|

Mobil karbantartó hangárt vásárolt a Magyar Honvédség

A Saab megrendelést írt alá a Magyar Honvédséggel hordozható repülőgép karbantartó egységre (Deployable Aircraft Maintenance Facility – DAM) vonatkozólag, amely mobil megoldást kínálva hatékonyabb repülőgép karbantartási képességet biztosít a szervezet számára.

A hordozható repülőgép karbantartó egység (DAM) egy mobil megoldás, amely lehetőséget teremt a hatékonyabb karbantartási képességre, ötvözve mindezt a kiemelt védelemmel. A DAM azonos képességeket biztosít, mint a rögzített karbantartási infrastruktúra, a fenntartási összeg töredékéért.

Forrás: Saab AB ,

A Magyar Honvédség a svéd kormánnyal kötött lízing megállapodás alapján 14 darab JAS-39 Gripen típusú vadászbombázót üzemeltet. A DAM-nak köszönhetően a Magyar Honvédség még inkább rugalmassá válik, és még kevésbé függ majd a Gripen flottája karbantartási és védelmi szempontból a rögzített infrastruktúrától. Ez a megoldás gyorsan mozgatható, így lehetővé teszi az önfenntartó üzemeltetést hosszabb időszakokra is, bármely földrajzi helyszínen, akár Magyarországon, akár külföldi misszión.

„Ez egy fontos áttörés a Saab számára, mivel ez az első megrendelés a DAM-ra vonatkozóan. Ez a termék új a Saab portfoliójában, annak ellenére, hogy olyan megoldásokra épül, amelyek már korábban bizonyították teljesítményüket. Az a termék igazolja, hogy folyamatosan képesek vagyunk olyan támogató megoldásokat kínálni megrendelőink számára, amelyek segítségével a légierejük költséghatékonyabb módon állhat rendelkezésre és működhet” mondta Ellen Molin, Szenior Alelnök, a Saab támogató és szolgáltatási üzletágának vezetője.

A megoldás szállítása 2019-ben várható.

Forrás: Saab AB

Deployable Aircraft Maintenance

This is our Deployable Aircraft Maintenance Facility. We call it Gripen’s home when away from home – and we just received a launch order for it! Check out DAM at saab.com/damassembly More on the launch order in this press release http://bit.ly/2SVZrah #saabinthefield

Közzétette: Saab AB – 2018. december 19., szerda

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Menjenek már ki a Baumaxba, és vegyenek néhány nagy teljesítményű fűtőberendezést.
    Melyikbe? Amelyik már évekkel ezelőtt megszűnt? :p:D:D:D
  • Azert bexaras am hogy bejon a futesi szezon aztan ilyenkor jut eszukbe hogy lassan fazni fognak a gripenek... Azokat a beton hangarokat az MH koltsegvetesehez kepest fillerekbol felkeszithettek volna teli tarolasi korulmenyekre. Indito aparat meg van ha jol emlekszem mobil. Annak ahogy Kkemeten csinaljak egy elol hatul nyitott lemeztetos valami is eleg ami szinten filleres. Bar nem tudom nincs e Papan olyan beton hangar ami elol hatul nyitott... Es most akkor felmerul a kerdes megis mi a toszt akarunk, almodozunk itt honvedelemrol egy haboru eseten... Mi az isten ez nyari hadsereg mint a kozepkorban?
  • Nem tudom, Pápán mi a helyzet, de Kunmadarason először egy század katonát kéne kirendelni, hogy kitakarítsanak egy hét alatt egy hangárt. Sok teherautónyi lom szemét és törmelék van benne.
  • gacsat
    https://magyarnemzet.hu/archivum/ku...egsemmisulhet-a-magyar-gripen-flotta-3903682/
    Érdekes olvasni a Simicskás Nemzetet. :)
    Ami érdekes a cikkből, ha célzatos politikai szlogeneket mellőzzük. Fikázza, hogy a kecskeméti tárolás xar és a pápait hozza fel példának.
    "Egyébként a pápai volt az egyetlen magyar repülőtér, ahol már a hidegháborúban is épültek magyar tervezésű, a szovjetekkel ellentétben nem moduláris rendszerű fedezékek."

    Most meg az a baj, hogy Pápán a fűtés nélküli vasbeton repülőgép-fedezékekben álnnak.
    Nyuszika van rajtad sapka? :D

    Összességében biztos jogos a fika, csak fura a mostani problémák mellett olvasni.
    Egyébként ezt figyelembe vették most a kecskeméti reptérfejlesztésnél?

