|

Földön a belga Herculesek

A repülésvezérlő rendszer hibája miatt földhöz szegeződött a belga Lockheed C-130 Hercules flotta.

Több repülés közben tapasztalt meghibásodást követően a Belga Légierő vezetése úgy döntött, hogy repülésbiztonságot veszélyeztető okok miatt elővigyázatosságból repülési tilalmat rendel el a Lockheed C-130H Hercules teherszállító repülőgépekre. A 15. Ezred kötelékében repülő 11 példánynál az elmúlt hetekben több esetben tapasztaltak repülés közben problémát a repülésvezérlő rendszerrel, szerencsére minden esetben sikerült épségben letenni a gépeket és nem történt sem anyagi kár, sem személyi sérülés. A következő hetekben átvizsgálják a gépek irányítórendszerének elektromos, mechanikus és hidraulikus elemeit, hogy kiszűrjék a problémák mumusát.

Fotó: Dayton Mitchell/USAF ,

Belgium 1972 és 1973 vette át 11 darab Lockheed C-130H Hercules típusú szállítógépét, melyek még évekig szolgálatban maradnak, ugyanis a váltótípusnak 2003-ban megrendelt 7 darab Airbus A400M Atlas még jódarabig nem állhat Belgiumban szolgálatba, a jelenlegi hírek szerint 2019 vége előtt biztosan nem.

