|

Boxer CRV vs. AMV35: céllövölde

Éles lövészetre egymás mellé felsorakozott 2-2 Boxer CRV és AMV35 egy ASLAV-val kiegészülve

2-2 Boxer CRV és AMV35 tűzerő demonstráción Victoria szövetségi állam egyik lőterén. A 2 európai harcjármű típus a jobboldalt látható ASLAV leváltásának lehetőségéért küzd. Corporal Max Bree, © Commonwealth of Australia 2017,

Ausztráliában továbbra is zajlik a Land 400 program, melyben leváltásra kerül a MOWAG Piranha 8×8 alapjain létrehozott, leginkább felderítő szerepkörben használt ASLAV harcjármű. Mint arról korábban írtunk a Boxer és az AMV egy-egy változata került be a finishbe.

A közelmúltban Victoria szövetségi államban tartottak éles tűzerő demonstrációt a rivális típusok. A fenti fotón látható, hogy érezhető méretbeli ugrás lesz a képen jobboldalt álló ASLAV-hoz mérten.

Fórum hozzászólások

  • mindenen kívül
    Lehet, hogy volt, de a légi-szállítás problémája miatt beteszem: A magasság itt is meghatározó sajnos. A test önmagában 2,38 m, a sebesült szállítónál 2,99 m. Egy brossurában az összes toronyváltozattal megvannak adva ezek az adatok, azt is megpróbálom ide tenni.

    [​IMG]
    Itt megvannak az alapvető méretek, bár külön-külön:
    http://www.artec-boxer.com/index.php?id=9


    kamm
    Hat, ez a brazil szallitoba nem megy be sehogyan sem. Mondjuk nem meglepo, az A400M eleve a Puma ill Boxer kore lett tervezve, a brazil nem.
    Viszont a Patriat be lehet ugyeskedni a brazilba is, ujabb erv a Boxerrel szemben, hacsak nem Atlasokat vesznek szallitogepeknek...

    Leszerelt toronnyal/RWS-szel bármelyik verzió belefér. A KC-390 rakterének rámpa utáni első 4.5 méteres hosszán a magasság 3.2 méter (a további 8.2 méteren már csak 2.95 méter a belmagasság), szóval amelyiknek a "mission modulját" 3.2 méter magasság alá lehet "csupaszítani", azt elvileg be lehet tenni. Persze ez nyilván macerásabb, mint egy olyan gépbe tenni, amibe mókolás nélkül is befér.
  • wolfram
    Itt megvannak az alapvető méretek, bár külön-külön:
    http://www.artec-boxer.com/index.php?id=9





    Leszerelt toronnyal/RWS-szel bármelyik verzió belefér. A KC-390 rakterének rámpa utáni első 4.5 méteres hosszán a magasság 3.2 méter (a további 8.2 méteren már csak 2.95 méter a belmagasság), szóval amelyiknek a "mission modulját" 3.2 méter magasság alá lehet "csupaszítani", azt elvileg be lehet tenni. Persze ez nyilván macerásabb, mint egy olyan gépbe tenni, amibe mókolás nélkül is befér.
    Csak akkor, ha jó a súlypont helyzete. Láttam rajzot, de jó lenne látni is leszállni már.
  • Anti
    "Mentoauto" mindketto.
    Mert lesz a kebaboskocsiból mentő?Attól,hogy ezt itt valaki behaluzta még nem biztos,hogy igaz.
  • Nem hinném, hogy a debreceni dandárnál majd azon a kilenc darab 8x8-as MEDEVAC Boxeren fognak garasoskodni, amire ott a három zászlóalj kilenc századának szüksége lesz! Már csak azért sem, mert a MEDEVAC járműnek onnan kell kihoznia a sérülteket, ahova azokat az IFV és APC járműveik bevitték így már a gondolat is irracionális lenne, hogy eltérő jármű legyen!
  • blogen
    Nem hinném, hogy a debreceni dandárnál majd azon a kilenc darab 8x8-as MEDEVAC Boxeren fognak garasoskodni, amire ott a három zászlóalj kilenc századának szüksége lesz! Már csak azért sem, mert a MEDEVAC járműnek onnan kell kihoznia a sérülteket, ahova azokat az IFV és APC járműveik bevitték így már a gondolat is irracionális lenne, hogy eltérő jármű legyen!
    Milyen számítással jött ez már megint ki meg milyen harcászati elv alapján?
  • dudi
    Milyen számítással jött ez már megint ki meg milyen harcászati elv alapján?
    Az hagyján, de mióta jön Boxer? :D
  • pöcshuszár
    Ide is beteszem, mert ide IS vág.
    Mind az orosz 100milis,mind az L7 légvédelmi agyubol lett kifejlesztett.Szoval nem kicsi a HE gránát ereje.105os urmeretben pedig van kazettás lőszer,még ma már vegfazos irányítású is.csak adaptálni kell.
    Van még fantázia a 105ben
  • dudi
    Milyen számítással jött ez már megint ki meg milyen harcászati elv alapján?
    Az SBCT-ből indultam ki, ott századonként van egy MEV. Ők a legtapasztaltabbak ezen a téren, éveken át bevetésen voltak Irakban például.
  • blogen
    Az SBCT-ből indultam ki, ott századonként van egy MEV. Ők a legtapasztaltabbak ezen a téren, éveken át bevetésen voltak Irakban például.
    De nem járkál előre a mentő,hozza viszik a sebesültet vagy van egy gyűjtőpont és odaviszik a sebesültet ahová érte megy a mentő.
  • blogen
    Nem hinném, hogy a debreceni dandárnál majd azon a kilenc darab 8x8-as MEDEVAC Boxeren fognak garasoskodni, amire ott a három zászlóalj kilenc századának szüksége lesz! Már csak azért sem, mert a MEDEVAC járműnek onnan kell kihoznia a sérülteket, ahova azokat az IFV és APC járműveik bevitték így már a gondolat is irracionális lenne, hogy eltérő jármű legyen!
    Segíts nekem:
    A Bundeswehr a PUMA zászlóaljaiban milyen medevac járművet használ? Vagy a US Army a Bradley zászlóaljaiban?
    Az angol Ajax-nak sincs saját Medevac verziója.
    Egyáltalán törvényszerű, hogy a MEDEVAC jármű azonos alapú legyen, mint a zászlóalj basic járműve.
  • pöcshuszár
    Segíts nekem:
    A Bundeswehr a PUMA zászlóaljaiban milyen medevac járművet használ? Vagy a US Army a Bradley zászlóaljaiban?
    Az angol Ajax-nak sincs saját Medevac verziója.
    Egyáltalán törvényszerű, hogy a MEDEVAC jármű azonos alapú legyen, mint a zászlóalj basic járműve.
    Valószínűleg Puma.Az amiknál meg ha jól rémlik M113.
  • dudi
    Valószínűleg Puma.Az amiknál meg ha jól rémlik M113.
    A PUMA-nak nincs medevac verziója.
    Így néz ki a BW. Még csak törekvések vannak az egységesítésre.

