|

Halálos hellén Huey-baleset

Két magas rangú katonával a fedélzeten lezuhant a Görög Hadsereg egyik UH-1H Huey típusú helikoptere.

Április 19-én, helyi idő szerint 8 óra körül Sarantaporo közelében eltűnt a radarképernyőről a Görög Légierő egyik UH-1H Huey típusú helikoptere két magas rangú katonával a fedélzetén. A keresésére induló két F-16 Fighting Falcon, három helikopter és egy CL-415 tűzoltógép két órán belül megtalálta a roncsokat.

Fotó: Jerry Gunner ,

A balesetet szenvedett helikopter fedélzetén öt fő utazott, ebből négy személy (a Görög Hadsereg parancsnok-helyettese, Ioannis Tzanidakis vezérőrnagy, Thomas Adamou ezredes, Dimosthenis Goulas őrnagy és Constantinos Hatzis hadnagy) sajnálatos módon életét vesztette, míg Vassiliki Plexida törzsőrmester csodával határos módon kisebb sérülésekkel megúszta az esetet.

Az híradások szerint a balesetet követően áramszünet lett a környéken, így erős a gyanú, hogy a helikopter elektromos vezetéknek ütközött. Már csak az a kérdés, hogy ez oka vagy következménye volt a tragédiának.

Fórum hozzászólások

  • zsolti
    Legalább Ő túlélte...
    Ráadásul ritka hidegvérű/őrült fickó lehetett, katapultálás előtt még bemondta a rádióba hogy "Six out" - vagyis hogy a "Hatos kiszáll" - és egy másodperccel a kattintás után az F-16 becsapódott!!
  • A legtobben abba halnak bele, hogy remelik kiadja... majd meg probaljak menteni a gepet. Az egyik jobb minosegu videon latszik, hogy forszazs nelkul csinalja a lejovetelt, majd csak a legvegen szurja ra az utanegetot, mikor mar keso. A katapultalas gondolata se juthatott eszebe...
  • galland
    Nem igen értem, miért nem lőtte ki magát. Ideje lett volna.
    Persze, lett volna... A földről ezt nagyon könnyű megmondani,az esemény/ katasztrófa után. A gépben ez máshogy néz ki,főleg, ha víz felett hajtja végre a feladatot. A vitorlázórepülésben az egyik oktató szokta mondani mindenkinek, hogy legyen ott mindenki nagyon fejben, és legyen penge elméletben is, mert "amit a földön 5-ösre tudtok, azt a levegőben,3-asra" (az a kiképzés során kapható legrosszabb osztályzat, ami automatikus feladat ismétléssel jár a nem megfelelő, akár veszélyes végrehajtás miatt).
    Vagyis mindig koncentráljunk 100%-ban az adott feladat végrehajtására, semmi másra( előző napi moziélmény a barátnővel, stb..), mert még úgy is lehet baj, amit utána le kell tudni küzdeni,amennyiben van rá magasság. És az csak a vitorlázórepülés. Például dugóhúzó manőverben 1 pördület alatt típustól függően 80-100 métert merül egy gép, de van olyan ami többet is. Kicsit elnézi az ember, vagy akaratlanul bepördül, máris ott a baj,ha alacsonyan van. Ez egy Eurofighter Typhoon. A manőver nem dugóhúzó volt, de attól még egy azonos magasságról jóval hamarabb a földön/tengerben van, mint egy vitorlázórepülőgép, mivel sokkal gyorsabb. Ez a manőver sajnos nem jött ki a pilótának. Ezzel már túl sokat nem lehet kezdeni. Csak ismét egy példa arra, hogy a repülésben a legjobbakkal is, a legnagyobb odafigyelés mellett is történhet baj.A katapultálás időzítésével kapcsolatban tudom ajánlani Anatolij Kvocsur nyilatkozatát, aki az utolsó pillanatban katapultált egy MiG-29-esből Párizsban. Az ő nyilatkozata elég jól összefoglalja, hogy mi játszódik le egy ilyen döntés meghozatalakor a pilótában.
  • Ebben a dokumentumfilmben van Anatolij Kvocsur nyilatkozata. A filmben vannak félrefordítások(pl,hogy 3.2 Mach a MiG-29 végsebessége),de ettől még egy egész színvonalas alkotás.
  • Panzerfaust
    Pár amatőr felvétel.
    Összehasonlítva az utolsó loopingot az u.ebben a műsorban előadott korábbiakkal, tisztán látszik hogy az utolsónál sokkal nagyobb a sebesség a looping merülő szárán.
    Szerintem szegény úgy járt mint Blue Angels pilótája: elfelejtette levenni az utánégetőt a looping felső tetőpontján...
    (Blue Angels kivizsgálás eredménye: http://lmgcorporate.com/wsmv/documents/BlueAngelsCrash.pdf ld.: 36.old 1/C. pont)
  • Allesmor Obranna
    Csakhogy az az "elfelejtették" az nem valakik műve volt, hanem magáé a pilótáé. Ő nem állította be, ezért a sikeres katapultálását követően az alakulattól is távozni kényszerült és íróasztal lett az új típusa...

