|

Barter ügylet lesz az indonéz Szu-35 beszerzés?

A The Jakarta Post egy pénteki anyagában olvasható, miszerint a napokban oroszországi látogatáson járt indonéz kereskedelmi miniszter arról nyilatkozott, hogy Jakarta barter ügylettel, többek között olyan mezőgazdasági termékekkel fizetné ki Moszkvának 11 db Szu-35Sz árát, mint kávé, tea, pálmaolaj. Erről a Rostec és az indonéz állam külkereskedelmet bonyolító vállalata szándéknyilatkozatot írt alá.

Az Orosz Légierő első 2 Szu-35Sz gépe | Forrás: alert5.com ,

Mint arról korábban írtunk, Indonézia F-5E/G vadászgépeinek váltótípusásul 2015. szeptemberében a Szu-35Sz vadászbombázót nevezte meg. Azév novemberében bejelentésre került, hogy 16 gépet szereznének be, de gazdasági okokból kifolyólag első körben csak 12 gépre lesz keret. Hosszasabb csöndet követően 2017. júliusában érkezett nyilatkozat a Rostec részéről, miszerint Oroszország és India megállapodott a Szu-35Sz beszerzés ügyében. Ezt követte a pár nappal ezelőtti indonéz eredetű hír a barterről.

Enggartiasto Lukita indonéz miniszter elmondása szerint az Oroszországgal szembeni szankciók adta lehetőséget igyekeznek kihasználni és bízik abban, hogy a mostani barter megállapodást a későbbiekben hasonlók követhetik.

Az Indonéz Légierő jelenleg 16 Szuhojjal rendelkezik: 2 Szu-27SzK, 3 Su-27SzKM, 2 Szu-30MK és 9 Szu-30MK2 alkotja a gépparkot.

Fórum hozzászólások

  • hurci10
    És mit keres ott? Már ennyire nagy a barátság?
    Részt vesz a "Technofest-2019" repülési és üripari kiállításon Isztambulban.Mellette az MSz-21, SSJ-100, BE-200 és a Szu-57 is
  • Hivatalos, úgy fest mindegyik Szu-33-asra visszakerült a már lassan negyedszázada(!) eltávolított tizenegyedik és tizenkettedik pozícióba a fegyvertartó.
    De megmaradt a fékhorog is.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cserébe viszont úgy néz ki, deaktiválták az eddigi nagy-szárnytartót (ami a szárazföldi Szu-27-esekével azonos helyen volt), így simán lehet, hogy a Szu-33-as továbbra is csak 10 pilonnal rendelkezik.
    Kérdés nyilván az is, hogy a pilon állapot visszajelző műszer a HUD alatt hány tartót tud kiszolgálni. A képet árnyalja, hogy a fotók 2018-asok, így az is lehet, hogy a gépek hordozóképessége jottányit se változott, csak az R-27-es rakéta tartóját pakolgatják egyik pozícióból a másikba.
    Korábban ilyen volt:

    [​IMG]

    Tehát az, hogy kiderüljön, a DCS szimulátor Szu-33-asának modellje korrekt-e, még várat magára.
    [​IMG]
  • arbalest
    Kazah és orosz Szu-30-asok a Centr-2019 hadgyakorlaton.

    [​IMG]
    Hogy én mennyire imádtam gyerekoromtól mindig is a MAZ teherautók hangját!

    A duplasvancú Szuhojokét meg azóta, hogy szerepeltek az Orosz Vitézek Kecskeméten!
    Az a hang a gázturbinák indításakor...bárki hallását odaadtam volna, hogy gyakrabban halljam élőben, ilyen közelről.:D:rolleyes:
  • Radar For Super Sukhoi?

    [​IMG]One fitted with SU-35.
    Most powerful PESA out there.
    Can track 30 @ 350km+ dist., lock on 8.
    Detect 3m2 RCS at up to 400 km
    RCS 0.01m2(SR-71/Bird) at 90km
    RCS 0.001m2(F-35) at 60km
  • Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

  • Allesmor Obranna
    Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
  • molnibalage
    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
    A D-30F6-oson nincs FADEC, ott ilyen kíméletes felpörgetést csak kézzel lehetne összehozni, a pilóták egyéni képessége alapján.
    Habár az AL-41F-1Sz-nél se maga a fordulatszám felfutásának sebessége a lényeges, hanem annak időzítése egy adott gurulási sebességhez.
    A hajtóművek szemre úgy két lépcsőben pörögnek fel. Először a fékek oldásánál, utána meg vagy 100-150 méter gurulást követően.
    Ezt valószínű valami program vezérli.

    Lakenheath-nél láttam azonnal fáklyát dörrentő F-15E-t és olyat is, amelyik csak jóval a fékek felengedése után érte el a maximált, majd kezdett kapcsolni utánégetőt.
    Pilótája válogatja.

    A vektorálás mellőzése pedig egyértelműen az AN-100-as fúvócsövek megkímélése érdekében történhetett. Mivel ez a rendszer már a felszálláskor is együttműködik az FbW-el, biztos vagyok benne, hogy a leválaszthatósága opcionális és programvezérelt ugyanúgy.

Ugrás a fórum topichoz