|

Nemzetközi szállítórepülőgép-gyakorlat kezdődik Pápán

Megérkeztek az MH Pápa Bázisrepülőtérre az ETAP-T18 nevű többnemzeti szállítórepülőgép-gyakorlaton résztvevő repülőgépek. A június 10-22. között folyó gyakorlaton nyolc nemzet, kilenc repülőgéppel képviselteti magát.

Az Európai Védelmi Ügynökség és az Európai Harcászati Légi Szállítási Központ szervezte gyakorlat fő célja, hogy a központ tagállamai művelettervezői és harcászati műveleti feladatokat gyakorolhassanak, mégpedig alájátszó erők alkalmazásával. A franciák A400M típusú szállító-repülőgépe mellett jobbára C-130-as és C-160-as típusok szálltak le a pápai repülőtéren, hogy aztán éjjel és nappal kiképzési repüléseket hajtsanak végre.

Az első francia Atlas | Fotó: Airbus Military ,

A résztvevő nemzetek gépei (a már említett franciákon kívül britek, lengyelek, norvégok, hollandok, olaszok, németek, és belgák) ejtőernyősökkel is dolgoznak majd együtt, illetve a légi dobásokat is gyakorolják majd. A különféle feladatokat hazánk kijelölt légtereiben hajtják majd végre.

