|

Amerikai és japán hordozók a Dél-Kínai-tengeren

A 3-3 amerikai és japán hadihajóból álló kötelék a Dél-Kínai-tengeren augusztus 31-én tartott röpke kis gyakorlat ideje alatt. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Erwin Jacob Villavicencio Miciano,

Augusztus utolsó napján rövid kis gyakorlat erejéig kötelékbe állt 3-3 amerikai és japán hadihajó a Dél-Kínai-tengeren. Amerikai részről ez a USS Ronald R. Reagan (CVN 76) hordozót és kíséretét jelentette. A lassan 3 éve a Japánba előretolt amerikai repülőgép-hordozó szerepét betöltő CVN 76 mellé japán részről a haditengerészet 2 legnagyobb hadihajójának egyike, az Izumo osztályú JS Kaga (DDH 184) helikopter-hordozó romboló társult be.

A USS Ronald R. Reagan a fedélzetre felvitt nagyobb számú géppel. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Kaila V. Peters,

Az amerikai hordozó kísérete azonnal felismerhetően egy Ticonderoga osztályú cirkálóból és egy Arleigh Burke osztályú rombolóból állt, míg a japán hordozót 2 romboló kísérte: egy Murasame és egy légvédelemre fókuszáló Akizuki osztályú. Utóbbi a fenti fotón a Kaga mögött halad.

8月31日(金)、平成30年度インド太平洋方面派遣訓練部隊(ISEAD18)は、訓練を実施しつつ、南シナ海を航行中です。 本日は、フィリピン西方海域において「ロナルド・レーガン」空母打撃群(米空母「ロナルド・レーガン」、巡洋艦「アンティー…

Közzétette: 防衛省 海上自衛隊 (Japan Maritime Self-Defense Force) – 2018. augusztus 31., péntek

 

 

Fórum hozzászólások

  • Sajnos csak kis felbontásúak a képek. :(

    Augusztus 30: hazaért Yokosukába az osztály névadó Murasame (DD-101) ...

    [​IMG]

    és a tengeren 5 hónapot töltő testvérhajója, az Ikazuchi (DD-107)

    [​IMG]

    A két hajót a hozzátartozókon kívül Ishikawa védelmi miniszter helyettes várta az esőben.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Az 1. Kísérő Raj (1. Escort Squadronnak fordította) parancsnoka, Nakasuji díjat vehetett át

    [​IMG]

    Végül beszédet mondott a flottaparancsnok, Shigeoka admirális

    [​IMG]
  • A Japán Tengerészeti Önvédelmi Erő egyik legnagyobb harcértékű romboló osztálya. A 150,5 méter hosszú, 18,3 méter széles, 5,3 méter merülésű, teljes feltöltéssel 6800 tonna vízkiszorítású hajókból négy egység készült el. A Takanami-osztály továbbfejlesztésével született, az első egység, a JS Akizuki építése 2009-ben kezdődött, majd 2012-ben állt szolgálatba. Három testvérhajója, a Teruzuki 2013-ban, a Suzutsuki és a Fuyuzuki 2014-ben követték. Elsődleges feladatuk a Hyuga- és Izumo-osztályú helikopter-hordozó rombolók, illetve a Kongo- és Atago-osztályú AEGIS-rombolók kísérete és védelme légi, vízfelszíni és víz alatti ellenségektől.

    Fegyverzetüket egy amerikai licensz alapján Japánban gyártott 127 mm-es, L/62-es Mk-45 Mod 4-es löveg, két konténerben felállított, összesen 8 db hazai fejlesztésű Type 90 (SSM-1B) hajóelhárító rakéta, egy 32 cellás amerikai Mk-41 VLS, amelyből 64 db RIM-162 ESSM légvédelmi rakéta, illetve 16 db RUM-139 VL-ASROC, vagy Type 07 VL-ASROC tengeralattjárók elleni rakéta indítható, illetve 2 db 20 mm-es amerikai Phalanx Block 1B közel-körzeti gépágyú és 2 db HOS-303-as, 324 mm-es hármas torpedó vető cső alkotja.

