|

Kirepülés a darázsfészekből

Super Hornet felszállás egy, a repülőgép-hordozó mögül fényképezve.

F/A-18E Super Hornet startol a USS Carl Vinson repülőgép-hordozó fedélzetéről. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Devin M. Langer,

A választott képnek nincs különösebb története ezúttal, szimplán jól néz ki.

Ahogy a képaláírásban is olvasható a repülőgép-hordozó a Nimitz osztály 3. példánya, a CVN 70 jelölésű USS Carl Vinson. A Csendes-óceáni flottához tartozó hajó egyike azon aktív amerikai repülőgép-hordozóknak, melyeket nem elnökről neveztek el: a Chester W. Nimitz tengernagyról elnevezett hajóosztályt nyitó CVN 68 mellett a Carl Vinson kongresszusi képviselőről elnevezett CVN 70 és a John C. Stennis szenátor nevét viselő CVN 74 szerepel még ezen a listán.

Ezen elnevezési mód és kivételei egyelőre úgy tűnik marad végig a Ford osztály esetében is: egyelőre ugyan csak 3 hajónak van neve, de a 2017 tavaszán átvett, majd azév nyarán hadrendbe állított USS Gerald R. Ford (CVN 78) a még építés alatt álló, leendő USS John F. Kennedy (CVN 79) és a még el sem kezdett építésű CVN 80 USS Enterprise illeszkednek a korábbi sémára. Ahogy anno 2011-es bejelentéskor írtuk is a CVN 79 képében másodszor viseli majd amerikai hadihajó Kennedy elnök nevét, míg a CVN 80-al 9. alkalommal lesz Enterprise nevű hadihajó a a haditengerészet hadihajói között.

Fórum hozzászólások

  • A harcképessége gyakorlatilag lenullázódott. Viszont a nem kis feladat lehet harckészültség nélkül is fenntartani (atomreaktor 2 db) és vigyázni a fegyverekre. Tuti van atombombaszerű is a fedélzeten.

    "Kitört a koronavírus-járvány egy amerikai repülőgép-hordozó hajón is, amelyen ötezren szolgálnak. A hajó kapitánya határozott és drámai hangú levélben követelt intézkedéseket a legénység megmentéséért - adta hírül a Reuters hírügynökség. A Theodore Roosevelt anyahajó jelenleg Guam kikötőjében van, a kapitány szeretné partra tenni négyezer emberét és elszigetelni."

    További:

    https://privatbankar.hu/cikkek/makro/a-jarvany-feljutott-egy-otezer-fos-amerikai-hadihajora.html
  • aquarell
    Jobban elszigetelni, mint egy hajón, nehèz lesz.
    A hajó legénységét egymástól nem lehet elszigetelni, annyira zsúfolt az elhelyezésük (képzeld el, 330x60m-en több mint 4000 ember, mint egy nagyobb falu!) . Szárazföldön több hely/lehetőség van rá.
  • aquarell
    Kirugták Roosevelt hordozó parancsnokât.
    Hât ez vârható volt.
    Ez meg fogja oldani a problémát, és segít a hajó 5000 főnyi személyzetén is...
  • emel
    A hajó legénységét egymástól nem lehet elszigetelni, annyira zsúfolt az elhelyezésük (képzeld el, 330x60m-en több mint 4000 ember, mint egy nagyobb falu!) . Szárazföldön több hely/lehetőség van rá.
    Azért ezt a méretet szorozd meg egy pát emelettel!
  • arbalest
    Ez meg fogja oldani a problémát, és segít a hajó 5000 főnyi személyzetén is...
    Ha jól értem, akkor a biztonságos üzenetváltás megsértése miatt rúgták ki és nem a segítségkérés miatt. Kvázi nyílt csatornán emailezett...
  • torsen
    Azért ezt a méretet szorozd meg egy pát emelettel!
    Tudom, de akkor is hasonlítsuk ezt össze egy 4000 fős falu területével!
  • molnibalage
    Ha jól értem, akkor a biztonságos üzenetváltás megsértése miatt rúgták ki és nem a segítségkérés miatt. Kvázi nyílt csatornán emailezett...
    Van egy olyan gyanúm, hogy nem véletlenül. Esetleg a Pentagon szart a fejükre...
  • arbalest
    Még jobb kép, mint a korábbi:

    [​IMG]
    Azt, hogy csinálták, hogy az Essex osztály vízkiszorítását 27-ről 47 ezer tonnára növelték? Lehet ilyet egy hajóval?
  • zulu
    Azt, hogy csinálták, hogy az Essex osztály vízkiszorítását 27-ről 47 ezer tonnára növelték? Lehet ilyet egy hajóval?
    Nekem úgy tűnik, hogy nem azonos eseteket vetnek össze.

