|

Földön a belga Herculesek

A repülésvezérlő rendszer hibája miatt földhöz szegeződött a belga Lockheed C-130 Hercules flotta.

Több repülés közben tapasztalt meghibásodást követően a Belga Légierő vezetése úgy döntött, hogy repülésbiztonságot veszélyeztető okok miatt elővigyázatosságból repülési tilalmat rendel el a Lockheed C-130H Hercules teherszállító repülőgépekre. A 15. Ezred kötelékében repülő 11 példánynál az elmúlt hetekben több esetben tapasztaltak repülés közben problémát a repülésvezérlő rendszerrel, szerencsére minden esetben sikerült épségben letenni a gépeket és nem történt sem anyagi kár, sem személyi sérülés. A következő hetekben átvizsgálják a gépek irányítórendszerének elektromos, mechanikus és hidraulikus elemeit, hogy kiszűrjék a problémák mumusát.

Fotó: Dayton Mitchell/USAF ,

Belgium 1972 és 1973 vette át 11 darab Lockheed C-130H Hercules típusú szállítógépét, melyek még évekig szolgálatban maradnak, ugyanis a váltótípusnak 2003-ban megrendelt 7 darab Airbus A400M Atlas még jódarabig nem állhat Belgiumban szolgálatba, a jelenlegi hírek szerint 2019 vége előtt biztosan nem.

Fórum hozzászólások

  • "WASHINGTON, September 2, 2020

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of France of four (4) AE-2100D Turbo Prop engines and two (2) Multifunctional, Information Distribution System-Low Volume Terminal Block Upgrade Two (MIDS-LVT BU2) and related equipment for an estimated cost of $350 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of France has requested to buy four (4) AE-2100D Turbo Prop engines and two (2) Multifunctional, Information Distribution System-Low Volume Terminal Block Upgrade Two (MIDS-LVT BU2). Also included are AN/ARC-210 radios; AN/ARC-164 radios; L-3 CSW Multiband Receiver/Transmitters; AN/ARN-153 Navigation Systems; AN/ARN-147 Receivers; AN/APN-241 Radar Receiver Transmitter Processor; ARC-190 High Frequency Receivers; AAR-60 Missile Launch Warning Systems; MTS-A Forward Looking Infrared (FLIR) system; AN/APX-119 Identification Friend or Foe Systems; Joint Mission Planning System (JMPS); encryption devices; spare and repair parts; software delivery and support; publications and technical documentation; U.S. Government and contractor engineering; technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $350 million.

    The proposed sale will improve France’s capability to meet current and future threats by providing the necessary sustainment, services, and spare parts to support the co-managed fleet of French and German C-130 aircraft. France will have no difficulty absorbing these articles and/or services into its armed forces.

    The principal contractor will be Lockheed Martin Corporation, Marietta, GA; Rolls Royce Cooperation, Indianapolis, IN; General Electric Aviation System, LTD/Dowty, Sterling, VA; Raytheon, Cedar Rapids, IA; and ViaSat, Carlsbad, CA. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

    Implementation of this proposed sale will require the assignment of (1) U.S. contractor representative to France for a duration of three years to provide technical assistance and support to include field services, engineering tech support and integrated logistics support management."
  • Terminator
    "WASHINGTON, September 2, 2020

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of France of four (4) AE-2100D Turbo Prop engines and two (2) Multifunctional, Information Distribution System-Low Volume Terminal Block Upgrade Two (MIDS-LVT BU2) and related equipment for an estimated cost of $350 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of France has requested to buy four (4) AE-2100D Turbo Prop engines and two (2) Multifunctional, Information Distribution System-Low Volume Terminal Block Upgrade Two (MIDS-LVT BU2). Also included are AN/ARC-210 radios; AN/ARC-164 radios; L-3 CSW Multiband Receiver/Transmitters; AN/ARN-153 Navigation Systems; AN/ARN-147 Receivers; AN/APN-241 Radar Receiver Transmitter Processor; ARC-190 High Frequency Receivers; AAR-60 Missile Launch Warning Systems; MTS-A Forward Looking Infrared (FLIR) system; AN/APX-119 Identification Friend or Foe Systems; Joint Mission Planning System (JMPS); encryption devices; spare and repair parts; software delivery and support; publications and technical documentation; U.S. Government and contractor engineering; technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $350 million.

