|

Konténerszállító hajóval ütközött egy amerikai romboló Japán partjainál

Helyi idő szerinti éjjeli fél három környékén egy fülöp-szigetei konténerszállítóval ütközött a U.S. Navy USS Fiztgerald (DDG 62) rombolója Jokoszukától cirka 56 tengeri mérföldnyire délnyugatra. A fotók és videók alapján az Arleigh Burke osztályú rombolónál lényegesen nagyobb ACX Crystal nevet viselő konténerszállító az amerikai hadihajó jobb oldalát kapta el, lényegében pontosan a felépítmény kezdeténél.

Az ütközésben komolyan megsérült USS Fitzgerald Jokoszuka kikötőjében

Az ütközésben komolyan megsérült USS Fitzgerald Jokoszuka kikötőjében. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Peter Burghart,

A rendelkezésre álló információk alapján az amerikai hajó a vízvonal alatt is sérült, melynek eredményeként némi víz is bejutott a hajótestbe. A közzétett hírek alapján a teherhajó legénysége nem sérült meg a balesetben a hajóorr bal felső része sérült a rombolónál kisebb mértékben. A hadihajóról 3 főt szállítottak helikopterrel kisebb-nagyobb sérülésekkel a jokoszukai haditengerészeti kórházba – köztük a romboló parancsnokát.

Az amerikai hadihajó saját erejéből hajózott be Jokoszuka kikötőjébe, miután a helyszínre érkezett Japán Parti Őrséggel együttesen kereste azon 7 amerikai tengerészt, akik a balesetet követően tűntek el. A hajóról eltűnt tengerészek utáni kutatás továbbra is zajlik.

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Az orosz rakéták tandem harci résszel készülnek,van egy HEAT ami átüti a hajó oldalát(meg szerintem kb a fél hajót hisz itt bőven 50cm átmérőjű rakétákról beszélünk és a HEAT-nál az átmérő a kritikus)és van a fő HE FRAG vagy sika HE ami pusztít.
    Szóval nem elképzelhetetlen,hogy ezt mások is alkalmazzák.
    Úgy értem nem kinematikai úton. Attól, mert gyors egy ASM a HEAT fej átütő ereje RHA-ban gyakorlatilag változatlan. Csak az átmérő és szög a két fő tényező legalábbis a hk. gránátoknál, akkor miért lenne ez másképp ASM-nél?
  • molnibalage
    Úgy értem nem kinematikai úton. Attól, mert gyors egy ASM a HEAT fej átütő ereje RHA-ban gyakorlatilag változatlan. Csak az átmérő és szög a két fő tényező legalábbis a hk. gránátoknál, akkor miért lenne ez másképp ASM-nél?
    A HEAT harci rész átütő ereje annál nagyobb minél nagyobb a harci rész átmérője(ahogy írtad is).Tehát két tökéletesen azonos technológiával készült HEAT harci rész közül annak lesz nagyobb az átütőereje amelyiknek nagyobb az étmérője.Erre írtam,hogy egy 500mm+-os átmérőjű HEAT harci rész tud alkotni.

    Egyébként a szög nincs hatással az étütés mértékére HEAT harci résznél,hisz ha egy X típusú HEAT harci résznek 500 mm az átütőereje akkor az ugyan úgy 500mm lesz 0 fokos becsapódásnál mint 30 vagy 45 fokos becsapódás esetén.Az persze más kérdés,hogy elég lesz-e ez az 500mm a 30 vagy 45 fokos becsapódásnál a megnövekedett relatív páncélvastagság miatt(a 0 fokos szöghöz képest).
  • A nagy becsapódási sebesség egyébként rontja a HEAT harci részek hatékonyságát. Bár egy 500 mm-s átmérőjű HEAT vs. alumínium ladik esetén ez teljesen mindegy....
  • Singapore Investigation Blames USS John S McCain’s Crew for Deadly Collision With Merchant Ship

    A szingapuri hatóságok vizsgálatának eredményeképp a USS John S. McCain legénysége hibázott, mikor 2017 Augusztusában romboló összeütközött egy kereskedelmi hajóval Szingapur partjainál.

