A fenti ellátóhajó kapcsán kis érdekesség, hogy bár a kanadai haditengerészet úgymond friss szerzeménye, maga a hajó már lassan tíz éves: a Németországban 2010-ben elkészült hajó konténerszállítóként kezdte pályafutását, mígnem Kanada hadereje megvásárolta, hogy ellátóhajót faragjon belőle.
Ugyan nem egyedi az ilyesmi, de felmerülhet a kérdés, hogy miért is volt erre szükség? Nos leginkább azárt, mert a Joint Support Ship programban komoly csúszások jöttek össze az elmúlt években, aminek köszönhetően Kanada 2 öreg ellátóhajója 2015-16 között utód nélkül vonult nyugdíjba. Így gyorsan kellett valami köztes megoldás, míg a német Berlin osztályú ellátóhajókra alapozó, de kanadai építésű Protecteur hajóosztály tervezett 2-3 ellátóhajója 2020-tól elkezd megérkezni a haditengerészethez.
A megoldás keresését összefogó Project Resolve keretében vizsgáltákellátóhajó bérlését is, míg végül arra jutottak, hogy majd átalakítanak egy kereskedelmi hajót saját maguk. Ha minden igaz 20 millió Dollárért megvették görög tulajdonosától az akkoriban éppen Asterix név alatt hajózó konténerszállítót, mely 2015 októberében érkezett meg Halifaxba. Az átépítési munkálatok 2 évvel később, 2017 októberében fejeződtek be, míg a hajógyári teszteket 2017 november – 2018 január folyamán zavarták le.
Az átalakítás részként kialakításra került egy nagyméretű helikopter fedélzet és 2 akkora hangár is, mely 2 Chinook fogadására is képes – bár alapvetően a Sikorsky CH-148 Cyclone az Asterix számára is kiosztott forgószárnyas. Tervben volt némi önvédelmi képesség telepítése is 3 db Phalanx CIWS formájában, ám erre végül nem került sor.