|

Japán Zero-pilóta Amerikában

A II. Világháború óta először repült japán pilóta Mitsubishi A6M3 típusú repülőgépet Amerikában.

Fórum hozzászólások

  • arbalest
    A 3. képen a Királytigris makett? A lövege is másmilyennek tűnik.
    A Tiger II kétféle toronnyal épült, a második fotón a Henschel-féle toronnyal, a harmadikon a Porsche-toronnyal gyártott változat van. A legyártott példányok túlnyomó többsége H-tornyos változat volt, a P-tornyosból emlékeim szerint csak pár-tíz darabot gyártottak mert a tesztek szerint gyengébb volt a védelme.
  • Ja, még az előbbiekhez: a löveg ugyanaz volt mindkettőben, csak a beépítés módja és a lövegpajzs tért el.
  • emel
    A Tiger II kétféle toronnyal épült, a második fotón a Henschel-féle toronnyal, a harmadikon a Porsche-toronnyal gyártott változat van. A legyártott példányok túlnyomó többsége H-tornyos változat volt, a P-tornyosból emlékeim szerint csak pár-tíz darabot gyártottak mert a tesztek szerint gyengébb volt a védelme.
    50 db. készült a Porsche tornyos változatból és valamennyi a hadsereghez került, különböző nehéz páncélos egységekbe. a Waffen SS nehéz páncélos osztályainál nem volt ilyen harckocsi, erre nincs bizonyíték. Ott a Henschel tornyos változatok voltak. A tankokból volt Leehr hadosztálynál Normandiában, de létható belőlük, az ominózus filmfelvételen is, az 503. nehéz páncélos osztály felvonulásáról, bevagonírozás előtt, mikor hazánkba készültek, 1944 októberében. Budapesten is harcolt ilyen Porsche tornyos Tiger B., a Feldhernhalle páncélos hadosztály kötelékében. Nem sok maradt épségben a háború után.

    Porsche tornyos Tiger B. ( Normandia 1944. )

    [​IMG]

    Henschel tornyos Tiger B. ( Budapest 1944. )

    [​IMG]
  • Na srácok mindent megválaszoltatok! :D
    Egyébként óriási élmény megérinteni ezeket a vasszörnyeket! Árad belőlük az erő!
  • fapp_supervisor
    "A Mongolian Wehrmacht volunteer in Normandy, France, 1944, armed with a panzerfaust."

    [​IMG]
    Hasonlít az egyik színészre a BoB-ból.
    [​IMG]
  • fapp_supervisor
    Röstellem, de sose láttam a sorozatot, a könyvet viszont olvastam.
    Amúgy valóban hasonlít.
    Insta megnézés, és kivételesen ezt szinkronnal érdemes. Bődületesen jó szinkront kaptak még a mellékszereplők is. Winters szinkronja az egész sorozatot úgy elviszi a hátán, hogy iszonyat.

    Nem véletlenül ez a a no.1 történet alapú sorozat az imdb-n. Csak a Planter Earath előzi meg a listán, de az természetfilm...
  • Erdekes film Sven Hassel-tol Lanctalpak konyve alapjan. Persze nem kell figyelembe venni a jarmuveket, nem kor hu. De 2X mar elolvastam a konyvet, a film utan megegyszer elfogom... :)

  • emel
    A Tiger II kétféle toronnyal épült, a második fotón a Henschel-féle toronnyal, a harmadikon a Porsche-toronnyal gyártott változat van. A legyártott példányok túlnyomó többsége H-tornyos változat volt, a P-tornyosból emlékeim szerint csak pár-tíz darabot gyártottak mert a tesztek szerint gyengébb volt a védelme.
    Ezen egy kicsit finomítanék.
    A Porsche torony ballisztikailag jobb kialakítású volt (ez egyébként látszik is rajta), a hátránya a bonyolultabb gyártás és a kisebb lőszertároló kapacitása volt. E miatt gyártották normál sorozatban a Henschel féle tornyot.
  • laca
    Ezen egy kicsit finomítanék.
    A Porsche torony ballisztikailag jobb kialakítású volt (ez egyébként látszik is rajta), a hátránya a bonyolultabb gyártás és a kisebb lőszertároló kapacitása volt. E miatt gyártották normál sorozatban a Henschel féle tornyot.
    Tudomásom szerint ez annyiban igaz, hogy ha a becsapódó lövedék a torony homlokpáncéljának felső részét érte, akkor az felfelé megcsúszhatott és így csak sérülést okozva elrepült a torony fölött. Ha viszont az íves felület középvonala alatt csapódott be, akkor megcsúszás esetén lefelé mozogva a toronykoszorún kötött ki, és azt átütve vagy a tornyot kiemelve bejutott a belső térbe, és ekkor "kaput" volt! Mivel harckocsira történő célzásnál nem a torony közepére, hanem inkább az aljára vagy a nagyobb felületű kocsiszekrényre céloznak, így sokkal valószínűbb az ilyen találat, és állítólag pont ennek a lehetősége volt az egyik fő kifogás a Porsche-torony ellen. A többi meg az, amit te is írtál.
  • emel
    Tudomásom szerint ez annyiban igaz, hogy ha a becsapódó lövedék a torony homlokpáncéljának felső részét érte, akkor az felfelé megcsúszhatott és így csak sérülést okozva elrepült a torony fölött. Ha viszont az íves felület középvonala alatt csapódott be, akkor megcsúszás esetén lefelé mozogva a toronykoszorún kötött ki, és azt átütve vagy a tornyot kiemelve bejutott a belső térbe, és ekkor "kaput" volt! Mivel harckocsira történő célzásnál nem a torony közepére, hanem inkább az aljára vagy a nagyobb felületű kocsiszekrényre céloznak, így sokkal valószínűbb az ilyen találat, és állítólag pont ennek a lehetősége volt az egyik fő kifogás a Porsche-torony ellen. A többi meg az, amit te is írtál.
    Valóban a torony homlokpáncéljának dőlésszöge kifogásolt volt. Irányzás általában a torony és a páncéltest csatlakozására megy. Mert ott van a harckocsi legsebezhetőbb pontja, szemből. Az hogy csak 50 db-ot készítettek Porsche toronnyal arra is visszavezethető, hogy a Tigrist nem ez a cég gyártotta. Az 50 db torony azért lett általuk legyártva, mert a Porsche féle Tigris II. harckocsinak szánták, amit nem rendszeresítettek. A már legyártott 90 db, Porsche Tigris I. alvázból lett aztán a kurszki csatára készen, a Ferdinánd páncélvadász. Majd, a Királytigrisek gyártásakor ott volt 50 db Porsche torony, amit felhasználtak, a nem Porsche által gyártott első 50 db. járműnél. Viszont ilyen tornyokat nem gyártottak többet.

