|

Bevetették az F-35B-t

A szeptember 28-i baleset mellett akadt a héten pozitív hír is az F-35B Lightning II életében: végrehajtották az első éles harci bevetést a típussal.

Az F-35I (módosított F-35A) májusi izraeli bevetését követően az F-35B is átesett a tűzkeresztségen. A 211 század kötelékébe tartozó gép szeptember 27-én a USS Essex (LHD-2) fedélzetéről felszállva hajtott végre légitámogató bevetést Afganisztánban tálib célpontok ellen. A légicsapás a földi művelektek parancsnoka szerint sikeres volt.

Az F-35B Lightning II szép lassan átveszi a stafétát az AV-8B Harriertől. Az USMC a tervek szerint 340 darabot rendel a helyből fel- és leszállni képes (STOVL) típusból, míg a hajófedélzeti F-35C verzióból 90 darab kerül a bőrnyakúakhoz.

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Ekkora baromság leírásában segített valaki vagy magadtól sikerült összehozni? De tényleg.
    Az F-35A hülyére pofozza az F-16C-t, az F-35C meg a Super Hornetet.

    Kérlek vázold már fel, hogy mi az, amire nem képes az F-35A, amire az USAF F-16C vagy mire nem képes az F-35C, amire a Super Hornet?

    Az F-35A stealth üzemmódban pont akkora csapásmérő képességgel bír mennyiségileg, mint az F-16C. Csak messzebbre repült és stealth. Most stealth módban tud 4 db AIM-120-at, aminél +2 AIM-9-cel több az F-16C. Aminek jelentősége kvázi semmi, ha DAS van a stealth gépeden. A sidekick upgrade után meg 6 db rakétás lesz az F-35 belső tere is.

    Ha meg nem kell stealth, akkor a tűzerőt és RCS-t se mérjük össze, mert elröhögöm magam.
    Szövegértés.Azt írtam,hogy multiroleságban.Van egy fokú multirolesága az egyiknek meg a masiknak és az F-35 ebben nem jobb.
  • dudi
    Szövegértés.Azt írtam,hogy multiroleságban.Van egy fokú multirolesága az egyiknek meg a masiknak és az F-35 ebben nem jobb.
    De értettem, az is marhaság, amit írsz.. Az F-16 és a SH süket és vak egy F-35A és C-hez képest és nem stealth. Azonos konfiggal lassabbak is.
  • molnibalage
    De értettem, az is marhaság, amit írsz.. Az F-16 és a SH süket és vak egy F-35A és C-hez képest és nem stealth. Azonos konfiggal lassabbak is.
    Akkor ide is leírom:az idei F1-es Ferrarit sem a tavalyi Mercedeshez hasonlitod.
    Ezen kivül végig úgy fogalmaztam,hogy a 4.gen. gépeket a 4.gen. gépekkel az 5.gen. gépeket pedig a saját generaciójával hasinlítottam össze.Nem mondtam,hogy az SH jobb mint az F-35.
  • dudi
    Szövegértés.Azt írtam,hogy multiroleságban.Van egy fokú multirolesága az egyiknek meg a masiknak és az F-35 ebben nem jobb.
    Hogyan, mivel méred a multirole-ságot?
  • emel
    Hogyan, mivel méred a multirole-ságot?
    Többfeladatúság.Az multirole ami az alapvető feladatokat el tudja látni:felderites,vadász feladatok,csapásmérés.Persze a méret es az esszerűség korlátoz,senki sem varja,hogy olyan kapacitása legyen mint egy B-52-nek.
  • dudi
    Többfeladatúság.Az multirole ami az alapvető feladatokat el tudja látni:felderites,vadász feladatok,csapásmérés.Persze a méret es az esszerűség korlátoz,senki sem varja,hogy olyan kapacitása legyen mint egy B-52-nek.
    Tudom mi az a multirole, de még mindig nem tudom hogyan méred a mértékét? Ha azt mondod az egyik jobb ebben mint a másik, akkor az összehasonlításhoz valamivel mérni kell. Ráadásul pl. multirole a MiG-29M/35 is meg az F-35 is meg a Gripen is, na de azért ugye ... pedig mindhárom ma rendszerben álló tipus.
  • emel
    Tudom mi az a multirole, de még mindig nem tudom hogyan méred a mértékét? Ha azt mondod az egyik jobb ebben mint a másik, akkor az összehasonlításhoz valamivel mérni kell. Ráadásul pl. multirole a MiG-29M/35 is meg az F-35 is meg a Gripen is, na de azért ugye ... pedig mindhárom ma rendszerben álló tipus.
    Alapból nem mérek 5. és 4. gen. gépeket egymáshoz mert felesleges.Ha tudod mi az a multirole akkor mérni is tudod.Maradjunk a példánal:A Rafale van olyan jó légifölény gép mint a csak erre tervezett F-15(bar az meg multirole lett közben).Korlátozás nélkül ki tudod cserélni a Rafalet F-15-re es fordítva ebben a szerepkörben és kb minden más szerepkörben.Ezt nem tudod elmondani az F-35-ről az USAF szerint.
  • dudi
    Alapból nem mérek 5. és 4. gen. gépeket egymáshoz mert felesleges.Ha tudod mi az a multirole akkor mérni is tudod.Maradjunk a példánal:A Rafale van olyan jó légifölény gép mint a csak erre tervezett F-15(bar az meg multirole lett közben).Korlátozás nélkül ki tudod cserélni a Rafalet F-15-re es fordítva ebben a szerepkörben és kb minden más szerepkörben.Ezt nem tudod elmondani az F-35-ről az USAF szerint.
    Ez az állítás is marhaság.
    Az F-15 hatósugarához és CAP idejeéhez CFT-s konfigban nem mérhető a Rafale. A repülési teljesítménye sem főleg, ha teliaggatod fegyverzettel, mert annak kisebb mérete és tömege miatt az jobban megérzi ezt.

