|

Aláírták az indonéz Szu-35 beszerzést

Az indonéz védelmi minisztérium szóvivője, Totok Sugiharto nyilatkozta le elsőként, hogy Indonézia és Oroszország megbízott képviselői február 18-án szombaton Jakartában aláírták a 11 vadászbombázó beszerzéséről szóló, 1,14 milliár dolláros értékű szerződést.

Indonézia 2015-ben választotta ki a Szu-35-öst az 1980-as években beszerzett, mára gyakorlatilag repülésre képtelenné váló F-5E Tiger II-esek váltótípusául. 16 példány beszerzését tűzték ki, azonban forráshiány miatt ezt két lépcsőben szándékoznak lebonyolítani, első körben 12 darab megvásárlásával. Ez csökkent le további egyel, így végül 11 újabb Flankerre kerülhetnek fel a piros-fehér nemzeti színek. Tavaly augusztusban merült fel, hogy a vadászbombázókért Jakarta barter ügylettel, elsősorban mezőgazdasági cikkekkel fizetne. Később ez úgy módosult, hogy a vételár felét fizetik exporttermékekkel.

Alaposan megpakolták ezt a Szuhojt | Forrás: russianplanes.net ,

Az Indonéz légierő jelenleg a Szu-27 családfa 16 képviselőjét birtokolja: 2 db Szu-27SzK, 3 db Szu-27SzKM, 2 db Szu-30MK és 9 db Szu-30MK2 alkotja a gépparkot, így tovább bővül a már így is népes típuskínálat a legmodernebb Flanker verzióval. A védelmi minisztérium szóvivője szerint erre még idén sor kerül, úgy remélik, az első két példányt októberig átvehetik, és azok a nyilvánosság előtt is bemutatkozhatnak az október 5-én tartott fegyveres erők napi felvonuláson.

 

Fórum hozzászólások

  • Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
    Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

    [​IMG]

    Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.
  • Allesmor Obranna
    Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
    Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

    [​IMG]

    Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.
    Valószinü kiállítják a MAKSZ-on.
  • Allesmor Obranna
    Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
    Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

    [​IMG]

    Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.

    [​IMG]
  • Gyakorol a Szu-35Sz a MAKSz-ra. A pilóta idén is igen valószínű a jó öreg Jurij Vascsuk. Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is van a manőverek között egy elemkombináció, aminek nincs neve és a publikus napokon se adta, adhatta elő, de a gyakorlásról készült videó bejárta a világot.
    Itt is megvan a mutatvány, 5:07-nél, amikor is a már több, mint húsz éves Kulbit manőverből (az amerikaiaknál, F-22-esnél Power Loop, az F-35-nél High Alpha Loop, a finn Hornet pilótáknél meg nem tudom hogy hívják) egy vektorálós orsóval kiforgatja a gépet:



    Gyanítom, hogy a MAKSz programjából ez megint hiányozni fog, elsősorban repbiztonsági okokból.
  • Allesmor Obranna
    Gyakorol a Szu-35Sz a MAKSz-ra. A pilóta idén is igen valószínű a jó öreg Jurij Vascsuk. Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is van a manőverek között egy elemkombináció, aminek nincs neve és a publikus napokon se adta, adhatta elő, de a gyakorlásról készült videó bejárta a világot.
    Itt is megvan a mutatvány, 5:07-nél, amikor is a már több, mint húsz éves Kulbit manőverből (az amerikaiaknál, F-22-esnél Power Loop, az F-35-nél High Alpha Loop, a finn Hornet pilótáknél meg nem tudom hogy hívják) egy vektorálós orsóval kiforgatja a gépet:



    Gyanítom, hogy a MAKSz programjából ez megint hiányozni fog, elsősorban repbiztonsági okokból.
    Aztakurva.
    Ezt gondolom átlagpilóta nem tudja előadni és erős szélben azért lehetnek gondok a repbiztonsággal is, ha nem engedik még ott sem.
  • Itt se mindig jön ki szabályosra a Kulbit, gyanítom a szél miatt. 7:08-nál. De ugyanúgy a hajtóművek precessziója miatt is.

