|

1.1 millió dollárra becsülik az Admiral Kuznyecov javítását

Mint az olvasók előtt nem ismeretlen, október 30-án balesetben megsérült Oroszország egyetlen repülőgép-hordozója, melynek kárfelmérési munkálataival a napokban végeztek.

Kuznyecov a PD-50 dokkban 2010-ben. Forrás: meduza.io ,

„A kárfelmérés céljára létrehozott bizottság 52 sérülést talált, amelynek helyreállítása 70 millió rubelt fog felemészteni. A hajó modernizációs programjára fordított keretben ez az összeg „jelentéktelen” kategóriába tartozik. (Szerencsére) semmi olyan jellegű sérülést nem találtunk, mely veszélyeztetné a hajó átadásának időpontját. Véleményem szerint a határidőket tartani tudjuk, a felújítási (javítási) munkálatokkal 2020. végére végzünk és 2021-ben megkezdődhetnek a tesztek, majd ugyanezen év közepén át is adhatjuk a haditengerészetnek” – nyilatkozta Alexei Rakhmanov, az Egyesült Hajógyártó Vállalat vezére a TASS orosz hírügynökségnek november 22-én.

Az október végén bekövetkezett balesetben részes PD-50 szárazdokk sorsáról egyébként nem szólt a közlemény. Az 1980-ban szovjet megrendelésre Svédországban épült dokk a világ egyik legnagyobb és Oroszország legnagyobb úszódokkja volt 330 méteres hosszával és 67 méteres szélességével.

Forrás: pinterest.com ,

Méreteit tekintve a Vörös Térnél valamivel kisebb dokk a kimutatások szerint a 82. Hajójavító Üzem tulajdonába tartozik, amely 2015. novemberében az orosz olajipari óriás Rosznyeft tulajdonába került. A TASS kiegészítése szerint a vállalat a Rosznyeft modern partmenti logisztikai központjaként funkcionál.

Fórum hozzászólások

  • blogen
    De miért vennék ki! Nincs sok értelme, mert nem fog alapvetően ütközni! Egy modulárisabban használható egység jobb, mint a kis hordozók! Volt valahol tanulmány, hogy a szuperhordozó és a közepes hordozó között brutális különbség van csapásmérő képességben. Magyarán nem éri meg CV feladatra közepest építeni, viszont megéri növelni a desszanthajók képességeit! Hiába lesznek közepesek azok is, de tudnak még sokminden mást is!
    Tudtommal a light carrier koncepció az LHA irányét követné, csak kicsit nagyobb méretben, és jóval több F-35-tel, valamint kevesebb forgószárnyassal.
    LHD-re nincs többre szükség. Mivel nem nő a USMC mérete. Sőt!!! A light carrierek nem az USMC-hez kerülnek, hanem a Navy fogja üzemeltetni csak többet, és mégis olcsóbban, mint a supercarrier-ekből.
  • aquarell
    Technikailag mindez lenyügöző, meg érdekes.
    Csak az a kérdés, hogy mi a fenènek? Afghanisztànban? Kina ellen? Oroszok ellen? Inkàbb megint valamilyen mezitlábasok ellen. Oda meg minden jó.
    Tehàt csak a gyàrtóknak jó.
    Nyilvánvalóan Kína ellen!
  • pöcshuszár
    De minek, ha úgy is igen zsúfoltak ezek a deszant hajók, ráadásul az Osprey pár éven belül olyan mindenes lesz, amivel mindent meg tudnak majd oldani.
    Ugyan az angolok nem kértek az Ospreyből, de ha minden hajófedélzeti feladatot megkap, akkor szerintem be fognak belőle vásárolni 10-20db-ot.
    Ugyebár utántöltő, és a légiszállító funkciói már most működnek, de tervek már vannak/voltak az AEW&C funkcióra is.
    Pl a Thales rendszerével felszerelve.:
    [​IMG]
    De ilyen is van:
    [​IMG] [​IMG]
    Az pedig, hogy összesen 2 féle fő(drónokat nem ide véve, az F-35B, és az Osprey különböző verziói) repülő típussal meg tudsz oldani minden hajófedélzeti feladatot, az óriási előny. Sokkal kisebb lesz a hajó logisztikai igénye.
    Kiváncsi lennék,hogy ezt a Thales féle rendszert alá lehetne e szerkeszteni mondjuk egy PC12 alá?Ha igen,az nekünk pont elég lenne AEW gépnek
  • Állitólag szárazföldi dokkokat próbáltak egybenyitni,de leállt a munka,jelenleg egy kormos magatehetetlen roncs,amit a vontatóhajók mozgatnak.
    85-ben bocsátották vizre,tiz év múlva tudták befejezni,35 éves,az amerikai szuperhordozókat én ugy tudom 50 év után vonják ki a szolgálatból,lehet számolgatni.
  • Bleroka
    Állitólag szárazföldi dokkokat próbáltak egybenyitni,de leállt a munka,jelenleg egy kormos magatehetetlen roncs,amit a vontatóhajók mozgatnak.
    85-ben bocsátották vizre,tiz év múlva tudták befejezni,35 éves,az amerikai szuperhordozókat én ugy tudom 50 év után vonják ki a szolgálatból,lehet számolgatni.
    Ha van eszük kihajítják, mire visszajutna a szolgálatba, már a legócskább laposon is F-35B lesz, és jó eséllyel a Ford is bevethető lesz. Pénzkidobás, mivel az expedíciós/projective erejük enélkül is megvan.