    Nem kellene téves elképzelésekből a végtelenbe extrapolálni, inkább befejezhetnéd az ámokfutást, amit előadsz.
  • molnibalage
    Ez az állítás is marhaság.
    Az F-15 hatósugarához és CAP idejeéhez CFT-s konfigban nem mérhető a Rafale. A repülési teljesítménye sem főleg, ha teliaggatod fegyverzettel, mert annak kisebb mérete és tömege miatt az jobban megérzi ezt.

    Nem kellene téves elképzelésekből a végtelenbe extrapolálni, inkább befejezhetnéd az ámokfutást, amit előadsz.
    A hatósugar csak egy aspektusa egy gép képessegeinek,van meg egy halom amiben a Rafale jobb.Nem is ez a lényeg hanem az,hogyha a franciáknak holnap F-15 lesz az amerikaiaknak meg Rafale akkor nem törtenik semmi,nem lesz egyik legierő hirtelen alárendeltebb állapotban mint jelenleg.
  • Itt szerintem azon megy a polémia, hogy egy multirole gép az egy felszálláson belül multirole-e, vagy többféle, egymástól eltérő feladatkörben is kiemelkedőek a képességei, megállja a helyét, de külön-külön alkalmakkor.
    Mert az az alapvetés itt is igaz, hogy a mindenre is jó, az nem jó semmire se igazán.
    A politikusok álma az F-35, mint ígéret, hogy egyetlen küldetés alatt képes mindenféle feladatot egyedül is ellátni.
    Nyilván ez nem így nem lehet igaz, de valamiképpen ez a gép áll a legközelebb hozzá.
  • molnibalage
    Ez az állítás is marhaság.
    Az F-15 hatósugarához és CAP idejeéhez CFT-s konfigban nem mérhető a Rafale. A repülési teljesítménye sem főleg, ha teliaggatod fegyverzettel, mert annak kisebb mérete és tömege miatt az jobban megérzi ezt.

    Nem kellene téves elképzelésekből a végtelenbe extrapolálni, inkább befejezhetnéd az ámokfutást, amit előadsz.
    Ettol fuggetlenul valahol igaza van. Ezt mar az amerikai sajtoban is szamtalanszor leirtak az elmult tiz evben, hogy sajna az F-35 a stealth kiveve minden egyes funkcioban alulmarad valamelyik korabbi amerikai gepnek a kepessegivel szemben (es nem az F-16 egyik tervezoje nyilatkozta kb 6-8 eve, hogy szerinte a Su-35 vagy vmi masik orosz lenyomna?)

