázáshoz kell az a sok repülőgép-hordozó...? Felvázoltam a realitásokat? A térségben békeidőben is százas nagyságrendű gép van. 2x2 CVs CSG és a szövik többi hajójával kb. se-ki, se be...


    Ennek a kijelentésnek egyszerűen nincs értelme...
    Ez kb. amúgy is akkora marhaság lenne, mintha az orosz elzárja a gázcsapot. Legyen vele boldog. Export bevétel meg semmi...
    Pontosan ugyanannyi értelme van Kínának blokád alá venni tedzem azt Tajvant mint az amerikaiaknak blokád alá vonni Kínát.

Ugrás a fórum topichoz