|

Megkezdődött a legújabb brit hadihajók gyártása

Július elején megjelent hírünkben számoltunk be róla, hogy az Egyesült Királyság védelmi minisztériuma megrendelte az első három Type 26 fregattot. A 3,7 milliárd fontba kerülő hadihajók elsődleges feladata a tengeralattjárók elleni hadviselés lesz, az osztályba pedig összesen nyolc egység tartozik majd. A Type 45 légvédelmi rombolóknál alig kisebb, 6900 tonnás vízkiszorítású Type 26-osok első lemezvágására ünnepélyes keretek között, július 20-án került sor a skóciai Glasgowban.

Infografika a Type 26 fregattok képességeiről |Forrás: BAE Systems ,

A ceremónián részt vett Sir Michael Fallon védelmi miniszter is, aki részt vállalt az első lemezvágás elindításából is. Emellett bejelentette, hogy az első Type 26-os (vagy ahogy még ismert, City-osztályú) fregatt neve HMS Glasgow lesz. Beszédében Fallon ismét kiemelte, hogy a hadihajóknak köszönhetően több mint 1700 munkahely létesült és marad meg Skóciában a 2040-es évekig. A beszállítói láncot is beleszámítva, Nagy-Britannia egészére vonatkoztatva pedig 4000-re rúg a Type 26-okkal kapcsolatban álló munkavállalók száma.

A több évtizedes intervallum oka, hogy a következő öt City-osztályú egységet valamikor 2025 környékén rendelik majd meg. Akkorra a mostani háromnak már szolgálatba kell állnia – az HMS Glasgow például várhatóan 2022 körül készül majd el, az ilyenkor szükséges alapos tesztelés után pedig 2024 tájékán áll majd aktív szolgálatba. A gyártásért és fejlesztésért elsődlegesen felelős BAE Systems szerint a fregattok legalább 25 évig maradhatnak majd aktív állományban, de ez adott esetben még hosszabb távra is kitolható lesz.

Fórum hozzászólások

  • angelsoul
    Ja, ezért találták ki a NOTAM-ot.
    Ha olyan helyzet alakul ki, hogy ott esetleg lőni kell majd, ki van adva az adott területre a NOTAM, hogy ne menj oda. Ezt nézi is mindenki, aki repül. Innentől kezdve aki ebbe belerepül, magára vessen. Na, ott már alkalmazható ez a ROE, nem békeidős hülyéskedésre (arról nem is beszélve valaki így, airlinernek trükközve magát a tenger fenekére küldene egy amerikai hajót.... háááát mondjuk úgy a következő évszázaban senki nem merné megközelíteni az USN hajóit 500 mérföldnél közelebbről).
    Amúgy tök jó meglátások az amerikai haderő korlátozásáról. A saját politika mindennél jobban visszaverte eddig az USA haderejét. Ledarálknának mindent egy II.VH szintű öszecsapásban, de ezek a félbéke konfliktusok (a járulékos károk meg humánus háború baromságokkal - minden valaha élt hadvezér röhög a sírjában)...