    Amúgy az ellenforgó forgórészes F119PW100-as hajtóművel szerelt F-22-es kormányfelületei is rendesen kalimpálnak a Power Loop közben, mivel a két forgórész eltérő tömege és fordulatszáma nem oltja ki egymást tökéletesen. De legalább a gép függőleges tengelyéhez viszonyított távolságuk, mint erőkar kisebb, mint a Szu-35Sz-nél.
    Ott viszont a közösen 3D-s vektorálás kompenzál, a maga sajátos fáziskésésével.
    És itt nem a gázreakcióra gondolok, mert az ilyen manővereknél általában fix és leginkább maximális forszázson dolgoznak a hajtóművek.
    Csakhogy az intenzív belassulás miatt a dinamikus tolóerő is változik, márpedig a TVC rendszernek erre a változó erőre kell hagyatkoznia, mikor besegít a gép kormányzásába.

    Szóval a Raptornál az látszik, hogy a Power Loop során a gép kormányai a Szu-35Sz-hez hasonlatosan integetnek, viszont maga a gép szinte egyenletesen végigmegy az íven.



    10:48-nál.
    Bizonyára itt is volt szél.
  • koppany
    Roni szoktad követni a politikai változásokat? Mert akkor képben lennél és nem irkálnál ilyeneket.
    Én szerinted az szu-35 nem visszalépés az f-35 helyett? o_O

    weasel007
    Minek kövesse, ő intézi őket :cool:
    [​IMG]
  • weasel007
    Minek kövesse, ő intézi őket :cool:
    Már értem, úri huncutságnak tartja a politikai játszmákat. Talán, ha értelmezni is tudná amit olvas, akkor meglenne neki hogy nem vehetnek.
  • koppany
    Talán, ha értelmezni is tudná amit olvas, akkor meglenne neki hogy nem vehetnek.
    Hidd el nem olyan bzitos az hogy a közeljövőben nem kaphatják meg
  • Sziasztok! Érdekesség, annak akit érdekel:

    A még repülő alapváltozatú, nem korszerűsített Szu-27-esek száma folyamatosan csökken Oroszországban. Napjainkban már csak kettő ilyen Szu-27, Szu-27P együlésest használó elsővonalbeli repülőszázad maradt aktív! Ezek közül egy a légierőnél, a másik a haditengerészetnél szolgál. Utóbbi a 689. Gárda Vadászrepülő Ezred kötelékében repül napjainkban.

    Az alakulat a Hidegháború idején légvédelmi egység volt, 1989-ben vette át az első századnyi Szu-27-es nagyhatótávolságú elfogó vadászrepülőgépeit. A Szovjetunió megszűnése után a Kalinyingrádi terület légvédelmét az orosz Balti Flotta vette át, ami megörökölte a 689. Gárda ezredet is 1994-ben. Innentől a folyamatos leépítés jellemzi az alakulat történetét. 94-ben felszámolták a harmadik repülőszázadát, ezzel párhuzamosan folyamatosan csökkent a repülőidő. 2002-ben repülőteret váltottak, a költözés a tapasztalt pilóták elvesztésével is járt. 2009-re a papíron sem nagy harcértékű alakulat egy századosra csökkent, az egység mélypontra került.

    A változás szele 2014-ben jött el, amikor öt újonc pilóta érkezett a századhoz, ahol ekkor már csak mindössze négy együléses Szu-27-es és egy kétüléses UB repült. A század ezekkel adott készültséget és állt szemben a NATO megerősített Balti térségbe telepített készenléti vadászaival, a Krím megszállása után. A NATO bővítésre válaszul, nyolc ipari nagyjavításon átesett Szu-27P vadászrepülőgép került 2015 után a századhoz, majd még három repülőgép más nyugati alakulattól.

