|

Új gépekre vált a Blue Angels

Lecseréli kiöregedő flottáját a Blue Angels, a váltótípus 2021-től érkezik a US Navy bemutatócsapatához.

A védelmi minisztérium bejelentése szerint 17 millió dolláros szerződést kötöttek a Boeing vállalattal, melynek keretében 9 darab F/A-18E és 2 darab F/A-18F Super Hornet típusú vadászbombázó módosítását végzik el a repülőgép-ipari óriás St. Louis-i üzemében 2021 decemberéig.

Fotó: Terrence Siren, U.S. Navy ,

A munkákat a Boeing korábbi számítása és koncepciója alapján végzik el, melyet egy 2016-os megbízás keretében prezentált a US Navy vezetésének. Az átalakítás során eltávolítják a fegyverzet-felfüggesztő pilonokat, valamint a 20 mm-es M61A2 Vulcan gépágyút, módosított üzemanyag-szivattyút építenek be (mely a háton repülések és negatív terhelésű manőverek esetén is képes üzemanyagot juttatni a hajtóművekbe), emellett olajszivattyút is kapnak a gépek a füstgenerátorhoz, valamint módosítják botkormány érzékenységét, melynek segítségével pontosabb manőverezés érhető el.

A Blue Angels várhatóan 2022-től repüli az új típust a bemutatókon.

Fórum hozzászólások

  • Vagyis csak a szimulátora. Érdemes megnézni, hogy milyen állapotban van a gázkar. De talán ennél is többet mond el, hogy a táj pedig rajzolt.
  • Allesmor Obranna
    Vagyis csak a szimulátora. Érdemes megnézni, hogy milyen állapotban van a gázkar. De talán ennél is többet mond el, hogy a táj pedig rajzolt.
    De akkor tényleg ilyen lesz? Én nem mertem posztolni a gázkar miatt.
    Tegnap láttam egy repszimes fórumon, de ennél többet nem tudok róla és valahogy nem hozott lázba annyira a dolog.
  • molnibalage
    De akkor tényleg ilyen lesz? Én nem mertem posztolni a gázkar miatt.
    Tegnap láttam egy repszimes fórumon, de ennél többet nem tudok róla és valahogy nem hozott lázba annyira a dolog.
    Elvileg igen.
  • Horizon
    Elvileg igen.
    Hát nem gyenge, ha ezt látta volna egy F-111D pilóta 1974 táján szerintem sírvafakadt volna, hogy az ő moving map-e mit tud és mekkora... :)
  • molnibalage
    Hát nem gyenge, ha ezt látta volna egy F-111D pilóta 1974 táján szerintem sírvafakadt volna, hogy az ő moving map-e mit tud és mekkora... :)
    Érdekes, a térkép nem teljesen digitális vektoros, hanem scannelt papírtérképnek tűnik, ahogy forog, fejjel lefelé állnak rajta az enyhén elmosódott feliratok. Ez furcsa, mert a magassági adatbázisból és metaadatokból bármilyen sokkal fogyaszthatóbb szintetikus térképet lehet realtime generálni, ez már a civil szférában is alap, szóval ez vagy valami legacy üzemmód lehet, vagy tesztelésre hagyták bent, vagy nem akarták megmutatni mit tud a rendszer, vagy tényleg ilyen béna.
    Mert akkor ez micsoda?
    [​IMG]
  • Horizon
    Érdekes, a térkép nem teljesen digitális vektoros, hanem scannelt papírtérképnek tűnik, ahogy forog, fejjel lefelé állnak rajta az enyhén elmosódott feliratok. Ez furcsa, mert a magassági adatbázisból és metaadatokból bármilyen sokkal fogyaszthatóbb szintetikus térképet lehet realtime generálni, ez már a civil szférában is alap, szóval ez vagy valami legacy üzemmód lehet, vagy tesztelésre hagyták bent, vagy nem akarták megmutatni mit tud a rendszer, vagy tényleg ilyen béna.
    Mert akkor ez micsoda?
    [​IMG]
    Szerintem mindezt tudja. Van ahol a 2D jobb, pl. civil reptérnél az n+1 navigáció miatt, de erősen dimebesdombos terep és nagy támadó kötelékeknél az izometrikus szükséges lehet, hogy ne fejben rakja össze a térbeli helyzetképet.
  • molnibalage
    Szerintem mindezt tudja. Van ahol a 2D jobb, pl. civil reptérnél az n+1 navigáció miatt, de erősen dimebesdombos terep és nagy támadó kötelékeknél az izometrikus szükséges lehet, hogy ne fejben rakja össze a térbeli helyzetképet.
    Az első gondolatom az volt a kép alapján, hogy sokszor írják(tok), hogy a fedélzeti hadtech informatikailag 1-2 évtizeddel mindig le van maradva a civiltől (érthető okokból), na itt a Block 3-nál láthatjuk, hogy "beléptek" a 21. századba.
  • Boeing F/A-18F Super Hornet for Kuwait flies