    Jack of all trades, master of none. :)
    Mondjuk ezzel meg lehet egy atlagos vagy azalatti minden fszerepben, de ettol a legmultibb multirole is, az is igaz. :D

    Rettenet penzt - $150 millilard? - toltak bele, emiatt keptelenseg volt feladni, de az F-35 az amerikai inkompetencia es infinite corruption iskolapeldaja marad mindorokke.
    Vegtelen PR es propaganda, valamint bare-knuckles korrupcio a torvenyhozasban, ez kellett ahhoz, hogy ne menjen a levesbe. Egyelore borzasztoan rossz uzlet nekunk, adofizetoknek, rettento jo a LM reszvenyeseknek es az osszes military-connected parazitanak.

    Nagyon remelem, MO soha koze nem lesz ehhez a clusterfuckhoz, amit F-35-nek hivnak.
  • amos
    https://index.hu/kulfold/2020/11/22/repul_a_repul_a_repulo/

    Az index egész eddig szidta a típust, most meg gyakorlatilag leírják, hogy a ennek van a legjobb hadrafoghatósági mutatója. Pedig úgy emlékszem korábban talán ez volt az egyik fő kritika...
    Ez a GAO, nem a Pentagon, mas a mercejuk. Mellesleg az meg szomorubb, ha a hiresen maceras F-35 a legjobb, akkor valami rettentoen el van b@szarintva vagy a Pentagonnal, vagy a GAO mercejeben.
  • kamm
    Ettol fuggetlenul valahol igaza van. Ezt mar az amerikai sajtoban is szamtalanszor leirtak az elmult tiz evben, hogy sajna az F-35 a stealth kiveve minden egyes funkcioban alulmarad valamelyik korabbi amerikai gepnek a kepessegivel szemben (es nem az F-16 egyik tervezoje nyilatkozta kb 6-8 eve, hogy szerinte a Su-35 vagy vmi masik orosz lenyomna?)

    Jack of all trades, master of none. :)
    Mondjuk ezzel meg lehet egy atlagos vagy azalatti minden fszerepben, de ettol a legmultibb multirole is, az is igaz. :D

    Rettenet penzt - $150 millilard? - toltak bele, emiatt keptelenseg volt feladni, de az F-35 az amerikai inkompetencia es infinite corruption iskolapeldaja marad mindorokke.
    Vegtelen PR es propaganda, valamint bare-knuckles korrupcio a torvenyhozasban, ez kellett ahhoz, hogy ne menjen a levesbe. Egyelore borzasztoan rossz uzlet nekunk, adofizetoknek, rettento jo a LM reszvenyeseknek es az osszes military-connected parazitanak.

    Nagyon remelem, MO soha koze nem lesz ehhez a clusterfuckhoz, amit F-35-nek hivnak.
    Éppen az "amerikai sajtó" a szégyen az egészben - a gép körüli corporate pénznyelőben semmi új nincs, az hasonló szintű minden más programnál (csak ez bazinagy és multinacional). És minden országban, csak sehol nincs annyira szabadon engedve az, mint Amerikában.

    Az, amit a sajtó az F-35 kapcsán az elmúlt években/évtizedekben lenyomott, az valahol egyrészt lenyomata a modern sajtónak (csak a negatív hír a hír), másrészt a fizetett (sokszor külföldi) propaganda szerves részévé vált. Ennek mi sem jobb bizonyítéka, hogy nagyjából egy éve a gép szabályosan eltűnt a szak és általános sajtóból - mert kész van, már nem lehet szidni, hanem éppen az erényei jönnek ki. Pár soros hírként szerepelt, hogy a kitelepült F-35-ösök hónapokon át folyamtosan (!!!) kivétel nélkül mind repülőképesek voltak - egy más típus ezt meg nem csinálja.
    Reakció? Egysoros hír.

