|

Hercules közúton

Indiában a közelmúltban a légierő repülőgépei a közútról való üzemelést gyakorolták, mely során a C-130J Super Hercules típusú teherszállítók is tesztelték a nem szokványos futópályát.

Fórum hozzászólások

  • Terminator
    5 korrekt módon felszerelt C-130J szállítógép 1,4 milliárd USD-ért. (támogatásal, a meglévő régi C-130-ok mellé)
    Az egy gépre jutó átlagköltség 280 millió USD = 84 milliárd HUF.
    Matematikus az, aki ebből 1 "csupasz", támogatás nélküli gép árát kiszámolja... :)
  • Terminator
    5 korrekt módon felszerelt C-130J szállítógép 1,4 milliárd USD-ért.
    Korrekt módon?
    Én nem is értem mire kell egy ilyen fullos gép a Kiwiknek?
    Talàn az USA különlegeseknek vannak ilyen gépeik, de nekik se sok...
  • formosa1
    Matematikus az, aki ebből 1 "csupasz", támogatás nélküli gép árát kiszámolja... :)
    És az mire lenne jó?

    Inkább viszonyítási alapnak jó ez a szám...

    Új-Zéland: 5 C-130J = 1,4 milliárd USD -> 280 millió USD az egy gépre jutó átlagköltség = 84 milliárd HUF
    Portugália: 5 KC-390 = 0,92 milliárd USD -> 184 millió USD az egy gépre jutó átlagköltség = 55,2 milliárd HUF

    Ebből úgy tűnik, hogy olcsóbb lehet a KC390, mint a C130J.

    2018.02.15. - Z2026: "A 2019–2021-es költségvetés terhére 75 milliárd forintot fordíthat a honvédség szállítórepülők vásárlására."

    Ebből látszik, hogy még elég sokat kell hozzátenni ahhoz, amennyit eredetileg szántak a rámpás gépekre. (Főleg ha a versenyképesség javítása érdekében tovább rontja a jegybank a forintot.) Lehet, ezért is csúsznak a dolgok.
  • pöcshuszár
    Hmm 280M/db.... Értem.:rolleyes:
    Eszamoltam? Ez nem egy gep ara, hanem az egesz beszerzes egy gepre juto atlagkoltsege. Nem tudjuk hogy pl. hany ev support van benne es hogy az milyen szintu. De 5 db elektronikaval jol felszerelt szallitogepet (nem tankert) ennyiert adna az USA egy olyan barati orszagnak, ahol mar rendszerben all a tipus.
  • Terminator
    És az mire lenne jó?
    Inkább viszonyítási alapnak jó ez a szám...

    Új-Zéland: 5 C-130J = 1,4 milliárd USD -> 280 millió USD az egy gépre jutó átlagköltség = 84 milliárd HUF
    Portugália: 5 KC-390 = 0,92 milliárd USD -> 184 millió USD az egy gépre jutó átlagköltség = 55,2 milliárd HUF
    Ez nem "viszonyítási alap", mert az angol szövegből látszik, hogy a kiwik erősen "fullos" verziót vettek, míg a portugál üzletről jóval kevesebbet tudni.
    Ráadásul Portugália fejlesztő ország, így biztos olcsóbban vásárolhat, mint a kívülálló országok. - De itt sincs viszonyítás, mert a C-390-ből eddig csak a fejlesztők vásároltak.

    /Viszonyításként nézz be 1 autószalonba, és érdeklődj 1 alapmodell és a fullos verziója áráról. - Röpködni fognak a milliók!!! Ráadásul a kiwik alkatrészeket és támogatást is vettek.../
  • formosa1
    Ez nem "viszonyítási alap", mert az angol szövegből látszik, hogy a kiwik erősen "fullos" verziót vettek, míg a portugál üzletről jóval kevesebbet tudni.
    Ráadásul Portugália fejlesztő ország, így biztos olcsóbban vásárolhat, mint a kívülálló országok. - De itt sincs viszonyítás, mert a C-390-ből eddig csak a fejlesztők vásároltak.

    /Viszonyításként nézz be 1 autószalonba, és érdeklődj 1 alapmodell és a fullos verziója áráról. - Röpködni fognak a milliók!!! Ráadásul a kiwik alkatrészeket és támogatást is vettek.../
    Nem vettek meg semmit a kiwik. Az amerikaiak ennyiert adnak, ha ezt mind megvennek hozza. Mint az autoszalonban...

