|

Barter ügylet lesz az indonéz Szu-35 beszerzés?

A The Jakarta Post egy pénteki anyagában olvasható, miszerint a napokban oroszországi látogatáson járt indonéz kereskedelmi miniszter arról nyilatkozott, hogy Jakarta barter ügylettel, többek között olyan mezőgazdasági termékekkel fizetné ki Moszkvának 11 db Szu-35Sz árát, mint kávé, tea, pálmaolaj. Erről a Rostec és az indonéz állam külkereskedelmet bonyolító vállalata szándéknyilatkozatot írt alá.

Az Orosz Légierő első 2 Szu-35Sz gépe | Forrás: alert5.com ,

Mint arról korábban írtunk, Indonézia F-5E/G vadászgépeinek váltótípusásul 2015. szeptemberében a Szu-35Sz vadászbombázót nevezte meg. Azév novemberében bejelentésre került, hogy 16 gépet szereznének be, de gazdasági okokból kifolyólag első körben csak 12 gépre lesz keret. Hosszasabb csöndet követően 2017. júliusában érkezett nyilatkozat a Rostec részéről, miszerint Oroszország és India megállapodott a Szu-35Sz beszerzés ügyében. Ezt követte a pár nappal ezelőtti indonéz eredetű hír a barterről.

Enggartiasto Lukita indonéz miniszter elmondása szerint az Oroszországgal szembeni szankciók adta lehetőséget igyekeznek kihasználni és bízik abban, hogy a mostani barter megállapodást a későbbiekben hasonlók követhetik.

Az Indonéz Légierő jelenleg 16 Szuhojjal rendelkezik: 2 Szu-27SzK, 3 Su-27SzKM, 2 Szu-30MK és 9 Szu-30MK2 alkotja a gépparkot.

Fórum hozzászólások

  • Azt ugye nem lehet tudni, hogy Su-35 elviekben gyakorlatban radarjával képes lehet e SARH rakétákar szimultán célra vezetni hasonloan mint Mig-31?
  • Kulso_54
    Azt ugye nem lehet tudni, hogy Su-35 elviekben gyakorlatban radarjával képes lehet e SARH rakétákar szimultán célra vezetni hasonloan mint Mig-31?
    Az R-27 sanszosan nincs ilyesmire felkészítve, mert alapvetően máshoz készült. Elvi akadálya nem biztos, hogy lenne, csak ma már ez idejétmúltnak számít vadászok ellen harcban.
  • ghostface
    5 év alatt rendszerbe állítottak nagyjából 350 db új gépet! Nem rossz egy "Olaszország méretű" gazdaságtól. Ja és közben azért jutott némi pénz 3-4 atomtengóra is.... :rolleyes:
    Aham. És nézd meg az orosz és olasz életszínovalat...
  • Nézd meg az olasz es orosz àllamadóssàgot, meg a munkanélküliek szâmàt....:)
    Az EU Taljànorszàg összeroppanâsàtól retteg. Àprilisban megint Berlusconi esélyes a kormànyalakitàsra.
    De Franciaorszàg sincs sokkal jobb helyzetbe, Csodagyerek ise vagy oda...
  • Kulso_54
    Bár a kínaiakról inkább feltételezhető hogy van. Csak ugyan az a kék munkás kezes-lábasba repülnek mint oroszok.
    Valószínűleg oroszok hozzá adják TGP helyet.
    Az oroszok tudnak normális G ruhát gyártani. A Zvezda cég fejleszti azt is, ahogy a pilóták többi felszerelését (sisak O2maszk,stb). Az,hogy miért nem látod rajtuk, azt mások már leírták. Sőt, jobbat mondok, ha mutattak volna olyan felvételt, ahol látszik a hajózók teste derék alatt, mégsem látni, még akkor is viselheti. A hajózó ruha alatt. Az orosz, és a magyar pilóták közül is többeknek szokása volt, hogy a hajózó ruha alá vették fel a g-ruhát, és azt, hogy van rajtuk g ruha csak onnan tudtad, hogy a hajózó ruha bal oldalán kialakított kivezető nyíláson kilógott a g ruha csöve, a végén a csatlakozó csonkkal. A legnagyobbak közül rendszeresen így viselte a g ruhát Jevgenyij Frolov, a Szu-37-es program fő tesztpilótája, szovjet és orosz válogatott műrepülő pilóta. Az orosz légierőben a jelenleg legjobban elterjedt kék hajózó az általában nem kezeslábas, (overall)hanem kétrészes ruha.
    Itt akár meg is vásárolhatod: https://okrug.ru/odezhda-dlya-aviacii/kostyumy-avia/1162-1163-kostyum-letnyy-avia-tvil-siniy.html
    Persze aki akar az használhat overallt is ( a kéket linkelem, de van többféle színváltozatban):https://okrug.ru/odezhda-dlya-aviacii/1157a-kombinezon-poletnyy-smesovyy-rip-stop-siniy.html
    Van még egy gyártó, akik szintén szállítanak hajózóruhákat a légi-kozmikus erők részére. Ők a Dynaforce, a Zvezdával együttműködésben gyártanak a Zvezda által kifejlesztett ruhákat, mentőeszközöket.Például VMSZK ruhát, vagy VKK-3-as szellőzőruhát, illetve a régi PPK-3-as g ruhát is.
    Itt lehet szétnézni az oldalukon:
    http://dynaforce.ru/category/proizv...ashchitnoe-snaryazhenie-dlya-letnogo-sostava/
    A Zvezda természetesen kifejlesztett már modern, mindkét szárán nagy térképzsebbel ellátott g ruhát is. Ilyet viselnek például az indiai haditengerészet MiG-29K pilótái, de ilyeneket lehetett látni a télen megrendezett orosz- indiai hadgyakorlatra érkező indiai Szu-30-as pilótákon is. Pont Oroszországban nem igazán terjedt el, mert inkább leszedik a hajózók a térképzsebeket, és térdblokkot csatolnak a helyére. Valószínűleg ilyet kaphattak a kínai hajózók is,de ezt csak akkor tudnánk,ha láttuk volna őket:
    http://www.vitalykuzmin.net/Military/MAKS-2009/i-HhMrDCD/A