    Itthon egyáltalan rendszerbe került a hazai fejlesztésű BTR alapú sebesültkihordó? Mert
    Mert én még mindenhol csak az Unimogokat láttam. Meg talán van Merci terepjáró alapú is ugye?

    Az amerikaiaknál most rendelték meg az AMPV-t, ami ugyan Bradley alapokon nyugszik, de az már messze nem az.

    Szerintem 2 módszer életképes.
    Vagy egyezzen meg a bázis járművel, vagy legyen egy egységes support role járműcsalád aminek minden kiegészítő feladatra van verziója.
    A bázisjárműves az ideális kétségtelen, de ez egy jóval drágább megoldás. Mondjuk egy Boxer sebesültkihordó árából kihozol 5-6db JLTV, Movag Eagle, Jelcin, Dingo, vagy ha már, akkor Komondor, stb. alapú sebesülthordót. A Jelcin is pl. Stanag 4-ig páncélozható, és aknavédett is.
    De nem csak a vételáron spórolsz ezzel, de a logisztikának is könnyebb lesz itatni egy 10-15 tonnás 4x4-et (esetleg 6x6-ot) mint egy 30+ tonnás Boxert.
    De úgy alapvetően is sokkal kisebb lesz a logisztikai lábnyoma a haderődnek, ha a kiegészítő feladatokat nem a rohadt drága (8x8) bázisjárművel intézed.
  • pöcshuszár
    Segíts nekem:
    A Bundeswehr a PUMA zászlóaljaiban milyen medevac járművet használ? Vagy a US Army a Bradley zászlóaljaiban?
    Az angol Ajax-nak sincs saját Medevac verziója.
    Egyáltalán törvényszerű, hogy a MEDEVAC jármű azonos alapú legyen, mint a zászlóalj basic járműve.
    M113A2 GE Krankenkraftwagen
  • pöcshuszár
    A PUMA-nak nincs medevac verziója.
    Így néz ki a BW. Még csak törekvések vannak az egységesítésre.

    Itthon egyáltalan rendszerbe került a hazai fejlesztésű BTR alapú sebesültkihordó? Mert
    Mert én még mindenhol csak az Unimogokat láttam. Meg talán van Merci terepjáró alapú is ugye?

    Az amerikaiaknál most rendelték meg az AMPV-t, ami ugyan Bradley alapokon nyugszik, de az már messze nem az.