Forrás: honvedelem.hu

Fórum hozzászólások

  • Nagy Csaba
    Tényleg annyira el van baszva, hogy amikor a lehajtónál a baleset megtörtént, akkor már Pákozd, vagy éppen még korábbról Veélencétől az M 7-ről beterelték a forgalmat Fehérvárra (nincs lehetőség kikerülésre), és a város szó szerint egész napra beállt mint a szög. A délutános műszakban a kolléga a 35 perces bejárós útját 2,5 óra alatt abszolválta, fél 4-re érkezett délutánra. Az egyik helyi járatot 11 óra után már el sem indították, annyira nem volt értelme, mert kigurult az induási helyéről, majd megállt a dugóban. A 25 perces teljes menet vonalát órák alatt sem volt képes "megfutni". Erről bezzeg a hivatalos félretájékoztatás baszott írni....
    krisss
    Közeli az információd, vagy találgatsz ? :)
    Az mondjuk tény, hogy időnként az autópálya forgalmi sávjában is több száz méteres sor áll. Meg van pár "élelmes", aki szépen kielőzi a sort, és tolakszik legelöl. Két dolgot nem értek. 1; ha már állni kell, miért nem a leállóban, 2; ilyenkor (mindig) hol vannak Pintér behajtói ahelyett, hogy kivennék ezeket a barmokat?
  • borisz
    Az mondjuk tény, hogy időnként az autópálya forgalmi sávjában is több száz méteres sor áll. Meg van pár "élelmes", aki szépen kielőzi a sort, és tolakszik legelöl. Két dolgot nem értek. 1; ha már állni kell, miért nem a leállóban, 2; ilyenkor (mindig) hol vannak Pintér behajtói ahelyett, hogy kivennék ezeket a barmokat?
    A leállósávban nem állhatsz vagy araszolhatsz a KRESZ szerint.Ellenben a forgalmi sávban forgalmi okból még autópályán is.
  • dudi
    A leállósávban nem állhatsz vagy araszolhatsz a KRESZ szerint.Ellenben a forgalmi sávban forgalmi okból még autópályán is.
    Kivéve, ha átterelnek. Mert az nonszensz, hogy olyan rendszerességgel áll be, ahogy az ár-apály változik. Jártam arra párszor, az a rohadt sor mindig ott van.
  • borisz
    Kivéve, ha átterelnek. Mert az nonszensz, hogy olyan rendszerességgel áll be, ahogy az ár-apály változik. Jártam arra párszor, az a rohadt sor mindig ott van.
    Ha a leállósávban áll a kocsisor 200 méter hosszan és az álló kocsisorban behány egy jármű akkor az hová fog félrehúzódni?Hát sehová!Marad az,hogy neked 15-el kell kikanyarodnod a külső sávba(valahogy ki kell kerülni az álló autót) amin 130-al közlekednek az autók.Pompás gondolat!
  • dudi
    Ha a leállósávban áll a kocsisor 200 méter hosszan és az álló kocsisorban behány egy jármű akkor az hová fog félrehúzódni?Hát sehová!Marad az,hogy neked 15-el kell kikanyarodnod a külső sávba(valahogy ki kell kerülni az álló autót) amin 130-al közlekednek az autók.Pompás gondolat!
    Nem, nem a gondolat pompás, hanem az a tetves csomópont, s az is hogy évek óta ezt elnézik az "illetékesek".... Basz...djanak meg, innen is üzenem ha valamelyik olvassa.
    Azért van egy másik aspektus, amit felvetnék. Ugye a konvoj Hódmezőről tartott kb Hajmáskér magasságába: Dunántúlon az útvonal M 7, majd 8-as főút. Amennyiben térképen tervezed meg, akkor a legnyilvánvalóbb az M 7-ről ennél a csomópontnál lehajtani, mert az említett balfasz körforgalomról nyílik a 8-as út 2x2 sávja. Ez térképen baromi jól mutat. DE !!! Amennyiben kicsit is utána néz valaki, és szembesül a valósággal (csak szólok, hogy a szárazföldiek főparancsnoksága is itt van Fehérváron, s a nyakamt rá hogy az ott dolgozókból 3 emberből legalább 2 alapvetően tisztában van ennek a csomópontnak a veszéjességével), akkor minimum fel kellett volna mérni egy alternatív utvonalat is.. VAN ILYEN ÚTVONAL! Egyel korábban van egy lehajtó, úgy az 59-es km-nél, ahol a 62-es út (Dunaújváros-Fehárvár) ér be a városba. Ez ugyan vagy 6km-en keresztül a városon megy át (nem a belvároson és ez is célzottan kerülő út), DE végig 2x2 sávos, egyetlen körforgalommal, ami meg nem annyira gáz. Ez a Fehérvári belső gyűrű, ez folytatódik szintén a 8-as főközlekedési útban Hajmáskér felé.... Szóval a második verzió térképen szarabbul néz ki, csak nagyságrenndel kevésbé veszélyes. A Hódmezői kiskatonákat meg beleküldték az egyik legforgalmasabb időpontban az egész M 7 egyik (ha nem a) LEG VESZÉLYESEBB csomópontjába.... Nem véletlenül szokták mondani mind @Kriss, mind @dudi, hogy minden mozzanatot, minden csapatmozgást nagyon alaposan meg kell tervezni.
    Ja és még csak szólok. Érdekes módon amikor (talán) tavaly az Amcsik ugyan ezen az útvonalon mentek Hajmáskér felé, nem azt a bizonyos csomópontot választották az M 7 és a 8-as út között...
  • Na akkor most mi is történt ezzel a konvojjal? Hogyan történt az ütközés? Csak röviden.

    És persze részvétem a katona családjának!
  • Laci1970
    Na akkor most mi is történt ezzel a konvojjal? Hogyan történt az ütközés? Csak röviden.