    Néhány kérdésem lenne:
    Mennyire van képben egy operátor a lokális légiforgalommal? Tegyük fel, van egy rádió meg transzponderhibám (7600 sem megy ki, ja és se HF, se semmi), szóval RVSM procedure, 500 láb magasságeltéréssel jelzem, hogy gond van.
    Az operátor mennyire tudja ebben az esetben, hogy pl. mik a polgári eljárások, egyáltalán mennyirte vannak képben a helyi airliner útvonalakkal (pl. a NAT A-Z útvonalaival, stb...)
    Mennyi az esélye a legközelebi CTR/FIR információit megkapni a lokális légiforgalomról? (beszél vele egy nyílt csatornán, hogy tud-e erről a gépről?) Saját (Pl. AWACS gépek végeznek-e saját légiforgalmi osztályozást?)
    Csak hogy tudjam, milyen viselkedés eredményez kisebb eséllyel egy raksit a s*ggembe :D
    Kell tudnod angolul ha te mint Kiss Pista a repülőddel el alarsz repülni Debrecenből Brüsszelbe?
  • dudi
    Kell tudnod angolul ha te mint Kiss Pista a repülőddel el alarsz repülni Debrecenből Brüsszelbe?
    Igen, ICAO 4-es szintű angol nélkül nem lépheted át a szakszódat kiállító hatóság országhatárát. Vagyis nem mehetsz külföldre és nemzetközi vizek felé legalább enélkül (ahogy műszeres IR jogosítást sem kaphatsz, vagyis komolyabb gépbe be sem ülhetsz e nélkül).
    (ICAO nyelvvizsgának hat szintje van, 6-os az anyanyelvi szint és életre szól, 5-öst ötévente kell megismételni, 4-est évente).
  • angelsoul
    Igen, ICAO 4-es szintű angol nélkül nem lépheted át a szakszódat kiállító hatóság országhatárát. Vagyis nem mehetsz külföldre és nemzetközi vizek felé legalább enélkül (ahogy műszeres IR jogosítást sem kaphatsz, vagyis komolyabb gépbe be sem ülhetsz e nélkül).
    (ICAO nyelvvizsgának hat szintje van, 6-os az anyanyelvi szint és életre szól, 5-öst ötévente kell megismételni, 4-est évente).
    A 4-es a polgári középfoknak felel meg?
  • dudi
    A 4-es a polgári középfoknak felel meg?
    Nagyjából, de nagyon más a követelmény. Nem a szép nyelvtan, hanem a fónia helyes használata és a jó szövegértés rossz statikus környezetben/rotorzajban stb...
    Írásbeli nincs benne, csak szóbeli.
  • dudi
    A tapasztalat azt mutatja,hogy nem nagyon engedik úgy használni a technikát ahogy azt lehetne.Ezt nem én találom ki hanem ezek tények az elmúlt pár háborúból.

    Az óceán közepén valóban nincs bonyolult helyzetkép épp csak 70 éve volt olyan utoljára,hogy az óceán közepén háborúztak....Mostanában a Földközi-tenger keleti medencéje meg a Vörös-tenger és bejárata a jellemző háborús terület ott meg minden van csak egyszerű légi(vagy vízi)helyzetkép nem.

    Tapasztalat!!!??? Milyen tapasztalatrol beszelsz dudi? KONKRETAN !
  • angelsoul
    Ja, ezért találták ki a NOTAM-ot.
    Ha olyan helyzet alakul ki, hogy ott esetleg lőni kell majd, ki van adva az adott területre a NOTAM, hogy ne menj oda. Ezt nézi is mindenki, aki repül. Innentől kezdve aki ebbe belerepül, magára vessen. Na, ott már alkalmazható ez a ROE, nem békeidős hülyéskedésre (arról nem is beszélve valaki így, airlinernek trükközve magát a tenger fenekére küldene egy amerikai hajót.... háááát mondjuk úgy a következő évszázaban senki nem merné megközelíteni az USN hajóit 500 mérföldnél közelebbről).
    Amúgy tök jó meglátások az amerikai haderő korlátozásáról. A saját politika mindennél jobban visszaverte eddig az USA haderejét. Ledarálknának mindent egy II.VH szintű öszecsapásban, de ezek a félbéke konfliktusok (a járulékos károk meg humánus háború baromságokkal - minden valaha élt hadvezér röhög a sírjában)...



