|

Csak részben lett barter ügylet az indonéz Szu-35 beszerzés

A hónap elején számoltunk be róla, hogy indonéz kormányzati forrásokra hivatkozva az indonéz sajtó arról cikkezett, hogy az ország légiereje által beszerzendő 11 db Szu-35Sz vadászbombázó ára barter ügyletben lesz rendezve.

Az indonéz védelmi minisztérium honlapján a napokban megjelent sajtóanyag alapján az 1,14 milliárd Dolláros beszerzésnek a felét fizethetik exporttermékekkel. A minisztériumi honlapon megjelent anyagban kiemelik, hogy a védelmi szektorról szóló törvények értelmében ha a minisztérium külföldről szerez be technikát, akkor az eladónak legalább 85%-ban vissza kell forgatnia az összeget az indonéz gazdaságba – melyből a helyi gyártású komponensek beépítése, illetve egyéb ellentételezések aránya legalább 35% kell legyen.

Mivel ezen beszerzés esetében Oroszország az összeg 35 százalékát tudja visszaforgatni a minisztérium közleménye szerint, ezért a maradék 50% Oroszország irányába zajló export formájában lesz kinullázva. Így az 1,14 milliárd Dolláros összeg alapján az indonéz gazdaság 570 millió Dolláros exportlehetőséghez jut Oroszország irányába.

Szu-35Sz KnAAPO,

Az Indonéz Légierő jelenleg 16 Szuhojjal rendelkezik: 2 db Szu-27SzK, 3 db Szu-27SzKM, 2 db Szu-30MK és 9 db Szu-30MK2 alkotja a gépparkot.

 

Fórum hozzászólások

  • arbalest
    Kazah és orosz Szu-30-asok a Centr-2019 hadgyakorlaton.

    [​IMG]
    Hogy én mennyire imádtam gyerekoromtól mindig is a MAZ teherautók hangját!

    A duplasvancú Szuhojokét meg azóta, hogy szerepeltek az Orosz Vitézek Kecskeméten!
    Az a hang a gázturbinák indításakor...bárki hallását odaadtam volna, hogy gyakrabban halljam élőben, ilyen közelről.:D:rolleyes:
  • Radar For Super Sukhoi?

    [​IMG]One fitted with SU-35.
    Most powerful PESA out there.
    Can track 30 @ 350km+ dist., lock on 8.
    Detect 3m2 RCS at up to 400 km
    RCS 0.01m2(SR-71/Bird) at 90km
    RCS 0.001m2(F-35) at 60km
  • Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

  • Allesmor Obranna
    Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
  • molnibalage
    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
    A D-30F6-oson nincs FADEC, ott ilyen kíméletes felpörgetést csak kézzel lehetne összehozni, a pilóták egyéni képessége alapján.
    Habár az AL-41F-1Sz-nél se maga a fordulatszám felfutásának sebessége a lényeges, hanem annak időzítése egy adott gurulási sebességhez.
    A hajtóművek szemre úgy két lépcsőben pörögnek fel. Először a fékek oldásánál, utána meg vagy 100-150 méter gurulást követően.
    Ezt valószínű valami program vezérli.

    Lakenheath-nél láttam azonnal fáklyát dörrentő F-15E-t és olyat is, amelyik csak jóval a fékek felengedése után érte el a maximált, majd kezdett kapcsolni utánégetőt.
    Pilótája válogatja.

    A vektorálás mellőzése pedig egyértelműen az AN-100-as fúvócsövek megkímélése érdekében történhetett. Mivel ez a rendszer már a felszálláskor is együttműködik az FbW-el, biztos vagyok benne, hogy a leválaszthatósága opcionális és programvezérelt ugyanúgy.
  • molnibalage
    Vótmá?
    ghostrider
    Az az AA-10 rakéta a hajtóművek között vajon minek van rajta? Szépen és nagyon könnyedén repül, semmi erölködés.
    Lövésem sincs.