    This Super Hornet, with Bureau Number (BuNo) 169731, is seen flying a test flight with callsign RED55 from St. Louis on 2 July 2020. It was the first flight of this F/A-18F Block III for Kuwait, showing the now familiar primer colours. If our information is correct, this particular one is already the fifth Super Hornet for Kuwait.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Teljesen erőre nyomott gázkarral érkezik le, gondolom, hogy át tudjon startolni kötélszakadás esetén, de furcsa és unintuitív látni, és hallani is, ahogy üvölt a hajtómű az épp megállt gépen.
  • Fut egy hosszabb sorozat vele, ez csak egy rövid videó. Semmi egetrengető, csak amit eddig is tudtunk, de jó látni, hogy kimondja egy pilóta is.
    • Jobb radar.
    • Kiváló lassú és magas állásszögű képesség...
    • de cserébe erőtlen. ("It doesn't have the power") Ha belemegy egy nagy AoA manőverben és elveszti a sebességét, akkor ha nincs abból lelövés, akkor a gép egy erőtlen, lassú kvázi állócél.






  • Az amerikai kongresszus jóváhagyta a finn tenderen induló típusokat is...

    Terminator
    WASHINGTON, October 9, 2020 -

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Finland of F/A-18E/F Super Hornet and EA-18G Growler aircraft and weapons and related equipment for an estimated cost of $14.7 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of Finland has requested to buy fifty (50) F/A-18E Super Hornet aircraft; eight (8) F/A-18F Super Hornet aircraft; fourteen (14) EA-18G Growler aircraft; one hundred sixty-six (166) F414-GE-400 engines (144 installed and 22 spares);

    five hundred (500) GBU-53/B Small Diameter Bomb II (SDB II) All-Up Round (AUR); twelve (12) GBU-53/B SDB II Guided Test Vehicles (GTV); twelve (12) GBU-53/B SDB II Captive Carry Reliability Trainers;

    one hundred fifty (150) AIM-9X Block II Sidewinder Tactical Missiles; thirty-two (32) AIM-9X Block II Sidewinder Captive Air Training Missiles (CATMs); thirty (30) AIM-9X Block II Sidewinder Tactical Guidance Units; eight (8) AIM-9X Block II Sidewinder CATM Guidance Units;

    one hundred sixty (160) AGM-154C-1 Joint Stand Off Weapons (JSOW); two hundred (200) AGM-158B-2B Joint Air-to-Surface Standoff Missile Extended Range All Up Rounds (JASSM ER AUR); two (2) AGM-158B-2 JASSM Separation Test Vehicles (STV); two (2) AGM-158B-2 JASSM Instrumented Test Vehicles (ITV); two (2) AGM-158B-2 JASSM Jettison Test Vehicles (JTV); two (2) AGM-158B-2 Inert Joint Air-to-Surface Standoff Missile (JASSM) with Telemetry Instrumental Kits; two (2) AGM-158B-2 JASSM Maintenance Training Missiles (DATM);