    De ha a gépen mondjuk feljön egy szegecs - na jön az összes nyomoronc szar portál főhírben, hogy mekkora szar és leírják százötvenedszer, hogy a program teljes költsége 70(!!!) évre 1,4 trilliárd dollár. Ezt egy más eszközre nem számolták ki - de amúgy is divat, hogy csak az amerikai eszközökre adják meg a kölztségeket. Nem láttam ilyen fejtegetést mondjuk egy Szuhojra sem - ami ugye abba a hubban készült, amibe belerokkant a Szovjetunió, vagy mondjuk a Rafale/Eurofighter valós költségei, de ide jöhet a bármelyik Kínai vas, ami valszeg olyan költségen fut, mint saját idejében a MiG-25. Erről elemzés? Napokig keresheted....

    Szóval a sok - már bocsánat - fotelszakember, aki ezek alapján szedi az infóit (és kurva okosnak hiszi magát, mert naponta átfut 10 ilyen portált) tökéletesen egy olyan képet kap, hogy a gép egy kalap szar és felül a vonatra, szajkózza a faszságot napestig. Aztán néhány ember, aki ért is ehhez (ezen a fórumon is van egypár, lásd feljebb) helyreteszi, akkor megy a hápogás, mert ugye a sajtó faszgáai által felépített "tudását" összezúzzák, és innentől ő a hülye - megy azonnal a sértődés és az ellenállás. Ahelyett, hogy örülne valami rendes infót kap.
    A legtöbb "szakértő" fel sem fogja, hogy olyan forrásokból tájékozódik, aminek köze nincs a valósághoz, a modern médiának nevezett célirányos szemetet nyelik. És büszkék erre a tudásra....

    A gépről igazából feleslgeles sok újat irogatni, visszalapozva párezer oldalt AO, Molni és egy páran kielemezték már mi merre. Suma: az F-35 minden paraméterében megbasz minden 4.th gen gépet (ami meg visszalépés látszólag, pl sebesség, az meg simán nem volt annyira prioritás az elvárási listán hogy arra is költsenek) - én háborúba bármikor azzal repülnék bármenyik 4.th gen gép helyett, legyen arra bármi pakolva. Az a rejtettség, situational awareness és electronic suite amit az a gép ad, egy high peer conflict esetén messze a legjobb túlélést adja. A gépbe pont azt tették, amit a plóták akartak az elmúlt 30+ év fegyveres konfliktusait leszűrve.
  • angelsoul
    Éppen az "amerikai sajtó" a szégyen az egészben - a gép körüli corporate pénznyelőben semmi új nincs, az hasonló szintű minden más programnál (csak ez bazinagy és multinacional). És minden országban, csak sehol nincs annyira szabadon engedve az, mint Amerikában.
    Ezt hivom en fogalmatlan okoskodasnak - ugyanis kurvara nem igaz. Sehol ekkorat nem buktak meg, mint ezen a programon - Amerikaban amugy valoban hagyomany, hogy total inkompetensek mindenhez, menet kozben talalnak ki mindent es emiatt 3x-5-10x akkora a vegen a ktg, de sebaj, utana johet a buta marketing meg a Pentagon-finanszirozta filmek, amelyek majd eladjak.

    Kozben meg nincs egeszsegbiztositas, az oktatas egy rakas szar konkretan, infrasdtruktura egy vicc Europahoz kepest es a jarvany azt is bebizonyitotta, hogy meg mukodokepes burokracia sincsen mar.


    Az, amit a sajtó az F-35 kapcsán az elmúlt években/évtizedekben lenyomott, az valahol egyrészt lenyomata a modern sajtónak (csak a negatív hír a hír), másrészt a fizetett (sokszor külföldi) propaganda szerves részévé vált. Ennek mi sem jobb bizonyítéka, hogy nagyjából egy éve a gép szabályosan eltűnt a szak és általános sajtóból - mert kész van, már nem lehet szidni, hanem éppen az erényei jönnek ki. Pár soros hírként szerepelt, hogy a kitelepült F-35-ösök hónapokon át folyamtosan (!!!) kivétel nélkül mind repülőképesek voltak - egy más típus ezt meg nem csinálja.
    Reakció? Egysoros hír.
    Te nem tudom, milyen sajtorol beszelsz, de hogy nem olvasod az amerikait, az latszik.
    Tele volt es van is a primitiv marketinsz@rral az F-35 kapcsan, szanalmas, ahogyan probaljak elfeledtetni ezekkel a kilora megvett cikkeikkel, micsoda feneketlen veszteseg az egesz.

