|

Amerikai és japán hordozók a Filippínó-tengeren

A USS Ronald Reagan (CVN 76) és a JS Izumo (DDH 183) kötelékben a Filippínó-tengeren a napokban. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Kaila V. Peters,

A napokban ismét összetalálkozott a U.S. Navy Japánba előretolt repülőgép-hordozója és Japán 2 legnagyobb hadihajójának egyike. Ez utóbbi most az Izumo volt, bár a CVN 76 az idén már hajózott együtt a japán hajóosztály második tagjával a JS Kaga-val is. Nagy extra dolog nincs ebben, hiszen szövetségesekként a két haditengerészet rendszeresen tart kisebb-nagyobb közös gyakorlatokat is az együttműködés csiszolása érdekében.

A fenti fotón jól látszik, hogy az Izumo osztály azért lényegesen kisebb, mint a Nimitz osztály, bár mindenképpen megjegyzendő, hogy a 2 Izumo osztályú helikopter-hordozó romboló sem csöppség, hiszen méreteik hasonlóak például a 2. világháború Essex osztályú hordozóihoz (a hosszúság nagyjából egyezik, de a repfedélzet azért keskenyebb).

Fórum hozzászólások

  • Tamás A Lokomotív
    Örömteli hír hogy egy demokrácia megerősíti pozícióját ilyen eszközökkel. Lehet a 2. világháborús ellenségei ezért vették békülékenyebbre a közelmúltban a hangnemet? Ha megkapják az új gépeket a legerősebb erőkivetítése lesz a térségben Japánnak. Talán még a jogtalanul elrabolt területeiket is visszakapják.
    Csak a PLA navy ellensúlyozása (amihez hozzá számíthatjuk az ott állomásozó CVNt is) kapják meg ezeket.
    A szigetekhez nem fognak nyúlni, ruszkikat nem macerálják, felesleges, azok úgyse mondanak le egyetlen virágládányi elfoglalt területről sem, náluk ez a mindset. Japánnak inkább Kína a fogfájás, arra meg ezek megfelelőek (bár gaikokujin mindenki számukra XD).

    Inkább legalább valami értelme lesz annak a nyomorult B verziónak, ha már beleöltek annyi pénzt. Lehet minden vasteknőre tenni belőle a nyugati világban egy értelmes repülőgépet (nekem a harrier/jak-38 vonal nettó pénzkidobásnak számított).
  • angelsoul
    Inkább legalább valami értelme lesz annak a nyomorult B verziónak, ha már beleöltek annyi pénzt. Lehet minden vasteknőre tenni belőle a nyugati világban egy értelmes repülőgépet (nekem a harrier/jak-38 vonal nettó pénzkidobásnak számított).
    Én tökre örülök, hogy megcsinálták a B-t. Még, ha emiatt az A-C kárt is szenvedett. Mert így lett egy jelentősebb számú és hadrendbe állított szuperszonikus V/STOL gép, egy repüléstörténeti kuriózum, amihez hasonló valószínűleg soha nem lesz már sehol. Így meg most örülhet a tengerészgyalogság, meg pár más ország, akiknek jól jön ez a képesség, amit a gép tud. A haditengerészet és a légierő meg úgy is nemsokára új játékszereket kap, ott meg már nem lesz közösködés sem egymással, de pláne nem a tengerészgyalogsággal, szóval ez utóbbi haderőnem speciális igényei nem fognak az új típusok számukra lényeges képességeink kárára menni.
  • wolfram
    Én tökre örülök, hogy megcsinálták a B-t. Még, ha emiatt az A-C kárt is szenvedett. Mert így lett egy jelentősebb számú és hadrendbe állított szuperszonikus V/STOL gép, egy repüléstörténeti kuriózum, amihez hasonló valószínűleg soha nem lesz már sehol. Így meg most örülhet a tengerészgyalogság, meg pár más ország, akiknek jól jön ez a képesség, amit a gép tud. A haditengerészet és a légierő meg úgy is nemsokára új játékszereket kap, ott meg már nem lesz közösködés sem egymással, de pláne nem a tengerészgyalogsággal, szóval ez utóbbi haderőnem speciális igényei nem fognak az új típusok számukra lényeges képességeink kárára menni.
    Hát ha az F/A-XX-ből lesz valami értelmes gép - mert a NAVY repülős téren ha lehet a szokásosnál is nagyobb kretén tud lenni...
    De tekintve, hogy a Pacific régió lesz a következő nagy műveleti zóna, nem baj, ha minél több merev szárnyú gépet lehet laposra tenni - tekintve az irdatlan távolságokat. Mivel pedig maga az F-35 egy nagyon jó alap (be van kábelezve, felkészítve a következő 30+ év fejlesztéseire), alapvetően a végeredmény nem rossz.
    (Ne felejtsük el, hogy a gépre rászállt a nyugati és a keleti sajtó egyaránt - más-más okból, így a negatívhírek vannak túlsúlyban. )
  • angelsoul
    Hát ha az F/A-XX-ből lesz valami értelmes gép - mert a NAVY repülős téren ha lehet a szokásosnál is nagyobb kretén tud lenni...
    Azért már csak ők lesznek a felelősek, ha azt elcseszik. Most már nem lesz kire mutogatniuk. :D