    Néhány kérdésem lenne:
    Mennyire van képben egy operátor a lokális légiforgalommal? Tegyük fel, van egy rádió meg transzponderhibám (7600 sem megy ki, ja és se HF, se semmi), szóval RVSM procedure, 500 láb magasságeltéréssel jelzem, hogy gond van.
    Az operátor mennyire tudja ebben az esetben, hogy pl. mik a polgári eljárások, egyáltalán mennyirte vannak képben a helyi airliner útvonalakkal (pl. a NAT A-Z útvonalaival, stb...)
    Mennyi az esélye a legközelebi CTR/FIR információit megkapni a lokális légiforgalomról? (beszél vele egy nyílt csatornán, hogy tud-e erről a gépről?) Saját (Pl. AWACS gépek végeznek-e saját légiforgalmi osztályozást?)
    Csak hogy tudjam, milyen viselkedés eredményez kisebb eséllyel egy raksit a s*ggembe :D
    A lokalis legiforgalommal egy kulon operator foglalkozik. Az o dolga hogy valamennyi nem sajat gep azonositva legyen. Csak es csak ez a dolga. Az altala elektronikusan IFF vagy civil transponder ) vagy manualisan ( repulesi parameter viselkedes fegyverinditas stb ) azpnositott gepek felkerulnek a sajat kepernyore es ez mint egy "layer" kerul ra a tobbi radaroperator kepernyojere. Tehat az aki dontest hoz egy tobbszoros retegu radarkepet lat . Az operator ATC Air Trafic Controler teljesen tisztaban van a civil eljarasokkal is annyira hogy nem csak vizsgaznak belole de meg gyakorlojak is. Tudni kell hogy nincs drama ha egy vagy ket geprol nemtudjak hogy mi az ki az meg akkor sem haa kozelitenek bar a repulesukbol tudjak hogy nem a haohoz tartozik ugyanis abban az esetben ha elmegy minden comms od akkor van eljaras arra hogy a repulesi profiloddal illetve annak megfelelo valtoztatasaval jelezd hogy barati gep vagyok. De mivel hatalmas tuzero van egy ilyen ladikon plane cca 40 km en belul igy nem hogy egy de meg 10 celnalsincs problema mert LAZAN tudja kezelni azokat. Ersd leloni . 40 km en pedig mar a sea skimming celpontokat is meglehet fogni optikaval es lehet oket azonositani.

    Nagy vizvalaszto a zebesseg tengerszinten. A civil gepek ezt nemtudjak hozni csak zuhanasbol rovid ideig. Az az ha valami felem tart sea levelen ezzel a sebesseggel es nem az enyem akkor az nagyvaloszinuseggel ellenseges celpont haborus helyzetben. Ha meg tobb ilyen cel tart felem egyszerre az meg egy fuckin ASM salvo es mar kuldom is ra a raketakat .
  • dudi
    Kell tudnod angolul ha te mint Kiss Pista a repülőddel el alarsz repülni Debrecenből Brüsszelbe?
    Meg annyi hogy ha olyan a helyzet akkor barki legyen az hajo AEW gep vagy foldi megfigyelo de ha civil gepet eszlel akkor baromi gyorsan elhessegeti onnan.
  • DINAMO
    Meg annyi hogy ha olyan a helyzet akkor barki legyen az hajo AEW gep vagy foldi megfigyelo de ha civil gepet eszlel akkor baromi gyorsan elhessegeti onnan.
    Egy rombolón vagy fregatton(tehát nem hordozó kötelékről beszélek hanem mondjuk egy vagy két rombolóról) mivel hesegetnek el egy business jetet akivel nem tudnak kommunikálni?
  • dudi
    Egy rombolón vagy fregatton(tehát nem hordozó kötelékről beszélek hanem mondjuk egy vagy két rombolóról) mivel hesegetnek el egy business jetet akivel nem tudnak kommunikálni?

