|

Kelet-Közép-Európai infrastruktúra fejlesztések amerikai pénzből

Nagy médiavisszhangot ugyan nem kapott, de nem először lehet olvasni Washington azon lépéséről, mellyel szövetségesei katonai infrastruktúrájának fejlesztését támogatja, hogy az kompatibilisebb legyen az amerikai erők eszközállományával. Ezen fejlesztési pénzek mintegy fele jelenleg légierő kötődésű és azt a célt szolgálja, hogy egy esetleges orosz agresszió esetén a közelben rendelkezésre álljanak olyan légibázisok, melyek lényegében azonnal képesek fogadni az USAF lényegében bármilyen típusát – legyen szó vadászgépről, szállítógépről, vagy akár bombázókról.

A Floridiai Légi Nemzeti Gárda F-15 géppárja gurul az alakulatuknak otthont adó Jacksonville Nemzetközi Repülőtér egyik gurulóútján. U.S. Air National Guard photo by Staff Sgt. Carlynne DeVine,

Az European Deterrence Initiative néven futó programban többek között hazánk is érintett: az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis tekintetében a 2018-as évre 56 millió dollár lett megítélve fejlesztésekre. Az aktuális árfolyamon szűken 16 milliárd Forintból elsősorban az üzemanyagtároló rendszer és gurulóutak fejlesztése valósulhat meg annak érdekében, hogy a kecskeméti repülőbázis a jelenleginél alkalmasabb legyen az A-10, F-15 és C-5 gépek fogadására.

A 2018-as költségvetésben Kecskemét mellett szerepel az észtországi Amari, ahol új gurulóutak, illetve parkoló helyek (apron) kerülnek kialakításra, a légitámaszpont pedig fel lesz készítve az USAF összes harci gépének kiszolgálására. 2019-ben kerülhet sorra Szlovákia, ahol a szállítórepülők bázisául szolgáló Malacky-Kuchyňa légibázison bomba és lőszertároló kerülhet kialakításra, illetve bővítenék az apron területét A-10 és F-15 gépek fogadásához. Szintén a következő költségvetési évre megigényelt összegben kapott helyet a dél-norvégiai Rygge támaszpont, ahol gurulóutak épülnének szűken 14 millió Dollárból.

Az EDI programon belüli infrastruktúra fejlesztésekre fordítandó összeg egyébként elég jelentősen nőtt a tavalyi, illetve az idei költségvetési évek között, hiszen míg 2017-ben 85,4 millió Dollárból gazdálkodhatott az USAF, addig az idei keret 368,6 millió Dollár. A Trump adminisztráció 2019-es költségvetési évre vonatkozó tervei mindezt 829 millió Dollárra pumpálnák fel.

Fórum hozzászólások

  • Szittya
    1:5 arany a befizetes es amit kapunk. 1,2 mrd€ a befizetes es kb 6mrd € amit kapunk /amivel igen nagy gond hogy nem kolthetjuk arra amire akarjuk csak amire mondjak./

    De ami az unioval jar az a vam kiesesek ez nagyjabol 7-9 mrd € lenne most alsohangon.