    "Persze nemcsak az a baj ezekkel az építményekkel, hogy egy néhány száz méterre történő robbanás légnyomásától és repeszeitől sem képesek megvédeni a bennük tárolt Gripeneket, hanem az is, hogy egyetlen ajtajuk van és egyetlen bekötésük a gurulóutakhoz. Jobb helyeken az ilyen hangárokat, fedezékeket úgynevezett átgurulós megoldással építik, azaz a gépek innen indulnak és ide térhetnek vissza önerőből gurulva. Kecskeméten ráadásul az építmények előtt és mögött is húzódik gurulóút, tehát a feltételek adva voltak a megvalósításhoz, a logikus lépés mégis elmaradt."

    Remélem a Z2026 arról is fog szolni, hogy amink van azt megfelelően tároljuk és használjuk. Nem csak csili-vili új cuccok 5 évre.
  • SilvioD
    Érdekes olvasni a Simicskás Nemzetet. :)
    Ami érdekes a cikkből, ha célzatos politikai szlogeneket mellőzzük. Fikázza, hogy a kecskeméti tárolás xar és a pápait hozza fel példának.
    "Egyébként a pápai volt az egyetlen magyar repülőtér, ahol már a hidegháborúban is épültek magyar tervezésű, a szovjetekkel ellentétben nem moduláris rendszerű fedezékek."

    Most meg az a baj, hogy Pápán a fűtés nélküli vasbeton repülőgép-fedezékekben álnnak.
    Nyuszika van rajtad sapka? :D

    Összességében biztos jogos a fika, csak fura a mostani problémák mellett olvasni.
    Egyébként ezt figyelembe vették most a kecskeméti reptérfejlesztésnél?

    "Persze nemcsak az a baj ezekkel az építményekkel, hogy egy néhány száz méterre történő robbanás légnyomásától és repeszeitől sem képesek megvédeni a bennük tárolt Gripeneket, hanem az is, hogy egyetlen ajtajuk van és egyetlen bekötésük a gurulóutakhoz. Jobb helyeken az ilyen hangárokat, fedezékeket úgynevezett átgurulós megoldással építik, azaz a gépek innen indulnak és ide térhetnek vissza önerőből gurulva. Kecskeméten ráadásul az építmények előtt és mögött is húzódik gurulóút, tehát a feltételek adva voltak a megvalósításhoz, a logikus lépés mégis elmaradt."

    Remélem a Z2026 arról is fog szolni, hogy amink van azt megfelelően tároljuk és használjuk. Nem csak csili-vili új cuccok 5 évre.
    Talán a MiGek nem voltak annyira érzékenyek a hidegre. Mondjuk akkor is hülyeség volt a fűtést kihagyni belőlük. Tíz fokban a katona tízszer jobban dolgozik, mint -10 fokban.
  • gacsat
    Talán a MiGek nem voltak annyira érzékenyek a hidegre. Mondjuk akkor is hülyeség volt a fűtést kihagyni belőlük. Tíz fokban a katona tízszer jobban dolgozik, mint -10 fokban.
    Ebben igazad van, de azért Svédországban sem ritkaság télen a -20, -30 Celsius.
  • Masztiff
    Ebben igazad van, de azért Svédországban sem ritkaság télen a -20, -30 Celsius.
    10 ezer méter felett meg -50 foknál is hidegebb van. Igaz, repülés közben működnek a gép rendszerei...
  • gacsat
    Talán a MiGek nem voltak annyira érzékenyek a hidegre. Mondjuk akkor is hülyeség volt a fűtést kihagyni belőlük.
    Terminator
    10 ezer méter felett meg -50 foknál is hidegebb van.
    Az "apró" különbség hogy a Mig-ek a mi tulajdonunkban voltak a Gripeneket meg lízingeljük.
    Ha a lízingbe adó azt írja elő hogy kötelesek vagyunk a gépeket egy meghatározott hőmérsékleten tárolni, akkor nekünk azt be kell tartani, hiába bírná ki a gép a - 30 fokot is.
    A szerződés szegés komoly következményekkel járhat.
    Pl.: egy olyan meghibásodás esetén amikor egyébként a Svédeket terhelné a javítás, nyugodtan a nyakunkba varrhatják az egész klts.et, hivatkozva arra hogy a meghibásodás a mi szerződés szegésünk miatt (értsd.: nem előírás szerű tárolás) következett be.
  • SilvioD
    Érdekes olvasni a Simicskás Nemzetet. :)
    Ami érdekes a cikkből, ha célzatos politikai szlogeneket mellőzzük. Fikázza, hogy a kecskeméti tárolás xar és a pápait hozza fel példának.
    "Egyébként a pápai volt az egyetlen magyar repülőtér, ahol már a hidegháborúban is épültek magyar tervezésű, a szovjetekkel ellentétben nem moduláris rendszerű fedezékek."

