|

1.1 millió dollárra becsülik az Admiral Kuznyecov javítását

Mint az olvasók előtt nem ismeretlen, október 30-án balesetben megsérült Oroszország egyetlen repülőgép-hordozója, melynek kárfelmérési munkálataival a napokban végeztek.

Kuznyecov a PD-50 dokkban 2010-ben. Forrás: meduza.io ,

„A kárfelmérés céljára létrehozott bizottság 52 sérülést talált, amelynek helyreállítása 70 millió rubelt fog felemészteni. A hajó modernizációs programjára fordított keretben ez az összeg „jelentéktelen” kategóriába tartozik. (Szerencsére) semmi olyan jellegű sérülést nem találtunk, mely veszélyeztetné a hajó átadásának időpontját. Véleményem szerint a határidőket tartani tudjuk, a felújítási (javítási) munkálatokkal 2020. végére végzünk és 2021-ben megkezdődhetnek a tesztek, majd ugyanezen év közepén át is adhatjuk a haditengerészetnek” – nyilatkozta Alexei Rakhmanov, az Egyesült Hajógyártó Vállalat vezére a TASS orosz hírügynökségnek november 22-én.

Az október végén bekövetkezett balesetben részes PD-50 szárazdokk sorsáról egyébként nem szólt a közlemény. Az 1980-ban szovjet megrendelésre Svédországban épült dokk a világ egyik legnagyobb és Oroszország legnagyobb úszódokkja volt 330 méteres hosszával és 67 méteres szélességével.

Forrás: pinterest.com ,

Méreteit tekintve a Vörös Térnél valamivel kisebb dokk a kimutatások szerint a 82. Hajójavító Üzem tulajdonába tartozik, amely 2015. novemberében az orosz olajipari óriás Rosznyeft tulajdonába került. A TASS kiegészítése szerint a vállalat a Rosznyeft modern partmenti logisztikai központjaként funkcionál.

Fórum hozzászólások

  • Cifu
    A kettő összefügg. Azzal, hogy a Kuznyecov megsérült, plusz javíttatására lenne szükség. Ahhoz meg a PD-50-re...
    Tehát a hír kicsit maszatolás. Ok, a Kuzi sérülései minimálisak, nem pénz, nem nagy meló megcsinálni. Csak éppen a hozzá szükséges eszköz meg a kikötő fenekén pihen.
  • dudi
    Nem hiszem,hogy a fedélzet javításához úszódokk kell.
    Amennyire én tudom:
    1. Még nem akarták vízre bocsátani a Kuznyecovot, eleve a felújítás 2020-ig tartott volna. Vagyis még a PD-50-en kéne lennie, és nem a vízen.
    2. A hírek szerint nem csak a fedélzet, de több szint is megrongálódott alatta. Persze, lehet javítani ezt molóhoz kikötve is, csak nem optimális...
  • Cifu
    A STOVL hordozóktól a STOBAR felé haladni megalomán lenne? :)



    Nem, nem lehetnének. Ahhoz az kellene, hogy a saját STOVL gépük aktív radaros levegő-levegő rakétával bírjon, miközben képes precíziós csapásmérésre is. Heveny kétségeim vannak afelől, hogy ezt össze tudták volna hozni.



    A Jak-41M tervezett képességei elmaradnak a MiG-29K és a Szu-27K képességeitől, összesen mindössze 2,6 tonnát vihetett a szárnyai alatt (MiG-29K: 5,5 tonna), max. sebessége cirka Mach 1.4-1.5 (MiG-29K: ~Mach 2), és így tovább. Tehát már a MiG-29K is képes lehetett volna többre, mint a Jak-41M, miközben átalakított Kijev-osztályú egységekről üzemeltethető. Nem teljesen világos, mi értelme lett volna adott esetben a Jak-41M-nek...

