|

Konténerszállító hajóval ütközött egy amerikai romboló Japán partjainál

Helyi idő szerinti éjjeli fél három környékén egy fülöp-szigetei konténerszállítóval ütközött a U.S. Navy USS Fiztgerald (DDG 62) rombolója Jokoszukától cirka 56 tengeri mérföldnyire délnyugatra. A fotók és videók alapján az Arleigh Burke osztályú rombolónál lényegesen nagyobb ACX Crystal nevet viselő konténerszállító az amerikai hadihajó jobb oldalát kapta el, lényegében pontosan a felépítmény kezdeténél.

Az ütközésben komolyan megsérült USS Fitzgerald Jokoszuka kikötőjében

Az ütközésben komolyan megsérült USS Fitzgerald Jokoszuka kikötőjében. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Peter Burghart,

A rendelkezésre álló információk alapján az amerikai hajó a vízvonal alatt is sérült, melynek eredményeként némi víz is bejutott a hajótestbe. A közzétett hírek alapján a teherhajó legénysége nem sérült meg a balesetben a hajóorr bal felső része sérült a rombolónál kisebb mértékben. A hadihajóról 3 főt szállítottak helikopterrel kisebb-nagyobb sérülésekkel a jokoszukai haditengerészeti kórházba – köztük a romboló parancsnokát.

Az amerikai hadihajó saját erejéből hajózott be Jokoszuka kikötőjébe, miután a helyszínre érkezett Japán Parti Őrséggel együttesen kereste azon 7 amerikai tengerészt, akik a balesetet követően tűntek el. A hajóról eltűnt tengerészek utáni kutatás továbbra is zajlik.

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Tengeri dzsihád volt. Éjjel 2.30kor a teherhajó többször irányt váltott. A hajó tisztje a sitten van.
    Igen? Hol írták? Mert Fade információi szerint meg nyílegyenesen mentek robotpilótával (a fene se tudta hogy már hajókon is van) és csak később fordultak vissza. De valamelyik nap beraktam én is egy képet amin a teherhajó útvonala volt. Valami kacifántos krix kraxra emlékszem belőle.
  • antigonosz
    Igen? Hol írták? Mert Fade információi szerint meg nyílegyenesen mentek robotpilótával (a fene se tudta hogy már hajókon is van) és csak később fordultak vissza. De valamelyik nap beraktam én is egy képet amin a teherhajó útvonala volt. Valami kacifántos krix kraxra emlékszem belőle.
    Én mondom. Itt írtam, tegnap. Minden hajón van robotkormány, úgy 80 éve. Mindig avval mennek. Biztosat akkor tudnánk, ha hallanánk a rádióforgalmazást.
  • Ilyen ütközés csak akkor lehetséges, ha egyik hajón sincs senki a hídon. A radar ugyanis percekkel az ütközés előtt pittyegni kezd, egy perccel előtte meg visít.
    Vagy dzsihád.
  • gacsat
    Ilyen ütközés csak akkor lehetséges, ha egyik hajón sincs senki a hídon. A radar ugyanis percekkel az ütközés előtt pittyegni kezd, egy perccel előtte meg visít.
    Vagy dzsihád.
    Szerintem akkor is lehetséges az ütközés, ha mindkét hajón a hídon vannak. A konténerszállítón azért nem tértek ki, mert nekik volt elsőbbségük és elegük volt az amerikai fölényeskedésből, az amerikai rombolón meg azért nem tértek ki, mert úgy gondolták, hogy térjen ki a másik, mert ők az amerikaiak.
  • haubagoi
    Szerintem akkor is lehetséges az ütközés, ha mindkét hajón a hídon vannak. A konténerszállítón azért nem tértek ki, mert nekik volt elsőbbségük és elegük volt az amerikai fölényeskedésből, az amerikai rombolón meg azért nem tértek ki, mert úgy gondolták, hogy térjen ki a másik, mert ők az amerikaiak.
    Háát.., a hülyeség végül is határtalan.
    A szokásjog alapján a hadihajónak elsőbbsége van, de ez a Colregben nincs benne. Éjszaka egy hajón nem nagyon látszik, hogy milyen hajó. Ilyenkor rádiózni szokás. A teherhajó nem tud hirtelen irányt váltani, úgyhogy egy percel előtte látni kellett a hadihajóról, hogy ütközés lessz.
  • weasel007
    Az oroszok meg csakazértis nekimentek volna, mert ők kemények :)
    Lehet! Az oroszok is elég fölényesek. Lehet, hogy azt gondolták, hogy látjuk mi ám azt a hajót, de akkor sem térünk ki, térjenek ki ők.
  • Megmondom én őszintén mi itt a baj. Az, hogy a hadihajók KICSIK! Minden teherszállító, olajtanker, sőt, utasszállító cruiser hajó mérete többszöröse a hadihajókénak!
    Ezen a helyzeten kell változtatni, mert most már látható az orosz és amerikai esetek példáján, hogy a polgári civil hajók a méretüknél fogva NEM TISZTELIK :D a hadihajókat!

