A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
Az Mk 38 Mod 2-es csöves légvédelmi rendszer továbbfejlesztésére kapott szerződést az Amerikai Haditengerészettől a BAE Systems. A szerződés keretein belül a vállalatnak meg kell terveznie és 4 példányt legyártania a pilóta nélküli gépek ellen is használható (C-UCAS) verzióból. A 2019. március 31-i határidőig még a tesztelésnek is bele kell férnie.
Miközben a BAE Systems a pilóta nélküli gépek elleni védelemen dolgozik, a Northrop Grumman egy új, az EA-18G Block II repertoárjába kerülő felderítő UAV fejlesztésével van elfoglalva. Újságíróknak mutatták be a Dubbed Dash X elnevezésű eszközt, melyet összehajtva, egy konténer belsejében vihet magával bevetésére a Growler. A kinyíló szárnyaival 3,66 méteres fesztávolságú UAV feladata az „elektronikus porszívózás”, valamint a begyűjtött adatok továbbítása. A túlélőképességet a kis radarkeresztmetszet, az alacsony hőkibocsátás valamint a 60 csomós (111 km/h) sebesség biztosítja.
17 millió dollárt kapott a General Atomics, hogy integrálja a GBU-39 SDB-t az MQ-9 Reaper-re. A munka elvégzésének határideje 2021. november 21-e.
Nagyobb tempónál kisebb a Raptorok étvágya. Az előbbi kijelentést még 2014-ben tette az USAF 618. légi műveleti központja, az elmélet tesztelésére pedig idén augusztusban kerítettek sort. A hawaii Hickam légibázis 19. századának 6 F-22-ese vett részt egy gyakorlaton Alaszkában, a Elmendorf-Richardson légibázison. Hazaúton tesztelték a felvetést, két csoportra oszolva, az egyik csoport egy KC-10-es kíséretében a megszokott profillal repülte le az útvonalat, míg a másik csoport egy másik 3 hajtóműves tanker társaságában valamivel nagyobb sebességgel tartott vissza honi bázisára. Az eredmények azt mutatják, hogy a gyorsabban repülő gépek 10%-ot tudtak lefaragni a repülési időből úgy, hogy közben 6%-al kevesebb kerozint használtak fel.
A Boeing december 8-án nyilatkozat keretében reagált a hírekre, melyek szerint Kanada használt ausztrál F/A-18A/B gépek beszerzésével kívánja felfrissíteni vadászbombázó flottáját. Miután Kanadában kapta a legnagyobb ellenzést az F-35-ös, ezért más megoldás után kezdtek keresgélni. Először úgy tűnt, hogy az F/A-18E/F Super Hornet lesz a befutó, meg is kapták az engedélyt a típus beszerzésére, azonban a Bombardier és a kanadai kormány szoros együttműködése ellenérzést váltott ki a Boeingból, lévén a személyszállító gépek piacán az ő területükön ér el egyre nagyobb sikereket a kanadai vállalat. Ezzel meg is hiúsult az üzlet, így ismét más irányba fordították a fejüket, megtalálva a jelenleg véglegesnek tűnő megoldást. A Boeing részéről annyit kommentáltak hozzá, hogy tiszteletben tartják a döntést, örülnek, hogy ismét az ő két hajtómáves típusukra szavaztak, és remélik, ezek után is produktív módon tudják folytatni az együttműködést.
AV-8B Harrier II-esek után érdeklődik Törökország. Csak átmeneti megoldásknak szánják a STOVL képességekkel felruházott típust, amíg az F-35B elérhetővé nem válik. Korábban „csak” 100 hagyományos A verzió beszerzését tervezték az 5. generációs típusból, de az utóbbi időben elkezdtek érdeklődni a röviden fel-, és függőlegesen leszálló változatról. Na de vissza a Harrierekhez: először az Egyesült Királyságot keresték meg, de mivel ők már 2010-ben kivonták a típust, így inkább az Amerikai Tengerészgyagságnál kezdtek el puhatolózni a feleslegessé vált AV-8B-k megvásárlása ügyében.
A kínai Global Times forrásai szerint bevethetővé nyilvánították a hazai fejlesztésű Y-9-es szállítógépet, miután egy haditengerészeti hadgyakorlat keretein belül bizonyította képességeit. Hosszútávú repüléseket hajtottak végre, nagyrészt vízfelszín felett, miközben több alkalommal is dobtak ejtőernyővel terhet a raktérből.
Sergey Chemezov, a Rostec vezérigazgatója a TASS hírögynökségnek adott interjújában elmondta, hogy minden a tervek szerint halad a kínai Sz-400 beszerzés kapcsán, és hogy hamarosan megkezdik az első egységek átadását.
Az Amerikai Légierő december 6-án bejelentette, hogy befejezték az Indonézia által rendelt utolsó hat F-16C Block 25-ös felújítását is. Összesen 19 együléses C és 5 darab kétüléses D újult meg a Peace Bima-Sena II program keretei között.
A japán védelmi minisztérium december 8-án kérvényezte, hogy a 2018-as védelmi költségvetésben különítsenek el egy nagyobb összeget csapásmérő robotrepülőgépek rendszeresítésére. Két részletben akarják elintézni a dolgot, 19 millió amerikai zöldhasúból rendelnének a norvég Joint Strike Missile (JSM) típusból. A második rész talán érdekesebb, azt akarják kideríteni, hogy hogyan lehetne az AGM-158 JASSM-ER-t, valamint a testvértípusát, az LRASM-et (Long Range Anti-Ship Missile) integrálni az F-2-esekre, valamint a jelenleg csak vadászfeladatokat ellátó F-15J-re.