    A masik problema az az hogy a vamok megszunese nem nekunk csinalt piacot az euba hanem belollunk csinalt piacot a korabbi tagoknak.
    Export többletünk van az EU felé. Így ez nem igaz.
  • Robur
    Export többletünk van az EU felé. Így ez nem igaz.
    Nem nem az eu fel van export tobletunk hanem komletten.
  • Robur
    1. Oktatás. Finnek, délkelet ázsiai kistigrisek, japánok stb.. Mindenki
    aki felzárkózott elsődleges figyelmet szentelt az oktatásnak. Tanárnak
    csak a legjobbak menjenek, ehhez természetesen a megfelelő fizetés kell,
    megfelelő pedagógus támogatás stb.. Az iskolákban is a tárgyi feltételek
    mindenben adottak legyenek. Olyan tanterv kell, ami igazodik a korhoz és
    folyamatosan igazítják hozzá. Nem XIX. századi tantervet kell erőltetni
    a XXI. században.
    2. Jogrendszer. Egyszerű, nem állandóan variált, hanem állandó. A bírósági
    ítélkezés legyen gyors, ne kelljen egy ügyre kitudja mennyi időt várni.
    Nincs kiskapu stb.. A kádári mutyizást el kell felejteni.
    3. A magyar vállalkozások támogatása. Erről pofázik mindenki, csak senki
    nem tesz semmit. Egyszerű adórendszer. Alacsony adók. Sok hülye szabály
    eltörlése. Tőlünk nyugatabbra, mindennel próbálják segíteni a vállalkozásokat,
    nálunk kb. mindennel gáncsolják.
    4. A fentiek természetesen az állam komoly visszavágását jelentenék, ami
    érintené az embereket is. De úgy látszik ezt nem szeretné senki. Így viszont
    majd az elkövetkező válságban ne nyávogjon senki. Lehetett volna változtatni,
    de így volt jó mindenkinek.
    Nem rossz de hozzatennem hogy daniaba mondjuk extrem magas az ado ;) /ezzel nem azt mondom hogy nem kellene csokenteni nallunk mert en se szeretem a magas adot aahogy senki csak azt hogy az alacsony ado meg nem jelent semmit./
  • Szittya
    1:5 arany a befizetes es amit kapunk. 1,2 mrd€ a befizetes es kb 6mrd € amit kapunk /amivel igen nagy gond hogy nem kolthetjuk arra amire akarjuk csak amire mondjak./

    De ami az unioval jar az a vam kiesesek ez nagyjabol 7-9 mrd € lenne most alsohangon.

    A masik problema az az hogy a vamok megszunese nem nekunk csinalt piacot az euba hanem belollunk csinalt piacot a korabbi tagoknak.
    A vám kétoldalú dolog. Aki csak vámkiesésről beszél de nem nem teszi hozzá, hogy mennyi vámnyereségünk van az mellébeszél. A magyar gazdaság többet exportál mint importál, tehát mi nyerünk a vámmentességen. Ha nem lenne vámmentesség több vámot fizetnénk mint amennyit beszednénk.

    Ez van, a kohéziós alappal is jól járunk és a vámmentességel is.
  • Igazad van aki csak a vamkiesesrol beszel es nem teszi hozza hogy. A hazai piac vedelme a vam lenyege. /lasd usa is epp ezert vezeti be./

    Csak elfelejted hogy magyarorszag tranzit orszag volt. A maga tranzit vam beveteleivel
  • Szittya
    Igazad van aki csak a vamkiesesrol beszel es nem teszi hozza hogy. A hazai piac vedelme a vam lenyege. /lasd usa is epp ezert vezeti be./

    Csak elfelejted hogy magyarorszag tranzit orszag volt. A maga tranzit vam beveteleivel
    Magyarország export többlettel rendelkezik és ennek az exportnak a 80%-a az EU-ba megy, tehát nekünk a hazai gazdaság védelme a vámmentességet jelenti.

    Azt csak Móricka képzeli, hogy a hazai piac védelmében vámokat emelhetünk és a többieket megkérhetjük, hogy légyszi a mi exportunkat ne vámoljátok meg, mi csak egyoldalúan akarunk vámolgatni.
  • Mas lenne a beremdezkedes mas termekeket exportalnank es masokat inportalnank mint most... /akinek kell megvenne azazt az export termeket ami kell neki ithon meg a magyar termek olcsobb lenne az inport termeknel./

    Nagyon sok ideig mukodott mibol gondoljak most olyan sokan hogy most nem. A vammentesseg nem nekunk volt jo ha a nagy egesszet nezed./gondolom te is itt eltel ebbe az orszagba es erezted a borodon eu elott es utan./ mert eu elott bizony jobb volt./

