|

Halálos hellén Huey-baleset

Két magas rangú katonával a fedélzeten lezuhant a Görög Hadsereg egyik UH-1H Huey típusú helikoptere.

Április 19-én, helyi idő szerint 8 óra körül Sarantaporo közelében eltűnt a radarképernyőről a Görög Légierő egyik UH-1H Huey típusú helikoptere két magas rangú katonával a fedélzetén. A keresésére induló két F-16 Fighting Falcon, három helikopter és egy CL-415 tűzoltógép két órán belül megtalálta a roncsokat.

Fotó: Jerry Gunner ,

A balesetet szenvedett helikopter fedélzetén öt fő utazott, ebből négy személy (a Görög Hadsereg parancsnok-helyettese, Ioannis Tzanidakis vezérőrnagy, Thomas Adamou ezredes, Dimosthenis Goulas őrnagy és Constantinos Hatzis hadnagy) sajnálatos módon életét vesztette, míg Vassiliki Plexida törzsőrmester csodával határos módon kisebb sérülésekkel megúszta az esetet.

Az híradások szerint a balesetet követően áramszünet lett a környéken, így erős a gyanú, hogy a helikopter elektromos vezetéknek ütközött. Már csak az a kérdés, hogy ez oka vagy következménye volt a tragédiának.

Fórum hozzászólások

  • boki
    Orosz katonai hírszerzési források szerint az Afganisztánban lezuhant gépen utazott Michael D’Andrea a CIA magas rangú vezetője is. A CIA " sötét hercege"-ahogy nevezték Afganisztán, Irán és Irakban végrehajtott speciális müveleteket felügyelte-irányította. Közte Szulejmani megölését.
    Az amerikai verzió gyökeresen más
    - szerintük kiképző repülés volt és műszaki hiba. A gép É.i irànyba tartott FL42 magasságon amikor maydayt jelentett és eltünt a radarról. A gép kényszerleszállást kísérelt meg ami nem sikerült valami túl jól...
    - összesen ketten voltak a fedélzeten, pilóta és a növendék (Air Force Lieutenant Colonel Paul Voss és Captain Ryan Phaneuf)
    . Mind a két holttestet megtalàlták és nem keresnek mást
    - azt àllítják, azért Afganisztánban folyik a kiképzés mert csak kevés ilyen gépe van a Légierőnek és az mind Afganisztánban van...
  • rudi
    Az amerikai verzió gyökeresen más
    - szerintük kiképző repülés volt és műszaki hiba. A gép É.i irànyba tartott FL42 magasságon amikor maydayt jelentett és eltünt a radarról. A gép kényszerleszállást kísérelt meg ami nem sikerült valami túl jól...
    - összesen ketten voltak a fedélzeten, pilóta és a növendék (Air Force Lieutenant Colonel Paul Voss és Captain Ryan Phaneuf)
    . Mind a két holttestet megtalàlták és nem keresnek mást
    - azt àllítják, azért Afganisztánban folyik a kiképzés mert csak kevés ilyen gépe van a Légierőnek és az mind Afganisztánban van...
    Ismerem ezt a hivatalos álláspontot. Viszont a gép lezuhanásának napján a Reuters azt írta, hogy 6 ember volt a gépen, abból 4 meghalt és 2-őt kimenekítettek az amerikaiak. A korábbi afgán utasszállító lezuhanás hírt-dezinfót is az amerikaik dobták be, hogy eltereljék a Talibán figyelmét, mivel a katonai gép a Taliban által ellenőrzött területre zuhant. Ez igen "érzékeny" eset az igazságot nem fogjuk megtudni szerintem.
  • Nem sok hiányzott...

    Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
  • Olyan nincs, hogy "hátsó futómű". Ők becsülettel kiengedték a futóművet, legfeljebb a visszajelző lámpákat nem nézték, mert azokon elvben a két főfutónál maradnia kellett volna a pirosnak, hiszen a helyzetzárak nem kattanhattak a helyükre.
    Minden esetre a futót ők kiengedték, majd jöttek be leszállni, csakhogy behúzott helyzetben maradt főfőfutókkal.
  • boki
    Nem sok hiányzott...

    Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
    Az eset a videó szerint így történt, de nem azért történt mert elfelejtette nyitni a főfutókat a pilóta! Nincs a világon olyan repülőgép, aminek a futóműveit 2 vagy még több vezérlőkarral kellene működtetni, egyetlen vezérlőkar működteti az egyetlen vezérlőcsapot, és az nyitja az összes futóművet! Szóval itt valami műszaki hiba történt, a pilóta meg a futóművek helyzetjelzését felejtette el futónyitás után ellenőrizni ("3 zöld világít" - szokták jelenteni). Átstartolás után nyilván parancsot kaptak a vész-nyitásra, és ha az se segített, akkor ugyanígy csak orrfutóra szálltak le csak nem a betonra, hanem a mellette lévő füves kényszerleszálló-mezőre.
  • boki
    Nem sok hiányzott...

    Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
    Milyen jól látszik, hogy a Szu-24-se csinálják utánégetővel az átstartot, ahogy a MiG-31-esen se. Hasonló tömegű, hasonló tehetetlenségű és felületi terhelésű gép mind a kettő, de eltérő hajtóművekkel. Mégse reszkírozzák a lényegesen lassabb forszázskapcsolást és a művelet közbeni átmeneti tolóerőesést, hanem kerül amibe kerül, maximálon kell elvégezni a továbbmenetelt. Erre is kapnak utasítást a toronyból.
  • Allesmor Obranna
    Milyen jól látszik, hogy a Szu-24-se csinálják utánégetővel az átstartot, ahogy a MiG-31-esen se. Hasonló tömegű, hasonló tehetetlenségű és felületi terhelésű gép mind a kettő, de eltérő hajtóművekkel. Mégse reszkírozzák a lényegesen lassabb forszázskapcsolást és a művelet közbeni átmeneti tolóerőesést, hanem kerül amibe kerül, maximálon kell elvégezni a továbbmenetelt. Erre is kapnak utasítást a toronyból.
    Ilyen alacsonyan nincs már földhatás, ami segítene?
  • beta
    Ilyen alacsonyan nincs már földhatás, ami segítene?
    Az segít, de a továbbmenetelhez az igazán kritikus tolóerő nem abból jön, hanem a hajtóművekből. Egy vadászgépnél, példáuk egy Gripen-nél még csak meg se ül a gép, amíg gyorsan kapcsol a fáklya, érdekes, hogy papíron ez igaz lenne az F-15E Strike Eagle-re is, de egyéb szempontok miatt (gazdaságosság, takarékoskodás az élettartammal) mégis inkább maximálon csinálják ők is az átstartot. Tavaly ősszel volt alkalmam élesben is megnézni a Lakenheath-i gépeket, volt pár átstart, mind utánégető nélkül. A youtube videókon is csak ez köszön vissza.
    Náluk inkább az az igaz, hogy ha nem kötelező, akkor minek eröltessék.
    A Szu-24-esen és a MiG-31-esen pedig részben gazdasági, főleg hajtóműdinamikai okai vannak, hogy a pilóta a maximálon kell, hogy elsajátítsa az átstartot, abból a tolóerőből kell kigazdálkodnia a továbbmenetek energiaszükségletét. Az relítíve gyorsan felfejlődik és kisebb rizikó, mint kockáztatni azt, hogy a kritikus pár másodpercben a gép inkább visszaüljön a betonra, földhatás ide, vagy oda. Ugyanis ezek igen nehéz gépek, igen nagy felületi terheléssel és igen nagy tehetetlenséggel.
  • beta
    Ilyen alacsonyan nincs már földhatás, ami segítene?
    Emlékeim szerint a földhatás/párnahatás komolyabb felhajtóerőt csak akkor termel, ha a szárny a saját húrhosszánál jelentősen kisebb (1/3, 1/2) magasságban siklik a felszíntől (ezért van az ekranoplanoknak olyan széles, nagy húrhosszúságú szárnyuk). Tekintve hogy a Szu-24-nek leszálló módban milyen karcsú szárnya van és ráadásul vállszárnyas, ilyen alacsonyan lévő szárny csak akkor fordulhatna elő ha a gép már mélyen a sárban csúszna a hasán. :eek::(
  • ladagrant
    Ők sose kernek bocsanatot.
    Igen, ők sose... Az 1956-os megszállásért is csak kétszer kértek bocsánatot. Egyszer Jelcin és egyszer Putyin.
  • aquarell
    Vajon mivel lötték le? Jó magasan volt pedig. Az a legénység, ami kiugrik a tüz elöl, vagy a helikopter darabjai?
    Szerintem a törököknek van hozzá közük. Személyzet...
  • boki
    Terroristák lelőttek egy szír Mi-8 helikoptert Idlib tartományban

    Nem tűnik IR lérak találatnak inkább valami lokátor irányítású rakétának ami a géptest közepére ment.
  • Hpasp
    Nem tűnik IR lérak találatnak inkább valami lokátor irányítású rakétának ami a géptest közepére ment.
    Ha F-16 volt AMRAAM-al, akkor nem volt telitalálat, mert akkor cafatokra szétment volna azonnal. Vagy közelségi gyújtóval robbant és a repeszek szemmel láthatóan a jobb oldaltartályt gyújtották fel először (kezdetben csak a jobboldala égett és onnan terjedt tovább a tűz), vagy gépágyúsorozatot kaptak be. Csúnya látvány ...:(:(
  • emel
    Ha F-16 volt AMRAAM-al, akkor nem volt telitalálat, mert akkor cafatokra szétment volna azonnal. Vagy közelségi gyújtóval robbant és a repeszek szemmel láthatóan a jobb oldaltartályt gyújtották fel először (kezdetben csak a jobboldala égett és onnan terjedt tovább a tűz), vagy gépágyúsorozatot kaptak be. Csúnya látvány ...:(:(
    Köszi minden választ! :)
  • Ma ismét lelőttek egy szír Mi-8 helikoptert . Az eset Aleppo tartomány nyugati részén történt. A hírek szerint föld-levegő rakétával lőtték le.

    Figyelem!
    A videóban irritáló az állandó"Allahu Akbarozás"


Ugrás a fórum topichoz