|

Hazatértek a királynő lopakodói

Június 6-án megérkeztek az első brit F-35B Lightning II szériagépek a norfolki RAF Marham támaszpontra. A négygépes kötelék a dél-karolinai Beaufort bázisról települt át a szigetországba.

Fórum hozzászólások

  • comandante
    Van az a pénz, vagy juttatás, vagy valami .
    Én is valami speciális "juttatásban" gondolkodnék, némi sötétzárka meg vagyon-elkobzás formájában!! Csak hogy tanuljon belőle az is aki csinálta, meg az is akivel nagyon elszaladna a szekér legközelebb ...
  • emel
    Na brávó, a Boeing után most a LM-ról is kiderült hogy módosítások és szerszámok helyett csak papírokkal és pecsétekkel javítják a hibákat?!! Túl nagy fiúk lettek ezek ketten a repülős-piacon, és azt hiszik mindent szabad nekik (sajnos úgy tünik, így is van). A szándékosság miatt ennek már sötétzárka-kategóriának kellene lenni!! :mad::hadonaszos:
    Tanulták az ukránoktól.
  • kamm
    UPI News: Pentagon looks for new vendors to replace F-35 parts made in Turkey.
    https://www.upi.com/Defense-News/20...lace-F-35-parts-made-in-Turkey/7021557756044/
    A haderőfejlesztési topicban erre a fejleményre céloztam, hogy talán ez az egyik (egyetlen?) észszerű esélyünk, hogy beszálljunk az F35 programba, már ha volna erre politikai akarat. Viszont ha tényleg így van, akkor kurva gyorsan kell lépni az ügyben, mert egyrészt a törököket már tudtommal kivonták supply line-ból. És pont emiatt bejelentették, hogy lassítaniuk kell a gépek leszállításával, mivel pótolni kell a beszállítókat. Ha nem pörgünk erre rá gyorsan, akkor a mostani beszállító országok szétkapkodják az alkatrész megrendeléseket.
  • pöcshuszár
    A haderőfejlesztési topicban erre a fejleményre céloztam, hogy talán ez az egyik (egyetlen?) észszerű esélyünk, hogy beszálljunk az F35 programba, már ha volna erre politikai akarat. Viszont ha tényleg így van, akkor kurva gyorsan kell lépni az ügyben, mert egyrészt a törököket már tudtommal kivonták supply line-ból. És pont emiatt bejelentették, hogy lassítaniuk kell a gépek leszállításával, mivel pótolni kell a beszállítókat. Ha nem pörgünk erre rá gyorsan, akkor a mostani beszállító országok szétkapkodják az alkatrész megrendeléseket.
    És ehhez szerinted itthon milyen ipari háttér kapacitás van? Mert ami most van "beszállítói" háttér az aligha lenne alkalmas most bármiféle F-35 beszállásához. Ahhoz fejleszteni és beruházni kellene. Az meg idő és pénz. Nem pár hónap és még akkor se biztos hogy megkapod az erős konkurencia miatt. Sajnos ez nem megy csak úgy ahogy ...........
  • tonyo
    És ehhez szerinted itthon milyen ipari háttér kapacitás van? Mert ami most van "beszállítói" háttér az aligha lenne alkalmas most bármiféle F-35 beszállásához. Ahhoz fejleszteni és beruházni kellene. Az meg idő és pénz. Nem pár hónap és még akkor se biztos hogy megkapod az erős konkurencia miatt. Sajnos ez nem megy csak úgy ahogy ...........
    Tudod, van az a vicc, amikor a nyúlnak elromlik a porszívója, és kitalálja, hogy a rókáét elkéri.
    A rókához menet egyre kétségbeesetten lamentál azon, hogy a róka úgy sem adja oda a porszívóját.
    Mikor odaér, becsenget. A róka ajtót nyit. Mire a nyúl: Tudod mit Róka?! B@zd meg a porszívódat!
  • tonyo
    És ehhez szerinted itthon milyen ipari háttér kapacitás van? Mert ami most van "beszállítói" háttér az aligha lenne alkalmas most bármiféle F-35 beszállásához. Ahhoz fejleszteni és beruházni kellene. Az meg idő és pénz. Nem pár hónap és még akkor se biztos hogy megkapod az erős konkurencia miatt. Sajnos ez nem megy csak úgy ahogy ...........
    pöcshuszár
    A haderőfejlesztési topicban erre a fejleményre céloztam, hogy talán ez az egyik (egyetlen?) észszerű esélyünk, hogy beszálljunk az F35 programba, már ha volna erre politikai akarat. Viszont ha tényleg így van, akkor kurva gyorsan kell lépni az ügyben, mert egyrészt a törököket már tudtommal kivonták supply line-ból. És pont emiatt bejelentették, hogy lassítaniuk kell a gépek leszállításával, mivel pótolni kell a beszállítókat. Ha nem pörgünk erre rá gyorsan, akkor a mostani beszállító országok szétkapkodják az alkatrész megrendeléseket.
    A törökök 30+ éve vannak benne az F-16 beszállításban emlékeim szerint, tehát van hagyománya a repülőgép iparnak. Itthon nincs. Teljességgel felesleges arról fantáziálni, hogy JSF program résztvevők leszünk, amikor már az összeszerelő üzemekben is kihívásokkal küszködnek, hogy ne csak funkcionális analfabétákat vegyenek fel...