    Én két utat látok előttük (már ha nem vesznek kínai hajót): vagy nekiesnek a tervezett saját nagydarab katapultosoknak, vagy a rebesgetett VTOL gépet kalapálják össze és ahhoz több kisebb hajót szerkesztenek. Nem tudom mi most az aktuális stratégiai szemlélet, de ha nagyon elterjed a világban, lehet ők is beleállnak a VTOL dologba (már csak hogy legyen az F-35B-nek konkurenciája a piacon, ha már ennyire népszerű lett újabban).
  • angelsoul
    beleállnak a VTOL dologba (már csak hogy legyen az F-35B-nek konkurenciája a piacon, ha már ennyire népszerű lett újabban).
    Ezt nem engedhetik meg maguknak. A szu-57 kéne pörögni,mert utána a 6 gen gépre kellesz koncentrálni márpedig az f-22 utódja nem VTOL lesz es bizony annal nem fogják elkövetni azt a hibat mint az f-22-nél hogy nem adják exportra ;)
  • angelsoul
    Ha van eszük kihajítják, mire visszajutna a szolgálatba, már a legócskább laposon is F-35B lesz, és jó eséllyel a Ford is bevethető lesz. Pénzkidobás, mivel az expedíciós/projective erejük enélkül is megvan.

    Én két utat látok előttük (már ha nem vesznek kínai hajót): vagy nekiesnek a tervezett saját nagydarab katapultosoknak, vagy a rebesgetett VTOL gépet kalapálják össze és ahhoz több kisebb hajót szerkesztenek. Nem tudom mi most az aktuális stratégiai szemlélet, de ha nagyon elterjed a világban, lehet ők is beleállnak a VTOL dologba (már csak hogy legyen az F-35B-nek konkurenciája a piacon, ha már ennyire népszerű lett újabban).
    terveztek már ilyen repülőt, nem? nem lehet leporolni a terveket vagy már elavultnak számít?
    [​IMG]
  • Galthran
    terveztek már ilyen repülőt, nem? nem lehet leporolni a terveket vagy már elavultnak számít?
    Mindenképp nagy munka lenne, egyrészt modernizálni kell a terveket, másrészt eredetileg is a berepülő programja elején járt még a gép, amikor elkaszálták. Akkori beszállítók megszűntek, a tervezők azóta nyugdíjba mentek. Gyakorlatilag nulláról kellene elkezdeni a tervezést, annyi segítséggel, hogy az alap koncepció megvan a régi tervek miatt.
  • A Jak-141 egy nem szerencsés VTOL megközelítés. Később is ötleteltek az oroszok ilyesmi megoldásokkal, de a gázdinamikai emelőerő generálás különféle variációi messze nem annyira gazdaságosak, mint a Harrier túlméretezett kisnyomású kompresszora és az arról leágazó mellső fúvócsövek, vagy az F-35B tengellyel a főhajtóműről mechanikusan hajtott, függőlegesen beépített, kontrarotáló Lift Fan-ja.
  • Allesmor Obranna