    A NATO balti légvédelmi erői és ezen belül a magyar Gripenek ezekkel a vadászrepülőgépekkel találkoznak napjainkban a Balti-tenger felett. A tavaly óta papíron újra ezred szervezetű 689. Gárda alakulat alapváltozatú Szu-27-esei napjainkban: (Tíz egy és kettő kétüléses Szu-27-es)



    Piros 03 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 14 Szu-27 alap változat
    [​IMG]


    Piros 90 Szu-27P
    [​IMG]



    Piros 91 és 92
    Szu-27P
    [​IMG]



    Piros 93
    Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 95 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 96 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 97 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 98 Szu-27P
    [​IMG]


    Piros 101 és 103 kétülésesek
    [​IMG]
  • therob
    Ritka a három szám orosz gépeken. Tudni valamit miért alakult így ezen a két UB-n?
    Valóban szokatlan számozás. Az alakulatnak volt – és várhatóan hamarosan újra lesz, javítás alatt – egy piros 100-as oldalszámú kétülésese, amit a Alekszandr Pokriskin, a híres Második Világháborús ász pilóta tiszteletére neveztek el 2013-ban, születésének századik évfordulóján. Onnantól kezdték el használni a kétüléseseken ezt a számozást.
  • Galcom
    Valóban szokatlan számozás. Az alakulatnak volt – és várhatóan hamarosan újra lesz, javítás alatt – egy piros 100-as oldalszámú kétülésese, amit a Alekszandr Pokriskin, a híres Második Világháborús ász pilóta tiszteletére neveztek el 2013-ban, születésének századik évfordulóján. Onnantól kezdték el használni a kétüléseseken ezt a számozást.
    Volt (lesz?) piros 102 oldalszámú UB-jük is, de az már 97 óta Puskinon (Szentpétervártól D-re) áll félretolva. Hogy nagyjavításra vár, vagy donor gép lett, azt nem tudom. Ez a gép nem kapott nevet.
    Szintén 2017.-ben a 689. gviap-nak volt még piros 44-es és piros 77-es oldalszámú Szu-27P-je is, de már ezek sem repülnek. A 77-es szerepel azon a jutyubos videón, ahol egy F-16-ost zavar el egy orosz VIP gép közeléből, a 44-es pedig egy USN Orionnal akasztott bajszot abban az évben. Valószínűleg már ezek a gépek is a Cskalovszkban félretolt 12 Szuhoj között várják a sorsuk jobbra fordulását.
  • Galcom
    A még repülő alapváltozatú, nem korszerűsített Szu-27-esek száma folyamatosan csökken Oroszországban. Napjainkban már csak kettő ilyen Szu-27, Szu-27P együlésest használó elsővonalbeli repülőszázad maradt aktív!
    Az Orosz Légierő utolsó, nem korszerűsített Szu-27-es vadászrepülőgép százada, a 2014-ben megszállt Krímben állomásozik, az új 38. Vadászrepülő ezred állományában. (Az ezred másik repülőszázada, korszerűsített Szu-27SzM és Szu-30M2 típust használ)

    A század 2014 végén alakult, majd 2014 és 2015 között töltötték fel. A személyi állomány, a Szu-27-es típust akkor alkalmazó öt repülőezredből lett összevonva. Az első tizenkét Szu-27-es repülőgép (Kék 01-12) szintén 2014 és 2015 között érkezet. Kilenc együlésest közvetlenül ipari nagyjavítás után vettek át. Egyet a szentpétervári, hármat a távol-keleti, ötöt pedig a karasznodari üzemtől. Ez utóbbiból látszik, hogy jóval előre, részletesen eltervezték a krími inváziót és az utána következő bővítéseket, mert ilyen mennyiséget utoljára a kilencvenes évek elején években adott át az üzem egy év alatt.