    A kisebb kivitelező cégek is ott tartanak, hogy néha a brigádvezető sem tud rajzot olvasni és ott áll mellette a tervező, aki művezetést tart...
  • molnibalage
    A törökök 30+ éve vannak benne az F-16 beszállításban emlékeim szerint, tehát van hagyománya a repülőgép iparnak. Itthon nincs. Teljességgel felesleges arról fantáziálni, hogy JSF program résztvevők leszünk, amikor már az összeszerelő üzemekben is kihívásokkal küszködnek, hogy ne csak funkcionális analfabétákat vegyenek fel...

    A kisebb kivitelező cégek is ott tartanak, hogy néha a brigádvezető sem tud rajzot olvasni és ott áll mellette a tervező, aki művezetést tart...
    Értem.
    link
  • pöcshuszár
    Értem.
    link
    Törökország fődarabokat épít tudtommal az F-35 programban és anno komplett F-16 sárkányokat épített. Erre te meg kábelekkel jössz.
    Értem...
  • molnibalage
    Törökország fődarabokat épít tudtommal az F-35 programban és anno komplett F-16 sárkányokat épített. Erre te meg kábelekkel jössz.
    Értem...
    Törökország részvétele az F-35 programban.
    Kiemelném:
    "Fokker Elmo manufactures 40 percent of the F-35 Electrical Wiring & Interconnection System (EWIS) and will also deliver and support TAI with all center section wiring systems. Fokker Elmo is also developing the EWIS for the F135 engine, for which a major share is produced in Fokker Elmo Turkey in Izmir."
  • Várnának ránk ennyit az F-35 program tagjai? :

    "A bizonyítványt két és fél évig tartó felkészülés, fejlesztés és auditálás után kapta meg a cég a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalától."
  • migfun
    Várnának ránk ennyit az F-35 program tagjai? :

    "A bizonyítványt két és fél évig tartó felkészülés, fejlesztés és auditálás után kapta meg a cég a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalától."
    Mivel az audit már megvan, így nincs szükség az állami engedélyekre. Az amerikaiak persze saját audittal csinálnák. De ezt bármilyen új beszállítóval végig kellene csinálniuk. De ha nem próbálják meg, akkor persze nem is fog összejönni. A másik kérdés, hogy a politikai akarat megvan-e, hogy be akarjunk szállni....
  • Vannak auditált beszállítóik, így időt nyerhetnek. Pedig de szépen hangzana egy magyarbeszállító... :cool:
  • Ezt nagyon regen lekestuk mar. Az uj beszallitok a JSF program tagjai kozul kerulnek majd ki (pl hazai, amerikai beszallitok.)
  • Nu, akkor a lengyelek elszánták magukat.
    Beindul a Harpia program. De azért óvatosan "csapják szét magukat"
    2026-ig a tervezett 2 helyett csak 1 F-35-ös század kerül beszerzésre, viszont a másik század egyelőre úgy néz ki F16V-kel lesz lesz feltöltve.
    A második F-35-ös század beszerzését átteszik a 2026 után kezdődő tervezési időszakra. Gondolom, a tapasztalatok alapján fognak erről dönteni.
  • pöcshuszár
    Nu, akkor a lengyelek elszánták magukat.
    Beindul a Harpia program. De azért óvatosan "csapják szét magukat"
    2026-ig a tervezett 2 helyett csak 1 F-35-ös század kerül beszerzésre, viszont a másik század egyelőre úgy néz ki F16V-kel lesz lesz feltöltve.
    A második F-35-ös század beszerzését átteszik a 2026 után kezdődő tervezési időszakra. Gondolom, a tapasztalatok alapján fognak erről dönteni.
    A Szu-57es gyártási ütemterv szerint.
  • pöcshuszár
    Nu, akkor a lengyelek elszánták magukat.
    Beindul a Harpia program. De azért óvatosan "csapják szét magukat"
    2026-ig a tervezett 2 helyett csak 1 F-35-ös század kerül beszerzésre, viszont a másik század egyelőre úgy néz ki F16V-kel lesz lesz feltöltve.
    A második F-35-ös század beszerzését átteszik a 2026 után kezdődő tervezési időszakra. Gondolom, a tapasztalatok alapján fognak erről dönteni.