    [​IMG]

    Eddig nem tudtam, hogy a hajó a nevét két McCainról kapta. Mindketten a második világháborúban szolgáltak. Idősebbik McCain Sr. repülőgép horfozó kapitánya volt, míg fia McCain Jr. tengeralattjáró kapitány. Az ő fia, a mostanság nem éppen hőstetteiről ismerté vált John McCain szenátor. Nem biztos, hogy apa és nagyapa büszkék lennének rá.
  • Korábbról én sem tudtam, így tavaly én is meglepődtem, hogy igazából a McCain famílián belül 2 személy után van elnevezve a hajó.

    Mindenesetre nem sok olyan hajó lehet, amit több személy után neveztek el. Én korábban csak a "The Sullivans"-ról tudtam. Ezt a nevet, immár második hajóként egyébként perpill szintén egy Burke osztályú romboló viseli. (Guadalcanalnál 1942 novemberében torpedótalálattól elsüllyedt USS Juneau (CL-52) könnyűcirkálón odaveszett 5 Sullivan testvér után van elnevezve. https://en.wikipedia.org/wiki/Sullivan_brothers)
  • ghostface
    Singapore Investigation Blames USS John S McCain’s Crew for Deadly Collision With Merchant Ship

    A szingapuri hatóságok vizsgálatának eredményeképp a USS John S. McCain legénysége hibázott, mikor 2017 Augusztusában romboló összeütközött egy kereskedelmi hajóval Szingapur partjainál.

    [​IMG]

    Eddig nem tudtam, hogy a hajó a nevét két McCainról kapta. Mindketten a második világháborúban szolgáltak. Idősebbik McCain Sr. repülőgép horfozó kapitánya volt, míg fia McCain Jr. tengeralattjáró kapitány. Az ő fia, a mostanság nem éppen hőstetteiről ismerté vált John McCain szenátor. Nem biztos, hogy apa és nagyapa büszkék lennének rá.
    Mondjuk a legifjabb is elég rendesen megjárta Vietnámot.
  • ghostface
    Singapore Investigation Blames USS John S McCain’s Crew for Deadly Collision With Merchant Ship

    A szingapuri hatóságok vizsgálatának eredményeképp a USS John S. McCain legénysége hibázott, mikor 2017 Augusztusában romboló összeütközött egy kereskedelmi hajóval Szingapur partjainál.

    [​IMG]

    Eddig nem tudtam, hogy a hajó a nevét két McCainról kapta. Mindketten a második világháborúban szolgáltak. Idősebbik McCain Sr. repülőgép horfozó kapitánya volt, míg fia McCain Jr. tengeralattjáró kapitány. Az ő fia, a mostanság nem éppen hőstetteiről ismerté vált John McCain szenátor. Nem biztos, hogy apa és nagyapa büszkék lennének rá.
    Az, hogy szenátorrá vált eltörli érdemeit? Vagy most akkor mi van? Az egész koment lezárást nem értem.
  • molnibalage
    Az, hogy szenátorrá vált eltörli érdemeit? Vagy most akkor mi van? Az egész koment lezárást nem értem.
    Nem azzal van a baj, hogy szenátor lett. És még az érdemei sem csorbulnak. De attól még az is igaz, hogy mostanában inkább ártalmas a "működése".
  • molnibalage
    Vajon ki lesz vonva az első, mire az utolsó elkészül? Az első lassan 30 éves lesz.
    Mi lenne helyette?Így is kevés hajójuk van.
  • dudi
    Mi lenne helyette?Így is kevés hajójuk van.
    Az OHP osztályt is kivonták utód nélkül és az AB-re testálták feladatát.
    Az, hogy hány hajó van és mennyi kéne és hány éves a meglevő az nem jelent semmit. A Tico-k egy részét asszem tartalékba küldik. A VLS nélkülieket meg kiszórták.
  • molnibalage
    Az OHP osztályt is kivonták utód nélkül és az AB-re testálták feladatát.
    Az, hogy hány hajó van és mennyi kéne és hány éves a meglevő az nem jelent semmit. A Tico-k egy részét asszem tartalékba küldik. A VLS nélkülieket meg kiszórták.
    Így hogy lesz 300(ha jól emlékszem valami ilyesmi számot emlegetett Trump)hajós flottájuk?
  • molnibalage
    Vajon ki lesz vonva az első, mire az utolsó elkészül? Az első lassan 30 éves lesz.
    Azt olvastam, hogy 35 éves élettartammal számolnak az AEGIS cirkálóknál és rombolóknál, ez 2026 lenne az Arleigh Burke esetében. Ez összecsengene a Flight III-as programmal, az első egységnek valamikor 2022-25 körül kellene majd szolgálatba állnia, illetve akkorra már jönniük kellene az új fregattoknak is, amiket elvileg nemsokára kiválasztanak.
  • arbalest
    Azt olvastam, hogy 35 éves élettartammal számolnak az AEGIS cirkálóknál és rombolóknál, ez 2026 lenne az Arleigh Burke esetében. Ez összecsengene a Flight III-as programmal, az első egységnek valamikor 2022-25 körül kellene majd szolgálatba állnia, illetve akkorra már jönniük kellene az új fregattoknak is, amiket elvileg nemsokára kiválasztanak.
    Kérdés, hogy itt is megy ami F-15/F-16nál, hogy ki tudják e tolni a tervezett élettartalmat és ha igen mennyire gazdaságosan.Van az a pont amikor jobban megéri az új. imo konstrukciója nagyon masszívak avval nem lesz gond.
    Volt arról is szó, hogy DDG-51 több modernizálást nem kap és "kiképző" hajót csinálnának belölle, ne "új/éles" hajók ideje menjen kiképzéssel. Kiderül.