    Ha nagyon nagyon elakarjak hessegetni akkor a 5 inchel odakuldenek egy time fused lovedek sorozatot az orra ele cca 500 meterre. A pilcsi meg azt latja hogy elotte elkezd az eg felrobbani. Nincs az a pilota aki beleakarna repulni a robbanasba. Alapvetoen nem jellemzo hogy ne tudnal komunikalni vagy ha megis az 99% ban emberi mulasztas ( hatramegy a pilcsi szexualizalni a gep meg automatan repul ) de ezis eleg ritka. No meg ha latszik hogy nem felem tart akkor csak szemmel tartom. Ha felem tart pont akkor is amint lehet megfogom az EOD al es vizualisan beazonositom. Kozben az EW fiuk nezik mi jon ki a gepbol es az civil vagy katoai freki plusz az automatikus konyvtar megmondja sokszor nem csak a masina tipusat de azt is milyen geprol van szo. Aztan meg ott a radar ami folyamatosan nezi nem e indit raketat fegyvert stb. Eleg gyakran elofordul hogy egy nem CVBG hez tartozo felszini flottaegyseg feje folott elrepulnek gepek. Onmagaban nincs ezzel gond bekeben de szeretjuk tudni ki az es ezt nem csak a transponder jele alapjan.
  • DINAMO
    Ha nagyon nagyon elakarjak hessegetni akkor a 5 inchel odakuldenek egy time fused lovedek sorozatot az orra ele cca 500 meterre. A pilcsi meg azt latja hogy elotte elkezd az eg felrobbani. Nincs az a pilota aki beleakarna repulni a robbanasba. Alapvetoen nem jellemzo hogy ne tudnal komunikalni vagy ha megis az 99% ban emberi mulasztas ( hatramegy a pilcsi szexualizalni a gep meg automatan repul ) de ezis eleg ritka. No meg ha latszik hogy nem felem tart akkor csak szemmel tartom. Ha felem tart pont akkor is amint lehet megfogom az EOD al es vizualisan beazonositom. Kozben az EW fiuk nezik mi jon ki a gepbol es az civil vagy katoai freki plusz az automatikus konyvtar megmondja sokszor nem csak a masina tipusat de azt is milyen geprol van szo. Aztan meg ott a radar ami folyamatosan nezi nem e indit raketat fegyvert stb. Eleg gyakran elofordul hogy egy nem CVBG hez tartozo felszini flottaegyseg feje folott elrepulnek gepek. Onmagaban nincs ezzel gond bekeben de szeretjuk tudni ki az es ezt nem csak a transponder jele alapjan.
    Tehát látótávon kívüli azonosításra is van mód.
  • dudi
    Tehát látótávon kívüli azonosításra is van mód.
    Minek a lotavjara gondolsz ?
    Ne felejsd hogy NCW be van minden egyes ladik repulo igy latom azt amit mas lat sot az osszes civil reulesi adatot Flightradar 24 pl megkapon es ha elis veszitettek az adott gep koveteset ( ocean folott nincs radar lefedettseg ) akkor is ott az utvonal terv es a memory track. Az aztudom hogy ma errefele fog jonni 4 gep ekkor es ekkor ilyen celirannyal. Amikor valamelyik felbukkan a SPY on akkor a szamitogep automatikusan jelzi melyik gep LEHET az. Ilyenkor megy egy radio comms check a geppel es ha latotavon belul van akkor megnezzuk magunknak "kozelebbrol" Meg nagytavolsagbol is megallapithato hanyhajtomuves a gep milyen elrendezesu az az megfelel e annak ami a reptervbe le lett adva.

    Sok mod van arra hogy kategorizald a tracket. Az IFF secondary radar a legkonyebb de messze nem az egyetlen modja ennek.
    Amig nincs tamado szandeka manoverfei nem erre utalnak addig nem igazan erdekel minket. Ha felderito lenne akkor megprobalna folyamatos vagy kozel folyamatos kapcsolatban maradni hogy jelenteni lehessen a mi sebessegunket iranyunkat stb. Ha meg normal airliner akkor meg egyszeruen jon es megy.
  • DINAMO
    Minek a lotavjara gondolsz ?
    Ne felejsd hogy NCW be van minden egyes ladik repulo igy latom azt amit mas lat sot az osszes civil reulesi adatot Flightradar 24 pl megkapon es ha elis veszitettek az adott gep koveteset ( ocean folott nincs radar lefedettseg ) akkor is ott az utvonal terv es a memory track. Az aztudom hogy ma errefele fog jonni 4 gep ekkor es ekkor ilyen celirannyal. Amikor valamelyik felbukkan a SPY on akkor a szamitogep automatikusan jelzi melyik gep LEHET az. Ilyenkor megy egy radio comms check a geppel es ha latotavon belul van akkor megnezzuk magunknak "kozelebbrol" Meg nagytavolsagbol is megallapithato hanyhajtomuves a gep milyen elrendezesu az az megfelel e annak ami a reptervbe le lett adva.