    Akkor semmi gond ! A kelet európai haderőkkel szemben megmarad az orosz katonai fölény .
    De remélem 2020-tól R-74m2 JHMCS meg TGP elterjed az oroszoknál .
  • Roni
    Akkor semmi gond ! A kelet európai haderőkkel szemben megmarad az orosz katonai fölény .
    De remélem 2020-tól R-74m2 JHMCS meg TGP elterjed az oroszoknál .
    Milyen orosz katonai folenyrol tetszik beszelni?

    pöcshuszár
    Nu, akkor a lengyelek elszánták magukat.
    Beindul a Harpia program. De azért óvatosan "csapják szét magukat"
    2026-ig a tervezett 2 helyett csak 1 F-35-ös század kerül beszerzésre, viszont a másik század egyelőre úgy néz ki F16V-kel lesz lesz feltöltve.
    A második F-35-ös század beszerzését átteszik a 2026 után kezdődő tervezési időszakra. Gondolom, a tapasztalatok alapján fognak erről dönteni.
    Ami a lengyeleket illeti:

    "Even though this solution has some advantages, it also entails some risk, as acquisition constitutes only about 30% of total lifecycle costs, so the total cost of ownership could be three times higher than the procurement cost. "

    Az pimasz, ha a program kinyujtasa miatt az eletciklusra vetitett uzemeltetesi ktg 3x ugrik (jelenleg minimum $44k/ora, mint tudjuk)... =O

    "According to the Polish Press Agency, Kluzik-Rostkowska also suggested that only 40% of the Polish F-16s are ready to use."

    Hat azt siman hozzak a Gripenjeink is...

    "This means that, at least until the new Technical Modernization Plan is adopted, the MoD can acquire a single squadron - such is the Harpia programme budget."

    Szoval max 16 F-35-os gep, ennyire van elfogadott budget...

    "It is probable that new F-16Vs would achieve combat-ready status much quicker than the F-35, thus acting as an asset that could lift off some of the operational burden from the Harpia jets."

    ...de meg azokat is joval tovabb fog tartani csatasorba allitani, mint az esetleg mellejuk vasarolt F-16V-ket, csodas. :D
  • kamm
    Milyen orosz katonai folenyrol tetszik beszelni?



    Ami a lengyeleket illeti:

    "Even though this solution has some advantages, it also entails some risk, as acquisition constitutes only about 30% of total lifecycle costs, so the total cost of ownership could be three times higher than the procurement cost. "

    Az pimasz, ha a program kinyujtasa miatt az eletciklusra vetitett uzemeltetesi ktg 3x ugrik (jelenleg minimum $44k/ora, mint tudjuk)... =O

    "According to the Polish Press Agency, Kluzik-Rostkowska also suggested that only 40% of the Polish F-16s are ready to use."

    Hat azt siman hozzak a Gripenjeink is...

    "This means that, at least until the new Technical Modernization Plan is adopted, the MoD can acquire a single squadron - such is the Harpia programme budget."

    Szoval max 16 F-35-os gep, ennyire van elfogadott budget...

    "It is probable that new F-16Vs would achieve combat-ready status much quicker than the F-35, thus acting as an asset that could lift off some of the operational burden from the Harpia jets."

    ...de meg azokat is joval tovabb fog tartani csatasorba allitani, mint az esetleg mellejuk vasarolt F-16V-ket, csodas. :D
    Van egy olyan érzésem mint a gripen topikban hogy a bolgárok il a horvátok (istenem csak bejönne :D ) várhatóan az új F-16 os beszerzéseket dobják. Hiábba az üres kassza nagy úr. Az így kieső megrendelést peddig a lengyelekkel lenyeletik :)
    Egyébként a polákoknak lesz e elég forrásuk arra hogy azt a szép F-35 et reptessék majd?
  • tonyo
    Egyébként a polákoknak lesz e elég forrásuk arra hogy azt a szép F-35 et reptessék majd?
    Hat ezen a penzugyminiszteruknek kell aggodni nem nekunk :)
    Miattam vegyenek akar 200 gepet is az se zavarna.

Ugrás a fórum topichoz