    De ha a gépen mondjuk feljön egy szegecs - na jön az összes nyomoronc szar portál főhírben, hogy mekkora szar és leírják százötvenedszer, hogy a program teljes költsége 70(!!!) évre 1,4 trilliárd dollár. Ezt egy más eszközre nem számolták ki - de amúgy is divat, hogy csak az amerikai eszközökre adják meg a kölztségeket. Nem láttam ilyen fejtegetést mondjuk egy Szuhojra sem - ami ugye abba a hubban készült, amibe belerokkant a Szovjetunió, vagy mondjuk a Rafale/Eurofighter valós költségei, de ide jöhet a bármelyik Kínai vas, ami valszeg olyan költségen fut, mint saját idejében a MiG-25. Erről elemzés? Napokig keresheted....
    Ahogy irtam, esetleg a magyar sajtoban, de az nem igazan szamottevo.
    Nyalazhatod oda-vissza, ahogyan csak akarod, egy a lenyeg: egy csod a penzunkert ezt a program. Sokkal rosszabb, mint az europai programok.

    Szóval a sok - már bocsánat - fotelszakember, aki ezek alapján szedi az infóit (és kurva okosnak hiszi magát, mert naponta átfut 10 ilyen portált) tökéletesen egy olyan képet kap, hogy a gép egy kalap szar és felül a vonatra, szajkózza a faszságot napestig. Aztán néhány ember, aki ért is ehhez (ezen a fórumon is van egypár, lásd feljebb) helyreteszi, akkor megy a hápogás, mert ugye a sajtó faszgáai által felépített "tudását" összezúzzák, és innentől ő a hülye - megy azonnal a sértődés és az ellenállás. Ahelyett, hogy örülne valami rendes infót kap.
    A legtöbb "szakértő" fel sem fogja, hogy olyan forrásokból tájékozódik, aminek köze nincs a valósághoz, a modern médiának nevezett célirányos szemetet nyelik. És büszkék erre a tudásra....

    A gépről igazából feleslgeles sok újat irogatni, visszalapozva párezer oldalt AO, Molni és egy páran kielemezték már mi merre.
    Hat persze, ok az autentikus forras, nem az amerikai meg nemzetkozi media, jol ertem? :D

    Szenzacios pali vagy te, oregem. :D

    Suma: az F-35 minden paraméterében megbasz minden 4.th gen gépet
    Hat igen, "parametereben", esetleg. :D (Dogfightban meg az elodje is leveri, mint kiderult.)

    Nalad elegge beakadt a tu a lemezen ezen az ovodas szinten, ugy tunik. :)

    (ami meg visszalépés látszólag, pl sebesség, az meg simán nem volt annyira prioritás az elvárási listán hogy arra is költsenek) - én háborúba bármikor azzal repülnék bármenyik 4.th gen gép helyett, legyen arra bármi pakolva. Az a rejtettség, situational awareness és electronic suite amit az a gép ad, egy high peer conflict esetén messze a legjobb túlélést adja. A gépbe pont azt tették, amit a plóták akartak az elmúlt 30+ év fegyveres konfliktusait leszűrve.
    Kar, hogy a stealthet kiveve szinte mindegyikben kozepszerure sikerult, nem tobbre.

    Ja, de kozben elkoltunk ra tobbet, mint barmire eddig. Tenyleg, milyen nagyszeru!

    (Majd ha itt fizetsz te is adot, akkor szerintem kicsit okosabban fogod ezt latni.)
  • Allesmor Obranna
    F-35A idei május megsemmisülése. A pilóta sérülésekkel ugyen, de megúszta. A jelentés szerint a gépveszteség költsége:

    "...The Mishap Aircraft, valued at $175,983,949, rolled, caught fire, and was completely destroyed..."