    És persze részvétem a katona családjának!
    M 7, 63-64-es km, lehajtó a megemlegett körforgalomhoz és a fénykép alapján valami miatt ráfutásos baleset......
  • borisz
    2; ilyenkor (mindig) hol vannak Pintér behajtói ahelyett, hogy kivennék ezeket a barmokat?
    Nincsenek annyian. Egy baleset helyszinelese fontosabb, mint nehany ugyeskedo megbuntetese. A lenyeg, hogy minel gyorsabban rendezodjon a helyzet es haladjon a forgalom.
  • krisss
    Elég sok az oszlopba bevágó civil kocsi, ekkora oszlopnak pedig nem szokott felvezetése lenni. A járműforgalom és annak sebessége többszöröse a 20 évvel ezelőttinek, de főleg a kamionforgalomnak, mondtam már párszor hogy a majd 30 éves "tapasztalataid" a nagy büdös semmivel egyenlők mára. Valószínűleg hibáztak is a távközökkel.. De elég egy hülye román kamionos, aki előzi a konvojt és bevág elé, (láttam olyat is nem egyszer, hogy közé mentek be) hogy megtörténjen a baj. Amúgy teherszállító konvoj volt, keresztbe az országon nincs platózás csak ha semmi más jármű nem elérhető.
    Nah platózás már gondoltam hogy nincs, viszont mi az hogy nincs felvezetés ekkora oszlopnak? Törvény (vagy rendelet inkább) írja elő hogy 3 járműig előfutó kell, 4 járműnél többhöz pedig elő és utánfutó. Mondjuk az érdekes hogy az Urak megállt, mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott. Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban? Nem volt köztük civil jármű, és mehettek volna alsóbb rendű úton ahol nincs ekkora forgalom és balesetveszély. Most az életben maradt résztvevőknek lesz pár útjuk a katonai bíróságra. Gratulálok, hát ezt tanuljátok a Natoban a sok gyakorlaton,meg továbbképzésen? 20 év tagság után még így kell lexarni az előírásokat és biztonsági szabályokat?
    Ocses
    Boszniában egyszer ültem egy konvojban ahol 4 kocsink ment össze.
    Mind rendben volt műszakilag. Csak egyrészt a bosnyák sofőrök közlekedési morálja elég érdekes.
    Másrészt a 4 sofőrből 3 úgy lett kint sofőr,hogy évekkel elötte megszerezték a jogsit, nem vezettek. De kintre sofőr beót kaptakak, így 0 tapasztalattal lettek sofőrök.
    Nem mondom, hogy nem hibáztak, mert nem tartottak rendes köv. távot.
    De sajnos rutint csak úgy szerezhetnek ha vezetnek. Ez a laktanyában ülve a kezükön nem megy.

    Ugyanabban a félévben egy uralunk felborult a hegyekben. Elment a fék hegyről lefelé menet. Úgy szedtük ki a sofőrt, és a kocsipkt.
    A kocsit elötte egy héttel szervízelték magyarországról jött szerelők.

    De ahogy ruszkik haza írta akár az is lehet, hogy az utolsó nem tartott távot, és ő tolta össze a gépeket.
    Lemaradt,gyorsított,a többi valamiért megállt hírtelen.

    Erre írtam, hogy nem tudhatjuk, és látatlanba a pkt hibáztatni nem biztos, hogy okos.

    Ki kell vizsgálni és levonni a következtetéseket. Pl be voltak e kötve?, én teherautón a legritkább esetben látok bekötött sofőrt.
    Uralba tán nincs is.
    Amibe volt, ha esetleg nem használták az ne a konvoj pk felelősége legyen.
    Platón utaztak e?
    Mivel nem tudjuk merész ítélkezni.

    De a baleseteket nem lehet 100%ig elkerülni.
    Csak gratulálni tudok az ilyen sofőrökhöz. Hogy lehet kiengedni ilyeneket az utakra? Közveszélyesek. Viszont azt nem tudom hogy a sorkatona sofőr hogyan tudta akkor betartani a távolságokat? Azok képzettebbek voltak vajon mint egy profi Nato katona? A parancsnok minden a konvojban résztvevő járműért felel.Azért ő a parancsnok , és nem a wc-s néni. Uralon ,Zilen nincs biztonsági öv. Rábában meg a Merciben meg biztos van. Hogy megy edl a fék? Ha nincs levegő befog az egész nem?