    statisztika: 91ben ált első rendszerbe 66van rendszerben 2 átadás alatt. Átlagban 66/27=2.5+t adnak át belölle évente.
  • molnibalage
    Vajon ki lesz vonva az első, mire az utolsó elkészül? Az első lassan 30 éves lesz.
    A tervek jelenleg arról szólnak, hogy a régebbi (Flight I. és II.) egységeket 35 év szolgálat után, az újabbakat (Flight IIA és III) 40 év után vonja majd ki.
    Ha a tervek nem változnak, akkor a DDG-51 2026-ban menne nyugdíjba, míg a Flight III első egységei kb. 2025-2026 körül fognak hadrendbe állni.
    Tehát a Flight I. első egysége akkor lenne kb. kivonva, amikor a Flight III. első egysége hadrendbe áll...

    Persze ha kell a matek miatt (355 hajós flotta ugye), akkor feltehetően a DDG-51 maradhat 40 évig is...

    molnibalage
    A Tico-k egy részét asszem tartalékba küldik.
    Ez még mindig nem dőlt el. A NAVY szeretné, hogy a fele aktív állomány elmenjen pihenni, és reaktiválnál őket, ahogy a másik fele végleg kiöregszik.
    A gond az, hogy ez dettó nem fér bele a 355 hajós flottatervbe. Ha viszont aktív marad mind, akkor a 2020-as évek közepére szépen leépül mind...

    arbalest
    Azt olvastam, hogy 35 éves élettartammal számolnak az AEGIS cirkálóknál és rombolóknál, ez 2026 lenne az Arleigh Burke esetében. Ez összecsengene a Flight III-as programmal, az első egységnek valamikor 2022-25 körül kellene majd szolgálatba állnia, illetve akkorra már jönniük kellene az új fregattoknak is, amiket elvileg nemsokára kiválasztanak.
    Még a Flight IIA újraindítás egységei is 2024 körül készülnek el, egy új radaros, áttervezett Flight III kétlem, hogy 2025-2026 előtt hadrendbe állna...
    Az új fregattok a másik irtó mókás esetek. Jelenleg még ott tartunk, hogy az FY18-ba belepaszíroztak még egy plusz LCS-t, több, mint 500 millió dollárért...
  • Cifu
    Az új fregattok a másik irtó mókás esetek. Jelenleg még ott tartunk, hogy az FY18-ba belepaszíroztak még egy plusz LCS-t, több, mint 500 millió dollárért...
    A Flight III-asok beérkezésével elkezdhetik kivonni a régieket, érdekes kérdés, hogy milyen állapotban lesznek, elég intenzíven használják őket.
    Ezekre a fregattokra nagyon kíváncsi vagyok, továbbra is olyan érzésem van, hogy a következő rétestészta történet kibontakozásának lehetünk majd a tanúi.
  • Cifu
    A tervek jelenleg arról szólnak, hogy a régebbi (Flight I. és II.) egységeket 35 év szolgálat után, az újabbakat (Flight IIA és III) 40 év után vonja majd ki.
    Ha a tervek nem változnak, akkor a DDG-51 2026-ban menne nyugdíjba, míg a Flight III első egységei kb. 2025-2026 körül fognak hadrendbe állni.
    Tehát a Flight I. első egysége akkor lenne kb. kivonva, amikor a Flight III. első egysége hadrendbe áll...

