|

Szeptemberben indul az afgán UH-60A-k szállítása

Mint ismeretes, a Pentagon 2016-ban úgy határozott: leállítja az orosz Mil Mi-8/17 szállítóhelikopterek szállítását Afganisztánnak, és helyettük UH-60-asokkal látja el a közép-ázsiai országot. A mindezidáig átadott, több mint 80 Mi-17-es mellé első körben 53 darab, használt UH-60A kerül majd, amiket saját, leállított gépei közül ad át Washington némi átalakítás után. A munkálatok állapotáról most kaphatunk némi információt, ugyanis egy friss sajtóközlemény szerint az első négy Black Hawk elkészült, és lezárult a műszaki ellenőrzési folyamatuk is. A helikoptereket szeptember folyamán adják át Afganisztánnak.

Az egyik első UH-60A, amit Afganisztán megkap szeptemberben |Fotó: Resolute Support Mission ,

Fórum hozzászólások

  • 12 helikopter Koreának 800 millió USD (= 236 milliárd HUF)
    (66,6 millió USD az egy gépre jutó költéség átlagosan)

    7 helikopter a görögöknek 600 millió USD (= 177 milliárd HUF)
    ( 85,7 millió USD az egy gépre jutó költéség átlagosan)

    A görögöt a fegyverzet drágította meg ennyire?
  • fedett_mókus
    igen ez így van ,teljesen igazad van, ettől függetlenül nem szabad összekeverni mi a feladata egy közepes szállítóhelikopternek , illetve attól hogy pár dolgot megtud csinálni részlegesen az UH amit az airbus attól még nem kerülnek egy osztályba
    Az általánosan elfogadott besorolás szerint mind a UH-60 mind a H225 a közepes szállítóhelikopterek kategóriába tartozik.
    Viszont szerintem az UH-60M Upgrade jóval korszerűbb kialakítású és az új GE T901 hajtóművekkel sokkal nagyobb teljesítményű mint a H225M
    Két okból:
    1.) Az UH-60M fly-by-wire kormányvezérlése
    A gépen a botkormány (joystick) és a vezérlés közötti hagyományos tolórudas kapcsolatot üvegszálas kábelekkel váltották fel.
    Ez millió előnnyel jár. Csökken a tömeg, nő a megbízhatóság és a sérülés állóság, a gép könnyebben kormányozható, stb...
    Egyenlőre a hidraulikus aktuátorok maradtak, de a következő bejelentett fejlesztési lépcsőfok a teljesen elektromos aktuátorok alkalmazása.

    2.) Az új GE T901 hajtóművek
    Folyamatban van mind az AH-64-ek mind az UH60M-ek újra hajtóművezése. Az új GE T901 óriási előrelépés a korábbi GE T700-as sorozatú hajtóművekhez képest.
    A hajtóművek teljesítménye a korábbi 1.410 kW-ról több mint 50%-kal (!!) 2.200 kW-ra nő. Mindeközben az üza. fogyasztás 25%-kal csökken, a hajtómű tömege nem változik és az élettartam 20%-kal nő.

    Hogy ez mit jelent az UH-60 teljesítményének a növekedésében?
    A számok:
    H225M

    max. felszálló tömeg: 11.200 kg
    max. hasznos teher: 5.670 kg
    hajtómű: 2 x Turbomeca Makila 2A1 - egyenként 1776 kW
    UH-60M régi T700 hatóművel

    max. felszálló tömeg: 9.980 kg
    max. hasznos teher: 4.200 kg
    hajtómű: 2 x GE T701E - egyenként 1.410 kW

