|

Katar is Typhoonokat rendel

Megérkezett a hivatalos megerősítés: újabb arab állammal bővülhet a Eurofighter Typhoont rendszeresítő országok köre.

Az Egyesült Királyság védelmi minisztériumának tájékoztatása szerint szeptember 17-én a brit védelmi miniszter hivatalos látogatást tett Katarban. Sir Michael Fallon találkozott ottani kollégájával, Khalid bin Mohammed al Attiyahhal, akivel aláírtak egy szándéknyilatkozatot 24 darab Eurofighter Typhoon vadászbombázó megvásárlásáról, valamint a két ország védelmi kapcsolatainak szorosabbra fűzéséről. Az előkészített beszerzés összegét és részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Kuvait, Omán és Szaúd-Arábia után újabb arab állam csatlakozott aTyphoon-szelídítőkhöz | Fotó: Eurofighter GmbH ,

Természetesen a szándéknyilatkozat aláírása még nem jelenti azt, hogy Katar valóban meg is vásárolja majd a repülőgépeket, de mindenképpen fontos lépés az üzlet megkötése felé. Az arab ország már több éve érdeklődik az összeurópai típus iránt, ám ennek ellenére némileg mégis meglepő, hogy a másik két vadászbombázó mellé egy harmadikat is rendszeresítenének: az európai csúcsvadász előtt már rendeltek 24 darab Dassault Rafale és 36 darab F-15E Strike Eagle vadászbombázót.

Mondjuk rá is fért az újítás a kiöregedő Dassault Mirage 2000-eseket használó légierőre, de a folyamatban lévő haderő-korszerűsítés magyar szemmel nézve kissé felfoghatatlan mértékű. Ráadásul nemcsak a logisztikát és az üzemeltetést bonyolítja és drágítja meg, de a megfelelő számú, jól képzett hajózó és földi kiszolgáló szakember biztosítása is problémákba ütközhet.

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Igazából ez a legdrágább dolog amit el tudsz képzelni.Kivonsz alig 20 éves gépeket,hogy olya újat vegyél helyette amilyet azokból a 20 évesekből is tudnál csinálni(modernizálással)töredék áron.

    Jól látszik,hogy pénz van szarásig,no meg hülyeség is...
    Egy új gép jobb, mint egy húsz éves.
  • Ratamahata
    Ugyanaz a téma mint a németeknél, hogy Golf5 ösöket adnak le bontóba, mert annyi támogatást kapnak érte hogy megéri zsír ujra cserélni.... csak ”follyon a termelés és zakatoljon a gyár....” kökemény szarban vagyunk a fogyasztáskényszer miatt és nincs belöée kiut.... azaz van de az nagyon fog fájni..... ezt toljuk magunk elött de lassan a nyakunkba folyik a kaka....
    Nekem nem. Nincs tartozásom, bankkal nem állok szóba, a 30 éves mercim lessz még 60 is, és nem is dolgozom, mert nincs miért. Mindenem van ami kell, és ami nincs, az nem is kell. A nejem meg gyógyszergyárban dolgozik. Fix kereslet.
  • gacsat
    Nekem nem. Nincs tartozásom, bankkal nem állok szóba, a 30 éves mercim lessz még 60 is, és nem is dolgozom, mert nincs miért. Mindenem van ami kell, és ami nincs, az nem is kell. A nejem meg gyógyszergyárban dolgozik. Fix kereslet.
    .
    .
    És a kinai topic óta ismert, hogy van egy Moszkvicsod is.... :)
  • Capslock27
    .
    .
    És a kinai topic óta ismert, hogy van egy Moszkvicsod is.... :)
    Van. Egy harminc éves Mercédesszel járok.
  • gacsat
    Van. Egy harminc éves Mercédesszel járok.
    Te, abban vezérlést, szilenteket, társait milyen sűrűn kell cserélni?
  • borisz
    Te, abban vezérlést, szilenteket, társait milyen sűrűn kell cserélni?
    Vezérlést soha, szilent, féktárcsa úgy tíz évente
  • arbalest
    Megpakolták minden jóval.

