|

Aláírták az indonéz Szu-35 beszerzést

Az indonéz védelmi minisztérium szóvivője, Totok Sugiharto nyilatkozta le elsőként, hogy Indonézia és Oroszország megbízott képviselői február 18-án szombaton Jakartában aláírták a 11 vadászbombázó beszerzéséről szóló, 1,14 milliár dolláros értékű szerződést.

Indonézia 2015-ben választotta ki a Szu-35-öst az 1980-as években beszerzett, mára gyakorlatilag repülésre képtelenné váló F-5E Tiger II-esek váltótípusául. 16 példány beszerzését tűzték ki, azonban forráshiány miatt ezt két lépcsőben szándékoznak lebonyolítani, első körben 12 darab megvásárlásával. Ez csökkent le további egyel, így végül 11 újabb Flankerre kerülhetnek fel a piros-fehér nemzeti színek. Tavaly augusztusban merült fel, hogy a vadászbombázókért Jakarta barter ügylettel, elsősorban mezőgazdasági cikkekkel fizetne. Később ez úgy módosult, hogy a vételár felét fizetik exporttermékekkel.

Alaposan megpakolták ezt a Szuhojt | Forrás: russianplanes.net ,

Az Indonéz légierő jelenleg a Szu-27 családfa 16 képviselőjét birtokolja: 2 db Szu-27SzK, 3 db Szu-27SzKM, 2 db Szu-30MK és 9 db Szu-30MK2 alkotja a gépparkot, így tovább bővül a már így is népes típuskínálat a legmodernebb Flanker verzióval. A védelmi minisztérium szóvivője szerint erre még idén sor kerül, úgy remélik, az első két példányt októberig átvehetik, és azok a nyilvánosság előtt is bemutatkozhatnak az október 5-én tartott fegyveres erők napi felvonuláson.

 

Fórum hozzászólások

  • hurci10
    És mit keres ott? Már ennyire nagy a barátság?
    Részt vesz a "Technofest-2019" repülési és üripari kiállításon Isztambulban.Mellette az MSz-21, SSJ-100, BE-200 és a Szu-57 is
  • Hivatalos, úgy fest mindegyik Szu-33-asra visszakerült a már lassan negyedszázada(!) eltávolított tizenegyedik és tizenkettedik pozícióba a fegyvertartó.
    De megmaradt a fékhorog is.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cserébe viszont úgy néz ki, deaktiválták az eddigi nagy-szárnytartót (ami a szárazföldi Szu-27-esekével azonos helyen volt), így simán lehet, hogy a Szu-33-as továbbra is csak 10 pilonnal rendelkezik.
    Kérdés nyilván az is, hogy a pilon állapot visszajelző műszer a HUD alatt hány tartót tud kiszolgálni. A képet árnyalja, hogy a fotók 2018-asok, így az is lehet, hogy a gépek hordozóképessége jottányit se változott, csak az R-27-es rakéta tartóját pakolgatják egyik pozícióból a másikba.
    Korábban ilyen volt:

    [​IMG]

    Tehát az, hogy kiderüljön, a DCS szimulátor Szu-33-asának modellje korrekt-e, még várat magára.
    [​IMG]
  • arbalest
    Kazah és orosz Szu-30-asok a Centr-2019 hadgyakorlaton.

    [​IMG]
    Hogy én mennyire imádtam gyerekoromtól mindig is a MAZ teherautók hangját!

    A duplasvancú Szuhojokét meg azóta, hogy szerepeltek az Orosz Vitézek Kecskeméten!
    Az a hang a gázturbinák indításakor...bárki hallását odaadtam volna, hogy gyakrabban halljam élőben, ilyen közelről.:D:rolleyes:
  • Radar For Super Sukhoi?

    [​IMG]One fitted with SU-35.
    Most powerful PESA out there.
    Can track 30 @ 350km+ dist., lock on 8.
    Detect 3m2 RCS at up to 400 km
    RCS 0.01m2(SR-71/Bird) at 90km
    RCS 0.001m2(F-35) at 60km
  • Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

  • Allesmor Obranna
    Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
  • molnibalage
    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
    A D-30F6-oson nincs FADEC, ott ilyen kíméletes felpörgetést csak kézzel lehetne összehozni, a pilóták egyéni képessége alapján.
    Habár az AL-41F-1Sz-nél se maga a fordulatszám felfutásának sebessége a lényeges, hanem annak időzítése egy adott gurulási sebességhez.
    A hajtóművek szemre úgy két lépcsőben pörögnek fel. Először a fékek oldásánál, utána meg vagy 100-150 méter gurulást követően.
    Ezt valószínű valami program vezérli.

    Lakenheath-nél láttam azonnal fáklyát dörrentő F-15E-t és olyat is, amelyik csak jóval a fékek felengedése után érte el a maximált, majd kezdett kapcsolni utánégetőt.
    Pilótája válogatja.

    A vektorálás mellőzése pedig egyértelműen az AN-100-as fúvócsövek megkímélése érdekében történhetett. Mivel ez a rendszer már a felszálláskor is együttműködik az FbW-el, biztos vagyok benne, hogy a leválaszthatósága opcionális és programvezérelt ugyanúgy.

Ugrás a fórum topichoz