    Az új hajtóművek 50%-kal nagyobb hajtómű teljesítményével az UH-60 hasznos tömege nagy valószínűséggel erősen közelíteni fogja érni a nála majd két tonnával nehezebb H225M teheremelő képességét! Hot-High képességben pedig tutira kenterbe fogja verni az Airbus típust.
  • rudi
    Az új hajtóművek 50%-kal nagyobb hajtómű teljesítményével az UH-60 hasznos tömege nagy valószínűséggel erősen közelíteni fogja érni a nála majd két tonnával nehezebb H225M teheremelő képességét! Hot-High képességben pedig tutira kenterbe fogja verni az Airbus típust.
    The company’s T901 turbine engine has a single-spool core architecture, compared to the T900’s dual-spool design put forward by competitor Advanced Turbine Engine Company (ATEC), a joint venture of Honeywell and Pratt & Whitney. The contract is cost-plus-incentive-fee and firm-fixed-price. It has an estimated completion date of August 2024, with low-rate production anticipated soon after.
    Forrás
    Az USA áthajtóművezését is majd csak 2025 utánra tervezik. De mire egyáltalán oda kerülnénk, hogy mi is kapjunk belőle, lenne az vagy 2030-is! (1600UH-60, és 600AH-64-re terveznek)
    Ezek után pedig nem biztos, hogy olyan messzire érdemes előretekinteni!
    Attól, hogy te azonos kategóriába teszed a 2 helikoptert, azok még nem fognak azonosba kerülni.
    Hiába növelik meg egyszer majd a hajtóműveit a Black Hawk-nak, ha a belső mérete nem elegendő a szükséges katona elszállításara (gondolom, hogy nem véletlen esett erre a választás, mivel kisebb gépe az Airbusnak is lett volna.). A H225M kb. 4m3-rel nagyobb kabinnal rendelkezik, amit a legsűrűbben pakolva 28 katonával lehet telerakni.
    Az a raj nagyságától függően 2-3 raj is lehet.
  • rudi
    Az általánosan elfogadott besorolás szerint mind a UH-60 mind a H225 a közepes szállítóhelikopterek kategóriába tartozik.
    Viszont szerintem az UH-60M Upgrade jóval korszerűbb kialakítású és az új GE T901 hajtóművekkel sokkal nagyobb teljesítményű mint a H225M
    Két okból:
    1.) Az UH-60M fly-by-wire kormányvezérlése
    A gépen a botkormány (joystick) és a vezérlés közötti hagyományos tolórudas kapcsolatot üvegszálas kábelekkel váltották fel.
    Ez millió előnnyel jár. Csökken a tömeg, nő a megbízhatóság és a sérülés állóság, a gép könnyebben kormányozható, stb...
    Egyenlőre a hidraulikus aktuátorok maradtak, de a következő bejelentett fejlesztési lépcsőfok a teljesen elektromos aktuátorok alkalmazása.

    2.) Az új GE T901 hajtóművek
    Folyamatban van mind az AH-64-ek mind az UH60M-ek újra hajtóművezése. Az új GE T901 óriási előrelépés a korábbi GE T700-as sorozatú hajtóművekhez képest.
    A hajtóművek teljesítménye a korábbi 1.410 kW-ról több mint 50%-kal (!!) 2.200 kW-ra nő. Mindeközben az üza. fogyasztás 25%-kal csökken, a hajtómű tömege nem változik és az élettartam 20%-kal nő.

    Hogy ez mit jelent az UH-60 teljesítményének a növekedésében?
    A számok:

    H225M
    max. felszálló tömeg: 11.200 kg
    max. hasznos teher: 5.670 kg
    hajtómű: 2 x Turbomeca Makila 2A1 - egyenként 1776 kW

    UH-60M régi T700 hatóművel
    max. felszálló tömeg: 9.980 kg
    max. hasznos teher: 4.200 kg
    hajtómű: 2 x GE T701E - egyenként 1.410 kW

