|

Aláírták az indonéz Szu-35 beszerzést

Az indonéz védelmi minisztérium szóvivője, Totok Sugiharto nyilatkozta le elsőként, hogy Indonézia és Oroszország megbízott képviselői február 18-án szombaton Jakartában aláírták a 11 vadászbombázó beszerzéséről szóló, 1,14 milliár dolláros értékű szerződést.

Indonézia 2015-ben választotta ki a Szu-35-öst az 1980-as években beszerzett, mára gyakorlatilag repülésre képtelenné váló F-5E Tiger II-esek váltótípusául. 16 példány beszerzését tűzték ki, azonban forráshiány miatt ezt két lépcsőben szándékoznak lebonyolítani, első körben 12 darab megvásárlásával. Ez csökkent le további egyel, így végül 11 újabb Flankerre kerülhetnek fel a piros-fehér nemzeti színek. Tavaly augusztusban merült fel, hogy a vadászbombázókért Jakarta barter ügylettel, elsősorban mezőgazdasági cikkekkel fizetne. Később ez úgy módosult, hogy a vételár felét fizetik exporttermékekkel.

Alaposan megpakolták ezt a Szuhojt | Forrás: russianplanes.net ,

Az Indonéz légierő jelenleg a Szu-27 családfa 16 képviselőjét birtokolja: 2 db Szu-27SzK, 3 db Szu-27SzKM, 2 db Szu-30MK és 9 db Szu-30MK2 alkotja a gépparkot, így tovább bővül a már így is népes típuskínálat a legmodernebb Flanker verzióval. A védelmi minisztérium szóvivője szerint erre még idén sor kerül, úgy remélik, az első két példányt októberig átvehetik, és azok a nyilvánosság előtt is bemutatkozhatnak az október 5-én tartott fegyveres erők napi felvonuláson.

 

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Miéert van a beömlők alatt a második sorban csak két-két bomba három-három helyett?
    Talán a súlyelosztás miatt.
  • dudi
    [​IMG]

    Miéert van a beömlők alatt a második sorban csak két-két bomba három-három helyett?
    Lehet, hogy már ledobták őket.
  • Valószínű, a súlyelosztás miatt.
    Ezt évekkel ezelőtt már tárgyaltuk itt.
    A szárnyak alatt, illetve a törzs alatti első pilonra a hatzáras tartókra hat darab megy fel, de a beömlők és a hátsó pilon alá csak öt-öt. De a legtöbbször inkább nem is függesztenek nehezebb fegyverzetet a hátsó pilonokra.
    A Szu-34-esnél már ez a mennyiség is a maximálisan hordozhatóhoz igen közeli volt:
    [​IMG]
  • molnibalage
    A fékernyő egy adott húzóerő alatt old le?
    Egyrészt igen, de itt be se lobbant, hanem úgy fest, szimplán kivetődött és elrepült. Valami elektromos hiba lehet, vagy nem tudom.
  • Allesmor Obranna
    Egyrészt igen, de itt be se lobbant, hanem úgy fest, szimplán kivetődött és elrepült. Valami elektromos hiba lehet, vagy nem tudom.
    Ja, én azt hittem, hogy a pilóta félrenyomott valamit a kabinban. Csak azért lepne meg, mert tudtommal az nem a HOTAS-on van.
  • molnibalage
    Ja, én azt hittem, hogy a pilóta félrenyomott valamit a kabinban. Csak azért lepne meg, mert tudtommal az nem a HOTAS-on van.
    Valószínű, hogy félrenyomhatott valamit, de ettől még egyéb hiba is lehetett.
    És ez nem az első eset. Korábban is volt bemutatón ugyanennél a manővernél, hogy az ernyőt dobták ki infrázás helyett.
  • molnibalage
    A fékernyő egy adott húzóerő alatt old le?
    Nem. A gázkaron van egy gomb, azzal nyitják, egy másik gomb megnyomásával pedig leoldják. Itt a ljotcsik az infravető gombja helyett véletlenül a leoldó gombot nyomta meg, ezért repült el az ernyő. Ha a nyitó gombbal keverte volna össze, akkor az ernyő belobban és leszakad a nagy sebességű nyitás miatt.
    A bemutató miatti felfokozott idegállapot, vagy túlterhelés, esetleg pont ellenkezőleg az unalom hatására időnként előfordul ilyesmi. Egyszer egy Vlagyivosztok környéki ezred fiatal pilótája egy unalmas útvonalrepülés során énekléssel szórakoztatta a sturmanját. Csak éppen az SzPU helyett a rádió adásgombját nyomta közben. Ezzel majdnem negyed óráig blokkolta a frekvenciát, és az egész 23. PVO. az ő érces hangját hallgatta. Megúszta fenyítés nélkül, de hónapokig rajta röhögtek, és kiérdemelte a Zsavoronok vagyis Pacsirta becenevet.
    Egyébként az ilyen fékernyő eldobás általában nem okoz problémát. Egy átlagos BKC légibázis betonja bőségesen elég hosszú ahhoz, hogy csak kerékfékkel megálljon a gép. Bár szinte mindig nyitják, mert az az utasítás, igazából 1.000 m-nél rövidebb, vagy havas - latyakos leszállópályán van szükség a fékernyőre.
  • hurci10
    Nem. A gázkaron van egy gomb, azzal nyitják, egy másik gomb megnyomásával pedig leoldják. Itt a ljotcsik az infravető gombja helyett véletlenül a leoldó gombot nyomta meg, ezért repült el az ernyő. Ha a nyitó gombbal keverte volna össze, akkor az ernyő belobban és leszakad a nagy sebességű nyitás miatt.
    A bemutató miatti felfokozott idegállapot, vagy túlterhelés, esetleg pont ellenkezőleg az unalom hatására időnként előfordul ilyesmi. Egyszer egy Vlagyivosztok környéki ezred fiatal pilótája egy unalmas útvonalrepülés során énekléssel szórakoztatta a sturmanját. Csak éppen az SzPU helyett a rádió adásgombját nyomta közben. Ezzel majdnem negyed óráig blokkolta a frekvenciát, és az egész 23. PVO. az ő érces hangját hallgatta. Megúszta fenyítés nélkül, de hónapokig rajta röhögtek, és kiérdemelte a Zsavoronok vagyis Pacsirta becenevet.
    Egyébként az ilyen fékernyő eldobás általában nem okoz problémát. Egy átlagos BKC légibázis betonja bőségesen elég hosszú ahhoz, hogy csak kerékfékkel megálljon a gép. Bár szinte mindig nyitják, mert az az utasítás, igazából 1.000 m-nél rövidebb, vagy havas - latyakos leszállópályán van szükség a fékernyőre.
    De akkor leoldó gomb az egyben nyitja is? Mert ezt nem értem a leírásod alapján.
    Az éneklős sztori haláli.
  • Orosz VM párhuzamosan a Szu-57 mellet Szu-35Sz gépeket is fog vásárolni 2020 után. Mint ismert 2019 december végén jár le a szerződés 50 darab gyártásáról.