    Persze ha kell a matek miatt (355 hajós flotta ugye), akkor feltehetően a DDG-51 maradhat 40 évig is...



    Ez még mindig nem dőlt el. A NAVY szeretné, hogy a fele aktív állomány elmenjen pihenni, és reaktiválnál őket, ahogy a másik fele végleg kiöregszik.
    A gond az, hogy ez dettó nem fér bele a 355 hajós flottatervbe. Ha viszont aktív marad mind, akkor a 2020-as évek közepére szépen leépül mind...



    Még a Flight IIA újraindítás egységei is 2024 körül készülnek el, egy új radaros, áttervezett Flight III kétlem, hogy 2025-2026 előtt hadrendbe állna...
    Az új fregattok a másik irtó mókás esetek. Jelenleg még ott tartunk, hogy az FY18-ba belepaszíroztak még egy plusz LCS-t, több, mint 500 millió dollárért...
    Mia a fene kerül abba a nyavajás LCSbe annyiba,miközben a tervezett képességeknek lassana felét törölték?Independenc osztály az eredeti képességeivel egész potens kis "érdekszféra-járőr"(gyarmati ágyunaszád) lett volna,felszabaditva a komolyabb hajókat más célra.De igy,inkább csak ppénzkidobás,És ha bevetik öket,mindeggyiket egy ABnak kell fedeznie.
  • arbalest
    A Flight III-asok beérkezésével elkezdhetik kivonni a régieket, érdekes kérdés, hogy milyen állapotban lesznek, elég intenzíven használják őket.
    Ezekre a fregattokra nagyon kíváncsi vagyok, továbbra is olyan érzésem van, hogy a következő rétestészta történet kibontakozásának lehetünk majd a tanúi.
    Lehet, hogy most csak nagyot mondok, de én bennem van egy olyan érzés, hogy a NAVY arra játszik, hogy inkább felújítja és tovább üzemelteti a Burke-öket, minthogy fregattokat rendszeresítsen. Töketlenkedés redux. Az új Burke-ökön már nincs vontatott szonár, az LCS-eken még nincs...
  • Tcat
    Mindenesetre nem sok olyan hajó lehet, amit több személy után neveztek el.
    Ma teljesen véletlenül belebotlottam egybe. :) Ez is egy Burke, a USS Roosevelt (DDG 80). Bár ez annyiban sántít, hogy ennek a két személynek csak házasság révén volt azonos a vezetékneve. Viszont extra érdekesség, hogy férj és feleség után kapott nevet a hajó. (Franklin D. Roosevelt és Eleanor Roosevelt.) Ez egyébként azt is jelenti, hogy a tágabb Roosevelt család tagjairól 2 aktív hajó is el van nevezve a Navy-nél, hiszen ott van ugye a USS Theodore Roosevelt (CVN 71) is. (Franklin D. Roosevelt Theodore Roosevelt távoli, oldalági rokona, konkrétan ötöd-unokatestvére volt.)

    On October 22, 1996, the Secretary of the Navy, John H. Dalton, named the 30th ship of the Arleigh Burke class ROOSEVELT. The USS ROOSEVELT (DDG-80) is the first ship so named to honor both Franklin Delano Roosevelt, the 32nd President of the United States and the First Lady, Eleanor Roosevelt.
  • [​IMG]

    https://www.contra-magazin.com/2018...-von-den-russen-wieder-kampfunfaehig-gemacht/
    USS Donald Cook-ot a hírek szerint ismét sikerült harcképtelenné tenni, most a szír partok közelében. Most Larnaca (Ciprus) felé hajózik. Személy szerint nem nagyon hiszek az ilyen "párszor elrepülünk a romboló mellett és lefagy az AEGIS", de valami lehet a háttérben. Háborús helyzetben (ne adj Isten), pedig úgysem engednék közel magukhoz az ellenséges gépeket.

Ugrás a fórum topichoz