|

Halálos hellén Huey-baleset

Két magas rangú katonával a fedélzeten lezuhant a Görög Hadsereg egyik UH-1H Huey típusú helikoptere.

Április 19-én, helyi idő szerint 8 óra körül Sarantaporo közelében eltűnt a radarképernyőről a Görög Légierő egyik UH-1H Huey típusú helikoptere két magas rangú katonával a fedélzetén. A keresésére induló két F-16 Fighting Falcon, három helikopter és egy CL-415 tűzoltógép két órán belül megtalálta a roncsokat.

Fotó: Jerry Gunner ,

A balesetet szenvedett helikopter fedélzetén öt fő utazott, ebből négy személy (a Görög Hadsereg parancsnok-helyettese, Ioannis Tzanidakis vezérőrnagy, Thomas Adamou ezredes, Dimosthenis Goulas őrnagy és Constantinos Hatzis hadnagy) sajnálatos módon életét vesztette, míg Vassiliki Plexida törzsőrmester csodával határos módon kisebb sérülésekkel megúszta az esetet.

Az híradások szerint a balesetet követően áramszünet lett a környéken, így erős a gyanú, hogy a helikopter elektromos vezetéknek ütközött. Már csak az a kérdés, hogy ez oka vagy következménye volt a tragédiának.

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Krisztusom. Az a fickó, ha túlélte, akkor a világ legmákosabb embere...

    Ezt hogy a francba lehet összehozni? Nincs master arm kapcsoló az orosz gépeken? Nincs biztonsági billenő védő kapcsoló a botkormányon...?
    Ha ismered legalább a DCS szimulátort, akkor tudnod kell jól, hogy ha valami van az orosz gépeken, akkor az a master arm kapcsoló, de abból is legalább három, biztos ami biztos.

    Azonban lehet neked akárhány biztosítékod a rendszerben, ha valami okból kiiktatódnak, nincs ami megelőzze a bajt.
  • Allesmor Obranna
    Ha ismered legalább a DCS szimulátort, akkor tudnod kell jól, hogy ha valami van az orosz gépeken, akkor az a master arm kapcsoló, de abból is legalább három, biztos ami biztos.

    Azonban lehet neked akárhány biztosítékod a rendszerben, ha valami okból kiiktatódnak, nincs ami megelőzze a bajt.
    OFF

    A szimet magát smerem, a helit nem. Kb. 10 percet repültem a Ka-52-vel, soha nem érdekelt. Csak azért vettem meg, mert az ED anno behazudta, hogy az lesz a DCS alapja. Aztán behazudta ezt az A-10C-ről. Aztán 10 év fejlesztés után a DCS még mindig egy hulladék. Kár érte... :(

    ON
  • molnibalage
    OFF

    A szimet magát smerem, a helit nem. Kb. 10 percet repültem a Ka-52-vel, soha nem érdekelt. Csak azért vettem meg, mert az ED anno behazudta, hogy az lesz a DCS alapja. Aztán behazudta ezt az A-10C-ről. Aztán 10 év fejlesztés után a DCS még mindig egy hulladék. Kár érte... :(

    ON
    Akkor érdemes nekiugranod, hogy ha máshonnan nem, de onnan, illetve a Mi-8-ból egy kis orosz ergonomiát, tervezési és rendszervezérlési filozófiát is elsajátits. Ugyanez igaz a MiG-21 és L-39 modulokra is. Nem az F-15 az a modul a DCS-ben, amiből műkedvelőként érdemben lehet tanulni valamit. Ami szerény rálátás nekem megadatott a repülőgép vezetés, illetve szerelés világából, az alapján nyugodt szívvel ajánlom, mert sok kérdésre ad választ.
    Majd ha az F-15-nek is lesz ilyen mélységű szimulációja, akkor persze az is jó lesz.

    Ugyanis a poén az, hogy igazából tökmindegy, amerikai, francia, svéd, cseh, vagy épp szovjet/orosz az a repülő, ezek számos tekintetben hasonlóak.
  • Allesmor Obranna
    Akkor érdemes nekiugranod, hogy ha máshonnan nem, de onnan, illetve a Mi-8-ból egy kis orosz ergonomiát, tervezési és rendszervezérlési filozófiát is elsajátits. Ugyanez igaz a MiG-21 és L-39 modulokra is. Nem az F-15 az a modul a DCS-ben, amiből műkedvelőként érdemben lehet tanulni valamit. Ami szerény rálátás nekem megadatott a repülőgép vezetés, illetve szerelés világából, az alapján nyugodt szívvel ajánlom, mert sok kérdésre ad választ.
    Majd ha az F-15-nek is lesz ilyen mélységű szimulációja, akkor persze az is jó lesz.