    Az új hajtóművek 50%-kal nagyobb hajtómű teljesítményével az UH-60 hasznos tömege nagy valószínűséggel erősen közelíteni fogja érni a nála majd két tonnával nehezebb H225M teheremelő képességét! Hot-High képességben pedig tutira kenterbe fogja verni az Airbus típust.
    minden tiszteletem a Tiéd mert normálisan,adatok alapján próbálsz érvelni
    2 dologra hívnám fel a figyelmed :
    -első , amit pöcshuszár is mondott már , először az ami vasakkal lesz foglalkozva illetve az ami vasat az "infinite fuel" jegyében tervezték , mire velünk egyáltalán foglalkoznának lenne vagy 2030-2035
    -második , a két gép nem egy kategória még mindig , az egyik utility helicopter (UH60) míg az airbus a tactical transport helikopter kategóriába esik , a kettőnek megvan a maga maga feladata és nem ugyanaz , mint mondtam attól hogy az ami vas képes néhány hasonló dologra mint az airbus nem fogja tudni kiváltani , még csak össze sem hasonlíthatók , ha nagyon más vashoz szeretnéd hasonlítani akkor az NH90 vagy a MI38 sokkal jobb viszonyítás
    (+1 , amíg a UH combat radius-a alig 600km addig az airbusnál ez picivel több mint 850km)
    arról nem beszélve hogy míg az UH-ba éppen beszáll 11 koma addig az airbusba 28-an ülnek be
  • arcas
    Rászántam egy kis időt, de nem találtam olyat, ami igazolná a korábbi kijelentésedet. Egyáltalán melyik upgrade-ra gondolsz? Ha van forrás ahonnan meritettél oszd meg velem kérlek.
    Jelenleg is futó program az ARMY-nál az UH-60L és M változatainak közös avionikai platformra hozása. (Az A modellt fokozatosan kivonják a rendszerből) Az átépítésre kerülő L modell (közel 750 db) új megjelölése - UH-60V
    Az átépítés során az átépített L modell NEM kapja meg az M modell fly-by-wire kormány rendszerét.


    Ezt követő modernizációs lépcsőfok a hajtóművek cseréje az új generációs GE T901-re.

    Azt látni kell hogy az új hajtómű fejlesztése a GE számára egy "low hanging fruit" mivel a hajtómű gyakorlatilag már létezik ;)
    Az új T901 gyakorlatilag minden fontos elemét a már létező civil változatú GE ATP / Catalyst TP hajtóműből emelik át
    erről a hajtóműről már volt szó itt
    https://forum.htka.hu/threads/egyéb-hajtóművek.100/page-11#post-375224
    és ez a hajtómű már létezik.

    Az első ezzel a típusú hajtóművel szerelt repülőgépet - Cassna Denali - várhatóan 2020-ban adják át a megrendelőnek.

    A katonai T901-ek gyártása 2014-ben kezdődik és 2025-ben adják át az első áthajtóművezett UH-60-at (és AH-64-et) az ARMY-nak.

    Kb. akkor amikor az általunk megrendelt H225M-ek is beérkeznek….o_O




  • Nekem úgy tűnik hogy az első linkelt videó nem műxik
    talán most:

    fedett_mókus
    a két gép nem egy kategória még mindig , az egyik utility helicopter (UH60) míg az airbus a tactical transport helikopter kategóriába esik
    Már bocsi, de azt hogy a gyártó milyen hangzatos neveket ad a gyártmányának hogy úgy mondjam, tök mindegy.
    Talán hasznosabb ha az osztályba sorolást a gépek feladata és teljesítménye alapján végezzük.
    FELADAT alapján mind az UH-60, mind a H225M alapban u.azt a feladatot látja el, nevezetesen utánpótlás és katonák szállítása a front és a hátország között.
    Mind a kettő egy nélkülözhetetlen logisztikai eszköz.
    Természetesen mind a kettő képes további katonai feladatokat is ellátni, pl.: CSAR, SOP, MEDEVAC, stb...
    TELJESÍTMÉNY alapján u.az a súly kategória (MTOW ~ 10 tonna), hasznos teher 4-5 tonna (és ebben a UH-60 várhatóan utoléri a H225 -öst)

    Mivel mind feladat terén, mind teljesítményben u.az vagy közel vannak egymáshoz, szerintem teljesen egyértelmű hogy u.abba a kategóriába - közepes szállító helikopter - tartozik mind a kettő.
  • rudi
    Az átépítésre kerülő L modell (közel 750 db) új megjelölése - UH-60V
    Igen, köszönöm, ezt megtaláltam,...fura a legnagyobb problémájuk pl. itt van leírva:

    "Additional work is ongoing to complete software development, improve reliability, develop a performance planning module for UH-60V engines, and improve the cybersecurity posture before IOT&E in 2019, according to the report.

