A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
AESA radarral frissítené fel hagyományos Hornet flottájának képességeit az Amerikai Tengerészgyalogság. A NAVAIR (Naval Air Systems Command) március 20-án küldött ki ajánlatkérést, melyben az F/A-18C/D vadászbombázók APG-73 lokátorának váltótípusát keresik. 7 század 12-12 repülőgépének orrában cserélnék le az antennát és az azt kiszolgáló elektronikát, valamint 14 radarrendszert raknának tartalék állományba, így a megrendelést bezsebelő gyártó 98 példány elkészítésére kaphat szerződést. A hírek szerint a Raytheon, valamint a Northrop Grumman is pályázik, előbbi az APG-73-as továbbfejlesztéseként hozta létre a Super Hornet-ekbe kerülő APG-79-est. A pályázat győztesét október 1-én választják, a munka 2020-ban kezdődik és 2022-ig kell leszállítani az utolsó példányt.
A következő két repülőgép-hordozó együttes megrendelésében látja a pénzspórolás lehetőségét az Amerikai Haditengerészet. A Gerald R. Ford osztályt erősítő USS Enterprise-t (CVN-80) és az egyelőre név nélküli CVN-81-et egyszerre rendelnék meg a hordozókat kizárólagosan gyártó Newport News Shipbuilding vállalattól a U.S. Navy vezetése, így akár dollár milliárdokat is spórolhatnának. A lépés nem ismeretlen számukra, a 80-as években egyszer már eljátszották, amikor a Nimitz osztály két tagjára kötöttek egyszerre szerződést. Akkor jelentős megtakarítást sikerült elérniük, és ugyan ebben bíznak most is.
55 forgószárnyast rendelt az Airbus Helicopters-től az ukrajnai belügyminisztérium. A beszerzéssel az állami rendőrség, a vészhelyzeti szolgálat, a határőrség és a nemzeti gárda kiöregedő Mi-8-asainak utódlását oldották meg. 3 típusra oszlik el a megrendelés, H145, H125 és H225-ösök oldalára kerül majd fel az ukrán lajstromjel.
91 éves korában elhunyt Georgy Mosolov, a Szovjetúnió legendás tesztpilótája. Az Urál hegység egyik falvában 1926-ban született pilóta pályafutása során egészen az ezredesi rangig vitte a Szovjet Légierőben, a tesztpilóta képesítést a moszkva melletti Repülési Kutatási Intézetben szerezte meg 1953-ban. Később több mint 50 repülőgép berepülésében vett részt, köztük a MiG-21-es és 23-as típusok programjában is részt vállalt. Karrierje során a legbonyolultabb teszteket hajtotta végre, mikor egy-egy típus aerodinamikai jellemzőit, stabilitását és irányíthatóságát vizsgálták, és számtalanszor találta magát kritikus helyzetben a levegőben, azonban mindig épségben sikerült lehoznia repülőgépét. A szovjet hatóságok 1960-ban erőfeszítéseit a Szovjetúnió Hőse kitüntetéssel díjazták. Nyugodjék békében!
Március 20-án elvesztette egyik BAe Hawk Mk 1-es kiképzőgépét az Indiai Légierő. A balesetre helyi idő szerint 20 perccel dél után került sor, az ország nyugati részében található Mayurbhanj tartományban. A repülőgéppel a nyugat-bengáli Kalaikunda repülőtérről indult kiképző repülésre a pilóta, aki sikeresen katapultált, és kisebb sérülésekkel megúszta az esetet. A szemtanúk szerint miután a gép földnek csapódott, a roncsok lángra kaptak, a helyszínre érkező tűzoltók azonban urai voltak a helyzetnek.
A Srí Lankai-i Sunday Times új bizonyítékokról rántotta le a leplet, melyek megerősítik a Srí Lanka-i MiG-27 beszerzés kapcsán felmerült korrupció gyanúját. Az ukrajnai fegyverexportért felelős Ukrinmarsh és a Srí Lankai Légierő között megkötött szerződés hamis volt, az átutalt összeg egy része pedig több országon átívelve egy Brit Virgin-szigeteki titkos bankszámlán landolt. Az Ukrinmarsh akkori vezetője nem sokkal az üzlet megkötése után elhagyta Ukrajnát, azonban a hatóságoknak sikerült Párizsban megtalálniuk és letartóztatniuk.
Leszállás közben túlfutott az Indonéz Légierő egy NC-212M Aviocar típusú szállító repülőgépe múlt hét kedden. A gép végül 5 méterrel a kifutó vége után állt meg, a fedélzetén tartózkodó 15 ember közül senki sem sérült meg.
Újabb F-15-ösök jelenhetnek meg Kína határainak küszöbénél, miután felmerült, hogy Tajvan használt példányokat lízingelne. A helyi Up Media máricus 15-én hozta le a hírt, hogy Washington ugyan elzárkózik a két hajtóműves vadászbombázók eladásától, azonban helyette lízingszerződést ajánlottak. Ezzel mindkét fél jól járna, mert az Kína nem gyanúsíthatná meg az Egyesült Államokat, hogy modern, az F-16-osnál nagyobb teljesítményű típust adott el Tajvannak, és utóbbi pedig olcsóbban jönne ki a dologból, mintha megvásárolná a gépeket. Az ajánlat olyan példányokra szól, melyek élettartamuk felénél járnak, és modernizáláson estek át. A szigetország számára nem ismeretlen a lízingelt haditechnika üzemeltetése, a múlt évszázadban 40 darab T-38 Talon kiképző repülőgépet és Knox-osztályú fregattokat is alkalmaztak ilyen módon.
Már közel két éve sikerült kiválasztani a KF-X program hajtómű beszállítóját, most pedig újabb fontos beszállítót szerződtettek a dél-koreai „lopakodóhoz”, a brit Martin-Baker biztosíthatja a katapultüléseket. Az Mk18-as jelzésű típusra esett a választásuk, mely nagymértékben azonos azzal a variánssal, amivel az Amerikai Légierő T-X programján pályáznak.
A Boeing egyik magasszintű képviselője adott nyilatkozatot a Jane’s-nek, melyben elmondta, hogy még az év vége előtt aláírják a Lockheed Martinnal a Legion Pod fejlesztésének befejezéséhez, valamint a gyártás megkezdéséhez szükséges szerződést. Az F-15C vadászgépek törzse alá rögzíthető konténer segít a légi célok azonosításában, tiszta időben akár több tucat kilométeres távolságból, radar nélkül is lehetséges a repülőgépek típusának és kilétének megállapítása.