    Íme a megoldás! H44!
    https://en.wikipedia.org/wiki/H-class_battleship_proposals

    :D
  • Az amerikai hajó egyáltalán nem jelentette az ütközést az illetékes japán parti őrségnek, a fülöpkék meg 55 perc késéssel.
    Mégiscsak az lessz, hogy az amerikaiak egyszerűen nem adták meg az elsőbbséget, mert csak.
  • dudi
    Teherhajónak csak a bal oldala sérült szóval tuti,hogy fordult.
    Miért? Ha te egy Rába H-val nem adod meg meg a jobb kéz szabály szerinti elsőbbséget a T-72-nek akkor akkor a tanknak a bal oldala fog sérülni. De akár rá is fordulhatott egye fene, viszont eddig azt mondták senki sem volt a hídján. Kicsit olyan szaga van mintha meg akarnák magyarázni a dolgot a presztízs miatt. Csakhogy láttam én már ilyet is:



    Amúgy ki tudnának ám térni ezek a jenki hajók ha akarnának:

  • mint írtam az amerikai ha akarta se tudta volna a rádiót használni vizbetörés történt a rádiósszobába, kukázva lett minden ott. meg egy kicsit huzta vonta magával még a konténer szállitó egy kicsit. szóval nagy volt a baj. ezt olvastam a linkelt oldalakon.
  • zolkas
    mint írtam az amerikai ha akarta se tudta volna a rádiót használni vizbetörés történt a rádiósszobába, kukázva lett minden ott. meg egy kicsit huzta vonta magával még a konténer szállitó egy kicsit. szóval nagy volt a baj. ezt olvastam a linkelt oldalakon.
    Gondolod, nincs tartalék rádiójuk? Műholdas telefon?
  • nem tudom éjszaka volt, és káosz, a szállitó delfin orra meg 18 csómóval érdekes helyzetett tud teremteni. sztem pampers simán szükséges volt.
  • weasel007
    Az oroszok meg csakazértis nekimentek volna, mert ők kemények :)
    Volt már ilyen ütközés 88-ban. A Bezzavetny fregatt ütközött a USS Yorktown cirkálóval.
    [​IMG]

    1988. míg a Yorktown gyakorolta a „jogbékés áthaladás ” a szovjet felségvizeken a szovjet Burevestnik osztályú fregattBezzavetnyy ( orosz : Беззаветный ) szándékosan összeütközött Yorktown azzal a szándékkal, kinyomjuk a szovjet területi vizeken.
    Persze hogy békésen áthaladni (hova?) volt a Fekete tengeren a szovjet felségvizeken.
  • antigonosz
    Volt már ilyen ütközés 88-ban. A Bezzavetny fregatt ütközött a USS Yorktown cirkálóval.
    [​IMG]



    Persze hogy békésen áthaladni (hova?) volt a Fekete tengeren a szovjet felségvizeken.
    A tengerjog szabályait betartva lehet hajózni. Pont. Tessék olvasgatni a tengerjogot, parti sáv és az oda vonatkozó szerződéseket.
  • antigonosz
    Volt már ilyen ütközés 88-ban.
    Még ilyenebb ütközés volt 2012-ben, amikor egy másik AB rombolót, a USS Portert kapta oldalba egy olajtanker a Hormuzi-szorosban. A Navy nyilvánosságra hozott egy hangfelvételt is a hídról ([link]). Nem vagyok szakértő, de ez alapján akkor, ott a rombolót manőverezték be a tanker elé.
  • professional mariners are certain that a long investigation will find the US Navy ship at fault.
    Azaz a profi tengerészek biztosak benne, hogy hosszas vizsgálódás után az US Navy hajót hozzák ki hibásnak.
  • Meg egy füst alatt az ACX Crystal-t is - a poszt zárásában:

    Under COLREGS, whenever two ships touch each other, both ships are to blame.

    For this reason I am 99.9% confident the USS Fitzgerald will be found at fault… and so will the ACX Crystal.
  • Tcat
    Meg egy füst alatt az ACX Crystal-t is - a poszt zárásában:
    Ja. Elsőbbsége annak van, akinek megadják.

Ugrás a fórum topichoz