    Sok mod van arra hogy kategorizald a tracket. Az IFF secondary radar a legkonyebb de messze nem az egyetlen modja ennek.
    Amig nincs tamado szandeka manoverfei nem erre utalnak addig nem igazan erdekel minket. Ha felderito lenne akkor megprobalna folyamatos vagy kozel folyamatos kapcsolatban maradni hogy jelenteni lehessen a mi sebessegunket iranyunkat stb. Ha meg normal airliner akkor meg egyszeruen jon es megy.
    Vizuális látótávra gondolok.
    Tehát egy semmire nem válaszoló(se IFF se rádió se semmi)gépről vizuális látótávon kívül mekkora biztonsággal lehet megállapítani,hogy az egy business jet vagy teszem azt egy Tornado vagy bármilyen 4.gen. vadászbombázó?
  • Kozben eszrevettem hogy latotavon kivuli azonositasra gondoltal. Roviden ha bekapcsolom a konzolomat San Diegoban a kikotoben vagy Hawaiion pl es latni akarom mi a helyzet Budapest felett akkor mint "syntethic" infot megkapom az osszes letezo nyilt es katonai forras adatait. Tehat a civil flightradar24 es tarsai a NATO radarjainak igy Veszprem altal kuldott radarkepeket is de a Szlovak a Roman valamennyi radarforras kepet. Azt hogy kitol kapom alapbol nemtudom de ha egy celrol tobbet akarok megtudni akkor raklikkelve megtudhatok rola mindent amit csak lehet tobek kozott azt is hogy fontossagi megbizhatosagi sorrendben kik azonositottak ezt.
  • dudi
    Vizuális látótávra gondolok.
    Tehát egy semmire nem válaszoló(se IFF se rádió se semmi)gépről vizuális látótávon kívül mekkora biztonsággal lehet megállapítani,hogy az egy business jet vagy teszem azt egy Tornado vagy bármilyen 4.gen. vadászbombázó?
    Latotavon kivul ha nagy magassagban repul szubszonikus sebesseggel akkor barmi lehet. De ahoz hogy pl hogy az igy magat alcazo ellenseges gep valamit is elerjen ahoz vagy vizualis tavolsagba kell jonnie ( vizualis felderites ) de akkor mi is latjuk vagy hasznalnia kell elektronikus eszkozeit azt meg az EW s skacok szurjak ki azonnal. Hs szimplan az a celja hogy tolunk 80-100 km re elrepuljon melettunk azt megteheti ha csak nem azonositotta mar masvaalaki es ugy repul be a zonankba hogy mar tudjuk rola kicsoda is.
  • DINAMO
    Ha nagyon nagyon elakarjak hessegetni akkor a 5 inchel odakuldenek egy time fused lovedek sorozatot az orra ele cca 500 meterre. A pilcsi meg azt latja hogy elotte elkezd az eg felrobbani. Nincs az a pilota aki beleakarna repulni a robbanasba. Alapvetoen nem jellemzo hogy ne tudnal komunikalni vagy ha megis az 99% ban emberi mulasztas ( hatramegy a pilcsi szexualizalni a gep meg automatan repul ) de ezis eleg ritka. No meg ha latszik hogy nem felem tart akkor csak szemmel tartom. Ha felem tart pont akkor is amint lehet megfogom az EOD al es vizualisan beazonositom. Kozben az EW fiuk nezik mi jon ki a gepbol es az civil vagy katoai freki plusz az automatikus konyvtar megmondja sokszor nem csak a masina tipusat de azt is milyen geprol van szo. Aztan meg ott a radar ami folyamatosan nezi nem e indit raketat fegyvert stb. Eleg gyakran elofordul hogy egy nem CVBG hez tartozo felszini flottaegyseg feje folott elrepulnek gepek. Onmagaban nincs ezzel gond bekeben de szeretjuk tudni ki az es ezt nem csak a transponder jele alapjan.
    Csak annyi, hogy olyan nem nagyon van, hogy "hatramegy a pilcsi szexualizalni a gep meg automatan repul"