    A legújabb orosz g ruha, a PPK 7 pedig a tervek szerint egyben hajózóruha is lesz:
    http://www.zvezda-npp.ru/ru/node/93
  • aquarell
    Nézd meg az olasz es orosz àllamadóssàgot, meg a munkanélküliek szâmàt....:)
    Az EU Taljànorszàg összeroppanâsàtól retteg. Àprilisban megint Berlusconi esélyes a kormànyalakitàsra.
    De Franciaorszàg sincs sokkal jobb h
    sidewinder12
    Az oroszok tudnak normális G ruhát gyártani. A Zvezda cég fejleszti azt is, ahogy a pilóták többi felszerelését (sisak O2maszk,stb). Az,hogy miért nem látod rajtuk, azt mások már leírták. Sőt, jobbat mondok, ha mutattak volna olyan felvételt, ahol látszik a hajózók teste derék alatt, mégsem látni, még akkor is viselheti. A hajózó ruha alatt. Az orosz, és a magyar pilóták közül is többeknek szokása volt, hogy a hajózó ruha alá vették fel a g-ruhát, és azt, hogy van rajtuk g ruha csak onnan tudtad, hogy a hajózó ruha bal oldalán kialakított kivezető nyíláson kilógott a g ruha csöve, a végén a csatlakozó csonkkal. A legnagyobbak közül rendszeresen így viselte a g ruhát Jevgenyij Frolov, a Szu-37-es program fő tesztpilótája, szovjet és orosz válogatott műrepülő pilóta. Az orosz légierőben a jelenleg legjobban elterjedt kék hajózó az általában nem kezeslábas, (overall)hanem kétrészes ruha.
    ..
    Na, ezt eddig nem is tudtam. Azt hittem, hogy kötött a "rétegek" sorrendje.
  • boki
    KnAAZ, Komszomolszk na Amure

    Én amúgy kíváncsi vagyok arra, hogy vajon az első átadott példányok óta mind sárkányszerkezetileg, mind hajtóművet tekintve hány kisebb-nagyobb módosítás (bulletin) volt már a típushoz. Az ugyanis teljesen normális, hogy egy ilyen darabszámnál (napjainkban már ez számít soknak) a menet közben bejövő üzemeltetői igények beforognak a tervezésbe és a gyártásba is.
    Amúgy árgus szemekkel figyelem a russianplanes-t is, meg az ilyen gyári riportokat, hátha kiszúrok valamit.
    Idáig a Szu-34-esen találtam a legtöbb szembeötlő módosítást.
  • Kulso_54
    Hát pont ez az, hogy megállapíthatatlan. Tehát nincs!
    Az agyadat sem láttuk még. Sőt téged sem.
    Szóval a saját logikáddal te sem létezel.

Ugrás a fórum topichoz