    Kék 01 alapváltozatú Szu-27-es – 2014-ben került az ezredhez, majd 2016 és 2019 között volt ipari nagyjavításon Krasznodárban
    [​IMG]


    Kék 03 alapváltozatú Szu-27-es
    [​IMG]


    Kék 05 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 06 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 07 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 09 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 11 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 12 Szu-27P
    [​IMG]



    A három maradék repülőgépet a nyugati orosz ezredek állományából repülték át a számukra. Ez utóbbiak a javításközeli üzemidejük végén járnak napjainkban - egy már nagyjavításra is került időközben – ezért 2017 és 2018 között további három, frissen nagyjavított alapváltozatú Szu-27-est (kék 14, 15, 16) vettek át.


    Kék 16 - alapváltozatú Szu-27-es
    [​IMG]



    A század napjainkban három kétüléses Szu-27-est is használ, melyek ipari javításközi időszaka pár éven belül lejár, ezért várható a lecserélésük. (Kék 71, 72, 73)


    Kék 71-es kétüléses
    [​IMG]

    Tervek szerint, a krími a 38. ezred ez évben kezdi a rendszeresítését a modern Szu-35Sz típusnak. Kérdés, hogy melyik típusváltozatott fogja elsőre leváltani az új Szu-35-ös. Az ezred nem korszerűsített Szu-27 repülőgépei frissen nagyjavítottak, ellentétben a korszerűsített Szu-27SzM típussal, amik nagyjavításközi üzemideje most fog lejárni, pontosabban már hosszabbítását tölti. Így valószínűleg a korszerűsített példányok lesznek leadva és az alapváltozatok fognak tovább repülni a következő években a Krímben


    Megjegyzés:
    Más alakulatnál sincs jele annak, hogy a Szu-27SzM változatott ipari szintű javításra küldenék. Ennek a változatnak a KnAAPO végezte az élettaram növelő nagyjavítását és korszerűsítését 2004 és 2009 között. Elképzelhető, hogy a gyár nem adta át az engedélyt más üzem számára. Vagy egyszerűen, ezek a repülőgépsárkányokban annyi repült óra van, ami miatt már nem éri meg az ipari élettartam növelő javítás. Ez egy másik kérdés, amire hamarosan választ kapunk.
  • Galcom
    Az Orosz Légierő utolsó, nem korszerűsített Szu-27-es vadászrepülőgép százada, a 2014-ben megszállt Krímben állomásozik, az új 38. Vadászrepülő ezred állományában. (Az ezred másik repülőszázada, korszerűsített Szu-27SzM és Szu-30M2 típust használ)

    A század 2014 végén alakult, majd 2014 és 2015 között töltötték fel. A személyi állomány, a Szu-27-es típust akkor alkalmazó öt repülőezredből lett összevonva. Az első tizenkét Szu-27-es repülőgép (Kék 01-12) szintén 2014 és 2015 között érkezet. Kilenc együlésest közvetlenül ipari nagyjavítás után vettek át. Egyet a szentpétervári, hármat a távol-keleti, ötöt pedig a karasznodari üzemtől. Ez utóbbiból látszik, hogy jóval előre, részletesen eltervezték a krími inváziót és az utána következő bővítéseket, mert ilyen mennyiséget utoljára a kilencvenes évek elején években adott át az üzem egy év alatt.

    Kék 01 alapváltozatú Szu-27-es – 2014-ben került az ezredhez, majd 2016 és 2019 között volt ipari nagyjavításon Krasznodárban
    [​IMG]


    Kék 03 alapváltozatú Szu-27-es
    [​IMG]


    Kék 05 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 06 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 07 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 09 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 11 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 12 Szu-27P
    [​IMG]



    A három maradék repülőgépet a nyugati orosz ezredek állományából repülték át a számukra. Ez utóbbiak a javításközeli üzemidejük végén járnak napjainkban - egy már nagyjavításra is került időközben – ezért 2017 és 2018 között további három, frissen nagyjavított alapváltozatú Szu-27-est (kék 14, 15, 16) vettek át.


