|

Svéd radar megrendelés

A skandináv ország védelmi hivatala (FMV) engedélyével a svéd haderő SAAB Giraffe 4A multifunkciós lokátorok vásárlása mellé a tüzérségi helymeghatározó feladatkörű Arthur rendszerek felújítására is engedélyt kapott.

A 2019. elején esedékes szállítás megkezdésével a fegyveres erők szárazföldi felderítő kapacitásának növekedése mellett képesek lesznek a jövő fenyegetéseire is választ adni. A felderítő lokátor története nem most kezdődött, oldalunkon itt egy hír 2014-ből, amely részletesen foglalkozik a családdal.

Noha a hírben nem szerepel, a Giraffe 4A tengerészeti feladatkörben is használható. Forrás: microwavejournal.com ,

„A földi telepítésű többfunkciós Giraffe 4A radar képessé teszi az alkalmazó országot többek között taktikai ballisztikus rakéta elleni védekezésre. A világban egyre nő a feszültség, így vásárlóinknak élvonalbeli megoldást szállítunk, hogy képesek legyenek érdekeiket/értékeiket megvédeni” – nyilatkozta Anders Carp, a SAAB Surveillance üzleti részlegének vezetője.

A GaN félvezető technológiát használó többcsatornás AESA lokátorral felszerelt Giraffe 4A a légi felderítés, légvédelmi – és korai előrejelző képesség mellett képes tüzérségi helymeghatározásra is.

A SAAB Göteborg városában székelő üzeme a világ vezető mikrohullámú és szenzor technológia fejlesztő központjai közé tartozik. Világszintű lokátor fejlesztéseik mellett repülőgép fedélzeti megoldásaik sem maradnak el, legyen az felderítési – (GlobalEye) vagy önvédelmi (Arexis) célú eszköz.

Fórum hozzászólások

  • "A kiadott sajtóanyag alapján a legkisebb drón amit a radar tesztelése során bevetettek 0,001 négyzetméteres radar keresztmetszettel rendelkezett. "

    Ez már nagyon F-22/F-35 kategória. A kérdés csak az, hogy milyen távolságból?
    (3 méterre a radartól? :-D )
  • Ez már nagyon F-22/F-35 kategória. A kérdés csak az, hogy milyen távolságból?
    (3 méterre a radartól? :-D )
    Szerintem olyan 5-től pártíz kilométerig talán, az adott radartól függően. Az adatlapokban lévő diagramokból kiindulva:

    http://saab.com/globalassets/publications-pdfs/eds/radar/surface/giraffe_-1x_product_folder.pdf

    http://saab.com/globalassets/commercial/land/force-protection/sense-and-detect/giraffe-amb/giraffe_amb_a4.pdf

    http://saab.com/globalassets/publications-pdfs/eds/radar/surface/saab_brochure_giraffe_4a.pdf

    http://saab.com/globalassets/publications-pdfs/eds/radar/surface/giraffe_8a_web.pdf
  • Érdekes adatok ezek...
    A betett grafikonokon a legalsó az kis méretű UAV (UAS ?) 200 km-ről???
    Eléggé irreálisnak tűnik ez az egész, bár tény, hogy nem értek hozzá :-(
  • sequadon

    Köszi. Lusta vagyok, na. :D

    Érdekes adatok ezek...
    A betett grafikonokon a legalsó az kis méretű UAV (UAS ?) 200 km-ről???
    Eléggé irreálisnak tűnik ez az egész, bár tény, hogy nem értek hozzá :-(
    A kis méret alatt szerintem az ekkorákat értették:
    http://saab.com/globalassets/commercial/air/airborne-solutions/unmanned-aerial-systems/skeldar-v-200-maritime/pdf/8592-saab_skeldar_ied_datasheet.pdf

    Tehát a néhány métereseket. Szóval a tényleg kicsi UAV-k (vagy igazán kis radarkeresztmetszetű gépek) esetében szerintem nyugodtan lehet felezni-harmadolni azt a távolságot.

Ugrás a fórum topichoz