    Most meg az a baj, hogy Pápán a fűtés nélküli vasbeton repülőgép-fedezékekben álnnak.
    Nyuszika van rajtad sapka? :D

    Összességében biztos jogos a fika, csak fura a mostani problémák mellett olvasni.
    Egyébként ezt figyelembe vették most a kecskeméti reptérfejlesztésnél?

    "Persze nemcsak az a baj ezekkel az építményekkel, hogy egy néhány száz méterre történő robbanás légnyomásától és repeszeitől sem képesek megvédeni a bennük tárolt Gripeneket, hanem az is, hogy egyetlen ajtajuk van és egyetlen bekötésük a gurulóutakhoz. Jobb helyeken az ilyen hangárokat, fedezékeket úgynevezett átgurulós megoldással építik, azaz a gépek innen indulnak és ide térhetnek vissza önerőből gurulva. Kecskeméten ráadásul az építmények előtt és mögött is húzódik gurulóút, tehát a feltételek adva voltak a megvalósításhoz, a logikus lépés mégis elmaradt."

    Remélem a Z2026 arról is fog szolni, hogy amink van azt megfelelően tároljuk és használjuk. Nem csak csili-vili új cuccok 5 évre.
    Elvileg azokat a fedezékeket is okosba' oldották meg, aztán olyanok is lettek. Vándor Karesz könyvében biztos van róla pár sor.
  • gacsat
    Nem tudom, Pápán mi a helyzet, de Kunmadarason először egy század katonát kéne kirendelni, hogy kitakarítsanak egy hét alatt egy hangárt. Sok teherautónyi lom szemét és törmelék van benne.
    Ebben a nagy haderőfejlesztésben, kellene már egy leltár, mi az, amire a honvédelemhez szükség lesz, lehet. Aztán akár honvédségi, akár egykori orosz, fel kell hozni azokat a bázisokat, infrastruktúrát, amire szükség van, arra a szintre, ami kell. Szerintem eddig ezzel nem nagyon töródtek. A Gripen pápai téli üzemeltetés ezt mutatja. Netán ennyire képben van az a főtiszt, vagy tábornok, aki ezért felel ?
  • Az első éles itthon
    "A LégierőBlogger mindigis igyekezett nyomon követni a hazai A-G képesség fejlődését. A tavalyi első vidseli, majd az idén tavaszi első hazai gyakorló dobások után ma sor került az első körös-hegyi éles dobásra is."
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Centurio
    Az első éles itthon
    "A LégierőBlogger mindigis igyekezett nyomon követni a hazai A-G képesség fejlődését. A tavalyi első vidseli, majd az idén tavaszi első hazai gyakorló dobások után ma sor került az első körös-hegyi éles dobásra is."
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mennyit is késtek ezzel, 4 évet? A V4 EU BG-hez a bevállalt levegő-föld képességet 2016 január 1-ére kellett volna tudni felmutatni, amihez kellett volna az itthoni gyakorlás... persze állítólag bevethető fegyverzet sem volt 2017 októberéig. Azóta, hogy valamiért fontos lett, valahogy minden megoldódott. Voltak Svédországban éleslövészeten, itthon dobtak már gyakorlóbombákat és most éleset is...
  • Terminator
    Mennyit is késtek ezzel, 4 évet? A V4 EU BG-hez a bevállalt levegő-föld képességet 2016 január 1-ére kellett volna tudni felmutatni, amihez kellett volna az itthoni gyakorlás... persze állítólag bevethető fegyverzet sem volt 2017 októberéig. Azóta, hogy valamiért fontos lett, valahogy minden megoldódott. Voltak Svédországban éleslövészeten, itthon dobtak már gyakorlóbombákat és most éleset is...
    Van az a mondás, hogy "A pénz nagy úr!" :rolleyes:
  • pöcshuszár
    Van az a mondás, hogy "A pénz nagy úr!" :rolleyes:
    Nem a pénzen múlt. Miután valamelyik politikus - nem tudva hogy nincs meg a képesség hozzá - bevállalta a V4 EU BG CAS-t, 2014 áprilisában megszületett a szándék, hogy 2016 január 1-re csak meg kellene teremteni a Gripenek precíziós csapásmérő képességét, amire 2,8 milliárd forintot különítettek el. Megrendelték a bombákat, állítólag 2015 őszére meg is érkeztek. Hogy utána 2017 októberéig, illetve 2018 tavaszáig mi történt, azt nem tudni pontosan. Vannak mindenféle összeesküvéselméletek, hogy kik nem akarták hogy bevethető bombafegyverzete legyen a Honvédségnek, de valószínűleg leginkább a HM belső dolgain múlt, hogy nem realizálódott időben a képesség.
  • Terminator
    Nem a pénzen múlt. Miután valamelyik politikus - nem tudva hogy nincs meg a képesség hozzá - bevállalta a V4 EU BG CAS-t, 2014 áprilisában megszületett a szándék, hogy 2016 január 1-re csak meg kellene teremteni a Gripenek precíziós csapásmérő képességét, amire 2,8 milliárd forintot különítettek el. Megrendelték a bombákat, állítólag 2015 őszére meg is érkeztek. Hogy utána 2017 októberéig, illetve 2018 tavaszáig mi történt, azt nem tudni pontosan. Vannak mindenféle összeesküvéselméletek, hogy kik nem akarták hogy bevethető bombafegyverzete legyen a Honvédségnek, de valószínűleg leginkább a HM belső dolgain múlt, hogy nem realizálódott időben a képesség.
    Vagy realizálódott, de nem szóltak senkinek.
  • gacsat
    Vagy realizálódott, de nem szóltak senkinek.
    Az is lehet... nem véletlenül van ez a két idézet a hozzászólásaim végén:
    “If you don't read the news, you're uninformed. If you read the news, you're mis-informed.”
    "Miért fogadjuk el könnyebben igaznak azt, ami egyezik az elképzeléseinkkel?"