    Bevallom nem igazán értem, hogy a manővert hogyan csinálta meg, mert ehhez a TVC-nek semmi köze. Én úgy láttam nem is működött, legalábbis az elején biztosan nem. Az viszont látszik, hogy a gép sebessége nagy részét eldobta, tehát a második fázisban már lehet, hogy jól forgatta a gépet és a hajótmű tolóereje akkor már minimálisan, de gyorsította a fordulót.

    A gép saját tengely körüli mozgása is eszméletlen gyors. Kicsit olyan, mintha bedöntve elkezdett volna egy Kobrát, csak nem fejezte be. Ehhez igen jó pilóta és vezérlőrendszer kell. Ennél kisebb mutatványokkal palancsintáztak le pl. F-14-gyel, amit @Allesmor Obranna is mutatott, amikor lecsúszott nagy állásszögön az F-14 kis magasságon.
  • molnibalage
    Vótmá?
    Ez az új bemutatópilóta, Szergej Kosztyin produkciója.
    Vascsukéhoz képest "kevésbé cirkuszi", inkább harcászatilag érdekes manővereket repült.
  • Egy hónappal ezelőtt itt már kielemeztem, de akkor legyen meg megint:



    Sokkal rövidebb start, energikus manőverek, hiányzik a sok spec vektorálós műrepülőfigura (Vascsuk műrepülő pilóta is), helyette sokkal "harciasabbak" a figurák.
    Egy új korszak a Szu-35Sz demók sorában?

    (Amúgy hozzátartozik, hogy az apa-fia Averjanov páros Szu-30SzM géppár bemutatója se a klasszikus szemkápráztató szóló műrepülés már évek óta. Ők is imitált 1vs1 manőverező légiharcot repülnek, ami persze napjainkban már ugyanúgy labor-szituáció, mint a szóló demó, de mégis gyakorlatiasabb annál...)
  • Allesmor Obranna
    Egy hónappal ezelőtt itt már kielemeztem, de akkor legyen meg megint:



    Sokkal rövidebb start, energikus manőverek, hiányzik a sok spec vektorálós műrepülőfigura (Vascsuk műrepülő pilóta is), helyette sokkal "harciasabbak" a figurák.
    Egy új korszak a Szu-35Sz demók sorában?

    (Amúgy hozzátartozik, hogy az apa-fia Averjanov páros Szu-30SzM géppár bemutatója se a klasszikus szemkápráztató szóló műrepülés már évek óta. Ők is imitált 1vs1 manőverező légiharcot repülnek, ami persze napjainkban már ugyanúgy labor-szituáció, mint a szóló demó, de mégis gyakorlatiasabb annál...)
    Ez tiszta sor, csak a videó alapján kb. átlagosan majdnem 26 fokos forduló szögsebesség adódik ki, ennyi idő alatt fordul meg teljesen a gép, de otthon képkocka alapján is meg lehet számolni. A videó azért csalóka, mert az első kb. 90 fok eszméletlen gyors, aztán viszont visszalassul a fordulás tempója. De ettől függetlenül egészen elképesztő, amit bemutat.
  • ghostrider
    Az az AA-10 rakéta a hajtóművek között vajon minek van rajta? Szépen és nagyon könnyedén repül, semmi erölködés.
    Jurij Vacsuk csak R-27ER súlymakettal repül, ezt gondolom Kosztyin gépéről se vették le, mivel előtte való nap és utána következő napon is Vascsuk repült ezzel a géppel.
    Szerintem súlyponti okai vannak, a nagy állásszögű figurákat a faroknehéz géppel jobban kiadja a gép. Ez a súlymakett is megvan vagy 250kg, vagy mégtöbb.
    Ennek csak az mond egyedül ellent, hogy Bogdan meg enélkül szokott repülni.
  • Allesmor Obranna
    Jurij Vacsuk csak R-27ER súlymakettal repül, ezt gondolom Kosztyin gépéről se vették le, mivel előtte való nap és utána következő napon is Vascsuk repült ezzel a géppel.
    Szerintem súlyponti okai vannak, a nagy állásszögű figurákat a faroknehéz géppel jobban kiadja a gép. Ez a súlymakett is megvan vagy 250kg, vagy mégtöbb.
    Ennek csak az mond egyedül ellent, hogy Bogdan meg enélkül szokott repülni.
    Erre én is gondoltam, de még, ha a CG-től távol is van az a kb. 300 kg nem tűnik soknak egy üresen 18 tonnás gépnél, ami keróval 22 táján lehetett. Persze, hogy forgatónyomaték, a rakéta súlya lefelé húzza a gép seggét. A légellenállása viszont meg pont ellenkező irányba...
  • molnibalage
    Erre én is gondoltam, de még, ha a CG-től távol is van az a kb. 300 kg nem tűnik soknak egy üresen 18 tonnás gépnél, ami keróval 22 táján lehetett. Persze, hogy forgatónyomaték, a rakéta súlya lefelé húzza a gép seggét. A légellenállása viszont meg pont ellenkező irányba...
    Szerintem a rakéta légellenállása ebben a sebességtartományban nem annyira számottevő, mint a súlypontra gyakorolt hatása.
  • Allesmor Obranna
    Szerintem a rakéta légellenállása ebben a sebességtartományban nem annyira számottevő, mint a súlypontra gyakorolt hatása.
    Főleg hogy csak túlterhelés nélkül 300kg x erőkar az a nyomaték, 4G-nél már több mint 1 t x erőkar. Műrepülés közben a 4G meg ugye eléggé alacsony, annál "kicsit" több is előfordul ...
  • emel
    Főleg hogy csak túlterhelés nélkül 300kg x erőkar az a nyomaték, 4G-nél már több mint 1 t x erőkar. Műrepülés közben a 4G meg ugye eléggé alacsony, annál "kicsit" több is előfordul ...
    Hóóóóóóóóóóóóóó.... Nem.