    Kék 16 - alapváltozatú Szu-27-es
    [​IMG]



    A század napjainkban három kétüléses Szu-27-est is használ, melyek ipari javításközi időszaka pár éven belül lejár, ezért várható a lecserélésük. (Kék 71, 72, 73)


    Kék 71-es kétüléses
    [​IMG]

    Tervek szerint, a krími a 38. ezred ez évben kezdi a rendszeresítését a modern Szu-35Sz típusnak. Kérdés, hogy melyik típusváltozatott fogja elsőre leváltani az új Szu-35-ös. Az ezred nem korszerűsített Szu-27 repülőgépei frissen nagyjavítottak, ellentétben a korszerűsített Szu-27SzM típussal, amik nagyjavításközi üzemideje most fog lejárni, pontosabban már hosszabbítását tölti. Így valószínűleg a korszerűsített példányok lesznek leadva és az alapváltozatok fognak tovább repülni a következő években a Krímben


    Megjegyzés:
    Más alakulatnál sincs jele annak, hogy a Szu-27SzM változatott ipari szintű javításra küldenék. Ennek a változatnak a KnAAPO végezte az élettaram növelő nagyjavítását és korszerűsítését 2004 és 2009 között. Elképzelhető, hogy a gyár nem adta át az engedélyt más üzem számára. Vagy egyszerűen, ezek a repülőgépsárkányokban annyi repült óra van, ami miatt már nem éri meg az ipari élettartam növelő javítás. Ez egy másik kérdés, amire hamarosan választ kapunk.
    Ez azért nagyon jól mutatja,hogy mennyire veszik komolyan a NATO "izmozását".A Távol-Keleten érdekes módon csak korszerű gépek vannak!
  • dudi
    Ez azért nagyon jól mutatja,hogy mennyire veszik komolyan a NATO "izmozását".A Távol-Keleten érdekes módon csak korszerű gépek vannak!
    Érdekes amit írsz. A kétezres években valóban a Távol-Keletre ment a korszerűsített technika, mint például a Szu-27SzM és a Szu-24M2. Bár ennek az is oka, hogy a két üzem, ami a korszerűsítéseket végezte ebben a térségben települ, így egyszerűbb volt a hadrendbe állítás.

    A mostani tízesévekben kiegyenlítettebb a korszerűbb típusok eloszlása:
    http://www.easternorbat.com/html/russian_air_force_eng.html
  • hurci10
    Volt (lesz?) piros 102 oldalszámú UB-jük is, de az már 97 óta Puskinon (Szentpétervártól D-re) áll félretolva. Hogy nagyjavításra vár, vagy donor gép lett, azt nem tudom. Ez a gép nem kapott nevet.
    Igen! Kicsit félve tesztem fel, mert a AirInternatinal újságból van, nem általam scannelve. De jól néz ki :):
    [​IMG]
    Forrás: https://airinternational.keypublishing.com/

    [​IMG]
    Forrás: https://forum.keypublishing.com/for...elopment-thread-part-15?p=3399232#post3399232
  • Galcom
    Érdekes amit írsz. A kétezres években valóban a Távol-Keletre ment a korszerűsített technika, mint például a Szu-27SzM és a Szu-24M2. Bár ennek az is oka, hogy a két üzem, ami a korszerűsítéseket végezte ebben a térségben települ, így egyszerűbb volt a hadrendbe állítás.

    A mostani tízesévekben kiegyenlítettebb a korszerűbb típusok eloszlása:
    http://www.easternorbat.com/html/russian_air_force_eng.html
    Ma a Távol-Keleten több modern technika van mint Nyugaton.Lehet,hogy az arány már nem olyan mint eddig még mindig meg van a különbség.
  • Galcom
    Az Orosz Légierő utolsó, nem korszerűsített Szu-27-es vadászrepülőgép százada, a 2014-ben megszállt Krímben állomásozik, az új 38. Vadászrepülő ezred állományában. (Az ezred másik repülőszázada, korszerűsített Szu-27SzM és Szu-30M2 típust használ)