    An Army vulnerability analysis found “no appreciable difference between the UH-60V and the legacy UH-60L in force protection, aircraft attrition, and forced landing kills when engaged by armor-piercing incendiary threats, high explosive incendiary threats, and rocket-propelled grenades,” according to the DOT&E report.

    The report also states a cybersecurity assessment identified “a number of potential insider and near-sider cyber-attack vectors,” adding that an adversarial assessment “confirmed that some of those vectors could be exploited.”

    The UH-60V Victor program plans to upgrade legacy UH-60L models at a rate of at least 48 aircraft per year, eventually modernizing 760 Black Hawks to include capabilities that better match the most up-to-date UH-60M version of the utility helicopter, but at a lower cost.

    DOT&E recommended the Army “continue to develop UH-60V software to address the frequent reliability failure modes … [and] eliminate or reduce the cybersecurity vulnerability.”...

    The Army also identified “12 deficiencies and 43 shortcomings” during software testing in May 2018, though the DOT&E report states many of these shortcomings “have since been corrected and verified in flight testing.”

    rudi
    A katonai T901-ek gyártása 2014-ben kezdődik és 2025-ben adják át az első áthajtóművezett UH-60-at (és AH-64-et) az ARMY-nak.
    Az "Army-nak". 2025-ben. Ebből is látszik, hogy sem cseh sem magyar viszonylatban szóba sem kerülhetett ez az upgradel-t tipus.

    rudi
    Kb. akkor amikor az általunk megrendelt H225M-ek is beérkeznek….o_O
    Azaz kb. akkor amikor az utolsó H225M megérkezik, akkor kérdezhettünk volna rá, hogy esetleg az Army mellett rendelhetnénk-e belőle mi is. Mikorra lett volna nekünk abból heli? o_O

    rudi
    Természetesen mind a kettő képes további katonai feladatokat is ellátni, pl.: CSAR, SOP, MEDEVAC, stb...
    TELJESÍTMÉNY alapján u.az a súly kategória (MTOW ~ 10 tonna), hasznos teher 4-5 tonna (és ebben a UH-60 várhatóan utoléri a H225 -öst)
    Igen, utoléri ebben a paraméterben,...mikor már rég repülnek a magyar H225M-k.

    rudi
    szerintem teljesen egyértelmű hogy u.abba a kategóriába - közepes szállító helikopter - tartozik mind a kettő.
    Ezzel pl. teljes mértékben egyetértek. A csehek is ugyanezt mondták. :)

    Suma sumárum...teljesen rendben van a H225M a leendő upgrade-lt (!) UH-60-al szemben, ami még csak papiron volt - igy azt egyszerűen nem is lehetett választani.
  • rudi
    Mivel mind feladat terén, mind teljesítményben u.az vagy közel vannak egymáshoz, szerintem teljesen egyértelmű hogy u.abba a kategóriába - közepes szállító helikopter - tartozik mind a kettő.
    Előttem már mindent leírt arcas.
    Má csak annyi kiegészítés:
    11 vs 28 fő.
    Nincs több kérdésem bíró úr! :rolleyes:
  • pöcshuszár
    Előttem már mindent leírt arcas.
    Má csak annyi kiegészítés:
    11 vs 28 fő.
    Nincs több kérdésem bíró úr! :rolleyes:
    Biró úr,protestálok!:)A 2 helikoptertipust eltérő kvetelmények szerint tervezték.Mig az egyik egy harci,rohamdesszant szállitó,változattol függően komoly csataképességgel-addig a másik egy szállitó helikopter,felruházva rohamdesszant képességgel,de korlátozott harci képességekkel.A két tipus szerintem igazábol egymás kiegészitői,nem vetélytársai
  • arcas
    Suma sumárum...teljesen rendben van a H225M a leendő upgrade-lt (!) UH-60-al szemben, ami még csak papiron volt - igy azt egyszerűen nem is lehetett választani.
    Suma, sumárum….
    A H225M valószínűleg megfelelő lesz a közepes szállítóhelikopter szerepre ha a reduktor problémát megnyugtatóan sikerül rendezni (és nem úgy hogy visszaveszik a reduktor üzemóráját és sűrítik a szervíz ciklusokat…)
    Az új hajtóművel felszerelt UH-60M 2025-ben szolgálatba fog állni. Most 2019 van. Ha valaki 2025 ben korszerű helikopter akar kapni azt kb. ennyi idővel korábban kell megrendelni.
    A nekünk szükséges 10-20 gép egyszerűen nem tétel egy LM / Sikorsky kaliberű gyártónak. A gép exportálható és exportálják is.
    Vagyis simán lehetett volna választani akár ezt a típust is...

