|

1.1 millió dollárra becsülik az Admiral Kuznyecov javítását

Mint az olvasók előtt nem ismeretlen, október 30-án balesetben megsérült Oroszország egyetlen repülőgép-hordozója, melynek kárfelmérési munkálataival a napokban végeztek.

Kuznyecov a PD-50 dokkban 2010-ben. Forrás: meduza.io ,

„A kárfelmérés céljára létrehozott bizottság 52 sérülést talált, amelynek helyreállítása 70 millió rubelt fog felemészteni. A hajó modernizációs programjára fordított keretben ez az összeg „jelentéktelen” kategóriába tartozik. (Szerencsére) semmi olyan jellegű sérülést nem találtunk, mely veszélyeztetné a hajó átadásának időpontját. Véleményem szerint a határidőket tartani tudjuk, a felújítási (javítási) munkálatokkal 2020. végére végzünk és 2021-ben megkezdődhetnek a tesztek, majd ugyanezen év közepén át is adhatjuk a haditengerészetnek” – nyilatkozta Alexei Rakhmanov, az Egyesült Hajógyártó Vállalat vezére a TASS orosz hírügynökségnek november 22-én.

Az október végén bekövetkezett balesetben részes PD-50 szárazdokk sorsáról egyébként nem szólt a közlemény. Az 1980-ban szovjet megrendelésre Svédországban épült dokk a világ egyik legnagyobb és Oroszország legnagyobb úszódokkja volt 330 méteres hosszával és 67 méteres szélességével.

Forrás: pinterest.com ,

Méreteit tekintve a Vörös Térnél valamivel kisebb dokk a kimutatások szerint a 82. Hajójavító Üzem tulajdonába tartozik, amely 2015. novemberében az orosz olajipari óriás Rosznyeft tulajdonába került. A TASS kiegészítése szerint a vállalat a Rosznyeft modern partmenti logisztikai központjaként funkcionál.