    The proposed sale will improve France’s capability to meet current and future threats by providing the necessary sustainment, services, and spare parts to support the co-managed fleet of French and German C-130 aircraft. France will have no difficulty absorbing these articles and/or services into its armed forces.

    The principal contractor will be Lockheed Martin Corporation, Marietta, GA; Rolls Royce Cooperation, Indianapolis, IN; General Electric Aviation System, LTD/Dowty, Sterling, VA; Raytheon, Cedar Rapids, IA; and ViaSat, Carlsbad, CA. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

    Implementation of this proposed sale will require the assignment of (1) U.S. contractor representative to France for a duration of three years to provide technical assistance and support to include field services, engineering tech support and integrated logistics support management."
    Úgy tűnik a Franciák komolyan feltuningolják a C-130 kat Spec.ops szintre.
  • Florence Parly Francia és Annegret Kramp-Karrenbauer, Német hadügyminiszterek átadták Air Base 105-öst bázist Evreuxban, a közös C-130 század jövendőbeli othhonát

    [​IMG]

    Mindkét hadügyér forradalminak nevezte az egyūttműködést és hangsúlyozták hogy az új századnak kiemelt szerepe lesz a Francia H225M Caracal helikopterek légi üza.utántöltésében.
    A századnak 10 gépe lesz (4 Francia és 6 Német)
  • India – C-130J Follow-on Support

    "WASHINGTON, September 30, 2020

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of India of items and services to extend follow-on support for their fleet of C-130J Super Hercules aircraft and related equipment for an estimated cost of $90 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of India has requested to buy items and services to extend follow-on support for their fleet of C-130J Super Hercules aircraft. These items include aircraft consumables spares and repair/return parts; ground support and equipment; Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD) fire extinguisher cartridges; flare cartridges; BBU-35/B cartridge impulse squibs; one spare AN/ALR-56M Advanced Radar Warning Receiver shipset; spare AN/ALE-47 Counter-Measures Dispenser System shipset; ten Lightweight Night Vision Binocular (F5032); ten AN/AVS-9 Night Vision Goggle (NVG)(F4949); GPS; Electronic Warfare; instruments and lab equipment support; Joint Mission Planning System; cryptographic device spares and loaders; software and software support; publications and technical documentation; personnel training and training and training equipment; U.S. and contractor engineering, technical, and logistical support; and other related elements of program support. The estimated total case value is $90 million.



    The proposed sale ensures the previously procured aircraft operates effectively to serve the needs of Indian Air Force, Army and Navy transport requirements, local and international humanitarian assistance, and regional disaster relief. This sale of spares and services will enable the Indian Air Force to sustain a mission-ready status with respect to the C-130J transport. India will have no difficulty absorbing this additional sustainment support.


    The prime contractor will be Lockheed-Martin Company, Marietta, Georgia. There are no known offsets proposed in connection with this potential sale."

  • Nem adtak at semmit, ez egy render a jovobeni bazisrol. :)
    Alapkoletetel volt, semmi tobb.

    Ja es egy szo nincs semmifele forradalmi ujitasrol, nemhogy helikopterekrol meg tankolasrol - nem is ertem, ezt honnan vetted...?

    Rakerestem es az egyetlen cikk, amit talaltam, ahol helikoptereket emlegetnek, az egy 2 evvel (!) korabbi, ahol pont a franciaknal hianyzo heavy helikoptereket emlegeti Evreux kapcsan, hogy remek ez a 2017-ben (!) elindult kozos C-130J program ott, de akkor mar egyszerubb lenne a nemetek csomo CH-53asat az itt allomasoztatott Herculesekbol tankolni es kozosen hasznalni:
    https://www.latribune.fr/entreprise...prete-a-cooperer-avec-l-allemagne-797091.html

    rudi
    Florence Parly Francia és Annegret Kramp-Karrenbauer, Német hadügyminiszterek átadták Air Base 105-öst bázist Evreuxban, a közös C-130 század jövendőbeli othhonát

    [​IMG]

