Nyakunkon az airshow szezon, a U.S. Navy bemutatócsapatának logisztikai támogatógépének – becenevén Fat Albert – sorsa viszont még nem megoldott. A problémát az okozza, hogy a szóban forgó gép egy öregecske Hercules, egy KC-130T. Ezen régi alváltozat viszont a U.S. Marine Corps egy ilyen gépének tavaly júliusi brutális balesete óta még mindig nem kapta vissza a repülési engedélyt legjobb tudomásunk szerint.
Viszont a Blue Angels a szezonban rengeteg szereplésen vesz részt, nem kis logisztikai feladatot jelentve ezzel – nem is szólva arról, hogy a show felvezetéseként időnkét Fat Albert is produkálja magát. 2009-ig még igen látványos gyorsítórakétás felszállást is előadtak vele néha, aztán ha jól tudjuk addigra elapadtak ezen rakéta készletek.
Kormányzati oldalon közzétett anyag alapján a Naval Air Systems Command tervezett megoldása az, hogy az Egyesült Királyság védelmi minisztériumától szerezzen be soron kívül egy C-130J Super Hercules alváltozatú gépet. A közzétett anyagban arra hivatkoznak, hogy jelen esetben ez a legoptimálisabb megoldás, lévén minden egyéb út elfogadhatatlan csúszást és költségnövekedést jelentene a jelen esetben kritikus gép beszerzése kapcsán.
A Royal Air Force Hercules gépparkjában jelenleg 19 Super Hercules található meg, melyek hadrendbe állítása 1999-ben kezdődött meg. A nyújtott törzsű C-130J-30 változat Hercules C4 néven fut az angoloknál a 14 gép 2030-35 környékéig még szolgálatban marad, azonban a C-130J alapváltozatát jelentő Hercules C5 Airbus A400M általi váltása már esedékes, nyilvánvalóan egy ilyen gépet tervez átvenni a Blue Angels számára az amerikai fél, melynek így nem kell „házon belül” gépet átcsoportosítania.