    angelsoul
    De tekintve, hogy a Pacific régió lesz a következő nagy műveleti zóna, nem baj, ha minél több merev szárnyú gépet lehet laposra tenni - tekintve az irdatlan távolságokat. Mivel pedig maga az F-35 egy nagyon jó alap (be van kábelezve, felkészítve a következő 30+ év fejlesztéseire), alapvetően a végeredmény nem rossz.
    (Ne felejtsük el, hogy a gépre rászállt a nyugati és a keleti sajtó egyaránt - más-más okból, így a negatívhírek vannak túlsúlyban. )
    Itt molni utálja nagyon a B-t, amit teljesen megértek persze, de attól én még örülök, hogy lett. Aztán, hogy mennyire válik be a gyakorlatban ez a változat, majd az idő eldönti.
  • angelsoul
    Csak a PLA navy ellensúlyozása (amihez hozzá számíthatjuk az ott állomásozó CVNt is) kapják meg ezeket.
    A szigetekhez nem fognak nyúlni, ruszkikat nem macerálják, felesleges, azok úgyse mondanak le egyetlen virágládányi elfoglalt területről sem, náluk ez a mindset. Japánnak inkább Kína a fogfájás, arra meg ezek megfelelőek (bár gaikokujin mindenki számukra XD).

    Inkább legalább valami értelme lesz annak a nyomorult B verziónak, ha már beleöltek annyi pénzt. Lehet minden vasteknőre tenni belőle a nyugati világban egy értelmes repülőgépet (nekem a harrier/jak-38 vonal nettó pénzkidobásnak számított).
    Falklandnál azért eldöntötték a csatát angol irányba a Harrier-ek.Nagy hordozóra meg nem mindenkinek van pénze.Szerintem van értelme az F35Bnek.
  • wolfram
    Én tökre örülök, hogy megcsinálták a B-t. Még, ha emiatt az A-C kárt is szenvedett. Mert így lett egy jelentősebb számú és hadrendbe állított szuperszonikus V/STOL gép, egy repüléstörténeti kuriózum, amihez hasonló valószínűleg soha nem lesz már sehol. Így meg most örülhet a tengerészgyalogság, meg pár más ország, akiknek jól jön ez a képesség, amit a gép tud. A haditengerészet és a légierő meg úgy is nemsokára új játékszereket kap, ott meg már nem lesz közösködés sem egymással, de pláne nem a tengerészgyalogsággal, szóval ez utóbbi haderőnem speciális igényei nem fognak az új típusok számukra lényeges képességeink kárára menni.
    Az ilyen kis hordozók szerintem teljesen jók mondjuk flottakötelékek légvédelmére, vagy kiterjedtebb szigetcsoportok, hosszabb partvidékű országok számára.
  • A hozzászólások szerint a Saseboi hadikikötő amerikaiak által használt oldalán készült a kép, a Kaga állítólag F-35-ös tesztek miatt érkezett, a helikopterei az Ise fedélzetén vannak, a három romboló pedig saseboi kísérő flottillák állományába tartoznak (a Kagának Kuréban van a honi kikötője).

    [​IMG]
  • arbalest
    Passzentosan, de bemegy az MV-22 az Izumo hangárába. :D

    [​IMG]
    És milyen szép lesz egy ilyen kép F-35 Lightning II-kel! :)
  • arbalest
    Úgy néz ki, hogy eleinte amerikai F-35B-k (és pilóták) üzemelnek majd az Izumoról és a Kagáról. Egyrészt, mivel a hajók átépítése hamarabb kész lesz, minthogy teljesen hadrafoghatóak lennének a japán példányok és pilóták, másrészt oktatási célból, hiszen Japánban közel 75 éve megszűnt a hordozó fedélzeti repülőüzem.

    https://foxtrotalpha.jalopnik.com/japans-getting-its-first-aircraft-carriers-in-75-years-1838379183
    Nem hittetek nekem amikor azt mondtam,hogy csak "átfesteni" kell a két hajót ahhoz,hogy üzemeltetni lehessen róluk az F-35-öst...
  • dudi
    Nem hittetek nekem amikor azt mondtam,hogy csak "átfesteni" kell a két hajót ahhoz,hogy üzemeltetni lehessen róluk az F-35-öst...
    Hát, aztán lehet. :D Kíváncsi vagyok, tényleg kapnak-e síugró sáncot. 2 év különbséggel mennek szárazdokkba, úgyhogy valószínűleg 1,5-2 évig tarthat az átépítésük, a kezdetétől az átadási.

Ugrás a fórum topichoz