|

Égből pottyant muníció

Vélhetően páran felelősségre lesznek vonva a US Army kötelékében, miután május 17-én iskolára zuhant egy lőszeres láda az Amerikai Egyesült Államokban.

Az amerikai hatóságok nyomozást indítottak annak felderítésére, hogyan történhetett meg, hogy a texasi El Pasoban található Parkland Általános Iskola épületének tetőszerkezetét átszakította egy helikopterből kizuhanó lőszeresláda. Szerencsére a becsapódó muníció nem okozott sérülést, csupán áramszünetet és némi anyagi kárt.

Az 1. Páncélos Hadosztály Harci Repülő Dandár kötelékébe tartozó forgószárnyas által okozott kárral és ijedtséggel kapcsolatban az egység parancsnoka, Jay Hopkins ezredes elnézést kért. Az eset körülményeit jelenleg is vizsgálják.

Fórum hozzászólások

  • sequadon
    Nem volt egy egészséges start. Ha nem jut el a tengerig még rosszabb lehetett volna.

    [​IMG]
    Itt valami nagyon nagy csúnyaság történt, 600m magasságtól ahányszor tovább próbáltak emelkedni mindig elkezdett csökkenni a sebességük, ettől kezdve csak küszködtek, csak úgy tudták a sebességet növelve elkerülni az átesést hogy mindig süllyedésbe nyomták a gépet - aztán a végén már ez sem volt elég, megindultak lefelé a tengerig ... szegények.:( Hajtómű tolóerő-hiány, vagy kormányvezérlési bajok rossz sebességi/magassági adatok (pitot/statik-problémák), esetleg ezek együttes problémái miatt?
  • sequadon
    Nem volt egy egészséges start. Ha nem jut el a tengerig még rosszabb lehetett volna.

    [​IMG]
    A repülés útvonala is érdekes, mintha folyamatosan jobbra csúsztak volna a tervezett iránytól. Lehetséges, hogy a süllyedés volt a sebességnövekedés kiváltó oka és nem fordítva?
  • sequadon
    Nem volt egy egészséges start. Ha nem jut el a tengerig még rosszabb lehetett volna.

    [​IMG]
    emel
    Itt valami nagyon nagy csúnyaság történt, 600m magasságtól ahányszor tovább próbáltak emelkedni mindig elkezdett csökkenni a sebességük, ettől kezdve csak küszködtek, csak úgy tudták a sebességet növelve elkerülni az átesést hogy mindig süllyedésbe nyomták a gépet - aztán a végén már ez sem volt elég, megindultak lefelé a tengerig ... szegények.:( Hajtómű tolóerő-hiány, vagy kormányvezérlési bajok rossz sebességi/magassági adatok (pitot/statik-problémák), esetleg ezek együttes problémái miatt?
    Na ezen agyalok már egy ideje.

    A gép 2000 láb környékén magasságot veszít, majd ahogy meghúzzák ezt látva, sebességet. Mivel ilyenkor még felszálló teljesítményen dübörögsz (noise abatement ide vagy oda), kizárt, hogy okkal ilyesmit tettek volna, főleg nem ilyen mértékben.

    Az igazi kérdés viszont az, hogy miért mentek tovább. Elhagyták a forgalmi kört és nem tértek vissza. Nem tudom az NG esetén kell-e jettison procedure a túl magas MTOW miatt, de emlékeim szerint azt is le lehet tenni felszálló súllyal. Na most a gép tartotta a magasságot jó ideig, vagyis a forgalmi körre elég lett volna (főleg, hogy az ATC eltakarít mindenkit az útjából ilyenkor), szóval nem igazán értem, mi okból folytatta az útját és nem tért vissza azonnal (a hiba a reptér közvetlen közelében jelentkezett).