Fórum hozzászólások

  • formosa1
    A "H" változat meg nem sz@r, mert több ország /pl. Ausztria/ is még azt használja, pedig biztos telne nekik a modernebb "J" változatra is....
    hát erre az osztrák kollégák tuti mást mondanának... sőt, hamarosan még ennyire se lesz "jó" a helyzet mint a mostani, pedig a mostani is egy rakás szar
  • pöcshuszár
    Dehogynem öregek. 1999-2000-es évjáratúak. Nagyjavíttatni kell őket, meg a center wing box-ot cserélni. És akkor még mindig csak egy 20 éves géped van. Ráadásul az angolok nem ingyen adják ám. A franciáknak ajánlgatták még a kivonás után a 10 gépet 650M USD-ért.
    Persze nem lett belőle semmi. 20 éves gépekért, amikre még költeni is kell. Ráadásul nem is a hosszútőrzsű 30-asok, hanem a sima J-k.
    Hát ha ezek neked jó üzletek, akkor gratulálok!o_O
    Mondjuk Bangladesnek meg 30£ adták darabjàt! Ha neked meg 20 éves J öregnek számít akkor amikor még 50+ Éves E-k fognak még jó pár évig szolgàlni; nálunk meg amúgy hatalmas jelentősége lenne hogy J vagy J-30 főleg egy leharcolt an-26 flotta utàn! Én meg gratulálok anyádnak a flegmázó f*szcingáló magzatjához
  • kamm
    Osszefoglalva: arra szinte semmire sem jo, amire keresunk gepet, viszont legalabb oreg, elavult, draga es 10 ev mulva mehet a kukaba. :D
    Te pont az a kommentelő vagy aki semmi konkrétummal nem tudsz előrukkolni! Akkor mire keresünk RÁMPÁS gépet???? A Herkules J maga a mérce.... teljes sötétség
  • shornet24
    Te pont az a kommentelő vagy aki semmi konkrétummal nem tudsz előrukkolni! Akkor mire keresünk RÁMPÁS gépet???? A Herkules J maga a mérce.... teljes sötétség
    Te meg lathatoan az, akinek fogalma nincs a temarol, de hangosan beleugrik es okoskodni probal. :)
    Szazszor leirtuk minimum harom masik temaban, vedd a faradtsagot es olvass utana, mielott okoskodsz, plane mielott masnak beszolsz - apropo, a stilusod penetrans, ezzel sokaig nem fogod huzni...
  • shornet24
    n meg gratulálok anyádnak a flegmázó f*szcingáló magzatjához
    Szerintem mondjuk ki nyugodtan hogy egy köcsög;)
  • shornet24
    Mondjuk Bangladesnek meg 30£ adták darabjàt! Ha neked meg 20 éves J öregnek számít akkor amikor még 50+ Éves E-k fognak még jó pár évig szolgàlni; nálunk meg amúgy hatalmas jelentősége lenne hogy J vagy J-30 főleg egy leharcolt an-26 flotta utàn! Én meg gratulálok anyádnak a flegmázó f*szcingáló magzatjához
    Szerintem ideje lenne egy kicsit lehiggadni mert ez már egy karantént érő személyeskedés volt.
  • rudi
    Szerintem mondjuk ki nyugodtan hogy egy köcsög;)
    Ahogy elolvastam pöcshuszár hozzászólását ö nem személyeskedett és nem minősítette a másik személyét a fórum hitvallásához méltatlan ha egyet nem értésünknek nem érvekkel hanem a másik személyének minősítésével,személyeskedéssel adunk hangot.
  • kamm
    Te meg lathatoan az, akinek fogalma nincs a temarol, de hangosan beleugrik es okoskodni probal. :)
    Szazszor leirtuk minimum harom masik temaban, vedd a faradtsagot es olvass utana, mielott okoskodsz, plane mielott masnak beszolsz - apropo, a stilusod penetrans, ezzel sokaig nem fogod huzni...
    És amúgy mi számít neked okoskodásnak neked amit írtam? ( Ezt külön fejsd ki kérlek) Mondjuk 2010 óta kihúztam már itt okoskodással, csak mindig belefáradtam amikor álmodozók osszák az észt! És mit írtál le te màsik 3 témában?? .... ki vagy te ???
  • Wilson
    Ahogy elolvastam pöcshuszár hozzászólását ö nem személyeskedett és nem minősítette a másik személyét a fórum hitvallásához méltatlan ha egyet nem értésünknek nem érvekkel hanem a másik személyének minősítésével,személyeskedéssel adunk hangot.
    Akkor olvasd el a legvégét, már pedig ha valaki elmegy k*rvának az ne sírjon ha b*sszák!
  • shornet24
    Akkor olvasd el a legvégét, már pedig ha valaki elmegy k*rvának az ne sírjon ha b*sszák!
    Elolvastam de nem értelek ha nem tetszik amit ír vagy a stílusa akkor ragd be ignorba és kész,de semmi szükség a másik személyének a gyalázására főleg úgy,hogy az illető nem személyeskedett veled.
  • shornet24
    És amúgy mi számít neked okoskodásnak neked amit írtam? ( Ezt külön fejsd ki kérlek) Mondjuk 2010 óta kihúztam már itt okoskodással, csak mindig belefáradtam amikor álmodozók osszák az észt! És mit írtál le te màsik 3 témában?? .... ki vagy te ???
    Lathatoan meg arrol sincs fogalmad, milyen parametereknek kell megfelelnie az uj gepeknek...
  • kamm
    Mondom, kenyelmesebb ignoralni a hoborgeseit...
    Off
    Ignorálni a magukat csalhatatlannak hívő idegbajos, buta emberek szoktak, akik számára elviselhetetlen a másként gondolkodók véleménye. Sok ilyen volt a világtörténelemben - pl. az összes kommunista vezető...
    Sajnálattal látom, hogy a XXI. században is vannak hasonlók... :(
    On
  • Wilson
    Ahogy elolvastam pöcshuszár hozzászólását ö nem személyeskedett és nem minősítette a másik személyét a fórum hitvallásához méltatlan ha egyet nem értésünknek nem érvekkel hanem a másik személyének minősítésével,személyeskedéssel adunk hangot.
    Bocsánat, csak most látom csak hogy este már kicsit kevertem a magyar és a török nyelvet...:)
    Semmi rossz szándék nem volt a dologban.
    Én csak azt akartam üzenni hogy Ő egy aranyos kis zöld béka, csak már fáradt voltam és véletlen törökül írtam...bocs (aranyos zöld béka törökül - köcsög kurva)
    Küldeném is neki ezt az aranyos török gyermekdalt, halgassa sokszor...:)
  • kamm
    Lathatoan meg arrol sincs fogalmad, milyen parametereknek kell megfelelnie az uj gepeknek...
    Ja mert neked van! gondolom Varga Misi meg Benkő Tibike megsúgta neked!
  • shornet24
    Ja mert neked van! gondolom Varga Misi meg Benkő Tibike megsúgta neked!
    o_O