    Ahogy fent írtam, nem katonailag fontos (szerintem) a Kuznyecov, hanem tudás és tapasztalat terén.
    Az egész sokkal előbb kezdődött. A 60as években azt hitték, övék a jövő. Nekiláttak négyes blokkokban a legelejéről: 4 Moszkva, 4 Kijev, 4 baku, utána Uljanovok rogyásig.
    Az R77es 1989es (asszem) A preci föled elleni fegyverek teljes skáláját is csinálták.
    Szerintem őket is meglepte rohamos lemaradásuk a világtól. A mikroelektronikát nem lehetett erőből megugrani d pl kohászatban is lemaradtak, és a kettő között mindenben. Utána beütött a krach. 20 évre minden úgy maradt. A Jak 36-38 nem volt egy hülyeség. Azt eleve mellékvágánynak szánták.
  • gacsat
    Az egész sokkal előbb kezdődött. A 60as években azt hitték, övék a jövő. Nekiláttak négyes blokkokban a legelejéről: 4 Moszkva, 4 Kijev, 4 baku, utána Uljanovok rogyásig.
    Az R77es 1989es (asszem) A preci föled elleni fegyverek teljes skáláját is csinálták.
    Szerintem őket is meglepte rohamos lemaradásuk a világtól. A mikroelektronikát nem lehetett erőből megugrani d pl kohászatban is lemaradtak, és a kettő között mindenben. Utána beütött a krach. 20 évre minden úgy maradt. A Jak 36-38 nem volt egy hülyeség. Azt eleve mellékvágánynak szánták.
    Milyen 4 Moszkva? 3-at terveztek, kettőt fejeztek be. Kuznyából is kettőt terveztek, amennyire tudom. Uljanovskból szintén kettőt.
  • gacsat
    Az egész sokkal előbb kezdődött. A 60as években azt hitték, övék a jövő. Nekiláttak négyes blokkokban a legelejéről: 4 Moszkva, 4 Kijev, 4 baku, utána Uljanovok rogyásig.
    Az R77es 1989es (asszem) A preci föled elleni fegyverek teljes skáláját is csinálták.
    Szerintem őket is meglepte rohamos lemaradásuk a világtól. A mikroelektronikát nem lehetett erőből megugrani d pl kohászatban is lemaradtak, és a kettő között mindenben. Utána beütött a krach. 20 évre minden úgy maradt. A Jak 36-38 nem volt egy hülyeség. Azt eleve mellékvágánynak szánták.
    Nem értelek teljesen...

    Moszkva-osztály: Dedikáltan ASW egységeknek épültek, eleve az volt a dolguk, hogy a saját SSBN erők felvonulási / őrjáratozási régióit védjék a NATO SSN egységektől. Semmi köze a merevszárnyas gépekhez. Menet közben ráadásul rájöttek, hogy nem is felel meg a céljaiknak...
    Kijev-osztály: A szovjet haditengerészet egy saját Kitty Hawk-osztálynak megfelelő szuper-hordozót akart (később ez volt a Projekt 1153 Orel-osztályként azonosították), de végül ezt feladták, mert túl bonyolult és drága lett volna, főleg, miután tudomást szereztek a brit Hawker Siddeley P.1154 programról és a később Harrierként megvalósult tervekről. A Jakojlev iroda a P.1154-et (és a többi nyugati STOVL gépet) áttekintette, végül egy hibrid megoldást választottak elforgatható kiömlőnyílásokkal (mint a Harrier), de emelőhajtóművekkel vegyítve (mint a francia Dassault Mirage IIIV). Ekkor döntöttek úgy, hogy a kisebb és olcsóbb ferde fedélzetes Kijev-osztály mellett döntenek, amire a Jakojlev tervez egy STOVL harci gépet - ez lett a Jak-38.
    Baku-osztály: ???? A Baku az ex-Admiral Gorshkov nevű, Kijev-osztályú egység, amit aztán átépítettek indiának INS Vikramaditya néven...
    Uljanovszk-osztály: A Kijev-osztállyal a haditengerészet elégedettlen volt, a Jak-38 hatótávolsága és fegyverterhelése, illetve sebessége túlzottan elmaradt a CATOBAR gépektől, ezért a korábbi Orel-osztály elképzelését támasztották volna fel - ez lett volna az eredetileg Kremlin-, később Uljanovszk-osztályú CATOBAR hordozó. Csakhogy túl sok kérdőjel volt a CATOBAR terén, ezért jött az átmenteni Kuznyecov-osztály, amely "felett" a szovjet repülőgép-tervező irodák nekiálltak vívódni, eredetileg szuperszonikus STOVL Jak-41-esek kerültek volna rá, majd jött a MiG és később a Szuhoj, hogy hordozófedélzeti, de katapult nélküli, nekifutásos felszállású STOBAR megoldást válasszák. Az Uljanovszk-osztályból 2-őt rendeltek egyébként meg az 1980-as évek közepén
  • Cifu
    Nem értelek teljesen...