    A Ferdinánd páncélvadász, amit egyébként, elefántnak neveztek.

    [​IMG]

    A Porsche Tigris I. verziója, amit nem rendszeresítettek.

    [​IMG]



    A Porsche Királytigris verziója, amihez az 50 db torony készült, de nem rendszeresítették.



    [​IMG]
  • molnibalage
    Tehát az egyenes homlokpáncélos Tiger II volt a jellemző? A fronton akkor a Porsche torony soha nem járt?
    Dehogynem. Csak nem volt belőle annyi.
  • honved
    Valóban a torony homlokpáncéljának dőlésszöge kifogásolt volt. Irányzás általában a torony és a páncéltest csatlakozására megy. Mert ott van a harckocsi legsebezhetőbb pontja, szemből. Az hogy csak 50 db-ot készítettek Porsche toronnyal arra is visszavezethető, hogy a Tigrist nem ez a cég gyártotta. Az 50 db torony azért lett általuk legyártva, mert a Porsche féle Tigris II. harckocsinak szánták, amit nem rendszeresítettek. A már legyártott 90 db, Porsche Tigris I. alvázból lett aztán a kurszki csatára készen, a Ferdinánd páncélvadász. Majd, a Királytigrisek gyártásakor ott volt 50 db Porsche torony, amit felhasználtak, a nem Porsche által gyártott első 50 db. járműnél. Viszont ilyen tornyokat nem gyártottak többet.

    A Ferdinánd páncélvadász, amit egyébként, elefántnak neveztek.

    [​IMG]

    A Porsche Tigris I. verziója, amit nem rendszeresítettek.

    [​IMG]



    A Porsche Királytigris verziója, amihez az 50 db torony készült, de nem rendszeresítették.



    [​IMG]
    Sosem értettem, hogy ha már legyártottak X Porsche tornyot meg Y hozzá passzoló alvázat, miért nem rakták össze azt a keveset egy rendes harckocsinak, és miért csináltak belőle egy kissé elb*tt páncélvadászt egy ugyanoylan ágyúval, cserébe nem forgatható toronnyal.
  • molnibalage
    Tehát az egyenes homlokpáncélos Tiger II volt a jellemző? A fronton akkor a Porsche torony soha nem járt?
    De, peldaul Normandiaban a 503-as schwere Panzer Abteilung harcolt veluk.
  • molnibalage
    Tehát az egyenes homlokpáncélos Tiger II volt a jellemző? A fronton akkor a Porsche torony soha nem járt?
    De igen, harcolt végig. Az első 50 db Henschel által gyártott Tigris II. kapott Porsche tornyot, mert megvolt az 50 torony már, készen. Vagyis nem kukázták csak azért, mert nem a Porsche cég Tigrise lett rendszeresítve. A 90 db alváz is elkészült, de ahhoz nem ezt a tornyot szánták eredetileg. Ez a torony, már a Tigris II-höz készült volna. Azonban a Porsche cég a Tigris II. esetében is alulmaradt a versenyben. A KMW Gyártotta sorozatban a Tigriseket.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Elvileg, ha jól tudom, az egyetlen Porsche tornyos Tigris II., ami épségben megmaradt, több nincs belőle a világon.
    Bowingtoni múzeumban van, féltve őrzött kincs.

    [​IMG]

    [​IMG]
  • honved
    Elvileg, ha jól tudom, az egyetlen Porsche tornyos Tigris II., ami épségben megmaradt, több nincs belőle a világon.
    Bowingtoni múzeumban van, féltve őrzött kincs.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Átfestették sima homoksárgára! Az látható az èn kèpemen is! :D

Ugrás a fórum topichoz