    [​IMG]
    Hálátlan bagázs, neki köszönhetik az egyik legpazarabb fotót repülésről, katapultálásról, ettől kiválóbb marketinget!
    Na jó, nem direkt hozta össze:confused:
  • Pár elnézett magasságú looping, vagy függőleges figurából megkésett felvétel, ahol nem a katapultálással volt elfoglalva a pilóta (ezért is extrém eset a Thunderbirds hatosának mutatványa, mivel sajnos általánosan elfogadott, hogy ahol humán faktor az ok, ott nem nagyon van gépelhagyási kísérlet.De van néhány szerencsésebb eset is)

    Mirage 2000, hasonló mint 2002-ben a pozsonyi SIAD-on, csak itt leért a gép fúvócsöve a földre, de még tudott katapultálni:



    F/A-18A, El Toro, 1988, szögletes looping (szabvány Hornet demo elem, mióta világ a világ, csinálja amerikai, finn, svájci, kanadai, ausztrál és spanyol is), látható, hogy a második belehúzás túl hamar jött, így a looping teteje túl alacsonyra jött ki, a leszálló ágban nem jutott hely két 90 fokos irányváltásnak, csak egyetlen, kétségeesett belehúzásnak, ami sajnos nem adta ki:







    Japán Blue Impulse kötelék függőlegesen lefelé végrehajtott oszolj! manőverénél (azt hiszem eszt hívják Bombának, ami a Rózsa fordítottja) az egyik gép pilótája későn vette fel a gépet, talán elájult (g-lock?)



    Pozsony, 1999, Hawk 200, függőleges figura leszálló ágánál nem jött ki a magasság, sajnos egy földön tartózkodó személy is az áldozatok közt:

    https://www.youtube.com/watch?v=nBF52ai6ivc

    Blue Angels katasztrófa:

    https://www.youtube.com/watch?v=N4WKX1yVHhQ

    Ezek valóban kiragadott esetek, de ettől még sajnos gyakori, hogy ezt rontják el a pilóták.


  • A ZAPAD 2017 gyakorlaton felszallas kozben tulfutott Tu-22M3 videofelvetele. Tehat az elozetes info volt a helyes es felszallas kozben esett meg a dolog. A fekernyok mar csak lassitottak a fure kifutast, mersekelve a seruleseket.
  • Ez eltört...:( (Air France - A380)
    a hajtómű típusa: Engine Alliance (General Electric, Pratt & Whitney, MTU, Safran, Volvo) GP 7000
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Ez igen, "kissé" hiányos lett a ventilátor-fokozat, jól lebontotta saját magát!! Az volt a szerencséjük, hogy a szárnyat nem csonkolták le az elrepülő darabok. Kezd nekem gyanús lenni, hogy minden tesztelés ellenére nem teljesen 100%-os az a hajtómű, ez már min. a második nagyon súlyos szerkezeti sérülés.
  • emel
    ez már min. a második nagyon súlyos szerkezeti sérülés
    Amennyiben ez alatt a Qantas baleseted érted akkor ott egy Rolls Royce Trent 900-as nagy nyomású turbina tárcsa repült szét és vitt mindent magával. Ott a Fan fokozat egyben maradt. ld. lenti kép:
    [​IMG]
    mindenesetre a Qantas gép is és az Air France is nagyon szerencsés volt....
  • emel
    Ez igen, "kissé" hiányos lett a ventilátor-fokozat, jól lebontotta saját magát!! Az volt a szerencséjük, hogy a szárnyat nem csonkolták le az elrepülő darabok. Kezd nekem gyanús lenni, hogy minden tesztelés ellenére nem teljesen 100%-os az a hajtómű, ez már min. a második nagyon súlyos szerkezeti sérülés.
    Nem fogja letépni a szárnyat vagy szaggatja szét a törzset, ettől nem kell félni...
    Mikor a venti elnyírta a tengelyt, simán ment tovább előre, meg a gravitációnak köszönhetően lefelé. Valszeg a tengerben ott van egész egyben :D
  • angelsoul
    Valszeg a tengerben ott van egész egyben
    Hát ha nem is igazán egyben, meg nem a tengerből, de lassan megkerülnek az Air France A-380-as széthullott ventilátor fokozatának a darabjai a Grönlandi jégmezökről...
    [​IMG]
    [​IMG]
  • http://www.bbc.com/news/world-asia-42078318

    Tizenegy emberrel a fedélzetén a a tengerbe zuhant az amerikai haditengerészet egyik gépe Japántól délre, az Okinotori-szigeteknél. Az amerikai hadsereg riportja szerint a motor leállása okozhatta a zuhanást. Az utasok közül nyolc embert sikerült kimenteni, a három másik eltűnt. Az amerikai hadsereg nem közölte, hogy milyen tipúsú gépről van szó, de a japán védelmi erőkre hivatkozva a BBC azt írja, hogy egy C-2-s szállító zuhant le.

    44.hu
  • Sharid
    http://www.bbc.com/news/world-asia-42078318

    Tizenegy emberrel a fedélzetén a a tengerbe zuhant az amerikai haditengerészet egyik gépe Japántól délre, az Okinotori-szigeteknél. Az amerikai hadsereg riportja szerint a motor leállása okozhatta a zuhanást. Az utasok közül nyolc embert sikerült kimenteni, a három másik eltűnt. Az amerikai hadsereg nem közölte, hogy milyen tipúsú gépről van szó, de a japán védelmi erőkre hivatkozva a BBC azt írja, hogy egy C-2-s szállító zuhant le.

    44.hu
    Akkor az kényszerleszállás volt, nem zuhanás, ha kimentettek 8 embert élve.

Ugrás a fórum topichoz