A cseh székhelyű vállalat napokban kelt bejelentése szerint a T815 Patriot 4×4 MATMMV (Medium Armoured Tactical Multi-Mission Vehicle) alapján fejlesztett első tesztpéldány már 2019. első negyedévében elkészülhet.
A nem meglepő módon Patriot II névre hallgató jármű a Tatra Force 4×4 platformjára építkezik, annak független – és légrugóval ellátott felfüggesztését felhasználva a terepen való közlekedés és menetkomfort biztosítása érdekében.
A Patriot I össztömege 12 tonna, a vezetőn és parancsnokon kívül két főt képes szállítani. A Cummins ISB (210 kw) vagy a Tatra T3C-928 (230 kw) dízelmotorral szerelt jármű az Euro III normákat teljesíti és 110 km/h-val képes haladni maximálisan közúton.
Noha a Patriot I tesztjei még csak idén májusban kezdődtek meg, a szintén belső finanszírozású Patriot II össztömege 15 tonnára növekedett és a két főn kívül további hat személyt tud a harctérre juttatni. A nagyobb tömeg mellé új motorokat kínálnak, a Cummins ISBL (270 kw) és a Tatra T3C-928-90 (300 kw) a hír szerint ugyanazon menetteljesítményt biztosítja, mint amivel a Patriot I rendelkezik.
Mindkét jármű az Excalibur Army „Kitted Hull Concept” névre hallgató – szabadalom által védett – heggesztett acélfelépítményét alkalmazza. A ballisztikai védelem NATO STANAG 4569 Level 3 szintű, aknák ellen a STANAG 4569 Level 2a/2b minősítést érte el a gyártó.
A Patriot I esetében távirányítású fegyverként 7,62 mm/12,7 mm géppuskát vagy 40 mm-es automata gránátvetőt lehet elhelyezni, míg a Patriot II fejlesztésével egyidőben Gladius 12 néven új fegyverrendszer fejlesztését kezdte meg a cseh cég. A Gladius egy 12,7 mm-es M2 HB nehézgéppuskával lesz ellátva, amely mellé a minden időjárási viszonyok közötti alkalmazhatóságot a bal oldalán elhelyezett kamerák (nappali és hőképalkotó) és a lézeres távolságmérő biztosítja.