    Kérdés, mi minden van ebben az árban?

    https://www.afjag.af.mil/Portals/77/AIB-Reports/2020/May/Eglin AFB F35A AIB Report_Signed.pdf

    A tippem az, hogy nem a flyaway értékével számoltak, hanem programköltséggel.
  • molnibalage
    A tippem az, hogy nem a flyaway értékével számoltak, hanem programköltséggel.
    Miert, mi massal kellene szamolniuk? Annyiba kerult fajlagosan.
  • kamm
    Ezt hivom en fogalmatlan okoskodasnak - ugyanis kurvara nem igaz. Sehol ekkorat nem buktak meg, mint ezen a programon - Amerikaban amugy valoban hagyomany, hogy total inkompetensek mindenhez, menet kozben talalnak ki mindent es emiatt 3x-5-10x akkora a vegen a ktg, de sebaj, utana johet a buta marketing meg a Pentagon-finanszirozta filmek, amelyek majd eladjak.
    Ja, és a gép képességei mennyivel lettek az eredetileg tervezett fölött? A megrendelő egyre újabb képességeket akart a double digit SAM rendszerek elterjedése miatt -az eredeti tervekben nem volt minden gépnek radarja sem, a kötelékvezérnek lett volna csak, ma meg...
    Az árnövekedés jelentős része az elvárt képeségnövekedésből eredezik.

    kamm
    .
    Kozben meg nincs egeszsegbiztositas, az oktatas egy rakas szar konkretan, infrasdtruktura egy vicc Europahoz kepest es a jarvany azt is bebizonyitotta, hogy meg mukodokepes burokracia sincsen mar.
    Most a TB hogy jön ide? Vagy az ország maga? Az USSR is gyártott világelső cuccot úgy, hogy a nép éhendöglött.... a kettőnek kevés köze van egymáshoz (amúgy egyetértek, családom fele kinn él, megerősítik amit írsz).

    kamm
    Szenzacios pali vagy te, oregem. :D
    Ez így van!!!!


    kamm
    Hat igen, "parametereben", esetleg. :D (Dogfightban meg az elodje is leveri, mint kiderult.)

    Nalad elegge beakadt a tu a lemezen ezen az ovodas szinten, ugy tunik. :)
    Onnantól, hogy valaki a 21. században dogfightról beszél... ráadásul a dogfight sem arról szól, hogy mi a fordulózó szögsebesség vagy az AOA 50 fok fölött, hanem hogy mennyi keród van végigvinni, milyen tiszta konfigurációd, milyen magasságra/sebeségre van belőve a sárkány, stb... milliószor le lett vezetve...

    kamm
    Kar, hogy a stealthet kiveve szinte mindegyikben kozepszerure sikerult, nem tobbre.

    Ja, de kozben elkoltunk ra tobbet, mint barmire eddig. Tenyleg, milyen nagyszeru!
    Eddig a stealth szerinted egy zsákutca volt, most akkor az a gép előnye.... rakjuk már össze most akkor hogy látod ezt...-.

    Ja, elköltött az USA egy gépre, amit használ fél évszázadig és kivált vele több típust. Amikre ugyanezt a pénzt elkölthették volna - vagy egy más váltótípusra + a teljes nyugat szövetségi rendszer vadászbombázó parkját ugyanekkora időtartamra. Ha ezt összeadod....
  • kamm
    Ettol fuggetlenul valahol igaza van. Ezt mar az amerikai sajtoban is szamtalanszor leirtak az elmult tiz evben, hogy sajna az F-35 a stealth kiveve minden egyes funkcioban alulmarad valamelyik korabbi amerikai gepnek a kepessegivel szemben (es nem az F-16 egyik tervezoje nyilatkozta kb 6-8 eve, hogy szerinte a Su-35 vagy vmi masik orosz lenyomna?)

    Jack of all trades, master of none. :)
    Mondjuk ezzel meg lehet egy atlagos vagy azalatti minden fszerepben, de ettol a legmultibb multirole is, az is igaz. :D

    Rettenet penzt - $150 millilard? - toltak bele, emiatt keptelenseg volt feladni, de az F-35 az amerikai inkompetencia es infinite corruption iskolapeldaja marad mindorokke.
    Vegtelen PR es propaganda, valamint bare-knuckles korrupcio a torvenyhozasban, ez kellett ahhoz, hogy ne menjen a levesbe. Egyelore borzasztoan rossz uzlet nekunk, adofizetoknek, rettento jo a LM reszvenyeseknek es az osszes military-connected parazitanak.

