A modern kor kütyüi közül nem egy alkalmas a repülésben vagy a hadszíntéren való alkalmazásra, ezúttal az okosóra került fel a haditengerészet, azon belül is a vadászpilóták által használt eszközök listájára.
A Garmin által fejlesztett és gyártott Fenix 3 okosóra augusztustól kerül a U.S. Navy állományába, ahol az összes Hornet, Super Hornet és Growler típust repülő pilóta megkapja. A kütyü a hajózószemélyzet fiziológiai állapotát figyeli majd, emellett akkor is figyelmeztet, ha a kabinnyomás csökkenni kezd. Mindezek kiemelten fontosak, mivel az elmúlt években elég sok probléma adódott a fedélzeti oxigénellátó rendszerrel (OBOGS) és az oxigénhiány okozta eszméletvesztéssel (hypoxia), a Garmin eszközével azonban ez időben észlelhető, így nagyobb esély van a repülőesemény vagy baleset megelőzésére.
A hypoxiás eseteket egyre komolyabban kell venni, a Hornet/Growler közösségben csak január óta 52 jegyzett eset van, ahol legalább részlegesen észlelték a tüneteket, míg 2016 során összesen 125 esetet regisztráltak. A T-45 Goshawk kiképzőgépek esetében 2016-ban 36 alkalommal, míg idén eddig 21 alkalommal tapasztaltak hypoxiás tüneteket. A legdurvább eset márciusban volt, ahol 10 észlelés is történt és ami után a pilóták megtagadták a repülést.
Az aggodalom nem ok nélküli, a Hornet-család története során 4 halálos baleset is történt hypoxia okozta eszméletvesztés következtében. A haditengerészet vezetése elkötelezett a típus iránt, viszont az garantálható, hogy az újabb Super Hornet rendeléskor beszerzendő gépek már újgenerációs OBOGS rendszert fognak kapni.