    Ugyanis a poén az, hogy igazából tökmindegy, amerikai, francia, svéd, cseh, vagy épp szovjet/orosz az a repülő, ezek számos tekintetben hasonlóak.
    Az ergonómiával kapcsolatban azért az 1000+ óra Falcon 4.0 leszármazott is sokat jelent szerintem.
  • molnibalage
    Az ergonómiával kapcsolatban azért az 1000+ óra Falcon 4.0 leszármazott is sokat jelent szerintem.
    Régi mondás: nem az a bölcs aki tudja, hogy mit tud, hanem aki tudja, hogy még mit nem... :)
    Egy forrás nem forrás, ha valóban olyan tudásszomj van benned, mint amiről itt nekünk tanúbizonyságot tettél, akkor nem állhatsz meg egy Falcon szimulátornál.
  • Allesmor Obranna
    Régi mondás: nem az a bölcs aki tudja, hogy mit tud, hanem aki tudja, hogy még mit nem... :)
    Egy forrás nem forrás, ha valóban olyan tudásszomj van benned, mint amiről itt nekünk tanúbizonyságot tettél, akkor nem állhatsz meg egy Falcon szimulátornál.
    Már azzal sem repülök lassan 7-8 éve...
    Halkan jegyzem meg az összse 4++ gen gép kabin elrendezése az F-16 Block 25-ére hajaz...
  • A boki által linkelt videóból nekem úgy tűnik, hogy a fő fegyverzeti kapcsoló aktiválási üzenetét követően egyből "PR", azaz "tüzelés engedélyezve" üzenet jön fel a kijelzőre és azonnal elindulnak a rakéták.
    Ez elképzelehető, hogy zárlat, vagy más műszaki hiba. De nem a teherautóra fogott rá, hanem annál messzebbi célpontra, csak a géporr, vagy a vetőcsövek szöge (a Ka-52-esen ez mozgatható fel-le) szerint az elinduló rakéták véletlenül a teherautót kapták telibe

  • MiG-21 F-13 80 db
    67 643 óra
    29 db veszteség
    43,2 gép / 100 ezer óra.
    36%-os veszteség.

    MiG-21 PF 24 db
    37 409 óra
    7 db veszteség
    18,9 gép / 100 ezer óra.
    29%-os veszteség.

    MiG-21 MF 50 db
    83 207 óra
    9 db veszteség
    10,8 gép / 100 ezer óra.
    18%-os veszteség.

    MiG-21 bisz A 15 db
    18 728 óra
    7 db veszteség
    36,8 gép / 100 ezer óra.
    46%-os veszteség. (az igen...)

    MiG-21 bisz AP 47 db
    69 885 óra
    13 db veszteség
    18,6 gép / 100 ezer óra.
    27%-os veszteség.

    MiG-21 UM 27 db
    41 676 óra
    6 db veszteség
    14,3 gép / 100 ezer óra.
    22%-os veszteség.

    Baromi érdekes a csökkenő tendencia az MF-ig, aztán a bisz A katasztrofiális és a a bisz AP is csak PF szinten ért el.

    Ez alapján az F-104G statisztikája nemhogy nem katasztrofális, hanem hízelgő. Majd este felrakom azt is.
  • molnibalage
    A magyar 21-es stat.

    Sz-5-ös rakétával tüzeltek vajon? Az autó mentette meg a fotósokat?
    Sz-8-as, ket darab. Sz-5-os mar nemigen van az oroszoknal, a Ka-50/52-esen, Mi-28-ason meg soha nem is volt.
  • Molninak abban mindenképpen nagyon igaza van, hogy ilyen parkolót rárepülési zónába nem teszünk!
    Nekem is inkább műszaki v. emberi hibának tűnik az eset, mert ahogy befogta a célt a marker a képernyőn egyből elrepült a 2db Sz-8 -as rakéta.
  • MiG-21 vs. F-104G

    1971 után 20 gép / 100k óra alatt tudtak maradni és a kezdei pocsék átlagot görgetve pár év múlva ez alatt maradtak. Egyedól az MF változat volt ennél jobb itthon.
    [​IMG]
  • Nincs véletlen olyan mód a Kamovon,hogy automata célbefogás és tűz automatikusan?
    Hogy történik az automatikus célbefogás?Az operátor megadja a gépnek,hogy automatikusan a harckocsikat fogja be vagy tüzérségi eszközt?Egyáltalán képes az optikai rendszer vagy a radar célazonosításra?
  • dudi
    Nincs véletlen olyan mód a Kamovon,hogy automata célbefogás és tűz automatikusan?
    Hogy történik az automatikus célbefogás?Az operátor megadja a gépnek,hogy automatikusan a harckocsikat fogja be vagy tüzérségi eszközt?Egyáltalán képes az optikai rendszer vagy a radar célazonosításra?
    Kontraszt alapján a terepen mozgó és előzőleg a személyzet által befogott objektumot már a Skval is tudott követni. Például a gépágyút, vagy a Vikhr rakétát vezérlő lézert a mozgó célon tudta tartani. A Skval volt a Ka-50-es célzórendszere.
    Ennél lényegesen modernebb az, ami a Ka-52-esben van. Gondolom, hogy a kétfős személyzet miatt az operátor eleve mégtöbb dologra képes, miközben a célzórendszer is mozgatható (a Skval egy merev házban, relatíve szűk tartományban kitéríthető elektrooptikai rendszer volt), eleve több szenzorral operál (még a radart is beleértve), így elképzelhetőnek tartom, hogy a sok-sok üzemmód között akár akadhatnak magasan automatizált tűzmegnyitási módok is, ahol a személyzet előzőleg pár peremfeltételt lehetővé tett.
    Ezek után még azt is el tudom képzelni, hogy egy ilyen magasan automatizált rendszer is meg tud bolondulni és a végeredmény egy szerencsétlen időben és helyen elengedett sorozat lesz.
  • Köszönöm!

    Egyé ként én a videót megnézve azt hittem,hogy rosszkor lőtt a személyzet.Ugye látszik,hogy ugrál a célzó jel és pont rosszkor lőttek.Bár én nem tudom megállapítani a videóból,hogy milyen üzemmódban van a helikopter fegyverrendszere.
  • molnibalage
    MiG-21 vs. F-104G

    1971 után 20 gép / 100k óra alatt tudtak maradni és a kezdei pocsék átlagot görgetve pár év múlva ez alatt maradtak. Egyedól az MF változat volt ennél jobb itthon.
    [​IMG]
    Érdekesebb - és talán korrektebb - lenne összehasonlítani az egykori NDK adataival.

Ugrás a fórum topichoz