|

Amerikai és japán dokkhajók a Kelet-kínai-tengeren

Japán hadikikötőkből érkezett amerikai, illetve japán csapat és harckocsi partraszállító dokkhajók a Kelet-Kínai-tengeren. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Daniel Barker,

A Kelet-kínai-tengeren idén januárjában készült fenti fotó érdekessége, hogy a 3 hadihajónak ugyan alapvetően azonos a feladata, mindegyik partraszálló erők szállításában, útnak indításában, támogatásában érintett, azonban besorolásukat tekintve 1-1 alkategóriát képviselnek a partraszállító hajók szerteágazó családfáján belül. Akad itt LPD, LHD és egy LST-nek besorolt LSD.

A “főnök” a Japánba tavaly előretolt és azóta már F-35B gépekkel hajózó helikopter-hordozó dokkhajó, a USS Wasp (LHD 1). Balján a szintén Japánban honi kikötővel bíró USS Green Bay (LPD 20).

A napfényben szinte fehérnek látszó USS Green Bay a San Antonio osztályú partraszállító dokkhajók 3. példánya. A U.S. Navy ezen LPD besorolású hajói elsődlegesen a kiöregedett Austin osztályú LPD és a Newport osztályú LST, azaz harckocsi partraszállítókat váltották. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Daniel Barker,

Jobbján a japánok által harckocsi partraszállítónak, avagy az angolszász mozaikszavával LST-nek besorolt JS Kunisaki látható. Utóbbi az 1998-2003 között hadrenbe állított 3 db Ōsumi osztályú hajó legifjabb tagja. Igazából nem is LST, hanem LSD, azaz helikopter hangár nélküli partraszállító dokkhajó, hiszen híján van a harckocsi partraszállító hajók klasszikus képességeinek, a közvetlen partközelbe hajózás és a hajóorr felőli jármű kijuttatás lehetőségének.

A JS Kunisaki (LST 4003) papíron LST, valójában inkább LSD és plusz érdekessége a fedélzet mérete – mely egyébként nem használható teljes egészében helikopterek által, arra csak a felépítmény mögötti terület alkalmas – ahol maximum 2 db Chinook méretű forgószárnyasnak van hely. Bár tény, hogy a felépítmény mentén van lehetőség 1-2 könnyű helikopter elhelyezésére is. Az amerikai Harpers Ferry osztályú LSD-kkel igen hasonló méretű és képességű hajó maximum 10 db harckocsit tud magával vinni jármű vonalon. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Daniel Barker,

Fórum hozzászólások

  • A sorban alulról a második (Nelson, brit csatahajó) és a negyedik (Montana, megrendelt, de végül nem megépített amerikai csatahajó) kakukktojás, viszont szépen visszaadja a méretnövekedést az elmúlt közel 100 évből. (Alulról: Colorado 1921, Nelson 1927, South Dakota, 1942, Montana kb 1945-46, Midway 1945, Ford 2020)

    [​IMG]
  • boki
    Nem az első eset, hogy a kongresszusi képviselők nem ismerik saját hajóikat . :D
    Meg az ellenségnek kikiáltott hajókat sem!! :D:p
  • Újabb gigaviták várhatóak hadihajók ügyében. A Navy szeretné csökkenteni a költségeket, növelné a Ticonderogák kivonásának ütemét, és pl 12-ről 7-re csökkentené a következő években építendő AB rombolók számát (csak ezzel 9,4 milliárdot spórolnának). 293-ról 287-re csökkenne a hajók száma, miközben a kormányzat által kitűzött cél 355 lenne. Ki is verte a biztosítékot, a hajógyárak között is.

    https://thehill.com/policy/defense/...pBWWe-XLiZ8dpoqiZtYsph9nelpvPYo0TR3ms39wFS-i0
  • arbalest
    Újabb gigaviták várhatóak hadihajók ügyében. A Navy szeretné csökkenteni a költségeket, növelné a Ticonderogák kivonásának ütemét, és pl 12-ről 7-re csökkentené a következő években építendő AB rombolók számát (csak ezzel 9,4 milliárdot spórolnának). 293-ról 287-re csökkenne a hajók száma, miközben a kormányzat által kitűzött cél 355 lenne. Ki is verte a biztosítékot, a hajógyárak között is.

    https://thehill.com/policy/defense/...pBWWe-XLiZ8dpoqiZtYsph9nelpvPYo0TR3ms39wFS-i0
    Mit szeretnének a Ticók helyett?
  • dudi
    Mit szeretnének a Ticók helyett?
    Egyelőre Flight III AB-k, a jövőben meg ki tudja. Mostanában indult újra előkészítő munkában egy DDGX program, aztán talán más is.
  • arbalest
    Egyelőre Flight III AB-k, a jövőben meg ki tudja. Mostanában indult újra előkészítő munkában egy DDGX program, aztán ki tudja.
    Abból a NAVY mostani formájában talán 15 év múlva lesz valami(ami nem tud lőni).
  • dudi
    Abból a NAVY mostani formájában talán 15 év múlva lesz valami(ami nem tud lőni).
    Vagy több. Kezdi őket szorítani az idő, de azért még nem katasztrofális a helyzet. Sok van nekik mindenből.
  • arbalest
    Vagy több. Kezdi őket szorítani az idő, de azért még nem katasztrofális a helyzet. Sok van nekik mindenből.
    Trump valami 1000 hajós flottát akar ha az emlékeim nem csalnak.
  • arbalest
    Annyi se kell, beleírtam az eredeti hsz-be. :(
    Építsenek 355 hajót?Ez azt jelenti,hogy +-ba kell még 355 vagy összesen lesz 355?
  • dudi
    Építsenek 355 hajót?Ez azt jelenti,hogy +-ba kell még 355 vagy összesen lesz 355?
    Összesen. De ez a szám kb kivitelezhetetlen, egyrészt anyagilag, másrészt már amikor Trump ezt bejelentette, akkor jelentek meg cikkek, hogy sem elég hajógyári szakember, sem elég ipari kapacitás (pl acélgyártás) nics ehhez az USÁ-ban.
  • arbalest
    Összesen. De ez a szám kb kivitelezhetetlen, egyrészt anyagilag, másrészt már amikor Trump ezt bejelentette, akkor jelentek meg cikkek, hogy sem elég hajógyári szakember, sem elég ipari kapacitás (pl acélgyártás) nics ehhez az USÁ-ban.
    Plusz személyzet. Már most is létszámhiánnyal küzd a Navy. Ez a 80-as években is gondot okozott, de a jelenség a világ kb összes nagyobb haditengerészeténél fennáll (még Kínánl is), a jobban fizető civil szféra a haditengerészeket is ugyanúgy elszívja, mint pl a katonai pilótákat.
  • arbalest
    Összesen. De ez a szám kb kivitelezhetetlen, egyrészt anyagilag, másrészt már amikor Trump ezt bejelentette, akkor jelentek meg cikkek, hogy sem elég hajógyári szakember, sem elég ipari kapacitás (pl acélgyártás) nics ehhez az USÁ-ban.
    Akkor ez a 355 volt az eszetlen szám,nem tudom honnan jött az 1000

Ugrás a fórum topichoz