    Ja, és az eredeti kérdés az volt hogy a legkorszerűbb gépet választottuk e?
    A válasz ezek után az hogy: NEM
  • rudi
    Suma, sumárum….
    A H225M valószínűleg megfelelő lesz a közepes szállítóhelikopter szerepre ha a reduktor problémát megnyugtatóan sikerül rendezni (és nem úgy hogy visszaveszik a reduktor üzemóráját és sűrítik a szervíz ciklusokat…)
    Az új hajtóművel felszerelt UH-60M 2025-ben szolgálatba fog állni. Most 2019 van. Ha valaki 2025 ben korszerű helikopter akar kapni azt kb. ennyi idővel korábban kell megrendelni.
    A nekünk szükséges 10-20 gép egyszerűen nem tétel egy LM / Sikorsky kaliberű gyártónak. A gép exportálható és exportálják is.
    Vagyis simán lehetett volna választani akár ezt a típust is...

    Ja, és az eredeti kérdés az volt hogy a legkorszerűbb gépet választottuk e?
    A válasz ezek után az hogy: NEM
    Majd 40 helikoptert? Amerikait? Az a Zrínyi felét elvitte volna. :D
  • Anti
    Majd 40 helikoptert? Amerikait? Az a Zrínyi felét elvitte volna. :D
    Talán nem kellett volna hagyni majd 30 évig lerohadni a sereget hogy utána egyszerre kelljen mindent megvenni.
    Ha valaki 10 év alatt akarja behozni 30 év alatt elmaradt fejlesztéseit akkor az bizony sokba fog kerülni (függetlenül attól hogy honnan veszed)
  • rudi
    Ja, és az eredeti kérdés az volt hogy a legkorszerűbb gépet választottuk e?
    A válasz ezek után az hogy: NEM
    Még mindig nem értek egyet ezzel a kijelentéssel, mivel egyszerűen nem igaz. Egy a jelenben alkalmazott -egyébként teljesen korszerű- H225M heli fölé helyezel egy még nem is létező UH változatot úgy, hogy semmilyen specifikációt nem említesz amiben az korszerűbb lenne, mint a H225M. o_O
    Azt megértem, hogy ha esetleg neked nem tetszik az Airbus vonal, de ilyen butaságokat nem kellene képernyőre hányni. Évről évre előjönnek újabb modernizációkkal, új koncepciókkal, új gépekkel vagy upgrade-kel,...az összes gyártó. Ne hasonlítgassunk már nem létező dolgokat a beszerzésre kerülő gépekhez, hogy az majd 6-7 év múlva korszerűbb lesz....
    rudi
    A nekünk szükséges 10-20 gép egyszerűen nem tétel egy LM / Sikorsky kaliberű gyártónak.
    Nem tétel, valóban, de ettől még nem kapod meg hamarabb, mint pl. az Army, ha már az be van gyártásilag tervezve szerintem. De mindegy. Én örülök a korszerű magyar H225M-nek. ;)
  • arcas
    Egy a jelenben alkalmazott -egyébként teljesen korszerű- H225M heli fölé helyezel egy még nem is létező UH változatot úgy, hogy semmilyen specifikációt nem említesz amiben az korszerűbb lenne, mint a H225M
    Vissza kéne olvasni ami itt van...
    arcas
    De mindegy. Én örülök a korszerű magyar H225M-nek.
    Örülök hogy örülsz :)
  • rudi
    Vissza kéne olvasni ami itt van...
    Rendben:
    rudi
    Viszont szerintem az UH-60M Upgrade jóval korszerűbb kialakítású...
    ...hozzáteszem lesz, ha lesz, bár nem tudom láttad-e a H225M már létező kialakítását. Ezek szerint nem.
    rudi
    Az új hajtóművek 50%-kal nagyobb hajtómű teljesítményével az UH-60 hasznos tömege nagy valószínűséggel erősen közelíteni fogja érni a nála majd két tonnával nehezebb H225M teheremelő képességét! Hot-High képességben pedig tutira kenterbe fogja verni az Airbus típust.
    ..."nagy valószínűséggel", "kenterbe fogja (!) verni", igen lehet, vagy lehet hogy nem.
    Olvasod egyáltalán mit irsz?! Magánvélemény csupa feltételezésekkel. Továbbra is azt mondom, hogy marhaság a korábbi állitásod a korszerűségről.