    A rombolók fegyver rendszereinek a lelkét az ATECS (Advanced Technology Command System, kb Fejlett Technológiájú Irányító Rendszer) adja, amit gyakran csak a japán AEGIS-rendszernek hívnak. A hálózatba kötött számítógép rendszerek összegzik az összes érzékelőtől befutó adatokat, amik alapján komplett légi, vízfelszíni és vízalatti helyzetképet állítanak össze, a rombolók rendelkeznek Link 16-os kommunikációs rendszerrel, illetve SATCOM műholdas kommunikációs rendszerrel a japán fejlesztésű Superbird műholdrendszerhez. AESA radarrendszerrel, integrált szonár- illetve fejlett elektronikus harcrendszerrel rendelkeznek. Japán tudósok szerint az ATECS rendszer célfelderítés, célkövetés és szimultán célleküzdés tekintetében kettő, vagy három amerikai Arleigh Burke-osztályú romboló kapacitásával ér fel.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
  • A mai napon bocsátották vízre Japán legújabb romboló osztályának első tagját. Az Asahi (25DD)-osztály az Akizuki-osztály módosított és tovább fejlesztett változata. Legkönnyebben arról lehet megkülönböztetni az előző osztálytól, hogy a két hátrafelé néző AESA radar a helikopter hangár tetejéről a parancsnoki felépítmény hátsó részére került.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    A méretek nem változtak, a standard vízkiszorításra 5000 tonnát találtam mindenhol, a maximális az Akizukiknál 6800 tonna. A fegyverzet marad egy darab 127 mm-es, L/62-es hajóágyú, két darab 20 mm-es Phalanx CIWS, nyolc darab hajóelhárító rakéta, illetve egy 32 cellás Mk-41 VLS indító állás. A légvédelmi fegyverzet egyelőre valószínűleg marad a RIM-162 ESSM, de elvileg tesztelés alatt áll egy új, hazai rakéta, az XRIM-4-es, amelynek a radarja az AAM-4-es AESA radarján alapul.

    [​IMG]

    Az új osztály elvileg komolyabb tengeralattjáró elhárító kapacitást kap, mint az Akizuki, új, továbbfejlesztett szonárrendszert, illetve egy új tengeralattjáró elleni VL-ASROC rakétát.
    A hajók meghajtása is új, úgynevezett COGLAG: Combined Gas turbine Electric and Gas turbine). Kisebb és cirkáló sebességen elektromos motorok hajtják meg a hajócsavarokat, míg teljes sebességen kizárólag gázturbinák. A hajócsavarok is át lettek tervezve, összességében a hajók lecsökkent zajkibocsátása növeli a tengeralattjárók felderítésének az esélyét, miközben magát a hajót is nehezebb a vízfelszín alól meghallani.
    A ma vízre bocsátott Asahi (DD-119) mellett építés alatt áll az osztály egyelőre név nélküli második tagja, a DD-120.
  • Az biztos, hogy az OPS-50-es AESA radarok japánok, az elektronika, szonár rendszer nagy része vagy hazai tervezés, vagy licensz. A hajók nem az AEGIS, hanem az ahhoz hasonló, de hazai ATECS rendszert használják. A 127 mm-es lövegeket licensz alapján gyártják, szerintem a Phalanxot is. A Type 90 hajó elleni rakéta japán fejlesztés, az ESSM amerikai, majd elválik, mi lesz az XRIM-4-ből. Torpedóbol van amerikai és hazai is.
  • Azért kivàncsi vagyok, hogy hogyan teljesít a technika és a személyzet konfliktus esetében.
    Praktikus tapasztalat =nulla, màr 1945 óta, ez70 èv.
  • A mai napon vízre bocsátották a JMSDF következő, hetedik AEGIS rombolóját, a JDS Meimei-t (DDG-179). Az Atago-osztály módosított változata, marad a helikopter hangár, összesen 96 Mk-41 VLS, SPY-1D (V) radar, viszont már COGLAG meghajtást és továbbfejlesztett szonár rendszert kap. Egy testvérhajója áll építés alatt idén január 23-a óta.



  • Gondolkodtam hova tegyem, de végül is van benne romboló is... :) Igen jó kis PR videóanyag a JMSDF-ről a védelmi minisztérium és a JMSDF kiadásában.
  • [​IMG]
    Az Atago romboló (DDG-177) sikeresen lelőtt egy ballisztikus célrakétát, az SM-3 Block IB (Threat Upgrade missile) használva, a Hawaii szigeteknél. Ez volt Japán 5-ik ilyen jellegű próbája.
  • Destroyer JS “Makinami” DD-112 during the escort container Kawasaki Kisen in the Indian ocean. January, 2016.
    [​IMG]
    A mostani trenddel ellentétben egymás mellett és nem egymás felé közelednek. :)

Ugrás a fórum topichoz