A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
Bővül az AC-130-asok fegyverpalettája. Az USAF a Dynetics-től rendelt 70 GBU-69/B SMG (Small Guide Munition) irányított ejtőlőszert. Másik 3 pályázó termékét utasították maguk mögé, a Raytheon az AGM-176 Griffin rakétát, a Northrop Grumman pedig a GBU-44/B Viper Strike bombát ajánlotta az Amerikai Légierőnek. A jelenlegi szerződés további 30 példány megrendelésére opciós lehetőséget tartalmaz, de összesen akár 1000 példányra is igényt tarthat az USAF.
Június 26-án először tüzelt lézerrel egy helikopter, nevezetesen egy AH-64 Apache. A tesztre Új-Mexikóban került sor a White Sands lőtéren, a Raytheon által fejlesztett nagy energiájú lézert a helikopter bal szárnya alatti külső pilonra függesztették. A fegyverrel a személyzet több célpontot is sikeresen megtámadott, köztük egy tankot is.
Egy új ejtőernyő kupola tesztelésével vannak elfoglalva a szakemberek az Edwards légibázison. A begyűjtött adatokat a GR7000-es ernyő fejlesztéséhet használják majd fel, mely a B-2 Spirit ACES II katapultüléseibe kerül majd. Idáig 10 bábos dobást, 20 élő személyes ugrást és 5 keresztszeles ugrást hajtottak végre.
Június 29-én fontos lépést tett a NATO a légi utántöltési képességük javítása érdekében, amikor Németország és Norvégia is szándéknyilatkozatot írt alá a közös tankerflottához való csatlakozás ügyében. A programot tavaly júliusban indította Luxemburg és Hollandia 2 A330 MRTT megrendelésével. Most a két újabb ország csatlakozásával 7 példányosra szeretnék felduzzasztani a flotta létszámát. A nyitva álló programhoz a rendelkezésre álló információk alapján következőnek Belgium csatlakozik majd 2018 elején.
Valóra válthatta álmát, és első alkalommal repülhetett egy Spitfire-rel Hugo Broch, a Luftwaffe második világháborús ásza. A 95 éves pilóta 1922. január 6-án született, majd a második világháborúban Me 109-essel repülve 81 légi győzelmet ért el 324 küldetés alatt. Sikereit Lovagkereszt valamint Vaskereszt kitüntetésekkel honorálták.
Június 26-án megérkezett északi szomszédunkhoz az első két UH-60M Black Hawk helikopterük. 9 példányt rendeltek a típusból, mely a 9 Bell 429-essel együttműködésben hosszú távon képes lesz ellátni az ország igényeit. A két forgószárnyast hajón vitték németországba, ahol összeszerelték azokat, majd vegyes személyzettel repültek át az ország közepén található Szliács katonai repterére.
Egy 16 óra hosszú bevetésen mutatkozott be az MQ-9 Block 5-ös verziója. Az UAV az Operation Inherent Resolve keretein belül vesz részt az Iszlám Állam erőinek Irakból és Szíriából való kiűzésében. Két AGM-114 Hellfire és egy GBU-38-as került felhasználásra, utóbbit először oldott éles körülmények között Reaper.
Szíriában kapták lencsevégre a 62-es oldalszámú Szu-27SzM3-ast, ezzel bizonyossá vált a típus jelenléte az országban. Az adott példány a 41001-es szériaszámú, mely 2011-ben gördült le a gyártósorról, ezzel pedig az utolsóként elkészült Szu-27-es.
Horvátország 4 országban keresve szeretné megtalálni MiG-21-esei váltótípusát. Ajánlatkérő levelet küldenek ebben a hónapban az Egyesült Államokba, Izraelbe, Svédországba és Dél-Koreába. Előző háromtól használt F-16-os illetve JAS-39 Gripenek után érdeklődnek, Dél-Koreából pedig a FA-50-es keltette fel figyelmüket.
Az orosz Hajtóműgyártó Konzorcium újrakezdte a Szu-33-asok meghajtásáról gondoskodó AL-31F3 hajtóművek gyártását. Természetesen nem az eredeti, a 80-as és 90-es években gyártott variáns gördül le a gyártósorról, az erőforrás többi széráin már alkalmazott módosításokkal frissítették ezt a változatot is.
A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség értesítette a Kongresszust, hogy a Trump adminisztráció jóváhagyta 56 AGM-154C JSOW siklóbomba és 50 AGM-88B Harm radargyilkos rakéta eladását Tajvan részére. Előbbiek 185,5, míg utóbbi 147,5 millió dollárjába kerül a tajvani adófizetőknek.
Június 28-án felállt az első tajvani AH-64E Apache Guerdian század. Az ünnepség rövid összefoglaló videója:
Megkezdődött a Thai Királyi Légierő első 6 pilótájának átképzése a T-50TH-ra. A hajózók korábban L-39-esen és F-16-oson repültek, jelenlegi képzésük 17 hetet vesz igénybe. Thaiföld összesen 4 szuperszonikus kiképzőgépet rendelt Dél-Koreából.
Tokió nem elégedett az F-35A gépeik levegő-vízfelszín kapacitásával. Fontolgajták a norvég fejlesztésű JSM (Joint Strike Missile) robotrepülőgép megvételét, mely az egyedüli fegyver kategóriájában, amely elfér a gép belső fegyverterében.