    Mindkét hadügyér forradalminak nevezte az egyūttműködést és hangsúlyozták hogy az új századnak kiemelt szerepe lesz a Francia H225M Caracal helikopterek légi üza.utántöltésében.
    A századnak 10 gépe lesz (4 Francia és 6 Német)
  • Mostmár a Brazilok is után tudják tölteni a H225 Caracal helikoptereiket, egyenlőre még csak KC-130-ból

    A KC-390-nel a tesztek majd jövőre kezdődnek.
  • rudi
    Mostmár a Brazilok is után tudják tölteni a H225 Caracal helikoptereiket, egyenlőre még csak KC-130-ból
    Hat, csaknem az ellenkezoje a sztori: brazilok az elsok egesz Del-Amerikaban, akiknel a Caracal mostantol certified for air refueling, eloszor a Herculesbol.

    A KC-390-nel a tesztek majd jövőre kezdődnek.
    Ezt nem latom sehol...
  • kamm
    Hogyne lenne: http://www.c-130.net/g3/c-130-photos/Middle-East-C-130-Photos/Kuwait-C-130-Photos/140701-m-bn069-038
    Létezik, de a rövid törzs az ideális.
    Miként civilben is a rövidebb törzsű változatok alkalmasabbak terhek szállítására, lásd A332F és B772F.
    Ezek után nem meglepő, hogy az MRTT tankernek az A332, a KC-46A-nak pedig a B762 az alapja. /- Igaz, a KC-46A már egy "legózott változat", mely a B762-es rövid törzsét, a B763-as szárnyát, és a B764-es futóművét valamint az irányítórendszerét kapta./
  • formosa1
    Létezik, de a rövid törzs az ideális
    Nincs hosszú törzsű - értsd: C-130 J30 - tanker csak rövid törzsű KC-130J
  • lincolnosiris
    Lehet, hülye kérdés, de tudna nekem valaki magyarázatot adni arra, hogy a C-130J-30 hosszabb törzsűből miért nincs tanker?
    Nem hülye kérdés...
    Nem tudom..
    Magán vélemény: a cső hossza adott és utántöltésnél (különösen heli utántöltésnél) kell a távolság és térköz az utántöltő gép vezérsíkjaitól.
    A hosszabb törzsű J30-as változatnál szerintem nem lenne meg a megfelelő távolság.
  • rudi
    Nincs hosszú törzsű - értsd: C-130 J30 - tanker csak rövid törzsű KC-130J
    Jé, tényleg nincs, csa
    rudi
    Nem hülye kérdés...
    Nem tudom..
    Magán vélemény: a cső hossza adott és utántöltésnél (különösen heli utántöltésnél) kell a távolság és térköz az utántöltő gép vezérsíkjaitól.
    A hosszabb törzsű J30-as változatnál szerintem nem lenne meg a megfelelő távolság.
    Szerintem épp a terhelhetőséghez van köze, mert a kerozin már alapból nehéz teher...
  • formosa1
    Jé, tényleg nincs, csa

    Szerintem épp a terhelhetőséghez van köze, mert a kerozin már alapból nehéz teher...
    Minden bizonnyal....:)
    [​IMG]
    [​IMG]
  • rudi
    Minden bizonnyal....:)
    [​IMG]
    [​IMG]
    Akkor egyértelmű, hogy miért nincs tanker a hosszabb változatból, mert 1 grammal sem tudna több kerozint vinni...
  • rudi
    Nincs hosszú törzsű - értsd: C-130 J30 - tanker csak rövid törzsű KC-130J
    Ja, hogy -30, azt nem is fogtam, csak azt hogy 130J legyen. :)
  • formosa1
    Létezik, de a rövid törzs az ideális.
    Miként civilben is a rövidebb törzsű változatok alkalmasabbak terhek szállítására, lásd A332F és B772F.
    Ezek után nem meglepő, hogy az MRTT tankernek az A332, a KC-46A-nak pedig a B762 az alapja. /- Igaz, a KC-46A már egy "legózott változat", mely a B762-es rövid törzsét, a B763-as szárnyát, és a B764-es futóművét valamint az irányítórendszerét kapta./
    Jaja, en a hosszut valamiert felreertettem es Super Hercules tanker utan neztem. :)

Ugrás a fórum topichoz