    Az II. vh Essex az maga a hajó vízkiszorítása üresen. A mellette levő SCB-125-ös meg full feltöltéssel a hajó. Mintha egy üres F-16A-t vetnék össze egy megtankolt F-16I-vel...
    A Forrestalnal us a full load és nem az üres vízkiszorítás van megadva...
    És így tovább...
  • molnibalage
    Nekem úgy tűnik, hogy nem azonos eseteket vetnek össze.

    Az II. vh Essex az maga a hajó vízkiszorítása üresen. A mellette levő SCB-125-ös meg full feltöltéssel a hajó. Mintha egy üres F-16A-t vetnék össze egy megtankolt F-16I-vel...
    A Forrestalnal us a full load és nem az üres vízkiszorítás van megadva...
    És így tovább...
    Így érthető
  • molnibalage
    Nekem úgy tűnik, hogy nem azonos eseteket vetnek össze.

    Az II. vh Essex az maga a hajó vízkiszorítása üresen. A mellette levő SCB-125-ös meg full feltöltéssel a hajó. Mintha egy üres F-16A-t vetnék össze egy megtankolt F-16I-vel...
    A Forrestalnal us a full load és nem az üres vízkiszorítás van megadva...
    És így tovább...
    Ez nagy divat a "szaksajtóban"... az F-35-öt is 70 évnyi üzemeltetési költséggel rászámolva vetik össze a tökkopasz gyári szuhojokkal...
  • angelsoul
    Ez nagy divat a "szaksajtóban"... az F-35-öt is 70 évnyi üzemeltetési költséggel rászámolva vetik össze a tökkopasz gyári szuhojokkal...
    Konkrétan képesek leírni a 30 évre tervezett üzemet és gyártást és fejlesztést, hogy mennyibe kerül az F-35. Amikor ennek a 10%-át sem költötték még rá. Majd a 2000+ gép 30 éves üzeme, az lesz a teljes programköltség nagyja.
  • zulu
    Így érthető
    Simán nézd meg a wiki adatokat az osztályhoz az üres és a full loadra és megkapod a korrekt összeshasonlítást. Hónapokkal ezelőtt elkezdtem egy bazinagy excel táblát a jenki hordozó evolúcióról. Egyszer talán be is fogom fejezni...
  • molnibalage
    Simán nézd meg a wiki adatokat az osztályhoz az üres és a full loadra és megkapod a korrekt összeshasonlítást. Hónapokkal ezelőtt elkezdtem egy bazinagy excel táblát a jenki hordozó evolúcióról. Egyszer talán be is fogom fejezni...
    Na, erről van szó. Ez nagyon Ez a WIP változat. A T-14 Aramata topik egy buta kommentje előtt / táján kezdtem el dolgozni rajta, de azóta félbehagytam.
    https://www.mediafire.com/file/a813a2chhj6oieu/CV-in-service_list-WIP.xlsx/file
    https://forum.htka.hu/threads/t-14-armata.251/page-232#post-586527

    Még nem tudom, hogy mi lesz a sorsa - mert ugye kivezetni tervezem magam a HTKA cikkírásból elvileg, de ez 2 éves folyamat lesz a végén... - de néhány dologra már így is hasznos lesz. Hogy pontosan hogyan és mire, azt nem tudom.
  • zulu
    Azt, hogy csinálták, hogy az Essex osztály vízkiszorítását 27-ről 47 ezer tonnára növelték? Lehet ilyet egy hajóval?
    Hát pl. 13m-el hosszabb lett, vagyis betoldottak a hajótestbe egy "kicsit" (nekem nincs ilyen hosszú a lakásom). Esetleg nagyobb bulb-okat építettek a hajótest oldalára is hogy a hosszabb test is stabil maradjon, de lehet egy kis trükközés is az adatokkal, volt már ilyen a világtörténelemben.

Ugrás a fórum topichoz