    A portugal uzletrol meg tudni lehet hogy hany ev teljes support + a szimulator. Es az izraeli vedelmi rendszer arat.

    Az igaz, hogy beszallitok a portugalok, de a kiwiknel meg mar rendszerben all a tipus.
  • Terminator
    Nem vettek meg semmit a kiwik. Az amerikaiak ennyiert adnak, ha ezt mind megvennek hozza. Mint az autoszalonban...

    A portugal uzletrol meg tudni lehet hogy hany ev teljes support + a szimulator. Es az izraeli vedelmi rendszer arat.

    Az igaz, hogy beszallitok a portugalok, de a kiwiknel meg mar rendszerben all a tipus.
    Mondom én, hogy nem egyszerű a viszonyítás, és gondolom, hogy a brazilok okkal jelentettek be 1 olcsóbb - csak szállító - változatot... :)
  • Terminator
    Eszamoltam? Ez nem egy gep ara, hanem az egesz beszerzes egy gepre juto atlagkoltsege. Nem tudjuk hogy pl. hany ev support van benne es hogy az milyen szintu. De 5 db elektronikaval jol felszerelt szallitogepet (nem tankert) ennyiert adna az USA egy olyan barati orszagnak, ahol mar rendszerben all a tipus.
    Nem erről van szó.
    Egyszerűen rohadtul sokalltam, és sokallom most is.
    Ezt úgy értem, hogy nálam fejben a C-130J még 110-130M USD magasságában mozog.
    Közben meg egy gyors keresés után azt látom, hogy a németek ajánlata is ezen a szinten mozgott:
    3-3db C-130J-30 és KC-130J összesen 1,4Mrd USD. Ott a darabár valami 233M USD-re jött ki.
    Ráadásul, ahogy látom a kiwiknek a sima J lett kiajánlva, nem a J-30.
    Mindenki elfeküdte az arcát? 230-240M USD C-130-ért? :eek:
    A malájok 4db A400M-et kaptak 740M USD áron. Nem fejlesztő/gyártó partnerként...
    Persze most mindjárt jön a "fostenger", hogy "az A400M így meg úgy"!
    De - könyörgöm! - ennyit nem romlott a pénz, hogy ilyen horror árat kelljen egy nyomorult C-130-ért kifizetni!
    Ennek tükrében 1000x inkább a semmilyen referenciával nem rendelkező KC-390, mint a C-130. Még a Portugálok árán is!
    Persze csak az A400M után! ;):p:D
  • pöcshuszár
    Nem erről van szó.
    Egyszerűen rohadtul sokalltam, és sokallom most is.
    Ezt úgy értem, hogy nálam fejben a C-130J még 110-130M USD magasságában mozog.
    Közben meg egy gyors keresés után azt látom, hogy a németek ajánlata is ezen a szinten mozgott:
    3-3db C-130J-30 és KC-130J összesen 1,4Mrd USD. Ott a darabár valami 233M USD-re jött ki.
    Ráadásul, ahogy látom a kiwiknek a sima J lett kiajánlva, nem a J-30.
    Mindenki elfeküdte az arcát? 230-240M USD C-130-ért? :eek:
    A malájok 4db A400M-et kaptak 740M USD áron. Nem fejlesztő/gyártó partnerként...
    Persze most mindjárt jön a "fostenger", hogy "az A400M így meg úgy"!
    De - könyörgöm! - ennyit nem romlott a pénz, hogy ilyen horror árat kelljen egy nyomorult C-130-ért kifizetni!
    Ennek tükrében 1000x inkább a semmilyen referenciával nem rendelkező KC-390, mint a C-130. Még a Portugálok árán is!
    Persze csak az A400M után! ;):p:D
    Ne könyörögj! A kiwik fullos verziót vesznek supporttal, tartalék hajtóművekkel, alkatrészekkel. És valószínű, hogy a németeknél is hasonló a helyzet.
    Miközben a malájok kevesebb pluszra költöttek...
  • formosa1
    Ne könyörögj! A kiwik fullos verziót vesznek supporttal, tartalék hajtóművekkel, alkatrészekkel. És valószínű, hogy a németeknél is hasonló a helyzet.
    Miközben a malájok kevesebb pluszra költöttek...
    Nana, ez a bevásárlás elég távol van a "fullos verzió"-tól"" Semmi légitankoló-rendszer, a gép nem légitankolható, és más gépek (pl. helikopterek) részére sem képes légitankolást adni! :( Szóval a "fullos" minősítés egy kicsit túlzás ... :p A KC-390 árában meg eleve benne van a légitankolást fogadó, és a más gépeket tankoló rendszer. :);)
  • formosa1
    Ne könyörögj! A kiwik fullos verziót vesznek supporttal, tartalék hajtóművekkel, alkatrészekkel. És valószínű, hogy a németeknél is hasonló a helyzet.
    Miközben a malájok kevesebb pluszra költöttek...
    Múltkor tök véletlenül beleakadtam, egy másik rendelés kapcsán, hogy 1 hajtómű a C-130-hoz 10M USD-be kerül. Ha egy komplett gépet megvesznek donornak a kiwik, és 6 gépre számolod a költséget, akkor is 230M magasságára jön ki a gépenkénti ár. Ami még mindig rohadt sok! Még akkor is, ha a kiwi rendelés egy jó halom olyan elemet is tartalmaz, ami a már meglévő C-130-asaikra rendeltek. Ebben a tekintetben talán a német ajánlat informatívabb, mivel abban nincsenek csak a konkrét gépekhez szükséges elemek, és minimális tartalék.
    A portugál KC-390-es rendelés is 12!!! évre tartalmazza a supportot! Ez nagyjából 70-80M-val dobta meg a gépek árát. Nem 150M-val! o_O
  • Csak az arányok kedvéért...
    Az ajánlat tárgya a Large Aircraft Infrared Countermeasures (LAIRCM) DIRCM önvédelmi rendszer.
    Legutóbb ilyet Indiának adtak el 2 db-ot (+tartalék) (az elnöki B777-es gépekre) $190 millióért => $95 milli / db
    Ebből a rendszerből 5 db (+ tartalék) szerepel a Kiwik ajánlatában = $475 millió
    emel
    Semmi légitankoló-rendszer, a gép nem légitankolható, és más gépek (pl. helikopterek) részére sem képes légitankolást adni!
    Ez elég messze áll a valóságtól...
    - A C-130-kat alapból után lehet tölteni merev csöves rendszerrel.