    A Jak-141 egy nem szerencsés VTOL megközelítés. Később is ötleteltek az oroszok ilyesmi megoldásokkal, de a gázdinamikai emelőerő generálás különféle variációi messze nem annyira gazdaságosak, mint a Harrier túlméretezett kisnyomású kompresszora és az arról leágazó mellső fúvócsövek, vagy az F-35B tengellyel a főhajtóműről mechanikusan hajtott, függőlegesen beépített, kontrarotáló Lift Fan-ja.
    A Harrier nem is lett szuperszónikus.
  • arbalest
    Mindenképp nagy munka lenne, egyrészt modernizálni kell a terveket, másrészt eredetileg is a berepülő programja elején járt még a gép, amikor elkaszálták. Akkori beszállítók megszűntek, a tervezők azóta nyugdíjba mentek. Gyakorlatilag nulláról kellene elkezdeni a tervezést, annyi segítséggel, hogy az alap koncepció megvan a régi tervek miatt.
    Nincs is már hozzá pilóta. Állítólag négy működőképes példánya van különböző gyárak udvarán.
  • Allesmor Obranna
    Az egyik van Monyinoban, 141-es oldalszámmal átfestve, míg a másik a Vagyim Zadorozsnyi múzeumban.
    Én valami gyárudvaron láttam róla fényképet.
  • Nemerson
    https://skfb.ly/6GYyA

    3+ napig próbáltam beszúrni/beilleszteni(embed) egy hasonlót, de nem sikerült, Írtam Tcat-nek, gondolom: folyamatban van ... :rolleyes:

    Szép munka Állítólag néha "kiszivárog" némi segítség/infó: a propaganda fontos dolog (mindkét|3-4| oldalon ;) )
  • LMzek 2.0
    3+ napig próbáltam beszúrni/beilleszteni(embed) egy hasonlót, de nem sikerült, Írtam Tcat-nek, gondolom: folyamatban van ... :rolleyes:

    Szép munka Állítólag néha "kiszivárog" némi segítség/infó: a propaganda fontos dolog (mindkét|3-4| oldalon ;) )
    Lefagyott tőle a számítógépem.
  • gacsat
    Lefagyott tőle a számítógépem.
    Egyszer nekem is(5x nem), valószinúleg memória probléma(kevEs a RAM, vagy sok program fut)
  • molnibalage
    Nekem az nem világos, hogy egy újratervezett heli, ami kb tudja azt, mint a régi csak mai kiadásban hogy a búbánatba lehet ennyire drága? Régen szuperszámítógépnek nélkül sikerült egy baszott nagy igáslovat összehozni, most meg mi van? Szenvedés.

    Nem értem én ezt.
    Ahogy feltette a kérdést más is az új KC kapcsán, hogy a Holdra hamarabb jutott el ember a nagy ember beszédétől, mint ahogy egy új tanker elkészült a régi helyett.
    Mi folyik itt...?
    Esetleg szétlopták a retekbe?
  • LMzek 2.0
    Egyszer nekem is(5x nem), valószinúleg memória probléma(kevEs a RAM, vagy sok program fut)
    Lehet. Régi, kicsi számítógép.

Ugrás a fórum topichoz