    Hogy mikor voltunk tranzitorszag? Azthiszem allam alapitas ota.
  • balkáni
    Oké hogy Oroszország (nyers erővel - atomtöltetekkel), de Deutchland mivel? Vagy mikor?
    Később. Németország még kivár, tetteti, hogy gyönge. A végén fognak lépni.
  • Vasfughony pl azt tudtad hogy magyarorszag egy csomo haditeknikat vasarolt fel olaszbol /usa kezbol./ az 50 es evekbe csak a ruszkinak nem tetszett mert rontotta volna a presztizyt es ment a jugonak. /aamugy a vasfuggomy alatt is folyt a kereskedes a nyugat es a kelet koztkozt eszak es del kozt./ de akkoriba ez nem igazan volt tetel nem aaz aruforgalom miatt./igaz az is kissebb volt de ugy globalisan is igaz./ eza z orult export inport fel vilagon at utaztatas az utobbi idobe lett nagy divat. Elotte is volt ra pelda /tengeri hal delamerikabol dogtapnak deligyumolcsok/ de nem ekkora mertekben mint ma.
  • Robur
    1. Oktatás. Finnek, délkelet ázsiai kistigrisek, japánok stb.. Mindenki
    aki felzárkózott elsődleges figyelmet szentelt az oktatásnak. Tanárnak
    csak a legjobbak menjenek, ehhez természetesen a megfelelő fizetés kell,
    megfelelő pedagógus támogatás stb.. Az iskolákban is a tárgyi feltételek
    mindenben adottak legyenek. Olyan tanterv kell, ami igazodik a korhoz és
    folyamatosan igazítják hozzá. Nem XIX. századi tantervet kell erőltetni
    a XXI. században.
    2. Jogrendszer. Egyszerű, nem állandóan variált, hanem állandó. A bírósági
    ítélkezés legyen gyors, ne kelljen egy ügyre kitudja mennyi időt várni.
    Nincs kiskapu stb.. A kádári mutyizást el kell felejteni.
    3. A magyar vállalkozások támogatása. Erről pofázik mindenki, csak senki
    nem tesz semmit. Egyszerű adórendszer. Alacsony adók. Sok hülye szabály
    eltörlése. Tőlünk nyugatabbra, mindennel próbálják segíteni a vállalkozásokat,
    nálunk kb. mindennel gáncsolják.
    4. A fentiek természetesen az állam komoly visszavágását jelentenék, ami
    érintené az embereket is. De úgy látszik ezt nem szeretné senki. Így viszont
    majd az elkövetkező válságban ne nyávogjon senki. Lehetett volna változtatni,
    de így volt jó mindenkinek.
    Tökéletes terv lett volna, de valóban alapjairól kellett volna átalakítani hozzá az országot, közszolgák százezreit utcára tenni legalább is is ideiglenesen, s ezek mellett is abban a helyzetben amiben voltunk akkor, a nyugat jóindulatát voltunk utalva! Ezt a reformkor elkezded megcsinálni a kilencvenes évek elején de közben nem fekszel le a nyugat akaratának, máshova viszik az összeszerelő üzemeket, mi meg mind éhen halunk a nagy reformok közepéig nem jutunk el. Sok fontos dolgot leírták, csak azt hagytad ki, hogy helyzeti előnyben és totális tőkefölenyben voltak azok a nyugati vállalkozások, akikkel nekünk versenyezni kellett volna a jó jogszabályi háttér, és oktatás fontos, de a valóságban nem elég a győzelemhez.
  • Robur
    1. Oktatás. Finnek, délkelet ázsiai kistigrisek, japánok stb.. Mindenki
    aki felzárkózott elsődleges figyelmet szentelt az oktatásnak. Tanárnak
    csak a legjobbak menjenek, ehhez természetesen a megfelelő fizetés kell,
    megfelelő pedagógus támogatás stb.. Az iskolákban is a tárgyi feltételek
    mindenben adottak legyenek. Olyan tanterv kell, ami igazodik a korhoz és
    folyamatosan igazítják hozzá. Nem XIX. századi tantervet kell erőltetni
    a XXI. században.
    2. Jogrendszer. Egyszerű, nem állandóan variált, hanem állandó. A bírósági
    ítélkezés legyen gyors, ne kelljen egy ügyre kitudja mennyi időt várni.
    Nincs kiskapu stb.. A kádári mutyizást el kell felejteni.
    3. A magyar vállalkozások támogatása. Erről pofázik mindenki, csak senki
    nem tesz semmit. Egyszerű adórendszer. Alacsony adók. Sok hülye szabály
    eltörlése. Tőlünk nyugatabbra, mindennel próbálják segíteni a vállalkozásokat,
    nálunk kb. mindennel gáncsolják.
    4. A fentiek természetesen az állam komoly visszavágását jelentenék, ami
    érintené az embereket is. De úgy látszik ezt nem szeretné senki. Így viszont
    majd az elkövetkező válságban ne nyávogjon senki. Lehetett volna változtatni,
    de így volt jó mindenkinek.
    Ebben 100%osan egyezertunk. Es konzervativkent (!) meg azt is hozzateszem hogy az illiberalis allamok szuloanyjaban Szingapurban is az OSSZES helyi vallalkouast tamogattak nen csak a mi kutyank kolykeit.