    A forduló általi túlterhelés a gépre, mint elemi tömegpontra hat, mert nem a gép saját súlypont körüli forgásából kör. A körpályán az egész gépre ugyanaz a g erő hat, ami a szárny ad át a szerkezet többi részének. Rajzoljak hozzá ábrát, hogy érthető legyen?
  • boki
    Indiai Szu-30MKI modernizációról egy cikk

    https://defenceupdate.in/india-to-u...mQZO5sOemj-3WdsfYeal28mge2E7zio5kl0OvW5K-2spg
    Sajnos elég gyenge az angolom, de ha jól értem az indiaiak ez úttal arról álmodoznak, hogy a Szu-30MKI-kból modernizált Szu-30SzM-eket csinálnak.
    Értem én, hogy jó lenne nekik, és még azt is elhiszem, hogy az oroszok jó pénzért megoldják nekik, csak ne hallanák minden héten egy-egy újabb koncepcióról, amiből aztán nem lesz semmi! De ha sokáig agyalnak nem lesz mit modernizálni, mert - némi túlzással - gyorsabban fogynak a Szuhojaik, mint ahogy gyártják őket!
  • Itt a marketing szöbeg az "F-35-öt detektáló" Irbisz radar installálása.
    A hajtóművek egységesítése csak mellékes (mellesleg rájöttek, hogy csak így van értelme) de ez az egységesítés inkább az orosz készletre vonatkozik, ahol van a Szu-30SzM mellett még Szu-35Sz is.
    Az indiaiaknál inkább csak netto képességnövelést jelent az erősebb hajtómű.

    Privát népi megfigyelésem alapján én amondó vagyok, hogy a Szu-35Sz-nél az egyik mód, amivel lehet spórolni a TVC-s fúvócső élettartamán, az az, hogy nem használják.
    Mivel megtehetik, hogy az erősebb hajtómű miatt energikusabban manőverezik a gép, így a beavatkozási határ felett tudják tartani a sebességet.
    Nekem a MAKSz-os bemutatóknál az tűnt fel, hogy az amúgy szinte azonos tömegű Szu-35Sz és Szu-30SzM közül az előbbi az erősebb hajtóműve révén vektorálás nélkül is meg tudta csinálni azokat a manővereket, amihez a Szu-30SzM kormányvezérlő rendszere már a fúvócsövek mozgatását is segítségül hívta.

Ugrás a fórum topichoz