    Moszkva-osztály: Dedikáltan ASW egységeknek épültek, eleve az volt a dolguk, hogy a saját SSBN erők felvonulási / őrjáratozási régióit védjék a NATO SSN egységektől. Semmi köze a merevszárnyas gépekhez. Menet közben ráadásul rájöttek, hogy nem is felel meg a céljaiknak...
    Kijev-osztály: A szovjet haditengerészet egy saját Kitty Hawk-osztálynak megfelelő szuper-hordozót akart (később ez volt a Projekt 1153 Orel-osztályként azonosították), de végül ezt feladták, mert túl bonyolult és drága lett volna, főleg, miután tudomást szereztek a brit Hawker Siddeley P.1154 programról és a később Harrierként megvalósult tervekről. A Jakojlev iroda a P.1154-et (és a többi nyugati STOVL gépet) áttekintette, végül egy hibrid megoldást választottak elforgatható kiömlőnyílásokkal (mint a Harrier), de emelőhajtóművekkel vegyítve (mint a francia Dassault Mirage IIIV). Ekkor döntöttek úgy, hogy a kisebb és olcsóbb ferde fedélzetes Kijev-osztály mellett döntenek, amire a Jakojlev tervez egy STOVL harci gépet - ez lett a Jak-38.
    Baku-osztály: ???? A Baku az ex-Admiral Gorshkov nevű, Kijev-osztályú egység, amit aztán átépítettek indiának INS Vikramaditya néven...
    Uljanovszk-osztály: A Kijev-osztállyal a haditengerészet elégedettlen volt, a Jak-38 hatótávolsága és fegyverterhelése, illetve sebessége túlzottan elmaradt a CATOBAR gépektől, ezért a korábbi Orel-osztály elképzelését támasztották volna fel - ez lett volna az eredetileg Kremlin-, később Uljanovszk-osztályú CATOBAR hordozó. Csakhogy túl sok kérdőjel volt a CATOBAR terén, ezért jött az átmenteni Kuznyecov-osztály, amely "felett" a szovjet repülőgép-tervező irodák nekiálltak vívódni, eredetileg szuperszonikus STOVL Jak-41-esek kerültek volna rá, majd jött a MiG és később a Szuhoj, hogy hordozófedélzeti, de katapult nélküli, nekifutásos felszállású STOBAR megoldást válasszák. Az Uljanovszk-osztályból 2-őt rendeltek egyébként meg az 1980-as évek közepén
    Pontosan. Ezt írtam én is.
  • Hogyne lenne köze a merevszárnyas gépekhez. Előbb meg kell tanulni felállni, utána lehet járni, aztán futni.
    A Moszkva osztály nem vált be, ezért abbahagyták. De egy csomót tanultak belőle. A nagyok meg szépen illettek a folyó tervbe, csak elfogyott a pénz. Se a Baku, se a jak-38 nem volt zsákutca, ezek tanulási fokozatok voltak.
  • gacsat
    A lényeg röviden: Amikor a Moszkvát tervezték, már a Kennedy lebegett a szemük előtt.
    Szerintem nem. Különbséget kell tenni a két hadihajó típus között. A Moszkva egy dedikált tengeralattjáró-elhárító hajó volt, sem több, sem kevesebb. A tervezésük Hruscsov utolsó évei alatt történt, szó nem volt még komoly kék vízi flotta felépítéséről. A két egységgel szerzett tapasztalatokat persze felhasználták a Kijevek tervezésekor, amik már ténylegesen az első lépések voltak a teljes értékű repülőgép-hordozók felé.