    A század 2014 végén alakult, majd 2014 és 2015 között töltötték fel. A személyi állomány, a Szu-27-es típust akkor alkalmazó öt repülőezredből lett összevonva. Az első tizenkét Szu-27-es repülőgép (Kék 01-12) szintén 2014 és 2015 között érkezet. Kilenc együlésest közvetlenül ipari nagyjavítás után vettek át. Egyet a szentpétervári, hármat a távol-keleti, ötöt pedig a karasznodari üzemtől. Ez utóbbiból látszik, hogy jóval előre, részletesen eltervezték a krími inváziót és az utána következő bővítéseket, mert ilyen mennyiséget utoljára a kilencvenes évek elején években adott át az üzem egy év alatt.

    Kék 01 alapváltozatú Szu-27-es – 2014-ben került az ezredhez, majd 2016 és 2019 között volt ipari nagyjavításon Krasznodárban
    [​IMG]


    Kék 03 alapváltozatú Szu-27-es
    [​IMG]


    Kék 05 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 06 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 07 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 09 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 11 Szu-27P
    [​IMG]


    Kék 12 Szu-27P
    [​IMG]



    A három maradék repülőgépet a nyugati orosz ezredek állományából repülték át a számukra. Ez utóbbiak a javításközeli üzemidejük végén járnak napjainkban - egy már nagyjavításra is került időközben – ezért 2017 és 2018 között további három, frissen nagyjavított alapváltozatú Szu-27-est (kék 14, 15, 16) vettek át.


    Kék 16 - alapváltozatú Szu-27-es
    [​IMG]



    A század napjainkban három kétüléses Szu-27-est is használ, melyek ipari javításközi időszaka pár éven belül lejár, ezért várható a lecserélésük. (Kék 71, 72, 73)


    Kék 71-es kétüléses
    [​IMG]

    Tervek szerint, a krími a 38. ezred ez évben kezdi a rendszeresítését a modern Szu-35Sz típusnak. Kérdés, hogy melyik típusváltozatott fogja elsőre leváltani az új Szu-35-ös. Az ezred nem korszerűsített Szu-27 repülőgépei frissen nagyjavítottak, ellentétben a korszerűsített Szu-27SzM típussal, amik nagyjavításközi üzemideje most fog lejárni, pontosabban már hosszabbítását tölti. Így valószínűleg a korszerűsített példányok lesznek leadva és az alapváltozatok fognak tovább repülni a következő években a Krímben


    Megjegyzés:
    Más alakulatnál sincs jele annak, hogy a Szu-27SzM változatott ipari szintű javításra küldenék. Ennek a változatnak a KnAAPO végezte az élettaram növelő nagyjavítását és korszerűsítését 2004 és 2009 között. Elképzelhető, hogy a gyár nem adta át az engedélyt más üzem számára. Vagy egyszerűen, ezek a repülőgépsárkányokban annyi repült óra van, ami miatt már nem éri meg az ipari élettartam növelő javítás. Ez egy másik kérdés, amire hamarosan választ kapunk.

    Hol települ a 38. iap? Én Belbekre tippelnék, csak nem tudom, hogy ott befejezték-e már a beton felújítását.
  • hurci10
    Hol települ a 38. iap? Én Belbekre tippelnék, csak nem tudom, hogy ott befejezték-e már a beton felújítását.
    Belbek.Már régebben befejezték és már stratégok is leszállhatnak.
  • dudi
    Ma a Távol-Keleten több modern technika van mint Nyugaton.Lehet,hogy az arány már nem olyan mint eddig még mindig meg van a különbség.
    Nyugati katonai körzetben több van.
  • Galcom
    Egyet a szentpétervári, hármat a távol-keleti, ötöt pedig a karasznodari üzemtől. Ez utóbbiból látszik, hogy jóval előre, részletesen eltervezték a krími inváziót és az utána következő bővítéseket, mert ilyen mennyiséget utoljára a kilencvenes évek elején években adott át az üzem egy év alatt.
    Azért ez engem annyira nem győzött meg :)

Ugrás a fórum topichoz