    Nagy Csaba
    Tényleg annyira el van baszva, hogy amikor a lehajtónál a baleset megtörtént, akkor már Pákozd, vagy éppen még korábbról Veélencétől az M 7-ről beterelték a forgalmat Fehérvárra (nincs lehetőség kikerülésre), és a város szó szerint egész napra beállt mint a szög. A délutános műszakban a kolléga a 35 perces bejárós útját 2,5 óra alatt abszolválta, fél 4-re érkezett délutánra. Az egyik helyi járatot 11 óra után már el sem indították, annyira nem volt értelme, mert kigurult az induási helyéről, majd megállt a dugóban. A 25 perces teljes menet vonalát órák alatt sem volt képes "megfutni". Erről bezzeg a hivatalos félretájékoztatás baszott írni....
    Köszönjük a részleteket!
  • antigonosz
    Nah platózás már gondoltam hogy nincs, viszont mi az hogy nincs felvezetés ekkora oszlopnak? Törvény (vagy rendelet inkább) írja elő hogy 3 járműig előfutó kell, 4 járműnél többhöz pedig elő és utánfutó. Mondjuk az érdekes hogy az Urak megállt, mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott. Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban? Nem volt köztük civil jármű, és mehettek volna alsóbb rendű úton ahol nincs ekkora forgalom és balesetveszély. Most az életben maradt résztvevőknek lesz pár útjuk a katonai bíróságra. Gratulálok, hát ezt tanuljátok a Natoban a sok gyakorlaton,meg továbbképzésen? 20 év tagság után még így kell lexarni az előírásokat és biztonsági szabályokat?

    Csak gratulálni tudok az ilyen sofőrökhöz. Hogy lehet kiengedni ilyeneket az utakra? Közveszélyesek. Viszont azt nem tudom hogy a sorkatona sofőr hogyan tudta akkor betartani a távolságokat? Azok képzettebbek voltak vajon mint egy profi Nato katona? A parancsnok minden a konvojban résztvevő járműért felel.Azért ő a parancsnok , és nem a wc-s néni. Uralon ,Zilen nincs biztonsági öv. Rábában meg a Merciben meg biztos van. Hogy megy edl a fék? Ha nincs levegő befog az egész nem?


    Köszönjük a részleteket!
    Ne legyél már hülye!Évente több millió km-et vezetnek a honvédségi sofőrök balesetmentesen vagy minimális mennyiségű balesettel.Most lett egy baleset erre jössz a faszsággal,hogy mindenki hülye meg képzetlen.

    Egyáltalán minek jársz te ide?Egy épkézláb konstruktív hozzászólásod nincs soha semmihez!Csak fikázol mindent és mindenkit.Ha csak ez megy akkor menj le a kocsmába ott boldogítsd a népeket!
  • Nagy Csaba
    Nem, nem a gondolat pompás, hanem az a tetves csomópont, s az is hogy évek óta ezt elnézik az "illetékesek".... Basz...djanak meg, innen is üzenem ha valamelyik olvassa.
    Azért van egy másik aspektus, amit felvetnék. Ugye a konvoj Hódmezőről tartott kb Hajmáskér magasságába: Dunántúlon az útvonal M 7, majd 8-as főút. Amennyiben térképen tervezed meg, akkor a legnyilvánvalóbb az M 7-ről ennél a csomópontnál lehajtani, mert az említett balfasz körforgalomról nyílik a 8-as út 2x2 sávja. Ez térképen baromi jól mutat. DE !!! Amennyiben kicsit is utána néz valaki, és szembesül a valósággal (csak szólok, hogy a szárazföldiek főparancsnoksága is itt van Fehérváron, s a nyakamt rá hogy az ott dolgozókból 3 emberből legalább 2 alapvetően tisztában van ennek a csomópontnak a veszéjességével), akkor minimum fel kellett volna mérni egy alternatív utvonalat is.. VAN ILYEN ÚTVONAL! Egyel korábban van egy lehajtó, úgy az 59-es km-nél, ahol a 62-es út (Dunaújváros-Fehárvár) ér be a városba. Ez ugyan vagy 6km-en keresztül a városon megy át (nem a belvároson és ez is célzottan kerülő út), DE végig 2x2 sávos, egyetlen körforgalommal, ami meg nem annyira gáz. Ez a Fehérvári belső gyűrű, ez folytatódik szintén a 8-as főközlekedési útban Hajmáskér felé.... Szóval a második verzió térképen szarabbul néz ki, csak nagyságrenndel kevésbé veszélyes. A Hódmezői kiskatonákat meg beleküldték az egyik legforgalmasabb időpontban az egész M 7 egyik (ha nem a) LEG VESZÉLYESEBB csomópontjába.... Nem véletlenül szokták mondani mind @Kriss, mind @dudi, hogy minden mozzanatot, minden csapatmozgást nagyon alaposan meg kell tervezni.
    Ja és még csak szólok. Érdekes módon amikor (talán) tavaly az Amcsik ugyan ezen az útvonalon mentek Hajmáskér felé, nem azt a bizonyos csomópontot választották az M 7 és a 8-as út között...
    Minket akkor Tatáról úgy vittek le Kalocsáig hogy jobbára alsóbb rendű utakon mentünk. Zámolyon átmentünk azt tudom, azt nem felejtettem el, meg volt Fehérváron az ITT vagy mi, valami ex Videoton üzem legalábbis, valami laktanya hátsó kerítése, utána elvileg Seregélyesnél álltunk volna meg, de nem álltunk meg, aztán a Földvári laktanyánál is elmentünk és át Soltra. Induláskor elmondták merre fogunk menni, meg hogy Seregélyesnél lesz pisiszünet, és végig ki voltak rakva minden lefordulónál a foszabosok, ott integettek a csíkos bottal fehér sisakban. Akkor le tudtak vinni azon az úton kb 25 járművet, nem 5-öt, manapság minek akadályozni a forgalmat autópályán katonai konvojokkal nem értem. Városba talán a lámpák miatt nem mentek be,nehogy szétszakadjon az oszlop.
    Ja Gánt is volt, emlékszem a nagy fehér kőkupacokra.
  • dudi
    Ne legyél már hülye!Évente több millió km-et vezetnek a honvédségi sofőrök balesetmentesen vagy minimális mennyiségű balesettel.Most lett egy baleset erre jössz a faszsággal,hogy mindenki hülye meg képzetlen.