    Ja es Nagy Britannia most tanulmanyozza a szinhapuri matekoktatasi rendszert.
  • Robur
    Érdekes, pl. a délkelet ázsiai kis tigrisek sokkal nagyobb hátrányban voltak, finnek dettó. Mégis leküzdötték a hátrányukat ennyi idő alatt.
    Elég pontatlan a történelmi hasonlat. Nem tudom, talán ha felsorolnád a finn kommunista párti kormányokat talán jobban emlékeznénk rá....
    Kis tigrisek ? Mi közük nekik a KKeu-hoz ? Vagy netalán titkos KGST-tagok voltak ? Egyébként ők is tömegtermeléssel kezdték, mint pl Kína is, ami éppen a szemünk előtt növi ki magát.
    De viszont, ha esetleg még figyelmet szentelsz még neki, akkor le fog jönni, hogy az ázsiai feltörekvők diktatúrikus kormányzások által lettek naggyá.
    Példának okáért a szingapúri oktatási rendszer az egyik legkeményebb a mind a mai napig. Ha itt azt alkalmazni szeretnéd - ahol épp a diákok azért tüntetnek, mert ők akarják megmondani mit is hajlandóak megtanulni - akkor kitörne a polgárháború. Meg mondjuk a dél-koreai munkavállalók jogai. Szabadság ? Felejtsd el. 10-12 órás munkanap ? Általános volt. Próbáld meg itthon ezt.
    Robur
    A rendszerváltás óta volt 8 választás Magyarországon, mindig ilyen kormányokat választottak meg. Ezt nem lehet a kádárista elitre kenni.
    Nem a xart nem lehet. Mivel nem voltak kibillentve a hatalomból, még a gazdaságiból sem éppen ezért egyfajta jogfolytonosság jellemezte azt az időszakot.
    Figyelj én benne éltem, láttam és tudom kik voltak a vezetők, akik 1989-ben szépen megszüntették a párttagságukat, beléptek ide-oda-amoda, mdf-mszp-kisgazdák-szdsz és ebben a keretekben működtek tovább, és hozták magukkal a klientúrájukat is. Mit gondolsz miért megy a pampogás most ? Mert elvesztették a pozícióikat, ami éppen időszerű volt három évtizeddel az úgynevezett rendszerváltás után.
    Robur
    Arról beszélek, hogy 8 választás során nem sikerült jobbat választani. Akkor ki is a felelős?
    Azok felelősek akik a parlamentben ültek. Hozzáteszem, ezeken a választásokon igencsak félre volt vezetve a pubi. Akik kommunikálták a "rendszerváltást" és akik belementek az mszmp csapdájába.
    Ha lett volna igazi "váltás" akkor ma nem a fidibusz kormányozna. Csak ennyi a difi.
  • beta
    Mint a te adataidból is látszik GDP-ben lenyom minket Szlovákia. Holott nemrég még mögöttünk voltak. Ez nyilván csak úgy lehetséges, hogy ha gyorsabban fejlődnek, jobb a gazdaságuk. A munkanélküliségi ráta meg közel azonos, értelmetlen külön a fiatalokat nézni. Fizetéseknél meg a nettó számít.