Fórum hozzászólások

  • Hogyne lenne köze a merevszárnyas gépekhez. Előbb meg kell tanulni felállni, utána lehet járni, aztán futni.
    A Moszkva osztály nem vált be, ezért abbahagyták. De egy csomót tanultak belőle. A nagyok meg szépen illettek a folyó tervbe, csak elfogyott a pénz. Se a Baku, se a jak-38 nem volt zsákutca, ezek tanulási fokozatok voltak.
  • gacsat
    A lényeg röviden: Amikor a Moszkvát tervezték, már a Kennedy lebegett a szemük előtt.
    Szerintem nem. Különbséget kell tenni a két hadihajó típus között. A Moszkva egy dedikált tengeralattjáró-elhárító hajó volt, sem több, sem kevesebb. A tervezésük Hruscsov utolsó évei alatt történt, szó nem volt még komoly kék vízi flotta felépítéséről. A két egységgel szerzett tapasztalatokat persze felhasználták a Kijevek tervezésekor, amik már ténylegesen az első lépések voltak a teljes értékű repülőgép-hordozók felé.
  • Mégis hogyan lehet a Kijev evolúciójába beleilleszteni a Moszkvát?Még a legdilettánsabbak számára is nyilvánvaló,hogy semmi közük egymáshoz azt leszámítva,hogy hajók.
  • dudi
    Mégis hogyan lehet a Kijev evolúciójába beleilleszteni a Moszkvát?Még a legdilettánsabbak számára is nyilvánvaló,hogy semmi közük egymáshoz azt leszámítva,hogy hajók.
    A kevésbé dilettánsak szerint azonban nem.
  • gacsat
    A kevésbé dilettánsak szerint azonban nem.
    Kíváncsian várom,hogy milyen szerkezeti vagy koncepcionális hasonlóságok vannak...
    Pl az SMS Bayern és a KMS Bismarck van evolúciós összefüggés.
  • dudi
    Kíváncsian várom,hogy milyen szerkezeti vagy koncepcionális hasonlóságok vannak...
    Pl az SMS Bayern és a KMS Bismarck van evolúciós összefüggés.
    Legfőképpen eljárásbeli. Kell egy hajó
    -amiről repülőeszközöket üzemeltetnek
    -karbantartanak
    -tűzoltanak
    -daruznak
    -kell légiirányítás-
    -kellenek pilóták akik le tudnak szállni egy mozgó hajóra.
    És még vagy 500 pont ami eszembe se jut.
  • gacsat
    Legfőképpen eljárásbeli. Kell egy hajó
    -amiről repülőeszközöket üzemeltetnek
    -karbantartanak
    -tűzoltanak
    -daruznak
    -kell légiirányítás-
    -kellenek pilóták akik le tudnak szállni egy mozgó hajóra.
    És még vagy 500 pont ami eszembe se jut.
    Helikopterek esetén ezek már egy fregatton is megvannak, aminek van hangára, és a hajó magával viszi fél évre a világ túloldalára. Ettől (de még ennek a jelentősen felnagyított, egyszerre akár 4 helikoptert kezelő Moszkvától) sem fogsz előrébb járni repülőgép-hordozó tervezés, üzemeltetés terén. A Kijevvel, amiről a Jak-38 üzemelt, már igen. A kettő ég és föld.
  • arbalest
    Helikopterek esetén ezek már egy fregatton is megvannak, aminek van hangára, és a hajó magával viszi fél évre a világ túloldalára. Ettől (de még ennek a jelentősen felnagyított, egyszerre akár 4 helikoptert kezelő Moszkvától) sem fogsz előrébb járni repülőgép-hordozó tervezés, üzemeltetés terén. A Kijevvel, amiről a Jak-38 üzemelt, már igen. A kettő ég és föld.
    Akkor is az elejéről kell kezdeni.
  • arbalest
    Helikopterek esetén ezek már egy fregatton is megvannak, aminek van hangára, és a hajó magával viszi fél évre a világ túloldalára. Ettől (de még ennek a jelentősen felnagyított, egyszerre akár 4 helikoptert kezelő Moszkvától) sem fogsz előrébb járni repülőgép-hordozó tervezés, üzemeltetés terén. A Kijevvel, amiről a Jak-38 üzemelt, már igen. A kettő ég és föld.
    14 helikoptert két lifttel.
  • molnibalage
    Egyáltalán célhardvert (?) mi a fenének lopnak el?


    "393 electronic components from the heavy aircraft-carrying cruiser. Then, they destroyed them to get elements with precious metals"
    Itt lehet az eb elhantolva,valami elektronikai alkatrészeket loptak,amit összetörtek értékes fémekért,amit eladtak a piacon,simán vadbarmok szerintem,lehet arany volt a cuccokban,megszédültek a számoktól,sebtében le is buktak,most 3.5 év diétán vannak valamelyik böriben,esetleg barátnője lett egy 180 kilós szibériai favágónak,vagy többnek.
    Biztos jó buli volt..
  • Egy jó komment:
    Such things happen in US army every day with bigger values. I know of a case in Iraq in 2005 where a 40" container full of cash money worth more then a billion US$ went missing. Shit happens...
  • arbalest
    Szerintem nem. Különbséget kell tenni a két hadihajó típus között. A Moszkva egy dedikált tengeralattjáró-elhárító hajó volt, sem több, sem kevesebb. A tervezésük Hruscsov utolsó évei alatt történt, szó nem volt még komoly kék vízi flotta felépítéséről. A két egységgel szerzett tapasztalatokat persze felhasználták a Kijevek tervezésekor, amik már ténylegesen az első lépések voltak a teljes értékű repülőgép-hordozók felé.
    A Moszkva szerintem sem távlati szuperkoncepciót szolgált. 1965-ben kezdték építeni, és szerintem simán megtetszett nekik az 1961-ben vízrebocsátott francia Jean d'Arc hajó, ami pont ugyanilyen volt.

Ugrás a fórum topichoz