    Egyáltalán minek jársz te ide?Egy épkézláb konstruktív hozzászólásod nincs soha semmihez!Csak fikázol mindent és mindenkit.Ha csak ez megy akkor menj le a kocsmába ott boldogítsd a népeket!
    Olvasd el fentebb a volt kollégád mit írt, de várjál, idézem csak neked:

    Boszniában egyszer ültem egy konvojban ahol 4 kocsink ment össze.
    Mind rendben volt műszakilag. Csak egyrészt a bosnyák sofőrök közlekedési morálja elég érdekes.
    Másrészt a 4 sofőrből 3 úgy lett kint sofőr,hogy évekkel elötte megszerezték a jogsit, nem vezettek. De kintre sofőr beót kaptakak, így 0 tapasztalattal lettek sofőrök.
    Nem mondom, hogy nem hibáztak, mert nem tartottak rendes köv. távot.
    De sajnos rutint csak úgy szerezhetnek ha vezetnek. Ez a laktanyában ülve a kezükön nem megy.
    Értem én hogy védeni kell a mundér becsületét...
  • antigonosz
    Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban
    Videó alapján nem volt DAC. Hátulról előre, Ural 375, Tatra 815, Rába H25, Mog U4000, Ural 375. A tegnap berakott képedből is ezt szűrtem le. Viszont egyiken sem látszódik a hatodik teherautó.

    antigonosz
    mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott
    Videó alapján úgy tűnik, hogy az utolsó Ural tolta össze a sort. Meg is roggyant az alváza.
  • antigonosz
    Nah platózás már gondoltam hogy nincs, viszont mi az hogy nincs felvezetés ekkora oszlopnak? Törvény (vagy rendelet inkább) írja elő hogy 3 járműig előfutó kell, 4 járműnél többhöz pedig elő és utánfutó. Mondjuk az érdekes hogy az Urak megállt, mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott. Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban? Nem volt köztük civil jármű, és mehettek volna alsóbb rendű úton ahol nincs ekkora forgalom és balesetveszély. Most az életben maradt résztvevőknek lesz pár útjuk a katonai bíróságra. Gratulálok, hát ezt tanuljátok a Natoban a sok gyakorlaton,meg továbbképzésen? 20 év tagság után még így kell lexarni az előírásokat és biztonsági szabályokat?