    Nagyon remelem, MO soha koze nem lesz ehhez a clusterfuckhoz, amit F-35-nek hivnak.
    Édes istenem, ne kezd már te is újra ezt...

    1. A "tervezője" alatt gondolom pierre sprey-t érted. Igen, szigorúan kisbetűvel. Semmit nem tervezett a gépen és akkora ökörségeket beszélt, hogy 10 évvel ezelőtt tudásommal is nyilvánvaló faszságokat beszélt. n+1-szer cáfolva lett az összes marhaság. Most tényleg erre basszam el az időmet? Hogy akkor vegyem elő az interjút és a nyilvánvalót cáfoljam meg? Legyen egy HTT ebből?
      A gép főkonstruktőre Harry J. Hillaker volt, aki elhunyt 2009-ben. Az az emlegetett marha egy nyamvadt csavart, annyit nem tervezett a gépen. De keves, hogy alázod a fickó nevét azzal, hogy egy lapon említed azzal a címeres hazudozóéval.
      http://www.f-16.net/f-16-news-article3269.html

    2. Az angol idézeted is muris. Mert az összes olyan gép, ami ps ostoba hívői szerint lenyomja a gépet azok pontosan ilyen gépek. Az F-16 beceneve az, hogy svájci bicska. A Szu-35 és minden más gép is 100%-ban multirole. Ezen szoktam röhögni a legjobban. Hogy a mindenre jó = semmire sem jó marhság, csak az F-35-re igaz, de bezzeg az orosz és más nyugati gépre nem, ami multirole.

    3. Kérlek sorold már fel, hogy nemhogy az USAF F-16, hanem bármelyik F-16 változat hol és miben nyomja le az F-35A-t...? A repteljesítményben sem tudja felfegyverzett állapotban, nem beszélve az AESA radar, a DAS és az integrált TGP és SEAD eszközök hiányáról. Ezket mind pod formájában viszi az F-16. Az AG konfigos F-16 az egy szubszonikus gép hallod-e...

    Bocs, megyek hányni...
    Nem bírtad megállni megint, hogy marhaságokat firkálj...?
  • kamm
    Sokkal rosszabb, mint az europai programok.
    Keresem a kandi kamerát. Az európai típusok első felszállás után 25 évvel kezdik kb. elérni a tervezett potenciált...

    Hat igen, "parametereben", esetleg. :D (Dogfightban meg az elodje is leveri, mint kiderult.)
    Ez is marhaság. Amúgy a dogfightig első körben el kellene jutni.


    Nalad elegge beakadt a tu a lemezen ezen az ovodas szinten, ugy tunik. :)
    Nagy szavak. Főleg tőled, hogy egyib beböfögésedre sem tudsz semmiféle bizonyítékot felmutatni.

    Kar, hogy a stealthet kiveve szinte mindegyikben kozepszerure sikerult, nem tobbre.
    Kérlek mutasd már meg, hogy melyik amerikai vadászgépben van DAS, AESA radar EOTS és ezek integrálva, hogy kapásból létrehoznak helyzetképet?
    A SAM szimulátorok, amik a többi gép számára működnek, azokat az F-35 simán kiszűrte, hogy nem valós célok. Meg sem jelenítette őket. Elég furcsa ez egy középszerű géptől...

    De pl. a stealth-tel kombinálva a fenti intelligenciát úgy szeretném tudni, hogy hol középszerű a gép.
    A gép dogfight képessége is lenyomja az elődeit. Tisza állapotban majdnem centire azonosak. Aztán amint felrakod a 2 db pótost és 1 db konténert a F-18 és F-16-ra, akkor mér ott elhasalnak, nemhogy akkor, ha még fegyverzetet is teszel ezekre. Mondom, ezek a gépek AG konfigban szubszonikus gépekké degradálódnak. Az F-35 meg M1.2-vel megy utánégető nélkül 30k lábon AG konfigban.

    Válaszolnod nem szükséges, csaplak vissza oda, ahová való vagy.
    Pontosan olyan vérostoba kijelentéseket teszel 0 bizonyítékkal és érvrendszerrel, mint ps. Jó tanítvány vagy.

Ugrás a fórum topichoz