|

Washington hajlandó megfontolni Abu-Dzabi F-35 igényét

Az Obama adminisztráció teljes elzárkózásával szemben friss hírek szerint az Egyesült Arab Emírségekkel szorosabb stratégiai kapcsolatokra törekvő Trump adminisztráció hajlandó megfontolni az arab államnak az 5. generációs vadászbombázóra hosszabb ideje jelzett igényét. Ez természetesen még közelről sem jelent rábólintást egy bésőbbi beszerzésre, bár Pentagonból származó vélemények szerint ez előbb-utóbb biztosan meg fog történni.

A hír kapcsán született nyilatkozatok alapján a Trump adminisztráció elkötelezett Izrael regionális erőfölényének (az amerikai külpolitikában az ún. Qualitative Military Edge) biztosítása mellett, de az Emírségekkel való kapcsolatát is szorosabbra akarja fűzni. Egyes, a régióra szakosodott elemzők véleménye szerint mindez tulajdonképpen megvalósítható, mert bár Izrael és az Egyesült Arab Emírségek nem szövetségesek, ugyanakkor annak sincs realitása, hogy Abu-Dzabi ezen beszerzett F-35-ösökkel esne neki a zsidó állanak.

Az ügyben megkérdezett izraeli védelmi minisztérium az ügy kényessége miatt hivatalosan nem kívánt nyilatkozni, ám onnan származó névtelen magánvélemények szerint Tel-Aviv várhatóan nem torpedózná meg a dolgot, ha az csakis az Egyesült Arab Emírségek számára tenné lehetővé a típus hadrenbe állítását. A magánvélemény persze egy dolog tesszük hozzá, hiszen 2 éve Izrael még egyértelműen azon munkálkodott, hogy rajtuk kívül senki másnak ne lehessen F-35-öse a Közel-Keleten.

Izrael 1 évvel ezelőtt növelte 50 példányra a beszerzendő F-35I gépmennyiséget.

Első izraeli F-35I

Nagy pillanat az Izraeli Légierő számára: levegőbe emelkedik első F-35I Adir vadászbombázójuk. Lockheed Martin,

 

 

 

 

Fórum hozzászólások

  • wolfram
    Titánnitrid
    Ott hátul marha nagy a hőmérséklet, szal' nem hiszem. Fúrókat és egyéb forgácsoló szerszámot szoktak TiN-el bevonni, a bőséges hűtés kötelező, ebből gondolom hogy nem az. :D
  • Allesmor Obranna
    Egyik se. Úgy hívják, naplemente. Nagyon romantikus tud lenni.
    Gondolom, mielőtt rácsodálkoztatok a szép aranyszín felületre, megnéztétek más képeken is. Mert akkor láttátok, hogy ott meg csúnya szürke az egész.
    Ugyanis, ez kompozit, míg a belső fémfelületnek fémoxid kerámia bevonata van. Ittrium-oxid bázisú cirkonium-oxid kerámia az, amivel ezt a felületet bevonatolták. A titánnitrid rendkívül rideg anyag, nem jó hőszigetelő és a forszázs rezonanciájától leválna a felületről. Ezenkívül inkább csak kis felületeken alkalmazzák. Fúró illetve maró szerszámok, orvosi eszközök, nagy kopásnak kitett felületek.
    Igen, megnéztem.

    Részben igazad lehet, de azért van benne PS is rendesen ...


    Ez lehet a kevésbé utómunkázott/manipulált "eredeti" kép:
    http://www.navy.mil/view_image.asp?id=258981

    "Test pilot Billie Flynn pilots an F-35C Lightning II test aircraft during an external GBU-31 and AIM-9x buffet and flutter test flight from Naval Air Station Patuxent River, Md., April 4, 2018."

    [​IMG]

    Néhány naplementés kép:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Itt szerintem utólag megint nagyon eltúlozták a színeket...

    [​IMG]

    Ezek se csúnyák:

    [​IMG]




    [​IMG]
  • Aki PSt betölt az ennél sokkal intelektuálisabb egyén.

    Kb kizárnám a PSt, rátoltak egy szaturácció/vibrance +50et attól döglik a légy oszt csokolom. Nézz rá a fűre... (vagy töltsd le a képet aztán adjál neki LRben +50 szaturáció, +25 vibrancet)
  • Ezek amúgy jó képek csak ez a szerencsétlen gép néz ki úgy mint valami elhízott bogár(a B pedig főleg ocsmány).
  • Allesmor Obranna
    A PS mára már egy szinoním kifejezés lett az utómunkára, amit manapság fotózással foglalkozó ember Lightroomban old meg.
    Bárhogy is van, minden kétséget eloszlatadnó, íme az F135-ös hajtómű mesterséges fényben fotózva:

    http://www.pw.utc.com/Photos/Listing/All/Military Engines
    Színkép vagy legalább színhőmérséklet? :D
    És erre még rájön az, hogy az emberi agy egy nagyon szubjektív gép....
  • molnibalage
    Ez gondolom csak az összeszerelésre vonatkozik, a részegységek gyártási ideje nincs benne, mert minden egyes csavarra vagy kábelre ez értelmezhetetlen lenne.
    Ezek a rézzelemek amúgy is valószínű KANBAN cikkek és ezek előállítási ideje totâl indifferens (ahogy te is írtad), mert zömüket jóval korábban gyártják és raktárról töltik a KANBAN polcokat.
    De van nyílván egy sor beszállítói előszerelt rendszer is, melyek óraszáma szintén nem a gépek tényleges összeszerelési idejét terhelik. Pl. a hajtómű, radar és egyéb szenzorok előszerelten és előtesztelve érkeznek. Ezeket nyílván a végszerelés után újra le kell próbálni, ami a fent taglalt órát terheli, de lényegesen kisebb idővel.
  • arbalest
    Az szép. J-20-ból mikor lesz ennyi?
    Kínát inkább az érdekli hogy neki több j-20 legyen mint a Japán Dél-kora f-35 mennyisége .
  • Roni
    Kínát inkább az érdekli hogy neki több j-20 legyen mint a Japán Dél-kora f-35 mennyisége .
    Azt a számot már most meghaladta, nem lesz nehéz tartani. Kíváncsi vagyok, melyik bázis kap majd először állandó gépeket. A szokásos Tajvan közeli, vagy Indiára hozzák majd a frászt Tibetben.
  • Allesmor Obranna
    Ezek a rézzelemek amúgy is valószínű KANBAN cikkek és ezek előállítási ideje totâl indifferens (ahogy te is írtad), mert zömüket jóval korábban gyártják és raktárról töltik a KANBAN polcokat.
    De van nyílván egy sor beszállítói előszerelt rendszer is, melyek óraszáma szintén nem a gépek tényleges összeszerelési idejét terhelik. Pl. a hajtómű, radar és egyéb szenzorok előszerelten és előtesztelve érkeznek. Ezeket nyílván a végszerelés után újra le kell próbálni, ami a fent taglalt órát terheli, de lényegesen kisebb idővel.
    A hajtómű, radar és egyéb komplikált elemekre gondoltam, amik azért olyanok, mint amit írsz. Azrért egy hajtóművel összerakni több ezer óra.
  • Visszatérve még erre a képre:

    [​IMG]

    Az nem tudom feltűnt-e, hogy a bal, illetve jobb szárnyon lévő bombatípusok nem is azonos típusok, illetve aerodinamikai kialakításúak.
  • Allesmor Obranna
    Egyik se. Úgy hívják, naplemente. Nagyon romantikus tud lenni.
    Gondolom, mielőtt rácsodálkoztatok a szép aranyszín felületre, megnéztétek más képeken is. Mert akkor láttátok, hogy ott meg csúnya szürke az egész.
    Ugyanis, ez kompozit, míg a belső fémfelületnek fémoxid kerámia bevonata van. Ittrium-oxid bázisú cirkonium-oxid kerámia az, amivel ezt a felületet bevonatolták. A titánnitrid rendkívül rideg anyag, nem jó hőszigetelő és a forszázs rezonanciájától leválna a felületről. Ezenkívül inkább csak kis felületeken alkalmazzák. Fúró illetve maró szerszámok, orvosi eszközök, nagy kopásnak kitett felületek.
    Hülye módon nem nagyítottam ki, pedig úgy már egyértelmű.
    Kompresszorlapátok bevonatolására használják, de azt nem tudtam, hogy a GSF külső felületén ilyen nagy és speciális mechanikai igénybevételnek lenne kitéve.

    fapp_supervisor
    Ott hátul marha nagy a hőmérséklet, szal' nem hiszem. Fúrókat és egyéb forgácsoló szerszámot szoktak TiN-el bevonni, a bőséges hűtés kötelező, ebből gondolom hogy nem az. :D
    Úgy 600 fokig bírja.
    http://www.brycoat.com/surface-engi...-nitride-tin-coatings-for-erosion-resistance/

    Hogy ez sok, vagy kevés? De amúgy csak hirtelen felindulásból írtam, a (mint azóta kiderült, fals) színből kiindulva.
  • fapp_supervisor
    Én csak a saját tapasztalatomból írtam, dolgoztam TiN bevonatú szerszámokkal és masszív hűtést ajánlott a gyártó hozzá(kellett is), ebből gondoltam hogy a hajtómű hője sok lenne neki.

    Valaha én is használtam ilyesmit (mármint TiN bevonatú fúrószárat), persze nem ipari környezetben. Amúgy valószínűleg azért kell a hűtés, mert ha felmelegszik a szerszám, akkor az eltérő hőtágulási érték miatt "lepattogzódna" ez a bevonat a szerszámról.

Ugrás a fórum topichoz