    Csak gratulálni tudok az ilyen sofőrökhöz. Hogy lehet kiengedni ilyeneket az utakra? Közveszélyesek. Viszont azt nem tudom hogy a sorkatona sofőr hogyan tudta akkor betartani a távolságokat? Azok képzettebbek voltak vajon mint egy profi Nato katona? A parancsnok minden a konvojban résztvevő járműért felel.Azért ő a parancsnok , és nem a wc-s néni. Uralon ,Zilen nincs biztonsági öv. Rábában meg a Merciben meg biztos van. Hogy megy edl a fék? Ha nincs levegő befog az egész nem?
    /QUOTE]


    Miért ne lenne platózás?
    Akkor minek a személyszállító rábák?

    2006-ban skopjéből pristináig és vissza uraloztam a platón.
    Akkor is nato tagok voltunk. Több száz km.

    Úgy gondolod a sorkatonák soha nem baleseteztek???

    És szerinted a nato más nemzetiségű katonái sem?

    Mert ők szabálykövetőbbek???

    Ha nincs ember, és a magyar honvédségben sokszor nincs, akkor lehet olyan embert raknak sofőr beóba akinek nincs sok tapasztalata.
    Ha ráadásul az egy fiatal pl 20 éves katona, honnan legyen neki több százezer levezetett kme?

    De a te logikádat követve mondjon le a Benkő meg a Korom mert ők meg minden katonáért felelnek.

    Leírták milyen az a hely ahol történt a baleset, de szerinted csak a konvoj pk a felelős.

    A fék az uralon nem tudom hogy ment el.
    Én a mögötte lévő merciben bóbiskoltam.
    A rádióban sikított a kocsi pk tiszthelyettes hölgy. Satuztunk.
    Én erre keltem. Mikor előrenéztem az ural az oldalára borulva feküdt a kerekei még pörögtek.
    Egy meredek úton mentünk lefelé egy szerpentínen. Mikor nem tudott fékezni nem tudta bevenni a kanyart. Felment a patka melletti falrészre ami felborította.

    Hogy miért mem működött a fék nemsokkal azután, hogy átnézték, passz.
  • antigonosz
    Olvasd el fentebb a volt kollégád mit írt, de várjál, idézem csak neked:


    Értem én hogy védeni kell a mundér becsületét...
    Amit Dudi ír meg amit én az nem ellentétes.

    Attól, hogy 2007ben részese voltam 2 balesetnek, hogy függ össze a mostanival?

    Én azért reagáltam az írásaidra mert úgy itélkeztél a konvoj pk-ról, hogy azt sem tudjuk mi történt pontosan.

    Vannak hibák a rendszerben. Nem is kicsik. Persze ezeken javítani kell.

    Az előző írásom is neked szólt. Csak mobilon elbasztam. De ha rámész el tudod olvasni.
  • A Honvédelmi Minisztérium közleménye:


    Megnövekedett katonai gépjárműforgalom az utakon

    Szeptember 1-jén és 2-án a nappali órákban a Magyar Honvédség határvédelmi feladatainak átszervezése kapcsán megnövekedett járműforgalomra kell számítani elsősorban Bács-Kiskun és Csongrád megyék déli részein.

    A legnagyobb mértékben érintett utak az M5-ös, M6-os és M43-as autópályák, valamint az 55. sz. főút.

    A Magyar Honvédség kéri a lakosságot, hogy az említett útvonalakon a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a menetoszlopokat, ezzel is segítve azok biztonságos és folyamatos haladását.

    A Magyar Honvédség a vonatkozó jogszabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát.
  • "Az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred szeptember 6-20. között, a Szentes környéki gyakorlótereken kiképzési foglalkozást tart .