    Nekem tetszik az UH-60M, főleg ha nem úgy néz ki mint a szlovák gépek, azaz csupaszon,...kiváló katonai helikopter. Ha azt vettük volna hasonló mennyiségben értelmes áron akkor sem lettem volna szomorú. De teljesen elégedett vagyok az Airbus vonallal is...sőt, több szempontból -igy utólag- jobbnak találom, mint ha csak pl. UH-60-kat vettünk volna.
  • rudi
    Nekem úgy tűnik hogy az első linkelt videó nem műxik
    talán most:


    Már bocsi, de azt hogy a gyártó milyen hangzatos neveket ad a gyártmányának hogy úgy mondjam, tök mindegy.
    Talán hasznosabb ha az osztályba sorolást a gépek feladata és teljesítménye alapján végezzük.
    FELADAT alapján mind az UH-60, mind a H225M alapban u.azt a feladatot látja el, nevezetesen utánpótlás és katonák szállítása a front és a hátország között.
    Mind a kettő egy nélkülözhetetlen logisztikai eszköz.
    Természetesen mind a kettő képes további katonai feladatokat is ellátni, pl.: CSAR, SOP, MEDEVAC, stb...
    TELJESÍTMÉNY alapján u.az a súly kategória (MTOW ~ 10 tonna), hasznos teher 4-5 tonna (és ebben a UH-60 várhatóan utoléri a H225 -öst)

    Mivel mind feladat terén, mind teljesítményben u.az vagy közel vannak egymáshoz, szerintem teljesen egyértelmű hogy u.abba a kategóriába - közepes szállító helikopter - tartozik mind a kettő.
    nem a gyártó dobálózik ilyen szavakkal ,ez a hivatalos NATO besorolás , a többit megválaszolta arcas meg huszár de azért mégegyszer , a két gép nem tudja ugyanazokat a feladatokat ellátni
    rudi
    A nekünk szükséges 10-20 gép egyszerűen nem tétel egy LM / Sikorsky kaliberű gyártónak.
    a mi 10-20 gépünk tényleg nem de az ami 1600 már igen , rohadtul nem mi lennénk a 20 (tegyük fel jó esetben) a prioritás , mire mi következnénk lenne 2030-35 akkor meg hova??
    rudi
    Ja, és az eredeti kérdés az volt hogy a legkorszerűbb gépet választottuk e?
    bocs, de , rohadtul de , tegnap előttre kellettek volna ezek a gépek nem 2030-ra , tehát ,adott körülmények között a lehető legjobb választást hoztuk ki
    rudi
    Az új hajtóművel felszerelt UH-60M 2025-ben szolgálatba fog állni.
    aha úgy ahogy szolgállatba állt az első KC-46 tanker 2016-17-ben? nem , tény , amiben igazad van hogy HA lett volna időnk várni akkor esetleg lehetett volna jobbat választani ( akkor se a modernizált UH-t amúgy) de ezek a helik tegnapelőttre kellettek volna
  • arcas
    ..."nagy valószínűséggel", "kenterbe fogja (!) verni", igen lehet, vagy lehet hogy nem.
    Olvasod egyáltalán mit irsz?! Magánvélemény csupa feltételezésekkel. Továbbra is azt mondom, hogy marhaság a korábbi állitásod a korszerűségről.
    Bocs, de szerinted mi fog történni egy helikopter teljesítmény paramétereivel ha az üres tömeg változatlanul hagyása mellett a rendelkezésre álló teljesítményt 50%-kal megnöveled?
    Az újrahajtóművezés után így fog viszonyulni egymáshoz az UH-60 - H225M adatai:
    ……….........................….UH-60M.......……........H225M
    ...............Üres tömeg:......5.118 kg.....................5.350 kg
    Hajtómű teljesítmény:....4.400 kW...................3.550 kW

