A Berijev tervezőiroda szerzett szabadalmi jogot egy speciális körű hajófedélzetről is üzemeltethető konstrukcióra.
Az orosz szabadalmi hivatal által bejegyzett szabadalmi ötlet olyan szárazföldi és hajófedélzeti üzemre is képes, alacsony észlelhetőségű légtér-ellenőrző típust takar, melybe radardóm helyett a sárkányszerkezetébe integrálták a felderítéshez szükséges radarokat, szenzorokat és fedélzeti rendszereket. Az új konstrukció esetében a szárny-törzs átmeneteket úgy alakították ki, hogy abban elférjen a 4 irányba néző, körkörös lefedettséget biztosító AESA radar, a farokrész pedig V-elrendezésű irányfelületeket (pillangó vezérsíkokat) kapott, hogy minél kevésbé árnyékolják ki a radart.
Az új kialakítás nem csak a radarkeresztmetszetet, hanem a légellenállást is csökkenti, ráadásul nagyobb a felhajtóerő-termelő felület, valamint nem korlátozza a személyzet katapultálását a radardóm.
Bár a szabadalmi rajzon pilótafülkével és radarkezelő állomásokkal ellátott gép található, a konstrukció alkalmazható pilóta nélküli repülőeszközök esetében is.
A hajófedélzeti légtér-ellenőrző repülőgép nagyon kellene az oroszoknak, ugyanis nem rendelkeznek a nyugati riválisokkal szemben Hawkeye-szerű típussal. A legtovább a Northrop típusához nagyon hasonló Jak-44-es jutott, melyből építettek egy életnagyságú modellt, melyet a Tbiliszi (ma Admiral Kuznyecov) fedélzetén „teszteltek”.