    Minden airliner multipilot, vagyis két pilóta kell hozzá, egynek pedig kötelező mindig a fülkében tartózkodni (igen, addig a másik reszelheti a cabin crew tagját :D )
    Egyedül csak singe engine turboprop gépen lehetsz pilóta kereskedelmi forgalomban (és semmilyen civil jeten), de ha elhagyod a fülkét valami okból, megfigyelőnek akkor is maradnia kell, pont ilyesmi miatt...
  • angelsoul
    Csak annyi, hogy olyan nem nagyon van, hogy "hatramegy a pilcsi szexualizalni a gep meg automatan repul"
    Minden airliner multipilot, vagyis két pilóta kell hozzá, egynek pedig kötelező mindig a fülkében tartózkodni (igen, addig a másik reszelheti a cabin crew tagját :D )
    Egyedül csak singe engine turboprop gépen lehetsz pilóta kereskedelmi forgalomban (és semmilyen civil jeten), de ha elhagyod a fülkét valami okból, megfigyelőnek akkor is maradnia kell, pont ilyesmi miatt...
    Itt en a maganjetekre gondoltam.
  • DINAMO
    Itt en a maganjetekre gondoltam.
    Olvasd vissza - minden jet multi pilot, vagyis az összes magánjet is. Ha abban hat személy is fér csak el, akkor is.
  • angelsoul
    Olvasd vissza - minden jet multi pilot, vagyis az összes magánjet is. Ha abban hat személy is fér csak el, akkor is.
    Es mi van ha a pilota meg az elso tiszt megy hatra ? :)
  • DINAMO
    Es mi van ha a pilota meg az elso tiszt megy hatra ? :)
    Akkor együtt mennek a vizsgálóbizottság elé.
    Egy személy mndíg köteles a pilótafülkében tartózkodni, pont. Hogy figyeljen, monitorozza a kommunikációs sávokat, meg ugye az orra elé lőtt sorozatokat. Hangrögzítő meg 25 óráinyi anyagot rögzít, így ellenőrizhető.
    Ugyan az, mint hogy a hajóhíd sem lehet gondolom üres, ha hasmenésjárvány van sem :D
  • angelsoul
    Akkor együtt mennek a vizsgálóbizottság elé.
    Egy személy mndíg köteles a pilótafülkében tartózkodni, pont. Hogy figyeljen, monitorozza a kommunikációs sávokat, meg ugye az orra elé lőtt sorozatokat. Hangrögzítő meg 25 óráinyi anyagot rögzít, így ellenőrizhető.
    Ugyan az, mint hogy a hajóhíd sem lehet gondolom üres, ha hasmenésjárvány van sem :D
    Hogy mi a kotelezo meg mi tortenik plane ha senki nem figyel az ket kulon dolog.
  • DINAMO
    Hogy mi a kotelezo meg mi tortenik plane ha senki nem figyel az ket kulon dolog.
    Ja, csak jön egy SAFA/EASA vizsgálat és pont azokat a szalagokat hallgatják le az adott repülésről és már ugrik is a szakszód... A hatóság sem hülye.
    Persze lehetnek szabályszegők, de maga az Operation Procedure ezt nem teszi lehetővé, ha betartják. Meg aztán a fülkében magában a marha csinálhat, amit akar :D

    https://www.thesun.co.uk/news/20814...-not-wearing-seatbelt-in-sleazy-cockpit-pics/
  • dudi
    Az angoloknak jelenleg ninncs.
    Ott is volt a jövő időre való utalás. PW jövőre áll hadrendbe.

    És akkor hátha bár sok kétségem nincsen. Jövőre kinek lesz?

    Szóval lehet fikázni, hogy mennyire szarok meg kevés, de ki tud 2 modern CBGnél a világon többet felmutatni?
  • arbalest
    Egyébként nagyon hasonlít a FREMM osztály kiépítésére, szóval úgy tűnik az ASW egységeknél megtaláltak egy 'sweet spotot', és elengedték a Type-45 féle integrált megoldást. Itt és a FREMM esetén is egy 30-35 MW-os gázturbina plusz 4x 2-3MW-os diesel-generátor áll rendelkezésre. Mivel abból indulhatunk ki, hogy nem fog a négy diesel-generátor egyszerre járni, a haladáshoz elég 3-6MW és marad 3MW a fedélzeti rendszerekre.

Ugrás a fórum topichoz