    Ezt gdp fetisizálást nem kellene túlzásba vinni. A gnp az az ami megmutatja mit is állított elő az illető nemzet. Ez a fejlődés nem önmaguktól keletkezett, hanem a nyugati cégek befektetései által. Azt mondod, nemrég. hát ja nemrég. Vagy nyilván csak varázslattal vagy szlovák megtáltosodással lehet csak magyarázni ...
    A nettó fizetések sem sokban kükönböznek.
    beta
    Hasonlóak a körülményeink, így lényegtelen miért van úgy, ahogy. Amúgy a mi EÜ-nk is sokkal jobb lehetne a jelenleginél, ha lenne rá akarat és hozzáértés. De most szándékosan hagyják lerohadni, ami nem semmi...
    Dehogy azonosak. Ezt a hülyeséget.
    Az eü-re vonatkozóan meg jaj. Ezerszer differenciáltabbak az okai mint hiszed. Nagyon sokan - leginkább az orvosarisztokrácia és kapcsolt részei - marha jól élnek ebből rendszerből és eszük ágában sincs megváltoztatni.
    beta
    A fogyatékosság alatt azt értem, hogy egyrészt úgy szerelték össze részben használt részekből, nem teljesen újonnan gyártottak le.
    Attól még közel sem fogyatékosak a Gripenjeink.
    beta
    Ez olyan mintha egy zsidó azt mondaná, hogy a Holokauszt egy rendészeti kérdés volt...
    A példa egy igencsak rossz hasonlat. Egyrészt nem szoktuk ezeket a dolgokat egymáshoz mérni, másrészt sem súlyban sem ténylegesen semmi közük nem volt egymáshoz.
    beta
    Történelmi helyzetekre történelmi szinten kell gondolkodni, nem lehet úgy leegyszerűsíteni, ahogy te teszed. Ráadásul itt egyenlőre csak te gondolkodsz háborúban.
    Ja biztosan ezért végeztem töri szakon is.
    Háborúban én. Persze.
    Hát jó volna ha beidéznéd ide azokat a mondatokat.
    Kíváncsian várom.
  • Ez a GDP ez egy olyan ostoba mérőszám, mint amikor pénzben mérik a termelékenységet...
    Egy múltkori cikknél részletesen ki is fejtettem , hogy miért baromság. Ott akkor azt találták ki, hogy az Osztrák építő ipar hatszor termelékenyebb, mint a magyar, pusztán azért mert az ugyan annyi emberrel, anyaggal és idő alatt felépített házat hatszor annyiért lehet eladni Ausztriában, mint nálunk vagy bármely V4-es országban.....
    Csak szólok, hogy a GDP-ben is ez ugyan így jelenik meg. 1 db ház felépítése és eladása Ausztriában hatszor akkori GDP-t jelent , mint hazánkban.
    Nem véletlenül próbálják meg vásárló erő paritáson korrigálni a dolgokat, de még ez sem teljesen pontos.
    És ezért nem értik egyesek, pl. hogy az oroszok annyi GDP-ből, hogyan hozzák ki azt amit....

