A Huntington Ingalls Industries tegnap jelentette be, hogy őket bízták meg a júniusban igen komolyan megsérült Arleigh Burke osztályú romboló, a USS Fitzgerald (DDG 62) helyrehozatalával. A javítási munkálatokat 2 hajógyáruk közül az Ingalls Shipbuilding végzi majd – azaz a DDG 62-est csak Mississippi állam partjáig, Pascagoula városáig kell elhurcolnia a Navy által majd leszerződtetett speciális szállítóhajónak.
A U.S. Navy részéről cirka 2 héttel ezelőtt úgy nyilatkoztak, hogy a USS Fitzgerald hazaszállítása akár már szeptemberben megkezdődhet, de még nem kizárható, hogy későbbre halasztódik a dolog. A megfelelő hajó leszerződtetésére szóló tenderben az szerepelt, hogy adott esetben egészen Maine-ig fel kell vinni a hajót, ami azt is jelenti, hogy akkor még nem volt eldöntött, hogy az Arleigh Burke osztályú rombolókat építő 2 hajógyár közül melyik kapja a megbízást.
Most viszont már tudni, hogy a komoly javítási munkálatok előtt álló rombolót nem „születési helyszínére”, a Maine államban található Bath Iron Works-höz viszik, hanem az Ingalls Shipbuildinghez. A döntés pikantériája, hogy ennek bejelentése pár nappal azután történt meg, hogy a Huntington Ingalls Industries beleegyezett 9,2 millió Dollár kifizetésébe azon vádak ejtése érdekében miszerint korábbi munkák során túlszámlázást követett el.
A Navy részéről úgy nyilatkoztak, hogy a szükséges javítás mértéke miatt csakis ilyen hadihajó építésére is képes hajógyár jöhetett szóba, a két rivális közül pedig az alapján választottak, hogy a lehető legkisebb mértékben legyenek érintve az egyéb építési és javítási munkálatok.
Az Ingalls Shipbuilding korábban olyan alaposan helyben hagyott hadihajókat javított ki, mint az 1987 májusában iraki rakétatámadást elszenvedett USS Stark (FFG-31) fregatt, vagy a 2000 októberében kikötői bombatámadásban megsérült USS Cole (DDG 67) romboló.