    Comedy gold, eskuszom. :D
  • kamm
    Lathatoan meg arrol sincs fogalmad, milyen parametereknek kell megfelelnie az uj gepeknek...
    Azért túl mélyen ne merülj el a paraméterekben, mert te is csak max gondolod hogy tudod, de csak azt tudod, amit vagy másfél éve mondott a főnök. Erről meg csak annyit: pár hónapja még Ancsa-nagyjavításról volt szó, most meg már el is búcsúztattuk az utolsót is! Szóval néha változik a helyzet és a lehetőségek paraméterei is ...
  • emel
    Azért túl mélyen ne merülj el a paraméterekben, mert te is csak max gondolod hogy tudod, de csak azt tudod, amit vagy másfél éve mondott a főnök. Erről meg csak annyit: pár hónapja még Ancsa-nagyjavításról volt szó, most meg már el is búcsúztattuk az utolsót is! Szóval néha változik a helyzet és a lehetőségek paraméterei is ...
    A parameterek viszont ket eve ugyanazok, azt azert tegyuk hozza, Benko meg tavasszal is, tavaly is es a mult heten is ugyanazt szajkozta. A naqgyjavitas szerintem mar legalabb egy eve nem hangzott el, en legalabbis nem emlekszem ilyesmire.
  • rudi
    Feltéve hogy tényleg "olcsó" az a megoldás...
    Ezt még így maguk a Lengyelek sem merték még leírni.
    A Lengyelek mostmár le merik írni hogy kb. mennyibe fog kerülni nekik az 5 gép felújítása
    - új avionika csomag (USA AMP standard) $2,84 millió / gép (beleértve a beszerelést is)
    - új hajtóművek és légcsavarok:
    Rolls-Royce T-56 3.5-ös: $1,5 millió / db (a cikk megjegyzi hogy normál piaci ár magasabb ennél 1 millióval)
    NP2000-es légcsavarok: $2.0 millió / db​
    - új ECM csomag: a választott elemek függvényében $1,5 - 4 millió / gép

    Ez így együtt $24..84 millió / gép. Még ha hozzátesszük hogy vesznek mindenből pótalkatrészeket is akkor is az 5 gép felújítási költsége olyan ~$150 millió körül lesz

    Ezért kapnak további 15 év naptári időt (az gépenként kb 1000 óra / év = kb. 15 ezer óra)

    Nekem elég jó üzletnek tűnik….
  • rudi
    A Lengyelek mostmár le merik írni hogy kb. mennyibe fog kerülni nekik az 5 gép felújítása
    - új avionika csomag (USA AMP standard) $2,84 millió / gép (beleértve a beszerelést is)
    - új hajtóművek és légcsavarok:
    Rolls-Royce T-56 3.5-ös: $1,5 millió / db (a cikk megjegyzi hogy normál piaci ár magasabb ennél 1 millióval)
    NP2000-es légcsavarok: $2.0 millió / db​
    - új ECM csomag: a választott elemek függvényében $1,5 - 4 millió / gép

    Ez így együtt $24..84 millió / gép. Még ha hozzátesszük hogy vesznek mindenből pótalkatrészeket is akkor is az 5 gép felújítási költsége olyan ~$150 millió körül lesz

    Ezért kapnak további 15 év naptári időt (az gépenként kb 1000 óra / év = kb. 15 ezer óra)

    Nekem elég jó üzletnek tűnik….
    Igen el kell ismerni ez az,de ehhez a polákoknak igen csak be kellett vásárolni az LM supermarketjében.

Ugrás a fórum topichoz