Furcsa repülőgépet szabadalmaztattak az oroszok

A Berijev tervezőiroda szerzett szabadalmi jogot egy speciális körű hajófedélzetről is üzemeltethető konstrukcióra.

Az orosz szabadalmi hivatal által bejegyzett szabadalmi ötlet olyan szárazföldi és hajófedélzeti üzemre is képes, alacsony észlelhetőségű légtér-ellenőrző típust takar, melybe radardóm helyett a sárkányszerkezetébe integrálták a felderítéshez szükséges radarokat, szenzorokat és fedélzeti rendszereket. Az új konstrukció esetében a szárny-törzs átmeneteket úgy alakították ki, hogy abban elférjen a 4 irányba néző, körkörös lefedettséget biztosító AESA radar, a farokrész pedig V-elrendezésű irányfelületeket (pillangó vezérsíkokat) kapott, hogy minél kevésbé árnyékolják ki a radart.

Az új kialakítás nem csak a radarkeresztmetszetet, hanem a légellenállást is csökkenti, ráadásul nagyobb a felhajtóerő-termelő felület, valamint nem korlátozza a személyzet katapultálását a radardóm.

Bár a szabadalmi rajzon pilótafülkével és radarkezelő állomásokkal ellátott gép található, a konstrukció alkalmazható pilóta nélküli repülőeszközök esetében is.

A hajófedélzeti légtér-ellenőrző repülőgép nagyon kellene az oroszoknak, ugyanis nem rendelkeznek a nyugati riválisokkal szemben Hawkeye-szerű típussal. A legtovább a Northrop típusához nagyon hasonló Jak-44-es jutott, melyből építettek egy életnagyságú modellt, melyet a Tbiliszi (ma Admiral Kuznyecov) fedélzetén „teszteltek”.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Svéd radar megrendelés

Svéd radar megrendelés

1.1 millió dollárra becsülik az Admiral Kuznyecov javítását

1.1 millió dollárra becsülik az Admiral Kuznyecov javítását

HTKA Hírhalom 2018. 45. hét

HTKA Hírhalom 2018. 45. hét

AESA lokátort kapnak a JF-17-esek

AESA lokátort kapnak a JF-17-esek