    Extra felszerelésként lehet kérni hozzá hajlékony csöves rendszerű utántöltő csövet is.
    [​IMG]
    Erre a Kiwiknek nyilvánvalóan nincs szükségük mert nekik ugyebár nincs dedikált utántöltő gépük, viszont mind az Ausztráloknak, mind az USA-nak vannak merev csöves rendszerű utántöltőik amikből képes fogadni üzemanyagot

    - A saját belső üza készlet (+szárny alatti póttartályok) erejéig minden C-130-képes más gépeket utántölteni. A szárnyon lévő külső felfüggesztési pont minden gépen "nedves". Arra lehet akasztani az utántöltő konténert. A KC-130-ban annyi a plusz hogy a tehertérbe nagyméretű extra tartályokat lehet beszerelni és be van építve az ehhez szükséges extra csövezés.
    [​IMG]
  • rudi
    Az ajánlat tárgya a Large Aircraft Infrared Countermeasures (LAIRCM) DIRCM önvédelmi rendszer.
    Az a gond, hogy a KC-390-es alapból adja a gépekhez a - ha jól tudom - J-MUSIC rendszert.
    (Az A400M árában is benne van tudtommal. Más kérdés, hogy az integráció még nem történt meg, de ezért fizeti is a kötbért az Airbus)
    /Ennek némileg ellent mond ez a sajtóközlemény, de szerintem csak technikailag jelenik meg külön. Ha mégis külön kell megvenni, akkor sem 95M/gép, hanem 10!/
    Ez az amerikaiak marhasága, hogy 1-1 ilyen Approval Formba tulajdonképpen csak a pilótaüléseket nem rakja bele külön tételként.
  • pöcshuszár
    Ez az amerikaiak marhasága, hogy 1-1 ilyen Approval Formba tulajdonképpen csak a pilótaüléseket nem rakja bele külön tételként
    Ki is fogynánk a fórumon a témából, ha ilyen részletes leírást kaptunk volna a H145 vásárláskor. Nem lenne mit találgatni, hogy hány gép lesz milyen konfigurációban. :cool:
  • shornet24
    Az angol c-130j sokkal olcsóbbak
    Az elmúlt évek Herkules eladásai:
    • Franciaország: 4 db (2 C-130J + 2 KC-130J) - $ 650 millió = $ 112.5 millió / db
    • Németország: 6 db (3 C-130J + 3 KC-130J) - $ 1.400 millió = $ 233.3 millió / db
    • India: 6 db (C-130J) - $ 1.200 millió = $ 200 millió / db
    Mindegyik más annak függvényében hogy ki, mit kért hozzá.
  • rudi
    Az elmúlt évek Herkules eladásai:
    • Franciaország: 4 db (2 C-130J + 2 KC-130J) - $ 650 millió = $ 112.5 millió / db
    • Németország: 6 db (3 C-130J + 3 KC-130J) - $ 1.400 millió = $ 233.3 millió / db
    • India: 6 db (C-130J) - $ 1.200 millió = $ 200 millió / db
    Mindegyik más annak függvényében hogy ki, mit kért hozzá.