    Ha pontosabb képet akarsz kapni országok valós helyzetéről akkor nem a GDP-vel ökörködsz, mert azt semmilyen komolyabb helyen nem tartják mérvadónak egy vitában. A pontosabb képhez összetett mutatószámokkal dolgoznak. Szerintem a jelenlegi legjobb a HDI index:
    http://hdr.undp.org/en/composite/HDI
  • Ursa Maior
    Ebben 100%osan egyezertunk. Es konzervativkent (!) meg azt is hozzateszem hogy az illiberalis allamok szuloanyjaban Szingapurban is az OSSZES helyi vallalkouast tamogattak nen csak a mi kutyank kolykeit.

    Ja es Nagy Britannia most tanulmanyozza a szinhapuri matekoktatasi rendszert.
    Apróság: ha jól tudom a shanghai különleges övezet modelljét tanulmányozzák.
  • Panzerfaust
    Elég pontatlan a történelmi hasonlat. Nem tudom, talán ha felsorolnád a finn kommunista párti kormányokat talán jobban emlékeznénk rá....
    Kis tigrisek ? Mi közük nekik a KKeu-hoz ? Vagy netalán titkos KGST-tagok voltak ? Egyébként ők is tömegtermeléssel kezdték, mint pl Kína is, ami éppen a szemünk előtt növi ki magát.
    De viszont, ha esetleg még figyelmet szentelsz még neki, akkor le fog jönni, hogy az ázsiai feltörekvők diktatúrikus kormányzások által lettek naggyá.
    Példának okáért a szingapúri oktatási rendszer az egyik legkeményebb a mind a mai napig. Ha itt azt alkalmazni szeretnéd - ahol épp a diákok azért tüntetnek, mert ők akarják megmondani mit is hajlandóak megtanulni - akkor kitörne a polgárháború. Meg mondjuk a dél-koreai munkavállalók jogai. Szabadság ? Felejtsd el. 10-12 órás munkanap ? Általános volt. Próbáld meg itthon ezt.
    Az ázsiai példákat azért említettem, hogy fellehet emelkedni néhány évtized alatt tényleg nulláról. Valóban, amit lelehet nyeletni egy ázsiai gyerekkel és a szüleivel, azt lehet, hogy itt nem. Vagy ott van Dél-Amerikában Chile. Dél-Amerika legjobban működő állama. Igaz kellett egy Pinochet de úgy tűnik arrafelé ez működik. De azért hoztam a finn példát, mert európai és működik. De ott van például az utolsó PISA teszt, amint Észtország és Lengyelország is nagyon jól szerepelt. Pedig azok kelet-európai országok. Lehet, hogy meg kéne nézni azok mit csináltak. Mert én csak a kifogás keresést hallom.

    Panzerfaust
    Nem a xart nem lehet. Mivel nem voltak kibillentve a hatalomból, még a gazdaságiból sem éppen ezért egyfajta jogfolytonosság jellemezte azt az időszakot.
    Figyelj én benne éltem, láttam és tudom kik voltak a vezetők, akik 1989-ben szépen megszüntették a párttagságukat, beléptek ide-oda-amoda, mdf-mszp-kisgazdák-szdsz és ebben a keretekben működtek tovább, és hozták magukkal a klientúrájukat is. Mit gondolsz miért megy a pampogás most ? Mert elvesztették a pozícióikat, ami éppen időszerű volt három évtizeddel az úgynevezett rendszerváltás után.