    Ebben az időszakban a megszokottnál nagyobb hanghatásokra kell számítani, az érintett útvonalakon megnövekedett katonai járműforgalom várható. Az ezred parancsnoksága kéri a lakosság türelmét és megértését. "
  • "Újabb nemzetközi gyakorlatra készül a Magyar Honvédség

    A gyakorlatra történő felkészülés ideje alatt 2019. szeptember 9-én hétfőn katonai járművekből álló menetoszlop közlekedésére kell számítani a Hajdúhadház, Vay Ádám Kiképző Bázis 2. telephely – 4 sz. főút – 354 sz. főút – M35 autópálya – 47 sz. főút – Berettyóújfalu – Szeghalom – Hódmezővásárhely – M43 – Sándorfalvi út – Sándorfalva – Atkai holtág útvonalakon.

    A Magyar Honvédség kéri a járművezetőket, hogy az említett útvonalakon a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a menetoszlopokat, ezzel is segítve azok biztonságos és folyamatos haladását.

    A Magyar Honvédség a vonatkozó szabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát."
  • DEFENDER - Europe 20
    Az elmúlt 25 év legnagyobb NATO hadgyakorlata.
    időpont: 2020 tavasza
    37 ezer katona - ebből 20 ezer USA-ból átdobott amerikai
    helyszín: No., Lengyelország, Baltikum, É és K.Eu,, és Grúzia
    feltételezem, rajtunk is keresztül vonulnak majd...o_O
    (és remélem csak vonulás lesz…)

    Gondolom ezért volt a nagy csapatmozgás és hajóra rakodás mostanában az USA-ban
  • rudi
    DEFENDER - Europe 20
    Az elmúlt 25 év legnagyobb NATO hadgyakorlata.
    időpont: 2020 tavasza
    37 ezer katona - ebből 20 ezer USA-ból átdobott amerikai
    helyszín: No., Lengyelország, Baltikum, É és K.Eu,, és Grúzia
    feltételezem, rajtunk is keresztül vonulnak majd...o_O
    (és remélem csak vonulás lesz…)

    Gondolom ezért volt a nagy csapatmozgás és hajóra rakodás mostanában az USA-ban
    ez jól jellemzi a NATO-t!37.000 emberből 20.000 amerikai egy Európában megtartott gyakorlaton...
  • Kezd beérkezni az USA nehéz technika Eu.ba. Elsőnek a 2nd Armored Brigade Combat Team, 1st Cavalry Division M1A2 tankjai.
    [​IMG]
    Érdekes hogy a kirakodás hollandiai Vlissingen kikötőjében kezdődött el.
    Innen bárkákra rakják harckocsikat és Scheldt-Rajna csatornán keresztül felhajózva a Rajnára, vízi úton terítik az "árút" szerte Eu.ban

    300 kerekes jármű saját lábon indul el a kikötőből No.on keresztül Lo.ba. Annak érdekében hogy ne okozzanak nagy felfordulást több konvojt szerveznek (minden konvojban 20 jármű) és a konvojok négy nap leforgása alatt éltérő utakon haladva érik el a Lo.i céljukat.
    A későbbiekben fognak érkezni eszközök Bremerhavenbe és Gdanskba is.
  • rudi
    DEFENDER - Europe 20
    Az elmúlt 25 év legnagyobb NATO hadgyakorlata.
    időpont: 2020 tavasza
    37 ezer katona - ebből 20 ezer USA-ból átdobott amerikai
    helyszín: No., Lengyelország, Baltikum, É és K.Eu,, és Grúzia
    feltételezem, rajtunk is keresztül vonulnak majd...o_O
    (és remélem csak vonulás lesz…)

    Gondolom ezért volt a nagy csapatmozgás és hajóra rakodás mostanában az USA-ban
    További részletek a DEFENDER és a hozzá kapcsolódó egyéb gyakorlatokról
    A gyakorlat sorozat katonai szempontból leg érdekesebb (politikai szempontból pedig talán leg kockázatosabb) része az öt fázisból álló gyakorlat második állomása, a "Grúz meló" lesz.
    Ennek keretében harcszerű körülmények között átdobják a teljes 82nd Airborne Division-t Európából, Grúziába.

    Mi, azt gondolom, a negyedik fázisban kerülünk sorra, amikor a terv szerint a csapatok folyami átkeléseket fognak gyakorolni.

Ugrás a fórum topichoz