  • Mégis hogyan lehet a Kijev evolúciójába beleilleszteni a Moszkvát?Még a legdilettánsabbak számára is nyilvánvaló,hogy semmi közük egymáshoz azt leszámítva,hogy hajók.
  • dudi
    Mégis hogyan lehet a Kijev evolúciójába beleilleszteni a Moszkvát?Még a legdilettánsabbak számára is nyilvánvaló,hogy semmi közük egymáshoz azt leszámítva,hogy hajók.
    A kevésbé dilettánsak szerint azonban nem.
  • gacsat
    A kevésbé dilettánsak szerint azonban nem.
    Kíváncsian várom,hogy milyen szerkezeti vagy koncepcionális hasonlóságok vannak...
    Pl az SMS Bayern és a KMS Bismarck van evolúciós összefüggés.
  • dudi
    Kíváncsian várom,hogy milyen szerkezeti vagy koncepcionális hasonlóságok vannak...
    Pl az SMS Bayern és a KMS Bismarck van evolúciós összefüggés.
    Legfőképpen eljárásbeli. Kell egy hajó
    -amiről repülőeszközöket üzemeltetnek
    -karbantartanak
    -tűzoltanak
    -daruznak
    -kell légiirányítás-
    -kellenek pilóták akik le tudnak szállni egy mozgó hajóra.
    És még vagy 500 pont ami eszembe se jut.
  • gacsat
    Legfőképpen eljárásbeli. Kell egy hajó
    -amiről repülőeszközöket üzemeltetnek
    -karbantartanak
    -tűzoltanak
    -daruznak
    -kell légiirányítás-
    -kellenek pilóták akik le tudnak szállni egy mozgó hajóra.
    És még vagy 500 pont ami eszembe se jut.
    Helikopterek esetén ezek már egy fregatton is megvannak, aminek van hangára, és a hajó magával viszi fél évre a világ túloldalára. Ettől (de még ennek a jelentősen felnagyított, egyszerre akár 4 helikoptert kezelő Moszkvától) sem fogsz előrébb járni repülőgép-hordozó tervezés, üzemeltetés terén. A Kijevvel, amiről a Jak-38 üzemelt, már igen. A kettő ég és föld.
  • arbalest
    Helikopterek esetén ezek már egy fregatton is megvannak, aminek van hangára, és a hajó magával viszi fél évre a világ túloldalára. Ettől (de még ennek a jelentősen felnagyított, egyszerre akár 4 helikoptert kezelő Moszkvától) sem fogsz előrébb járni repülőgép-hordozó tervezés, üzemeltetés terén. A Kijevvel, amiről a Jak-38 üzemelt, már igen. A kettő ég és föld.
    Akkor is az elejéről kell kezdeni.
  • arbalest
    Helikopterek esetén ezek már egy fregatton is megvannak, aminek van hangára, és a hajó magával viszi fél évre a világ túloldalára. Ettől (de még ennek a jelentősen felnagyított, egyszerre akár 4 helikoptert kezelő Moszkvától) sem fogsz előrébb járni repülőgép-hordozó tervezés, üzemeltetés terén. A Kijevvel, amiről a Jak-38 üzemelt, már igen. A kettő ég és föld.
    14 helikoptert két lifttel.

Ugrás a fórum topichoz