    Azok felelősek akik a parlamentben ültek. Hozzáteszem, ezeken a választásokon igencsak félre volt vezetve a pubi. Akik kommunikálták a "rendszerváltást" és akik belementek az mszmp csapdájába.
    Ha lett volna igazi "váltás" akkor ma nem a fidibusz kormányozna. Csak ennyi a difi.
    Három évtized nem elég a felnőtté váláshoz? A Kádár rendszerbe megyünk vissza. A végeredmény is ugyanaz lesz.
  • Robur
    Apróság: ha jól tudom a shanghai különleges övezet modelljét tanulmányozzák.
    Elkepzelheto. De ott a part nem szol bele ki es mit csinal. Ja es csak maxumum 51%ot nyulnak le. Nem 100at. Elni es elni hahyni.
  • Robur
    A befizetett rész minimális, nem tudom milyen megtorpedózott beruházások voltak, a munkaerő elvesztése így is - úgy is beindult volna, nézd meg az exJugókat. Az EU bürokrácia nem nem plusz kiadás, az benne van a befizetett részben.
    Ha nem tudod, akkor adok rá példát. Pl a Déli Áramlat, ami hatalmas hasznot hozott volna Magyarországnak kb a semmiért cserébe. Vagy hogy Paks2-t is megpróbálták minden áron elkaszálni. Minden plusz bürokrácia plusz kiadás. A pályázati pénzek 5-10%-a pályázatíróknál marad, akik eddig nem kellettek, egy felelsleges szolgáltatást tettek kötelezővé, de itt nem ér véget a dolog, mert vana minisztériumi meg az EU-s részen további adminisztráviója, ami további pénzebe kerűl.

    Robur
    Még egyszer, a befizetett rész minimális a visszakapotthoz képest. Mint már említettem a kivándorlás, beindult volna EU-s tagság nélkül is. Az külön érdekes, hogy a nyugati bérszínvonal a rendszerváltás előtt is legalább ennyivel eltért nyugaton mint itt. Nahát, akkor miből éltek jobban?
    Egy-két éve kitálalt egy adóellenőr, hogy a külföldi nagy cégek évi 2000 mld Ft adót csalnak el Magyarországon. Ha ennek csak a fele igaz, akkoris az EU-s támogatások ezt már nem egyenlítik ki, főleg mert nagy mértékben hülyeségekre kötelező őket költeni, míg a saját pénzedet meg arra költöd amire akarod.
  • Azt tudja valaki, hogy az Eu pénzek hány százalékát költjük német és francia áruk és szolgáltatások vásárlására?
    Mekkora tökönrúgás lenne nekik, ha a V4 országok elkezdenék úgy kiírni a közbeszerzéseket, hogy egymás árúit és szolgáltatásait vennék ?
  • empontipont
    Mekkora tökönrúgás lenne nekik, ha a V4 országok elkezdenék úgy kiírni a közbeszerzéseket, hogy egymás árúit és szolgáltatásait vennék ?
    Felérne egy hadüzenettel, mondjuk a német hadsereg jelenlegi állapota alapján nem indítanának háborút.
  • joker
    Felérne egy hadüzenettel, mondjuk a német hadsereg jelenlegi állapota alapján nem indítanának háborút.
    Gazdasági szankciók, meg kirúgással fenyegetés kb amit fel tudnak mutatni
  • Telak2
    Gazdasági szankciók, meg kirúgással fenyegetés kb amit fel tudnak mutatni
    Igen, ez kinéz, mondjuk az első részét inkább tarton valószínűnek. Tranzit országot öngyilkosság kirúgni, mert akkor az utána következőkbe nem lehet küldeni drágán a szemetet.
  • A gazdasági szankciókkal szerintem elkéstek. A saját kezüket nem vágják le. Bármilyen gazdasági bütető intézkedés a saját cégeik helyzetét rontaná. Megnyirbálák az EU-s pénzeket? Megtették már. Nem eltávolítani akarnak. Az a helyzet - szerintem - ebben a pillanatban jobban kellünk nekik, mint ők nekünk. Még ők sem fognak összezárni, mert a francia és spanyol mezőgazdaság megérezné, ha hirtelen mindent az olaszoktól vennénk. Az Auchanek be is zárhatnának, stb. A németek sem tudnának rajtunk fogást találni. Hová vihetnék a sok milliárdért felépített gyáraikat? Hol találnak ilyen képzett, rosszul fizetett munkaerőt? Kivételesen szerencsés pillanat lehet, ha kihasználjuk.

Ugrás a fórum topichoz