    Látatlanba azt mondanám, valamelyik air data computer purcanhatott ki (elvileg a két pilótának van sajátja, azokat hasonlítja össze a rendszer, és ha nagy eltérés van, kiüti a rosszat), vagy akár a statikus port/pitot lett eldugaszolva (volt rá példa, unatkozó csomagos leragasztgatta a statikus portot ragasztószalag darabokkal). Vagy birdstrike, de azt egyből jelentik. Hideg nem volt, jegesedés kizárva. Üzemanyaggal is lehetett valami (vizes, vagy az üzemanyagrendszer más szennyeződése, akár alga). Ez a tolóerővesztés a legnagyobb igénybevételnél találós kérdés, mert a legnagyobb igénybevétel,meg a legnagyobb tüza. átfolyás MECen. Nagyon várom mit hoznak majd ki a vizsgálók.
  • Gyönyörű. Akkor az ADC már alapból hibás adatokat kapott és azok alapján küldte ki a jeleit mindkettő - de most akkor a Maxon egy állásszögadó van? Mert ha van kettő, azokat összeveti és ha ekkora az eltérés alapból ki kell vernie a ribilliót - vagy mindkettő kifeküdt egyszerre?
    Mókás, mert akkor ezzel a gép veszíti a CATIII besorolását? Merthogy a robotra ez az egyik input :S
    Megnézem valami SB vagy AD van-e kinn, mostanában nem követtem ezeket a dolgokat (myboeingfleet belépésem még megvan) :D
  • boki
    Lezuhant a bangladesi légierő egyik F-7 vadászgépe. A pilóta nem élte túl a balesetet.

    Basszus, Reggel láttam az AS FB oldalon. Azt hittem katapultált a hang alapján. :(
  • Nekem úgy tűnik, a gép szárnya alól induló rakéta (talán egy egész UB blokk?) a tűzmegnyitás pillanatában felrobbant és a szárnyat megrongálta, amitől a célra zuhanó gép orsózni kezdett. Mert nekem úgy fest, ez vmi lövészet lehetett.
  • Isztambulban lezuhant ma a török légierő egyik Sikorsky S-70A Black Hawk helikoptere. A személyzetből 4 ember életét vesztette1 megsebesült.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • boki
    Isztambulban lezuhant ma a török légierő egyik Sikorsky S-70A Black Hawk helikoptere. A személyzetből 4 ember életét vesztette1 megsebesült.
    Ez nem BlackHawk, hanem Bell UH-1H.
  • https://airportal.hu/elozetes-jelentes-fel-sem-szabadott-volna-szallnia-a-lion-air-737-max-gepenek

    Nem volt repülőképes állapotban a Lion Air Boeing 737 MAX 8 repülőgépe, mely október 29-én a jakartai felszállást követően röviddel a tengerbe zuhant. Már a 189 ember halálát követelő katasztrófát megelőző napi, Denpasar – Jakarta járatot sem szabadott volna teljesíteni a később szerencsétlenül járt repülőgéppel, sőt az előző 3-4 járat során is komoly hibákat tapasztaltak a pilóták.
  • Kiképző-gyakorló repülés közben lezuhant ma reggel az örmény légierő egyik Szu-25UB gépe. A két pilóta életét vesztette.
  • https://www.expressnews.com/news/lo...fatal-T-38-crash-happened-during-13444879.php

    A legutóbbi, november 13-án lezuhant T-38 Talon kiképző repülőgépről nem sok infó van (kivéve, hogy John F. Graziano, az egyik pilóta életét vesztette), az egy évvel korábbiról (2017. 11. 20.) azonban annyi kiderült, hogy a hidraulikus rendszerben bekövetkezett hiba miatt fordultak vissza a 12 mérföldre lévő bázisra. Joshua Hammervold katapultált és kisebb sérülésekkel megúszta az eseményt, Paul J. Barbour életét vesztette a kényszerleszállás során, mivel elmulasztotta élesíteni katapultülését a repülés előtti ellenőrzés keretében.

Ugrás a fórum topichoz