A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
Moszkva mellett hajtott végre kényszerleszállást az Indiai Haditengerészet Il-38-as típusú haditengerészeti repülőgépe. Az orrfutó kiengedésével sikertelenül próbálkoztak a pilóták, így az nélkül tették le a gépet a Zsukovszkij légibázis betonjára április 28-án, helyi idő szerint délután 8 órakor. A sajtónyilatkozat szerint a gépet az Iljusin tesztpilótái repülték.
A Tupoljev repülőgépgyár vezérigazgatója a TASSZ hírügynökség kérdésére válaszolva elmondta, hogy augusztusban kerülhet sor a modernizáláson átesett első Tu-22M3M szűzrepülésére a kazani gyár repülőteréről. Nem az összes Tu-22M3-as fog átesni a modernizáláson, csupán azok, amelyeket a védelmi minisztérium kijelöl.
A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség Bahrein 12 darab AH-1Z Viper iránt mutatott érdeklődéséről értesítette az Amerikai Kongresszust. Az arab állam 14 darab AGM-114 Hellfire és 56 APKWS II precíziós rakétával fegyverzi fel új helikoptereit, 2 tartalék T-700 GE 401C gázturbinát, további kiegészítőket, pótalkatrészeket, logisztikai támogatást, kiszolgáló eszközöket rendelnek 911,4 millió amerikai zöldhasúért.
Athén rábólintott a légierő 85 darab F-16-osának V verzióra való modernizálására. A vadászbombázók közül 3 újul meg az Amerikai Egyesült Államokban. a többi átalakítását hazai keretek között oldják meg. A program költsége 1,46 milliád dollár.
Görög médiaforrások szerint a kormányzati külügy és védelmi tanács április 23-án rábólintott a légierő C-27J gépeinek felfegyverzésére. További információk egyelőre nem kerültek napvilágra.
Elindítja az F/A-18C/D vadászbombázók leváltási procedúráját Finnország. 9-12 milliárd dollár közötti összeget fordítanának 64 új gép beszerzésére, a pályázóknak következő év elejéig kell benyújtaniuk ajánlatukat. Várhatóan a Saab a Gripen-nel, a Dassault Aviation a Rafale-lal, a Boeing a leváltandó Hornet-ek nagytestvérével, az F/A-18E/F-el, az Eurofighter GmbH pedig a Typhoon-al indul, a mezőny egyetlen 5. generációs résztvevőjét pedig a Lockheed Martin szolgáltatja az F-35 személyében. A győztest 2021-ben választják ki, az F/A-18-asok kivonása pedig 2025-ben kezdődhet meg.
A múlt héten megrendezett ILA 2018 nemzetközi repülőnapon a Boeing haditechnikai részlegének globális értékesítési igazgatója, Bryan Crutchfield a Jane’s-nek adott interjújában számolt be arról, hogy felajánlották az EA-18G Growler-t a Német Légierőnek. Az elektronikai hadviselése specializált típus kiválóan képes lenne a Tornado ECR-ek pótlására. Utóbbiak élettartama 2030-ig tolható ki ésszerű keretek között, addig kell megoldani utódlásukat.
Németország és Franciaország közösen szerezne be új tengerészeti felderítő repülőgépeket, és kapva az alkalmon, Tokió felajánlotta a P-1-est számukra. Anonymus források szerint a három állam képviselői már tavaly óta tárgyalásban állnak egymással a lehetséges üzletet illetően.
A Reuters hírügynökség információ szerint az Embraer még az év végén átadhatja az első KC-390-es szállítógépeket a Brazil Légierő részére.
8 hónapot csúszhat a CH-53K programja. A 31 milliárd dolláros helikopter beszerzés körül állítólag sok minden nem stimmel, a Pentagon hivatalnokai több alkatrészt is találtak, melyek teljes újratervezést igényelnek, emiatt a kezdeti bevethetőségi képesség elérésére akár kétharmad évvel is a tervezett időpont után kerülhet sor. A Lockheed Martin szóvivője reagált a hírekre, elmondása szerint a hibák nagy részét már kiküszöbölték, és az összes korábban kérdéses elem már bizonyított, vagy folyamatban van a kijavítása.
Mi-17-esekkel és Mi-24-esekkel tenné reálisabbá az agresszor századai képességeit az Amerikai Tengerészgyalogság. Nem vásárolnák meg saját maguk részére a forgószárnyasokat, csupán a bérlésükről lenne szó. Kiképzési alkalmanként 40 repült órát vásárolnának a helikopterek üzemidejéből, így biztosítva valós harctérhez közelebb álló körülményeket a katonáik számára.
Ősszel kezdődik a V-22 Aerial Refueling System (VARS) tesztelése. A konvertiplán belső terébe építhető hajlékony csöves utántöltő berendezés levetővé teszi a többi repülőeszköz levegőben való kerozinnal ellátását, a kiegészítő tartálynak köszönhetően pedig az ehhez szükséges extra 10 000 fontnyi (4536 kilogramm) üzemanyagot viheti magával egy repülés során a gép. Több létfontosságú dolgot is tesztelni kell, például hogy az egyes típusok hogy viselkednek a légcsavarok megfúvási zónáiban. A tengerészgyalogságnál már a 2019-es költségvetési évben szeretnék üzembe állítani a berendezést.