    Bár a katonák nagyon keserűen beszéltek a sok beszólásról, amit emiatt kaptak. :(
  • Terminator
    Az is lehet... nem véletlenül van ez a két idézet a hozzászólásaim végén:
    “If you don't read the news, you're uninformed. If you read the news, you're mis-informed.”
    "Miért fogadjuk el könnyebben igaznak azt, ami egyezik az elképzeléseinkkel?"

    Bár a katonák nagyon keserűen beszéltek a sok beszólásról, amit emiatt kaptak. :(
    Majd húsz év múlva megírják akik ott voltak, hogy hogy folyt a titkos bombavetési gyakorlat Svédországban.
  • gacsat
    Majd húsz év múlva megírják akik ott voltak, hogy hogy folyt a titkos bombavetési gyakorlat Svédországban.
    Vegul is bombat es fegyvertartot is lizingelhettek a svedektol arra a kis idore...

    Egyebbkent ezert is vannak ennyire raporogve a bevallalt nehezdandar megteremtesere, mert ha meg egyszer ugy jarnak mint az V4 EU BG CAS-nal, akkor utana mar a katonai felajanlasokat nagyon nehezen fogjak komolyan venni a szovetsegesek.
  • gacsat
    Majd húsz év múlva megírják akik ott voltak, hogy hogy folyt a titkos bombavetési gyakorlat Svédországban.
    Ezen a kijelentésen jót röhögök.
  • Terminator
    Vannak mindenféle összeesküvéselméletek, hogy kik nem akarták hogy bevethető bombafegyverzete legyen a Honvédségnek,...
    ... azért ennyi erővel a Te logikád is "összeesküvés elmélet" szintjére tehető...
    Az való igaz, hogy a képesség megvalósulásáról szóló igéret, az EU harccsoportvállalás és a megvalósulás között sokat öregedtünk. Nem csak rajtunk múlt a bénázás...
  • arcas
    ... azért ennyi erővel a Te logikád is "összeesküvés elmélet" szintjére tehető...
    Igen... ezert irtam hogy nem tudhatjuk es valoszinuleg soha nem is fogjuk megtudni. De errol szol a forum hogy "kitalaljuk hogy volt" vagy "hogy lesz " es ezzel jol eltoltjuk az idot :)

Ugrás a fórum topichoz