    [​IMG]
    Vajon jobb ez, mint a Szu-35 Sz?
    Árban hogy állnak?
    Mennyit tudnának legyártani egy évben, ebből és abból, ha most eldördülne a startpisztoly?
  • Terminator
    [​IMG]

    Érdekesen néz ki ebből a szögből a beömlő felső része.
    Mi az a kis fellépő, és fölötte az a csík?
  • gacsat
    Vajon jobb ez, mint a Szu-35 Sz?
    Árban hogy állnak?
    Mennyit tudnának legyártani egy évben, ebből és abból, ha most eldördülne a startpisztoly?
    Alapvetően a legújabb változat egy nagyon modern gép gyártani meg tudnának belőle eleget ha venné valaki de nem nagyon veszik mert marha drága.
  • gacsat
    Mi az a kis fellépő, és fölötte az a csík?
    Valamilyen késantenna, fölötte pedig lumineszcenc kötelékfény egyik csíkja.
  • dudi
    Alapvetően a legújabb változat egy nagyon modern gép gyártani meg tudnának belőle eleget ha venné valaki de nem nagyon veszik mert marha drága.
    Ha szükség lenne rá, azonnal vennék. Szerintem gyártani is tudnák, de ebben nem vagyok biztos. Abba viszont eléggé, hogy az oroszok nem tudnák sokkal gyorsabban gyártani.
  • gacsat
    Ha szükség lenne rá, azonnal vennék. Szerintem gyártani is tudnák, de ebben nem vagyok biztos. Abba viszont eléggé, hogy az oroszok nem tudnák sokkal gyorsabban gyártani.
    Nem azért gyártanak lassan az oroszok mert nem tudnak nagyobb ütemben hanem azért mert nincs megrendelés 2000db gépre...
    Ugyan ez igaz az EF-re is.
  • dudi
    Nem azért gyártanak lassan az oroszok mert nem tudnak nagyobb ütemben hanem azért mert nincs megrendelés 2000db gépre...
    Ugyan ez igaz az EF-re is.
    Szerintem az oroszok nem tudnának. Se szakember, se gépek. Bőingéknél meg havi 40 Dreamlinert tudnának gyártani.
  • gacsat
    Miért vannak angol feliratok egy német gépen?o_O
    Mert a repülésben az angol az egységes szakmai nyelv a világ jelentős részén (még nálunk is), no meg a NATO-ban is a közös kommunikáció nyelve.
  • emel
    Mert a repülésben az angol az egységes szakmai nyelv a világ jelentős részén (még nálunk is), no meg a NATO-ban is a közös kommunikáció nyelve.
    Azért a németeknek nem kéne ennyire lemenni kutyába.
  • gacsat
    Azért a németeknek nem kéne ennyire lemenni kutyába.
    Beszéld meg velük, bár szerintem nem ez a valódi mérce, ennél már sokkal jobban lementek kutyába sok más téren ...
  • emel
    Beszéld meg velük, bár szerintem nem ez a valódi mérce, ennél már sokkal jobban lementek kutyába sok más téren ...
    :(
  • gacsat
    Szerintem az oroszok nem tudnának. Se szakember, se gépek. Bőingéknél meg havi 40 Dreamlinert tudnának gyártani.
    Persze,hogy nincs szakember annyi ami a nagyvolumenű gyártáshoz kell!Nincs is nagyvolumenű gyártás.Minek alkalmazzanak egy halom embert akinek nem tudnak munkát adni?Havlenne megrendelés akkor felfuttatnák a gyártást.Nem hétfőről keddre no de az ipar nem is hétfőről keddre müködik nyugaton sem.

    Még is miből gondolod,hogy tudnának?
    Tán a Boeingnek van egy gyárnyi embere aki csak fizetést kap de nem dolgozik meg van egy komplett gyártósora lezsírozva amit a kutya sem használ?
  • dudi
    Persze,hogy nincs szakember annyi ami a nagyvolumenű gyártáshoz kell!Nincs is nagyvolumenű gyártás.Minek alkalmazzanak egy halom embert akinek nem tudnak munkát adni?Havlenne megrendelés akkor felfuttatnák a gyártást.Nem hétfőről keddre no de az ipar nem is hétfőről keddre müködik nyugaton sem.

    Még is miből gondolod,hogy tudnának?
    Tán a Boeingnek van egy gyárnyi embere aki csak fizetést kap de nem dolgozik meg van egy komplett gyártósora lezsírozva amit a kutya sem használ?
    Tegnap olvastam. Szarba is van a bőing éppen. Nem ereszthetik szélnek őket, most meg csak az udvarra termelnek.

Ugrás a fórum topichoz