Az F-35 program leghátul kullogó tagja a repülőgép-hordozó fedélzeti üzemre fejlesztett F-35C variáns. A hónap elején a USS Abraham Lincoln repülőgép-hordozó egyike lett azon, egyelőre még maréknyi hordozónak, amin már megfordult a típus. Ezúttal az ún. Fleet Replacement Squadron besorolású, azaz a Navy élvonalbeli gépeire pilótákat képző százada, a VFA-101 Grim Reapers érkezett a fedélzetre, ahonnan többek között éjszakai repüléseket is végrehajtottak. A Grim Reapers a Navy első százada, mely a típusra végez kiképzést.
A CATOBAR kategóriás repülőgép-hordozókra szánt F-35 variáns első alkalommal egyébként közel 3 éve, 2014. novemberében landolt repülőgép-hordozón – azon teszteket már az áttervezett fékezőhoroggal teljesítette a gép. Tudniillik 2012. januárjában került nyilvánosságra, hogy 2011 folyamán a szárazföldi “hordozón” lefolytatott “hajófedélzeti” tesztek során derült fény rá, hogy az F-35C “fullánkja” nem képes elkapni a fékezőkötelet, mivel túlságosan közel helyezkedik el a gép főfutóműveihez. De a Lockheed Martin szakembergárdája megoldotta a problémát, így az áttervezett horog és az F-35C sikerrel teljesítette a szárazföldi imitációs próbákat, így juthatott el a típus a hajófedélzeti tesztekhez.