    Szerintem 2 módszer életképes.
    Vagy egyezzen meg a bázis járművel, vagy legyen egy egységes support role járműcsalád aminek minden kiegészítő feladatra van verziója.
    A bázisjárműves az ideális kétségtelen, de ez egy jóval drágább megoldás. Mondjuk egy Boxer sebesültkihordó árából kihozol 5-6db JLTV, Movag Eagle, Jelcin, Dingo, vagy ha már, akkor Komondor, stb. alapú sebesülthordót. A Jelcin is pl. Stanag 4-ig páncélozható, és aknavédett is.
    De nem csak a vételáron spórolsz ezzel, de a logisztikának is könnyebb lesz itatni egy 10-15 tonnás 4x4-et (esetleg 6x6-ot) mint egy 30+ tonnás Boxert.
    De úgy alapvetően is sokkal kisebb lesz a logisztikai lábnyoma a haderődnek, ha a kiegészítő feladatokat nem a rohadt drága (8x8) bázisjárművel intézed.
    Puma...Folyton keverem a Boxerrel
  • dudi
    Valószínűleg Puma.Az amiknál meg ha jól rémlik M113.
    Tul kicsi lenne - Strykerbol van:



    pöcshuszár
    A PUMA-nak nincs medevac verziója.
    Így néz ki a BW. Még csak törekvések vannak az egységesítésre.

    Itthon egyáltalan rendszerbe került a hazai fejlesztésű BTR alapú sebesültkihordó? Mert
    Mert én még mindenhol csak az Unimogokat láttam. Meg talán van Merci terepjáró alapú is ugye?

    Az amerikaiaknál most rendelték meg az AMPV-t, ami ugyan Bradley alapokon nyugszik, de az már messze nem az.

    Szerintem 2 módszer életképes.
    Vagy egyezzen meg a bázis járművel, vagy legyen egy egységes support role járműcsalád aminek minden kiegészítő feladatra van verziója.
    A bázisjárműves az ideális kétségtelen, de ez egy jóval drágább megoldás. Mondjuk egy Boxer sebesültkihordó árából kihozol 5-6db JLTV, Movag Eagle, Jelcin, Dingo, vagy ha már, akkor Komondor, stb. alapú sebesülthordót. A Jelcin is pl. Stanag 4-ig páncélozható, és aknavédett is.
    De nem csak a vételáron spórolsz ezzel, de a logisztikának is könnyebb lesz itatni egy 10-15 tonnás 4x4-et (esetleg 6x6-ot) mint egy 30+ tonnás Boxert.
    De úgy alapvetően is sokkal kisebb lesz a logisztikai lábnyoma a haderődnek, ha a kiegészítő feladatokat nem a rohadt drága (8x8) bázisjárművel intézed.
    Fene tudja, a kifogas az lesz majd, hogy nem megy be oda, ahova a lancos... en mondjuk ezt nem hiszem.
    Arban mindenkeppen olcsobb a kerekes, az vilagos (BTW alig akartam elhinni, hogy egy fullos Puma $10M korul jar, mig egy totalisan kipimpelt Patria $4M alatt marad.)
    Ugyanakkor ha kerekes lesz, akkor megint egy erv a Patriak ill Rozsomak mellett - abbol ugyanis eleve van medevac tipus (annal indul a video):

  • kamm
    Tul kicsi lenne - Strykerbol van:
    A Stryker brigadeban.
    A Bradleyk mellett meg M113 van.
    Light Infantry esetén meg HMMWV M997 a Közel keleti kalandokban az MRAP elterjedésével MaxxPro/M-ATV most meg érkezik a JLTV.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • A tataiak MEDEVAC járműve amúgy szerintem a Hägglunds Bv206 kellene legyen. All terrain képessége a legjobb, nem véletlen, hogy a tengerészgyalogságoktól a hegyivadászokig mindenki alkalmazza az APC verzióját.

    [​IMG]

    A debrecenieké pedig az adott 8x8-as bázisán, például Boxer:
    [​IMG]
  • blogen
    A tataiak MEDEVAC járműve amúgy szerintem a Hägglunds Bv206 kellene legyen. All terrain képessége a legjobb, nem véletlen, hogy a tengerészgyalogságoktól a hegyivadászokig mindenki alkalmazza az APC verzióját.

    [​IMG]

    A debrecenieké pedig az adott 8x8-as bázisán, például Boxer:
    [​IMG]
    Ezt a lanctalpas jatekauto mikor lesz már elengedve?
  • blogen
    A tataiak MEDEVAC járműve amúgy szerintem a Hägglunds Bv206 kellene legyen. All terrain képessége a legjobb, nem véletlen, hogy a tengerészgyalogságoktól a hegyivadászokig mindenki alkalmazza az APC verzióját.

    [​IMG]

    A debrecenieké pedig az adott 8x8-as bázisán, például Boxer:
    [​IMG]
    Az biztos, hogy a szekcionált lánctalpas (BvS10 vagy ST Bronco) ideális lenne kiegészítő járműnek a láncos dandárba... ;)

Ugrás a fórum topichoz