    Ezen kívül idén esedékes 36 darab Szu-30SzM megrendelés tartalmazni fogja az AL-41F-1Sz hajtómüveket a gépekhez. Később az összes Szu-30SzM szintén megkapja a Szu-35Sz hajtómüvét.
  • molnibalage
    De akkor leoldó gomb az egyben nyitja is? Mert ezt nem értem a leírásod alapján.
    Az éneklős sztori haláli.
    Alapesetben: Elsőként a kioldó gombot (ez van a gázkaron) megnyomva nyílik az ernyő tokjának fedele, a légáramlat kinyitja a nyitó ernyőt, ami kihúzza a fékező ernyőt ami belobban. A leoldó gombot (ez a legtöbb orosz típusnál a gázkar előtt /alatt van valahol, hogy a Szu-30SzM-nél konkrétan hol azt nem tudom) megnyomva nyílik a fékernyőt tartó horog, az ernyő elrepül.
    Itt: Először a leoldó gombot megnyomva nyílik a fékernyőt tartó horog ÉS a fékernyő tokjának fedele. A légáram nyitja a nyitó ernyőt, ami kihúzza az ernyőt, de az nem lobban be, mivel nincs a géphez rögzítve, "hurkában" elrepül.
    A fedelet mindkét gomb nyitja. Gondolom pont azért, hogy az ernyő ilyen esetben ne maradjon a tokjában, mert egy nagyobb túlterhelésű manővernél a súlya miatt (kb. 18-20 kg) kinyomhatná a tok fedelét, és extrém esetben akár a kormányfelületekre is csavarodhatna. Úgy tudom, hogy MiG-21PF-el (aminek még a törzsvég bal oldali alsó részén volt a fékernyő tokja) a Szovjetunióban (talán a 70-es évek végén, Asztrahányban?) történt egy olyan eset, hogy a hajózó véletlenül repülés közben nyitotta a fékernyőt, ami be is lobbant, és a nagy sebesség miatt persze rögtön le is szakadt. De a a pilóta nem oldotta le, így a rögzítő heveder, meg az ernyő maradványai a baloldali vízszintes vezérsíkra csavarodtak, beékelve azt. Katapultálás lett a vége.
  • boki
    Orosz VM párhuzamosan a Szu-57 mellet Szu-35Sz gépeket is fog vásárolni 2020 után. Mint ismert 2019 december végén jár le a szerződés 50 darab gyártásáról.

    Ezen kívül idén esedékes 36 darab Szu-30SzM megrendelés tartalmazni fogja az AL-41F-1Sz hajtómüveket a gépekhez. Később az összes Szu-30SzM szintén megkapja a Szu-35Sz hajtómüvét.
    @molnibalage múltkor kérdezted, milyen sűrű, hogy áthajtóművezzenek egy-egy modern típust.
    Tessék.
  • borisz
    @molnibalage múltkor kérdezted, milyen sűrű, hogy áthajtóművezzenek egy-egy modern típust.
    Tessék.
    Köszi. Ez egy igen ritka kivétel.
    A Szu-30SzM milyen hajtóművel repül? Én úgy tudom, hogy MMP Szaljut AL-31FM-1. Megszűnne ennek a terméktámogatása, hogy lecserélik?
    Eddig 113 db ilyen gépet adtak át tudtommal.

    [​IMG]
  • Szu-30SzM és Szu-35Sz gépek fiatal pilótáinak légiutántöltés gyakorlása. Video a pilóta szemszögéből

  • molnibalage
    Köszi. Ez egy igen ritka kivétel.
    A Szu-30SzM milyen hajtóművel repül? Én úgy tudom, hogy MMP Szaljut AL-31FM-1. Megszűnne ennek a terméktámogatása, hogy lecserélik?
    Eddig 113 db ilyen gépet adtak át tudtommal.

    [​IMG]
    NPO Szaturn, AL-31FP, az UMPO gyártja.
    A másik UMPO gyártotta AL-41F-1Sz-re cserélik, melyet szintén az NPO Szaturn fejlesztett ki, lényegében az AL-31FP-ből.

Ugrás a fórum topichoz