    Atyaég,iszonyatos árak! Csak úgy megkérdezem, hogy nem lenne nekünk elég 3 db C27-es? Jó, tudom, hogy annak idején szó volt arról, olyan gépeket szerzünk be, amelyek például egyhuzamban elrepülnek Afganisztánig, meg a légi utántöltés. Ha jól tudom, egy pöpecül felszerelt C27-es 80 millából kijönne. Szó volt róla, hogy a németekkel az A400-asok flottájába beszállnánk a közös üzemeltetésbe. Esetleg majd később vehetnénk valami nagyobb gépet, amikor már kiforrott. ( KC 390-es vagy A400, tudom az utóbbi túl nagy. Vagy esetleg 1 vagy 2 C27-es addig.
  • rudi
    Az elmúlt évek Herkules eladásai:
    • Franciaország: 4 db (2 C-130J + 2 KC-130J) - $ 650 millió = $ 112.5 millió / db
    • Németország: 6 db (3 C-130J + 3 KC-130J) - $ 1.400 millió = $ 233.3 millió / db
    • India: 6 db (C-130J) - $ 1.200 millió = $ 200 millió / db
    Mindegyik más annak függvényében hogy ki, mit kért hozzá.
    Hát a franciák nem sok mindent kérhettek. De így legalább tudhatjuk, hogy 4 db esetén 1 Herky alapára nem lehet több 110 millánál...
  • formosa1
    Hát a franciák nem sok mindent kérhettek. De így legalább tudhatjuk, hogy 4 db esetén 1 Herky alapára nem lehet több 110 millánál...
    A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
    "..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
    Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
    = $88.75 millió / db
  • rudi
    A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
    "..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
    Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
    = $88.75 millió / db
    Az még jobb, mert ezek szerint a Herky olcsóbb a hasonló méretű versenytársainál. - Így érthető, hogy miért nincs megrendelő a Milleniumra, és hogy miért kellett a braziloknak 1 olcsóbb szállítóváltozattal előállni... :)
  • formosa1
    Az még jobb, mert ezek szerint a Herky olcsóbb a hasonló méretű versenytársainál. - Így érthető, hogy miért nincs megrendelő a Milleniumra, és hogy miért kellett a braziloknak 1 olcsóbb szállítóváltozattal előállni... :)
    :D:D:D:D:D:D:D
  • rudi
    Az elmúlt évek Herkules eladásai:
    • Franciaország: 4 db (2 C-130J + 2 KC-130J) - $ 650 millió = $ 112.5 millió / db
    • Németország: 6 db (3 C-130J + 3 KC-130J) - $ 1.400 millió = $ 233.3 millió / db
    • India: 6 db (C-130J) - $ 1.200 millió = $ 200 millió / db
    Mindegyik más annak függvényében hogy ki, mit kért hozzá.
    A franciáknál már rendszeresítve volt a típus korábban (14 db C-130H).
  • K.Atti63
    Atyaég,iszonyatos árak! Csak úgy megkérdezem, hogy nem lenne nekünk elég 3 db C27-es? Jó, tudom, hogy annak idején szó volt arról, olyan gépeket szerzünk be, amelyek például egyhuzamban elrepülnek Afganisztánig, meg a légi utántöltés. Ha jól tudom, egy pöpecül felszerelt C27-es 80 millából kijönne. Szó volt róla, hogy a németekkel az A400-asok flottájába beszállnánk a közös üzemeltetésbe. Esetleg majd később vehetnénk valami nagyobb gépet, amikor már kiforrott. ( KC 390-es vagy A400, tudom az utóbbi túl nagy. Vagy esetleg 1 vagy 2 C27-es addig.
    Az a később, az most van.

Ugrás a fórum topichoz