    one hundred twenty (120) BLU-117B/B 2000LB GP Bombs; one hundred twenty (120) KMU-556F/B Bomb Tail Kits (JDAM); three hundred (300) FMU-139D/B Fuzes; two (2) KMU-556(D-2)/B Trainers (JDAM); thirty (30) BLU-109C/B 2000LB Bombs; thirty (30) KMU-557F/B Bomb Tail Kits (JDAM); two (2) BLU-109(D-1)/B 2000LB Bombs; one hundred two (102) BLU-111B/B 500LB General Purpose Bombs; one hundred two (102) KMU-572F/B JDAM Bomb Tail Kits; six (6) MK-82-0,1 500LB, General Purpose Bombs, Inert; fifty-one (51) BLU-110B/B 1000LB General Purpose Bombs; fifty (50) KMU-559F/B Bomb Tail Kits; fifty-eight (58) M61A2 20MM Gun Systems;

    thirty-two (32) Advanced Targeting Forward-Looking Infrared (ATFLIR); thirty-two (32) Sniper Targeting Pods; fourteen (14) Advanced Electronic Attack Kit for EA-18G; sixty-five (65) AN/ALR-67(V)3 Electric Warfare Countermeasures Receiving Sets; sixty-five (65) AN/ALQ-214 Integrated Countermeasures Systems; seventy-four (74) Multifunctional Information Distribution Systems – Joint Tactical Radio Systems (MIDS JTRS); eighty-nine (89) Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS);

    three hundred seventy-seven (377) LAU-127E/A Guided Missile Launchers; seventy-four (74) AN/AYK-29 Distributed Targeting Processor – Networked (DTP-N); twenty-five (25) Infrared Search and Track (IRST) Systems; and eight (8) Next Generation Jammer Mid-Band (NGJ-MB) sets. Also included are AN/APG-79 Active Electronically Scanned Array (AESA) radars; High Speed Video Network (HSVN) Digital Video Recorder (HDVR); AN/AVS-9 Night Vision Goggles (NVG); AN/AVS-11 Night Vision Cueing Devices (NVCD); AN/ALE-47 Electronic Warfare Countermeasures Systems; AN/ARC-210 Communication System; AN/APX-111 Combined Interrogator Transponder; AN/ALE-55 Towed Decoys;

    Launchers (LAU-115D/A, LAU-116B/A, LAU118A); AN/AAQ-28(V) Litening Targeting Pod; Joint Mission Planning System (JMPS); Accurate Navigation (ANAV) Global Positioning System (GPS) Navigation; Aircraft Armament Equipment (AAE); Aircraft Ferry transportation; Foreign Liaison Officer (FLO) Support; Auxiliary Fuel Tanks, FMU-139D(D-2)/B fuzes; MK84-4 2000LB General Purpose Inert Bombs, MK83 Bomb General Purpose Inert Bombs; KMU-557C(D-2)/B tail kits; KMU-572C(D-2)/B tail kits; Detector Laser DSU-38A/B, Detector Laser DSU-38A(D-2)/B, KMU-559C(D-2)/B load trainer; Wing Release Lanyard Assemblies; AGM-154C-1 JSOW Captive Flight Vehicles, Dummy Air Training Missiles, AGM-154C-1 JSOW mission planning, integration support and testing, munitions storage security and training, weapon operational flight program software development; weapons containers; aircraft and munitions support and test equipment; communications equipment; provisioning, spares and repair parts; weapons repair and return support; personnel training and training equipment; weapon systems software, publications and technical documents; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated cost is $14.7 billion.



    The principal contractors will be The Boeing Company, St. Louis, MO; Northrop Grumman, Los Angeles, CA; Raytheon Company, El Segundo, CA; Raytheon Missile Systems Company, Tucson, AZ; General Electric, Lynn, MA; and Lockheed Martin, Troy, AL. This proposal is being offered in the context of a competition. If the proposal is accepted, it is expected that offset agreements will be required. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor(s).


    Implementation of this proposed sale will require the assignment of six (6) additional U.S. contractor representatives to Finland on an intermittent basis for a duration of the life of the case to support delivery of the F/A-18E/F Super Hornet and EA-18G Growler aircraft and provide supply support management, inventory control, and equipment familiarization.


    This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value is expected to be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
  • molnibalage


    Lassításkor valami papír (?) előrerepült.
    "The item that flew forward was a divert card to plan for a fuel divert in case we weren't able to get the jet aboard. Fortunately, the foot well is well-barriered and the card was easy to retrieve once I got out of the jet."

Ugrás a fórum topichoz