    Szerinted melyik helikopter fog tudni több terhet emelni?
  • Hogy itt is meglegyen!

    rudi
    28? Na persze…...
    A 28 ember egy H225M-en egy nagyon erősen elméleti érték.
    Cipőkanállal, a póttank helyére is sámlikat téve, felszerelés nélkül lehet, de nehogy azt gondold hogy ennek bármi gyakorlati jelentősége van.
    Az igazság az hogy ütközési energia elnyelő székeken ülő felszerelt katonából, úgy hogy az ajtóval szembe is embereket ültetsz és nuku lövész, legfeljebb 20 fér be
    [​IMG]
    Nézd, így néz ki a high density a Mi-17-ben:
    [​IMG]
    Miért gondolod, hogy a gyár hazudik a 28fővel?
    De ha csak a 20 fős konfigot is vesszük, az is a duplája a UH-60 kapacitásának.
    Amiben ez a felállás(ülés) troop transport esetén:
    [​IMG]
    Nekem ez szintén elég high densitynek tűnik. :rolleyes:
    Ebben a hivatalos brossúrában megtalálod a 28fős konfig képét is (7. oldal alja)!
    Van benne hely na! :hadonaszos:
    [​IMG]
    Nem mindegy, 1 szakasz az 2 helikopter, vagy 4. Hja és a szabadon hagyott farokban lévő storage space-be elvileg üzemanyag póttartály tehető, vagy akármi! ;)
    Azaz ugyan annyi ember elszállításához 2x annyi helikoptert kellett volna rendelnünk UH-60-ból. Egy picit drágábban, mint az Airbusok esetén. A csehek rendeltek utoljára talán 12db UH-60M-et 800M USD áron fegyverrendszerekkel együtt...
  • rudi
    Bocs, de szerinted mi fog történni egy helikopter teljesítmény paramétereivel ha az üres tömeg változatlanul hagyása mellett a rendelkezésre álló teljesítményt 50%-kal megnöveled?
    Az újrahajtóművezés után így fog viszonyulni egymáshoz az UH-60 - H225M adatai:
    ……….........................….UH-60M.......……........H225M
    ...............Üres tömeg:......5.118 kg.....................5.350 kg
    Hajtómű teljesítmény:....4.400 kW...................3.550 kW

    Szerinted melyik helikopter fog tudni több terhet emelni?
    Ez továbbra sem támasztja alá azt a badarságot amit a legelején írtál. Ezt kellene megérteni.
    Erről a fenti adatról beszélgessünk 2025 után, amikor először az Army használni fogja - ha fogja.
  • arcas
    Ez továbbra sem támasztja alá azt a badarságot amit a legelején írtál. Ezt kellene megérteni.
    Erről a fenti adatról beszélgessünk 2025 után, amikor először az Army használni fogja - ha fogja.
    2025 után szerintem már nem is új hajtómű lesz, hanem ezek (lehet, hogy a hajtómű marad!):
    [​IMG]
  • pöcshuszár
    2025 után szerintem már nem is új hajtómű lesz, hanem ezek (lehet, hogy a hajtómű marad!):
    [​IMG]
    Hát igen, ez meg a másik dolog...
  • Egy rövid videó a Sikorsky-Boeing új HH-60W (Whiskey) CSAR helikopteréről
    (figyelem: ez egy CSAR helikopter nem a klasszikus MEDEVAC (DUSTOFF) mentő heli)

    érdekes hogy a belső üza tartály kapacitását majdnem a duplájára növelték a korábbi modellekhez képest

Ugrás a fórum topichoz